[Mediaplayer/HTPC] Banana Pi met XBMC / Android / Linux

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-06 21:55
Op zich een interessante tip, alleen vraag ik me af of een USB-stick niet net zo slecht tegen grote hoeveelheden schrijfacties kan.
M'n data (backup & muziek) stond sowieso al een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 20:49
Cranberry schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:16:
Op zich een interessante tip, alleen vraag ik me af of een USB-stick niet net zo slecht tegen grote hoeveelheden schrijfacties kan.
M'n data (backup & muziek) stond sowieso al een HDD.
Ik heb met mijn raspberry pi probleemloos 1.5 jaar gedraaid met de OS op een USB. De SD raakte steeds corrupt en daar had ik genoeg van.... Ik ga er vanuit dat dit ook goed zal gaan met de bananapi. Ik ken ook geen geval dat een USB ermee ophoud omdat er teveel schrijfacties plaatsvinden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-06 21:55
Ga het iig proberen. Nogmaals dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
Op mijn BPi met Android 4.2.2 werkt de Horizon Go android app (2.1.7 [8202] laatste versie) ook.

Mooi dat dit werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 06:53
Moet zeggen ( als TS ) dat ik de laatste tijd weinig doe met mijn BPi.
Wellicht eindigt hij binnenkort met alle toebehoren in de V&A of op MP.
Mocht iemand het topic als mede-auteur willen overpakken gaarne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654341

heeft iemand al uitgetest als je met de BPI op netflix kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-06 15:17
Zat te kijken naar een arm board als fileserver. Dacht eerst aan de rasberry 2, echter heeft deze nog steeds geen gigabit ethernet. Ik zie op internet wel mensen die een usb naar gigabit adapters hebben.

Iemand hier de quad core banana pi i.c.m usb disk als nas server?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:05
Hellboy! schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:43:
Zat te kijken naar een arm board als fileserver. Dacht eerst aan de rasberry 2, echter heeft deze nog steeds geen gigabit ethernet. Ik zie op internet wel mensen die een usb naar gigabit adapters hebben.

Iemand hier de quad core banana pi i.c.m usb disk als nas server?

Alvast bedankt.
Zelf heb ik een fileserver draaien op een dual core banana pi. De reden dat ik deze gekozen heb is omdat deze pi beschikt over een sata aansluiting. Met behulp van een sata kabel kan je een HDD aansluiten, wat resulteert in snellere doorvoer snelheden (benchmarks). Ik weet niet wat de doorvoer snelheid (USB) van de Banana Pi 2 (de quad core variant) is, maar ik vermoed dat deze lager is vanwege het ontbreken van de sata poort.

Ik heb een 2.5" HDD aangesloten, waarvoor geen extra voeding nodig is (bij gebruik van een goede 2A voeding althans). Een collega heeft een soortgelijke setup, alleen heeft hij een 3.5" HDD. Hiervoor gebruikt hij een 230V naar 12V + 5V voeding (kan zo 1-2-3 geen link vinden). Met één voeding voedt hij zowel de Pi als de 3.5" HDD.

Betreft de software: als basis gebruik ik een image van Igor Pecovnik, de Legacy - Debian Wheezy variant. Dit image schijnt een aantal optimalisaties te hebben (volgens mij voor o.a. Samba). Hierop heb ik vervolgens OpenMediaVault geïnstalleerd volgens deze instructie. Ten tijde dat ik hiermee bezig was, was OpenMediaVault nog niet geschikt voor Debian Jessy, indien je dezelfde weg wil bewandelen dan moet je even uitzoeken of het inmidels wel geschikt is (of ook voor Debian Wheezy kiezen ;)).

In OpenMediaVault heb ik het volgende geïnstalleerd:
  • Samba (fileserver voor Windows laptop en desktop)
  • NZBget
  • Transmission (inclusief automatisch stoppen met seeden (link) en automatisch verwijderen na het downloaden (link)
  • MySQL (gedeelde database voor Kodi)
  • NFS (voor drie raspberry Pi's (Pi B, PiB+ en een Pi 2B) met Kodi)
  • Plex media server (voor LG smart TV)
  • iTunes/DAAP server (om muziek te streamen naar Airplay devices (drie raspberry pi's))
In mijn geval, met twee gebruikers, vind ik dit een goede oplossing. Tijdens het downloaden/repareren/uitpakken kan ik tegelijk een film kijken (~20 gb rips met DTS) op een Pi zonder stotteren.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-06 15:17
Mij ging het voornamelijk om opslag en vpn. Heb een nieuwe asus router gekocht. Die had ik toch nodig voor 802.11ac. Daaraan heb ik een usb disk gekoppeld en vpn server geconfigged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Ik wil ook weer een servertje gaan maken, ik denk dat de Banana Pi de goeie is, al zie ik door alle verschillende versies het bos niet meer. Mijn eisen zijn niet zo hoog, dus ik denk gewoon een M1 of een M1 plus (wifi heb ik niet echt nodig, maar is handiger voor hergebruik).

