Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vervanger Marantz SR 6007 receiver

Pagina: 1
Acties:

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Momenteel ben ik in het bezit van volgende setup :

- marantz sr6007
-klipsch rc 62 center
- klipsch rs 62 (rears)
- klipsch rf 82b (fronts)
- Klipsch Sub 10 woofer

Sinds m'n receiver sinds enige tijd z'n kuren begint te krijgen (uit zichzelf aangaan, wordt heel erg heet, soms moet ik de stekker uithalen omdat hij geen 1080P doorgeeft etc.. )& het feit dat de garantie verlopen is, ben ik op zoek naar een nieuwe receiver...

Ik heb m'n oog laten vallen op de sony STR DN 1050. Deze krijgt bijna overal lovende krititek omwille van z'n geluidskwaliteit...

M'n doeleinden? --> Films & Games
Allerhande snufjes op de receiver zijn geen must maar is altijd mooi meegenomen..

Budget? --> 500-600 euro (wat eigenlijk de prijs is van de Sony)

Is dit een goeie keus of zijn er toch andere modellen die ik toch even in rekening moet brengen?

Alvast bedankt!

Greetz

• niniansix
Niemand een mening ? :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jawel, dat je niet een topic binnen 24u moet kicken maar geduld moet hebben.

Maar volgens mij is die Marantz van je zo oud nog niet. Al contact gehad met de winkel of importeur?
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag je rustig een 500+ euro stuksmijten als je dat wilt, maar ik denk dat een reparatie goedkoper uit zal vallen.

Heeft je receiver wel voldoende ventilatiemogelijkheden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• niniansix
Hoi,

mijn excuses :)

Het toestel is aangekocht bij Foka in rotterdam... Aangezien ik in belgië woon is het zoiezo al een kostelijke zaak om terug heen en weer naar rotterdam te rijden etc...

Ook ben ik nooit echt 100% fan geweest van de Marantz... (mijn fout eigenlijk maar daar is nu weinig aan te doen!).

Ja hij kan voldoende koelen & er staat niets op de receiver ...

Wat hij ook soms doet is gewoon geen hdmi signaal doorgeven of bij het aansteken van mijn ps4 krijg ik soms geen full hd beeld maar een zeer wazig beeld. wanneer ik het stopcontact van de receiver uithaal en de receiver terug aansteek is het probleem verholpen :(

• The Eagle

The Eagle

Ik zou dan eerst eens een factory reset proberen, en daarna evt andere kabels. En daarna Foka bellen over hoe en wat.

Heb je het issue alleen bij de PS4 of ook bij andere bronnen? En wat als je die Ps4 dan op een andere aansluiting zet? Kan natuurlijk ook aan de PS4 liggen die een klein handshake issue met je Marantz heeft. Dat zou ook het vanzelf aangaan kunnen verklaren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• niniansix
ik heb het eigenlijk met al mijn bronnen zoals mijn digitale televisie, wii u etc...

in het begin deed hij dit helemaal niet... wel vreemd!

btw een vraagje ... iedereen zegt dat klipsch zeer makkelijk aan te sturen speakers zijn maar waarom moet ik mijn receiver op -15 db ( max is + 15 db denk ik)zetten om echt volume te krijgen?

• The Eagle

The Eagle

Geen idee. Met het referentievolume of de equalizer lopen kloten? Of bijvoorbeeld in pure direct aan het draaien ofzo?

• niniansix
Totaal niet :) audyssey laten draaien door een persoon die een hifiwinkel heeft ;) natuurlijk als het niveau van de speakers bv. -10db is dan is het ook logisch dat ik wat meer aan de knop hoef te draaien zeker ?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zelf ook een SR6007 staan en deze speelt vooralsnog probleemloos. Weet je trouwens zeker dat je receiver uit de garantie is? Heb je deze al meer dan 2 jaar in bezit? Het kan financieel gezien toch de moeite waard zijn, lijkt me.

PS: ik heb even een typo in je topic titel aangepast.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

^ Dat inderdaad. Ik weet niet wat je met je receiver gaat doen maar ik denk dat een gerepareerde meer centjes oplevert dan een kapotte.

• niniansix
Kzou het eens moeten nachecken maar het zal bijna 2 jaar zijn denk ik .. Heb er toen ook maar 650 nieuw voor betaald bij foka ...
@d vd v : welke speakers gebruik jij voor de marantz ?

