Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk USB hub tbv mac mini mediacentre

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
ik heb mijn mac mini in de woonkamer staan bij de tv ivm mediacentre activiteiten.
nu wil ik hem ergens anders hebben, of in ieder geval de disken die me teveel herrie maken.

keuze 1:
lange hdmi kabel en alles de kelder in

keuze 2:
usb netwerk hub en alleen de disken de kelder in

keuze 3:
hdmi over ethernet adapter

ik denk dat de netwerk usb adapter de beste keuze is maar wat vinden jullie?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Geen van allen, lijkt mij te omslagtig. Je kan toch net zo goed een NAS neerzetten dan?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Performance wise is het niet handig om de usb disken te verlengen. Een langere HDMI kabel is de beste optie als je toch wacht op een NAS.

Maar hoe ga je je mini bedienen als ie in de kelder staat?

U+

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Een Mac mini icm. met hardeschrijven is niks meer / minder dan een NAS. Hier zou je het ook al mee kunnen doen... Dit kan ook Redunant. Alleen je moet dan voor andere hardeschrijven gaan ivm geluidsoverlast dat je ervaart.

Maar goed dit wil je blijkbaar niet maak ik uit je andere post op. Om even duidelijk te maken:
Raid 0 = 1 mega hardeschrijf
Raid 1 = 2 hardeschrijven die elkaar kopieren. Dus Disk 2 is een copie van Disk 1
Dus stel je zou 1 TB in dit systeem doen, dan heb je dus effectief maar 500GB. Voor een systeem van 4TB heb je dus 8TB nodig.

Maar synology heeft daar een beest van een app voor gemaakt: https://www.synology.com/en-us/support/RAID_calculator Hier kan je precies zien, hoeveel gb je nodig hebt voor jou wensen

Certified Google Teacher.