Datarecovery IDE disk

Pagina: 1
Acties:

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:39
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een oude IDE disk waar ik data vanaf moet krijgen. Nu heb ik deze schijf extern aangesloten via een IDE converter en de schijf hoor ik draaien maar geen rare geluiden.

Het probleem is alsvolgd: De schijf is aangesloten via USB. Via diskmanagement staat de schijf als onbekend. Ik heb via Diskpart geprobeerd de schijf online te brengen, maar deze geeft aan dat deze online is. Het is niet mogelijk om er een MBR aan te hangen, de schijf geeft dan aan dat het apparaat niet klaar is. Via EaseUS heb ik nog geprobeerd de schijf te kunnen bekijken maar word hier ook niet in weergeven. Ook in testdisk is de schijf niet te zien.

Is er nog iets kan doen, of is het definitief einde oefening?

Thanks!

Verwijderd

Hier al gekeken? Thematopic: Datarecovery

• Maverick24
Heb er inderdaad naar gekeken, alleen durf ik niet te zeggen wat nu precies het probleem is met de schijf.

Verwijderd

D'r staan een hoop tips en software in dat topic, waarmee het wellicht nog lukt data van die disk af te halen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Probeer GetDataBack (for FAT/NTFS) eens over de schijf te laten draaien. Daarmee heb ik in het verleden al succesvol data terug kunnen halen.

• Maverick24
Heb even met een aantal tooltjes gekeken, maar zonder succes. Wellicht een aantal screens dat jullie een idee krijgen en wellicht kunnen zeggen van dat is het!

Bij Windows Diskmanager en Partition Found and Mount is de disk wel te zien, maar zonder partities, bij de rest van de tools geen succes

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gsffgB3.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RA2nBmZ.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DO8aUDn.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oH9PQS6.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DvSpOvD.png

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Die '0 kB' in de laatste screenshot is eng. Wat voor schijf is het?

• Maverick24
Gaat om een Western Digital WD1600 schijf van 160GB. Een oudje inmiddels, productiedatum is oktober 2003.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Indien mogeljik zou je nog iets met 'native' PATA kunnen checken i.p.v. via een converter. Een enkele keer laten die coverters niet alle commando's toe (maar dat ken ik alleen bij SATA).
Heb wel wat 160GB WD PATA/IDE liggen maar weet niet zeker of et hetzelfde model is, laat maar weten middels een DM of ik dat voor je moet checken enz. Als je hem gaat opsturen naar een Data Recovery bedrijf dan heeft het wel altijd de voorkeur om een gelijke HDD erbij te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 14-10-2014 10:01 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01 10:16

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat voor filesystem heb je op die disk staan? Mogelijk is die disk ingedeeld met een filesystem of partitieindeling die niet door Windows herkend wordt. Dan krijg je er inderdaad geen data vanaf.
Probeer anders eens een bootable USB stick te maken met daarop Parted Magic en daarvan op te starten. Mijn ervaring is dat je daar nagenoeg alle filesystemen mee kan lezen, controleren en indien nodig repareren. Verder kan je dan ook data van de ene naar de andere disk kopieren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dan is het zeker een LBA disk. Wanneer hij <8GiB was geweest zou hij mogelijk niet op deze manier uitgelezen kunnen worden. Maar nu is er dus een ander probleem. Kun je hem aan een echte IDE PC hangen?

• Maverick24
Probleem is dat ik hier geen systemen met IDE nog heb staan, dus dat word een moeilijk verhaal. Ik ga eens een cd'tje branden met Parted Magic erop.

• ThinkPad
Ik denk dat je beter even in een PC met native PATA kunt proberen inderdaad. Schijf aansluiten en dan even een bootable tooltje proberen. Dan heb je Windows er iig niet tussen zitten om te klieren.
Ik zou wel even je eigen schijf loskoppelen, dan heb je daar iig geen last van, en weet je ook zeker dat alles wat dan door de tooltjes gevonden wordt ook afkomstig is van de schijf die je wilt recoveren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En check even de jumpering van die schijf. Wil voor een USB dingetje nog wel eens uitmaken qua herkenning :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maverick24
Jumper staat op 3 en 4, zo heeft deze altijd gestaan zover ik weet. Zal is kijken of er iets gebeurt zodra de jumper eruit gaat :)

• Maverick24
Kijk er is inmiddels al verandering naar het verwijderen van de jumper! Eens proberen of ik bij de data kan!

Edit:

Kan inmiddels de mappen op de schijf zien maar krijg nu het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Tayuomq.png

Is dit met een datarecovery tooltje nog te redden? :)

Edit 2:

Voilá, ik kan bij de data! Bedankt voor de hulp jongens!! _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Maverick24 op 14-10-2014 10:21 ]

• ThinkPad
Goed om te horen. Kun je de data er zonder fouten vanaf kopiëren? Anders misschien even een image van de schijf trekken met Macrium Reflect ofzo. Dan kun je daar de data uithalen.

• Maverick24
Ga eerst even 1 op 1 de data kopieeren die ik moet hebben, Schijf klinkt niet echt gezond meer. Inderdaad goede tip om ook nog even een image te trekken!

• Maverick24
Alles wat ik nodig had is terug, Vriendelijk bedankt!
Pagina: 1