Gegroet allemaal!
Ik wil graag mijn eigen pc gaan bouwen. Ik heb geen eerdere ervaring met het zelf bouwen van een pc, maar na het kijken van wat tutorials ziet het fysiek in elkaar zetten ervan er vrij doenbaar uit. Alleen welke onderdelen het moeten worden is een ander verhaal. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit met name gebruiken voor het spelen van de nieuwste games, toch zeker wel voor meerdere (vijf?) jaren. Daarnaast zal ik er misschien ook nog wat grafisch ontwerp-werk en animatie op doen, maar in principe kan ik dit al doen op de Macbook Pro die ik al heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb hier niet zo'n goed beeld van, maar ik denk zo rond de 1000 euro.(?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op Reddit vond ik de volgende build:
CPU
Intel Core i5-4460 3.2GHz Quad-Core Processor
Motherboard
MSI Z97 PC MATE ATX LGA1150 Motherboard
Memory
A-Data XPG V1.0 8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory
Storage
Seagate Barracuda 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Video Card
PowerColor Radeon R9 285 2GB TurboDuo Video Card
Case
Thermaltake Chaser A31 Snow White ATX Mid Tower Case
Power Supply
Corsair Builder 750W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply
De auteur claimt dat je met dit systeem de komende vijf jaar op game-gebied zo goed als gebakken zit. Ook al beweert hij dat een goed game-systeem niet al te duur hoeft te zijn lijkt mij dit wel érg goedkoop. Misschien dat iemand hier wijze woorden over heeft?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wederom: ik ben hier niet bekend genoeg in om hier een zinnig antwoord op te geven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua grootte van de kast valt er vast wel wat te verzinnen in mijn huis. Liever geen bakbeest, maar het zou geen totale ramp zijn. Graag een vrij stille pc, maar het hoeft niet muisstil - ik heb altijd een koptelefoon op. Energieverbruik maakt niet zozeer uit, hoewel ik het natuurlijk het liefst zo efficiënt mogelijk houd.
Ga je overklokken?
Hier weet ik eigenlijk niks van af. Waarschijnlijk kan ik de pc zelf wel in elkaar schroeven met wat hulpfilmpjes e.d., maar zoiets als overklokken gaat mij denk ik de pet te boven op het moment.
Nou, alvast bedankt voor de hulp!
Ik wil graag mijn eigen pc gaan bouwen. Ik heb geen eerdere ervaring met het zelf bouwen van een pc, maar na het kijken van wat tutorials ziet het fysiek in elkaar zetten ervan er vrij doenbaar uit. Alleen welke onderdelen het moeten worden is een ander verhaal. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil dit met name gebruiken voor het spelen van de nieuwste games, toch zeker wel voor meerdere (vijf?) jaren. Daarnaast zal ik er misschien ook nog wat grafisch ontwerp-werk en animatie op doen, maar in principe kan ik dit al doen op de Macbook Pro die ik al heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb hier niet zo'n goed beeld van, maar ik denk zo rond de 1000 euro.(?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op Reddit vond ik de volgende build:
CPU
Intel Core i5-4460 3.2GHz Quad-Core Processor
Motherboard
MSI Z97 PC MATE ATX LGA1150 Motherboard
Memory
A-Data XPG V1.0 8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory
Storage
Seagate Barracuda 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Video Card
PowerColor Radeon R9 285 2GB TurboDuo Video Card
Case
Thermaltake Chaser A31 Snow White ATX Mid Tower Case
Power Supply
Corsair Builder 750W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply
De auteur claimt dat je met dit systeem de komende vijf jaar op game-gebied zo goed als gebakken zit. Ook al beweert hij dat een goed game-systeem niet al te duur hoeft te zijn lijkt mij dit wel érg goedkoop. Misschien dat iemand hier wijze woorden over heeft?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wederom: ik ben hier niet bekend genoeg in om hier een zinnig antwoord op te geven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua grootte van de kast valt er vast wel wat te verzinnen in mijn huis. Liever geen bakbeest, maar het zou geen totale ramp zijn. Graag een vrij stille pc, maar het hoeft niet muisstil - ik heb altijd een koptelefoon op. Energieverbruik maakt niet zozeer uit, hoewel ik het natuurlijk het liefst zo efficiënt mogelijk houd.
Ga je overklokken?
Hier weet ik eigenlijk niks van af. Waarschijnlijk kan ik de pc zelf wel in elkaar schroeven met wat hulpfilmpjes e.d., maar zoiets als overklokken gaat mij denk ik de pet te boven op het moment.
Nou, alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 10% gewijzigd door PorkStewJoe op 11-10-2014 22:36 ]