Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke NAS min 4TB volledige redundancy

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
ik lees de ene review na de andere maar het wordt er niet duidelijker op.

Synology DiskStation DS414j lijkt me een prima keuze maar er zijn natuurlijk veel alternatieven
zoals:
Iomega Storcenter px2-300d
Netgear ReadyNAS Duo V2
QNAP TS-291P II
Synology DS-213
Synology DS-213+
Thecus N2800

Of de Qnap's

belangrijkste is een redundant systeem raid 10 of raid 5

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43
das makkelijk in die zin,de 2 keer synology 213 serie vallen af en ook de qnap, deze kunnen namelijk geen raid 5 of 10,dat kan niet met maar 2 disks.

Verder is de 414j een tragere synology, neem een gewone of + versie als je performance wilt

[ Voor 24% gewijzigd door freaky35 op 12-10-2014 18:35 ]

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Ermo schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:23:
ik lees de ene review na de andere maar het wordt er niet duidelijker op.

Synology DiskStation DS414j lijkt me een prima keuze maar er zijn natuurlijk veel alternatieven
zoals:
Iomega Storcenter px2-300d
Netgear ReadyNAS Duo V2
QNAP TS-291P II
Synology DS-213
Synology DS-213+
Thecus N2800

Of de Qnap's

belangrijkste is een redundant systeem raid 10 of raid 5

Een raid 10 of raid 5 met 2 schijven ??????????????????????????????? :X

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:56
Je kan altijd een custom NAS maken en FreeNAS gebruiken.

Verwijderd

Move OT->CAA

En Ermo, zou je voortaan een duidelijke vraagstelling in je topic willen plaatsen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor raid 5 heb je minimaal 3 disks nodig, voor raid 10 minimaal 4.
Dus met een NAD met maar 2 schijven ga je dat nooit redden.
Voor de rest: waarom wil je dit? Is Raid 1 niet voldoende?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
@CiPHER, zal ik doen.

@The Eagle, ik wil gewoon al mijn data redundant. Met de prijzen van de huidige hd's maakt dat niet meer zoveel uit. Dus foto's, muziek en films. Nu heb ik alles op losse externe hd's staan (dubbel dus...)

Tijd voor een NAS...

@Maniak, ik heb geen behoefte aan extra systemen in het netwerk. Heb een macbook en een mac mini...that's it. Nu hangt alles aan de mac mini maar de disken maken best wel wat herrie. De bedoeling is dat de NAS buiten de woonkamer komt te staan middels een ethernat aansluiting.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je weet dat raid 1 al redundant is he?
En als je slim bent, pak je twee NAS'en. Eentje die je full time gebruikt en eentje voor (bij voorkeur offsite) backup.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

https://www.synology.com/en-us/support/RAID_calculator

Ik zou voor Raid 6 gaan. Voor het decoderen voor dit systeem zou ik een DS415+ aanraden.

DS415+ €545
pricewatch: Synology DiskStation DS415+
4 van deze schrijfjes €360:
pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB

Dat is hoppa €905 eurotjes... het is maar de vraag of je dat waard vindt voor wat films

Certified Google Teacher.

Verwijderd

Ik ben zelf erg blij met mn "QNAP TS-291P II", volgens tweakers pricewatch specificaties zijn de ondersteunde raid modes "0, 1, 1E, JBOD". Ik heb hem al een jaar of 2 draaien met wat samsung barracuda schijven, werkt perfect.

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-11 18:00
misschien is het niet nodig om te melden maar:

RAID IS GEEN BACKUP!

als je data corrupt raakt, je NAS er compleet mee ophoudt, of je huis afbrand zal een RAID array je niet redden.

Maak alsjeblieft offsite backups op een regelmatig interval of neem een backup dienst hiervoor

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:03

Croga

The Unreasonable Man

Ermo schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:38:
@Maniak, ik heb geen behoefte aan extra systemen in het netwerk. Heb een macbook en een mac mini...that's it. Nu hangt alles aan de mac mini maar de disken maken best wel wat herrie. De bedoeling is dat de NAS buiten de woonkamer komt te staan middels een ethernat aansluiting.
Een NAS is niets anders dan "een systeem" in een mooi klein kastje.
Of je nou zelf een "PC" bouwt waar je FreeNAS (of XPenology) op zet, of je koopt een NAS, er is geen feitelijk verschil.

Dat gezegd hebbende: je use-case is redelijk dunnetjes.... Als je je data veilig wilt hebben heeft RAID1, 5, 6 of 10 geen zin. RAID helpt alleen te voorkomen dat je data kwijt raakt als er één harddisk kapot gaat. Als je data je lief is moet je uit gaan van meerdere losstaande systemen. Één optie is een offsite opslag die je regelmatig synchroniseert, een andere optie is zorgen dat al je belangrijke data zowel op je laptop als op je NAS staan.

Ofwel:
Wil je echt alleen RAID dan zou ik voor een Synology 4-disk NAS gaan. Performance afhankelijk van wat je nodig hebt.
Wil je je data serieus veilig hebben dan zou ik gaan voor 2 dual-bay systemen waarbij de tweede off-site staat.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en geen raid 5 meer gebruiken (google maar eens op "ure") maar raid 6

Iperf

Pagina: 1