Nou wil ik een 3,5inch harde schijf erop aansluiten en deze dan liefst zo veel mogelijk in slaap stand houden om stroom verbruik te minimaliseren. Zijn er meer tweakers die dit is gelukt op de banana pi?

En een 8gb microsd kaartje moet ruim voldoende zijn toch?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Bij mijn setup (zie twee posts boven jouw post) is het me nog niet gelukt om de HDD in slaapstand te krijgen. Of dit komt door de HDD, de banana pi of de software weet ik niet.

Omdat ik het energieverbruik van mijn (2.5") HDD laag genoeg vindt en er ook extra slijtage mogelijk is (door extra up-/downspinnen (afhankelijk van gebruik)) heb ik er uiteindelijk geen energie meer in gestoken.

Ik maak zelf gebruik van een 32 gb kaartje omdat ik deze nog had liggen. Ik zal vanavond even kijken hoe vol deze staat. Verder heb ik wel gemerkt dan een snel kaartje gunstig is voor de doorvoersnelheid (draadloos via Samba naar Windows althans).

Edit: net even gekeken en zie dat ik 1.57 gb gebruikt heb :+. Verder weet ik niet welke software je allemaal wil gebruiken en hoe groot deze is. Je kan beginnen met de 8gb kaart, mocht het uiteindelijk te krap worden dan kan je je setup klonen naar een grotere sd kaart.

[ Voor 17% gewijzigd door alesandro_46 op 27-10-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705107

Hallo Mede tweakers,

Ik ben nieuw hier op het forum, en zal maar meteen met de deur in huis vallen. Sinds kort ben ik in het bezit van een Banana Pro, en zou daar graag Andriod op willen draaien. Helaas kan ik daarvoor geen image vinden die ik via een windows 10 laptop op een sdcard kan wegschrijven. Via Youtube heb ik wat voorbeelden gezien echter kom ik er niet goed uit.

Is er onder jullie iemand die mij op weg kan helpen daarmee, en eventueel vraagjes daarover zou willen beantwoorden. Ik zit vanaf 1972 in de ICT, maar ben nog maar net begonnen met Linux zoals Mint17 en Unbuthu.

Ik hoop op een snelle reactie c.q. meedewerking, alvast dank daarvoor.

Groetjes,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 20:15
Is dat niet gewoon image downloaden van http://forum.lemaker.org/mirror, uitpakken en met Win32DiskImager op je SD kaart schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
De images voor de Banana pro lijken al een tijdje niet geupdate.. Ik zou dan opteren voor een image voor de Banana Pi (heeft dezelfde soc als de pro, dus moet kunnen): http://forum.lemaker.org/portal.php?mod=list&catid=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705107

Ben er denken ik al achter. Ik gebruikte een usb lader van Samsung, maar die gaf te weinig power, eb nu een 5v 2,5a besteld, daar zal het denken ik mee moeten lukken.

Heb ik nog wel een vraagje over putte terminalserver, als ik Android installeer komt putte (onder windows 10) dan met een scherm beeld daarvan, of in de root van android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenieee
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:44
Ik ben nieuw hier op het forum. Wegens aanschaf van een Banana Pi Pro heb ik mij geregistreerd.

Dus sinds vrijdag heb ik de Banana Pi Pro in huis. Van het weekend heb ik een aantal besturingssystemen geprobeerd, maar geen enkele werkt echt lekker.

Is er iemand die een goed draaiende XBMC/Kodi heeft op de Banana Pi pro? Ik heb zelf android 4.2.2 (de officele editie van lemaker) geprobeerd met Kodi, maar 1080p afspelen gaat heel erg traag. Ligt dat aan de hardware? Of zijn er nog driver problemen die opgelost moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45

Videopac

Rommelt wat aan.

koenieee schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:55:
Ik ben nieuw hier op het forum. Wegens aanschaf van een Banana Pi Pro heb ik mij geregistreerd.

Dus sinds vrijdag heb ik de Banana Pi Pro in huis. Van het weekend heb ik een aantal besturingssystemen geprobeerd, maar geen enkele werkt echt lekker.

Is er iemand die een goed draaiende XBMC/Kodi heeft op de Banana Pi pro? Ik heb zelf android 4.2.2 (de officele editie van lemaker) geprobeerd met Kodi, maar 1080p afspelen gaat heel erg traag. Ligt dat aan de hardware? Of zijn er nog driver problemen die opgelost moeten worden?
Er is geen goede driver voor die Mali GPU. Heb je deze al geprobeerd?
https://blog.eldajani.net...-customized-distribution/

Ik heb zelf 2 Banana Pro's: technisch zijn ze erg goed, maar de ondersteuning is matig.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenieee
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:44
Bedankt voor het linkje! Ik zal hem zo spoedig mogelijk uittesten.
Ik heb wel nog even gekeken naar de Android Mattrix build: http://forum.lemaker.org/...p?mod=viewthread&tid=9261

Daar speelt alles wel goed af. Ook kan ik daar de 1080p modus selecteren, dus is Android in Full-HD. Als ik dat probeer onder de officiële editie van LeMaker, dan krijg ik een soort half gesplitst scherm waar de ene helft heel snel wit knippert.