• S1NN3D
  • Niet online
niniansix schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:06:
@d vd v : welke speakers gebruik jij voor de marantz ?
Fronts: Focal Chorus 816W special edition
Center: Focal Chorus CC800W special edition
Rears: Focal Chorus 806W special edition
Allen in high gloss black afwerking. Ben er nog altijd erg tevreden over. :)

• niniansix
S1NN3D schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:26:
[...]

Fronts: Focal Chorus 816W special edition
Center: Focal Chorus CC800W special edition
Rears: Focal Chorus 806W special edition
Allen in high gloss black afwerking. Ben er nog altijd erg tevreden over. :)
Wow dat zijn wel vette speakers ! :)
Qua gevoeligheid gelijkaardig met mijn klipsch speakers ...
Op welk volume zet jij je receiver als je naar een film kijkt ? (Aangezien we dezelfde receiver hebben en de gevoeligheid van de speakers gelijk zijn kan ik dergelijke vragen stellen ? :) )

• S1NN3D
  • Niet online
Thanks. Dit draadje begint zo wel behoorlijk off-topic te raken. Volgens mij was je toch echt op zoek naar een vervanger voor je defecte SR6007. Mijn advies blijft: check eens even hoe lang je deze in bezit hebt. Het zou mij niets verbazen dat je er nog altijd garantie op hebt zitten. Als je de Marantz echt minder vindt, heb je in ieder geval na reparatie wel een waardevoller product om te verkopen. Hoef je toch weer minder bij te leggen bij een opvolger, zoals al terecht aangegeven door DaMarcus.

• niniansix
Dat klopt maar ik heb van niemand een reactie gekregen op de sony die ik voorgesteld had ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Ik wil best mijn mening geven over Sony, maar ik ben al eens aangevallen omdat ik het merk minder vond dat de andere merken binnen dit segment :P Moet wel gezegd worden dat de merken die ik hoger had staan ook qua kwaliteit minder zijn geworden de laatste jaren. Als in dat ik met een mid-end Denon speel van al zeker zes jaar oud, maar ik zou deze echt niet willen ruilen met een X4000 wat Denon nu maakt als semi high-end. Dus mijn mening was vooral op de oudere series gebaseerd. Daar vond ik de ES-serie altijd overrated en nog te veel meeliften op waar die serie vroeger voor stond: absolute top. En het mid-end vond ik niets speciaals doen om voor Sony te kiezen. Ik weet niet op welke site je gekeken hebt qua recensies over die Sony, maar een site als What HiFi mag je al overslaan, die zijn zeer Sony minded. Al komt de STR-DN1050 bij AreaDVD en Sound and Vision er ook goed uit. AreaDVD noemt het zelfs een receiver die Sony weer in de markt zet van goede receivers ten opzichte van wat ze de laatste jaren hadden gemaakt.

Maar ik ga toch eerder mee met de heren boven mij: SR6007 laten repareren: het is echt geen verkeerde receiver namelijk en gemaakt levert hij een stuk meer op. Heb je HDMI CEC uit staan? Sommige dingen die je beschrijft qua kuren kunnen daar mee te maken hebben.

Om nog even in te haken op je vraag betreffende volume op de receiver met gelijke receiver en speakers met een zelfde gevoeligheid: daar kan je weinig aan vastknopen. Je weet niet wat Audyssey bijvoorbeeld heeft gedaan en ook dingen als akoestiek en plaatsing spelen mee met de stand van de volumeknop. Daar komt ook nog bij dat elke bron en zelfs elke track of film een eigen volume heeft. Daardoor kan -25.0 dB bij de ene bron zacht zijn waar je bij een andere bron weg wordt geblazen door het geluid,

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle

The Eagle

Vwb die volumes: Ik las laatst iets van iemand die de boel wel degelijk aan had laten sluiten door iemand die er verstand van had, maar toch niet al zijn speakers in fase had staan. Dat zou een dergelijk effect kunnen geven; dan krijg je geluid dat elkaar opheft.
Hier een stukje er over: Tegenfase van speakers

Dus misschien kan het ook geen kwaad je kabels even langs te lopen. Een foutje is zo gemaakt natuurlijk :)
Zul je net zien, blijkt er een aansluitingsprobleempje te zijn wat sluiting veroorzaakt, is dat de oorzaak van je problemen :+

• niniansix
The Eagle schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:05:
Vwb die volumes: Ik las laatst iets van iemand die de boel wel degelijk aan had laten sluiten door iemand die er verstand van had, maar toch niet al zijn speakers in fase had staan. Dat zou een dergelijk effect kunnen geven; dan krijg je geluid dat elkaar opheft.
Hier een stukje er over: Tegenfase van speakers

Dus misschien kan het ook geen kwaad je kabels even langs te lopen. Een foutje is zo gemaakt natuurlijk :)
Zul je net zien, blijkt er een aansluitingsprobleempje te zijn wat sluiting veroorzaakt, is dat de oorzaak van je problemen :+
Thx eagle!
Kzal dit morgen eens bekijken wie weet vind ik wel iets :p
Maar ik heb wel een kabel voor m'n hoge tonen & 1 kabel voor de lage tonen (bij m'n fronts)naar 1 uitgang van m'n receiver gaan... ?

Kan dit kwaad?

• niniansix
FeaR schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:20:
Ik wil best mijn mening geven over Sony, maar ik ben al eens aangevallen omdat ik het merk minder vond dat de andere merken binnen dit segment :P Moet wel gezegd worden dat de merken die ik hoger had staan ook qua kwaliteit minder zijn geworden de laatste jaren. Als in dat ik met een mid-end Denon speel van al zeker zes jaar oud, maar ik zou deze echt niet willen ruilen met een X4000 wat Denon nu maakt als semi high-end. Dus mijn mening was vooral op de oudere series gebaseerd. Daar vond ik de ES-serie altijd overrated en nog te veel meeliften op waar die serie vroeger voor stond: absolute top. En het mid-end vond ik niets speciaals doen om voor Sony te kiezen. Ik weet niet op welke site je gekeken hebt qua recensies over die Sony, maar een site als What HiFi mag je al overslaan, die zijn zeer Sony minded. Al komt de STR-DN1050 bij AreaDVD en Sound and Vision er ook goed uit. AreaDVD noemt het zelfs een receiver die Sony weer in de markt zet van goede receivers ten opzichte van wat ze de laatste jaren hadden gemaakt.

Maar ik ga toch eerder mee met de heren boven mij: SR6007 laten repareren: het is echt geen verkeerde receiver namelijk en gemaakt levert hij een stuk meer op. Heb je HDMI CEC uit staan? Sommige dingen die je beschrijft qua kuren kunnen daar mee te maken hebben.

Om nog even in te haken op je vraag betreffende volume op de receiver met gelijke receiver en speakers met een zelfde gevoeligheid: daar kan je weinig aan vastknopen. Je weet niet wat Audyssey bijvoorbeeld heeft gedaan en ook dingen als akoestiek en plaatsing spelen mee met de stand van de volumeknop. Daar komt ook nog bij dat elke bron en zelfs elke track of film een eigen volume heeft. Daardoor kan -25.0 dB bij de ene bron zacht zijn waar je bij een andere bron weg wordt geblazen door het geluid,
Thx voor de uitleg ;)
De reviews komen oa van what hifi etc... Moest ik m'n receiver willen vervangen zou ik dan beter doorsparen naar een deftig model (marantz of NAD of denon?)
Heb gelezen op een site dat Harman kardon ook niet meer is wat het ooit geweest is...

Kzal eens die functie moeten opzoeken in m'n instellingen want geen flauw idee wat dit betekent :)

Alvast bedankt voor de hulp!

• niniansix
Nog een kleine vraag (mss off topic maar een nieuw topic openen lijkt me belachelijk), als ik op m'n ps4 een game spelen kan ik op de receiver zelf DTS selecteren... Wanneer ik film bekijk krijg ik enkel "Multi CH in" als keuze... Hoe komt dit? De PS4 staat nochtans ingesteld op Bitstream (DTS) zoals vele mensen aangeven op het internet....

• S1NN3D
  • Niet online
Als de laatste post in het topic van je eigen hand is, graag de "Wijzig" knop gebruiken en niet 3x achter elkaar posten en zo het topic te kicken.
Pagina: 1