Jammer genoeg doet in de Android Mattrix build de WiFi het niet van de Banana Pi Pro, en het is me niet helemaal duidelijk hoe ik dat aan de praat kan krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door koenieee op 30-11-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hoe staat het met Banana bezitters?

Gebruiken jullie 'm nog en zo ja, waarvoor?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Bij mij draait hij fijn als NAS. Met bananian erop. Werkt prima, met direct de schijf eraan. Hangt gewoon direct tegen de wand met de 2,5 inch schijf ernaast.

Lees ook de slimme energiemeter uit en log dat naar de schijf. En binnenkort zal er ook nog meer aan knopen. Temperatuur logging enzo.

Wil ook een Sonos achtig iets (maar dan open source erop) om muziek van de schijf (dlna niet nodig, is lokaal) af te spelen en ook internet radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

!null schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:31:
Bij mij draait hij fijn als NAS. Met bananian erop. Werkt prima, met direct de schijf eraan. Hangt gewoon direct tegen de wand met de 2,5 inch schijf ernaast.

Lees ook de slimme energiemeter uit en log dat naar de schijf. En binnenkort zal er ook nog meer aan knopen. Temperatuur logging enzo.

Wil ook een Sonos achtig iets (maar dan open source erop) om muziek van de schijf (dlna niet nodig, is lokaal) af te spelen en ook internet radio.
Wat heb je als NAS software draaien? OpenMediaVault?

Zo ja, dan heb je binnen OMV de extensie MPD (Mopidy).
Als je die installeert en je voegt de webextensie MusicBox toe (even lezen op de Mopidy site hoe), heb je de mogelijkheid om webradio kanalen toe te voegen, mappen voor je lokale muziek en eventueel spotify (ook een extensie van mpd, werkt alleen met premium).

Gebruik je OMV niet, dan is alles ook via de terminal te installeren uiteraard.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oh ik heb het nu nog heel simpel. Gewoon Bananian geinstalleerd en dan een Samba share, een een DLNA servertje. Ik weet niet meer welke, maar geen OpenMediaVault in ieder geval.

Ik zal er straks eens naar kijken, een vergelijking maken wat het meest praktisch is in combi met de smartphone of tablet. (net zoals Sonos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb 2 Banana Pro's thuis liggen, inclusief behuizing en wifi-antenne, maar doe er niets mee. Het doel was om van de een een Linux-Kodi mediaplayer te maken en van de ander een audiofiele mediaplayer (i.c.m. een DAC). Maar door de slechte ondersteuning is dit voor een Linux-leek niet te doen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 06:53
Die van de TS ligt ook stof te happen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:31:
Die van de TS ligt ook stof te happen ;)
Ja, maar jij hebt wel meer hobbyprojectjes volgens mij :)

Die van mij is (was, hij is een tijdje terug kapot gegaan) als nas actief bij familie.

Ben nu aan twijfelen of ik 'm vervang, of dat ik voor een Synology 115j ga (of de 116j als die uitkomt).

Te koop....

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Gebruiken jullie de Banana PI überhaupt nog

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• !null
Doet nog steeds mooi z'n werk als NAS en meer (energiemeter uitlezen enzo). Maar ik geloof dat ik een van de weinige ben :+

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Aha, dacht dat er misschien iemand was die hem in de kast laat verstoffen, dan hou ik me aanbevolen haha

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb nog 2 Banana Pro's waar ik niets mee doe.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Videopac schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:05:
Heb je een pm gestuurd maar die zie je niet denk ik, wat moet er 1 kosten. Als je er van af wil off course

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 11-08-2016 14:28 ]

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Pierre schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:19:
[...]

Heb je een pm gestuurd maar die zie je niet denk ik, wat moet er 1 kosten. Als je er van af wil off course
Ik wil er op zich wel vanaf maar heb nog geen idee wat het nog waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-06 20:52
Heeft iemand hier ervaring met de microfoon van de Banana Pi? Want dat lijkt me dan wel weer interessant voor een huidig projectje. Heeft die een goed geluid, of verstaat hij je in ieder geval?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Videopac schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:05:
Correctie: ik heb er een gebruikt als Pi-Hole: werkt perfect.
Technisch gezien blijven het onderschatte devices: een echte GB NIC en SATA is niet verkeerd.
Ik denk dat ik voor die ander ook nog wel wat bedenk.

Pagina: 1 2 3 Laatste