Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
Ik heb nu 2 weken een BPi, aangesloten op mijn portable 10.2" hdmi scherm op 1440 x 900 en bevalt goed.
Ik had android 4.2.2 draaien icm xbmc, ziet er leuk uit, maar niet mijn doelstelling.
En het probleem met dat rooten, wat ik maar niet voor elkaar kreeg.
Mijn hobby is SDR (Software Defined Radio) en daar gebruik ik nu de BPi voor (BPi Wheezy) als rtl2832 server met vaste lan verbinding.
Werkt als een trein, zeer weinig cpu sources en heel stabiel dat t.o.v. de RPi.

Het viel me op dat wanneer het scherm in sleep mode was, soms spontaan weer aanging en dat kwam door mijn a.b. van Samsung, die reageerde erop. Dit klopte wel, volgens insiders van een forum.

Voor de rest heb ik geen case gekocht maar 10 mm afstandhouders omdat later alles wordt ingebouwd.
Ik wil de kwaliteit van de video-out nog even testen, dit omdat ik er mischien een split-screen van ga maken. 2 x BPi of 1 x BPi + 1 x RPi via AV en anders wordt het een éénvoudige hdmi-schakelaar.

Trouwens IR is interessant...

Rene

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CrMRIlsl.jpg
foto van install kodi op 21.5" scherm, onder portable scherm

[ Voor 7% gewijzigd door PE4000 op 22-11-2014 01:16 . Reden: foto toegevoegd + txt correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:18
@ PE4000 gaaf project en welkom in dit topic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ WiLLoW_TieN : graag gedaan hoor. Ik zat in dubio omdat er ook al een andere topic bestond,
alleen daar kwam geen respons meer op.
Ik heb net mijn BPi aangezet en luister momenteel naar fm radio via de speakers van dat kleine monitor/scherm en heb de usb-stick nu via otg-kabeltje + usb verlengkabel lopen.

btw: ik zag net dat er een update beschikbaar was van Bananian Linux 14.11 met Linux kernel to 3.4.104
Link

Mijn Linux gehalte is ook heel beperkt, maar al doende leert men..

Edit: ook voor de BPi is er een domotica pakket beschikbaar van HomeGenie (zie downloads).
Ziet er strak uit.. Link

Edit 2: Update Android Matrix XBMC 3.0 (13/11/2014) voor 720p en 1080p

[ Voor 20% gewijzigd door PE4000 op 22-11-2014 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Iets wat ik nog wil proberen is Quake III Arena vloeiend en ( evt. ) online speelbaar te krijgen.
Met keyboard & muis of via b.v een Tronsmart TSM-01 ( Air Mouse ) als besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie Nack
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10-2023
Ik zie op de verkoopsites allemaal heatsinks verschijnen. Is een heatsink echt een toegevoegde waarde op een BPi of eigenlijk niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb mijn BPi nog niet OC't maar als je hem gaat kietelen kan het schelen in temperatuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie Nack
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10-2023
Dus als ik het goed begrijp heb je bij normaal gebruik (nog) geen heatsink nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Harrie Nack schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:53:
Dus als ik het goed begrijp heb je bij normaal gebruik (nog) geen heatsink nodig?
Idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Ik heb vanavond een nieuwe poging gedaan met een nieuwe versie van Mattrix-Android-v3.0-1080p.
Het betreft wederom om de android versie 4.2.2 API level 17 (kernel: Linux 3.4.39+) en kodi 14.0-BETA2 (compiled Nov 11 2014).
De eerste opstart duurde even, maar dat kwam allemaal goed.
Alle voorheen beschreven problemen waren nu verholpen. Hé hé
Alleen is de resolutie van 1080p op dat kleine monitor is behoorlijk fijn.

Straks ff mijn usb dockingstation aankoppelen met wat films en muziek op hdd's.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A84RXKDl.jpg
Mattrix-Android-v3.0-1080p, wel een mooi splash scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Kan je op die image b.v Netflix ( of Showox ) nu via wifi ( of kabel ? ) stotter vrij af laten spelen @ 1080p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ WiLLoW_TieN : sorry voor de late reactie, ik ben al vanaf 7 uur druk bezig met BPi Kodi.
Ik heb nog geen tijd gehad om Netflix of Showox te testen. Maar nu wel vanaf dat andere scherm.

Ik liep wel tegen wat andere problemen op:

MusicVideo +/- 8 Gb iso bestand via usb hdd wou die niet afspelen

Video bestanden die opgenomen waren met KPN Digitenne kwamen allemaal in blokken op het scherm? Codec misschien? PC heeft daar geen last van VLC Player

Kan geen You Tube clips afspelen. Zal wel een instelling verkeerd staan...

Films afspelen vanaf de Humax 5200, perfect in 1080p, alleen telkens maar 1 film, de volgende film daarna vertikte het apparaat het. Ook vreemd, geen inlog gegevens ingegeven. Meestal via ftp

Zo af te toe kwam er een melding van PPPOE Service op het scherm, dit resulteerde wel in een onderbreking van muziek en/of video.

Wat wel perfect ging, was het afspelen van muziek via één van mijn nas.
Daar heb ik de meeste tijd aanbesteed en muziek zitten te luisteren.

Voor mij is dat Kodi/XBMC gebeuren nieuw, maar ziet er goed uit, mooie addons.
Ik denk dat ik daar maar een tijdje verder mee ga klooien...

Mocht ik deze BPi gaan gebruiken als multimedia player dan heb ik ook al een behuizing: een Motorola box van KPN met ab. Daar wil alles in, alleen kortere kabels met montage mogelijkheid kopen.
HDD's heb ik nog en ook nog een nieuwe ssd van Samsung 120 GB (afgelopen zomer gekocht).

Mijn grootste probleem is nog steeds en resetten en uitzetten van de BPi.
Ik heb diverse apps geprobeerd, maar moet hem toch via de micro-switches resetten of uitzetten.
En volgens mij is dat niet zo bevorderlijk voor je sd-kaart. Iemand daar een oplossing voor ?

Mijn to-do lijst:
AB via IR
Geluid via usb 7.1 Sweex geluidskaart testen
en de vorige problemen oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ WiLLoW_TieN : ShowBox werkt perfect, Netflix niet getest, geen abo van.
Mijn grootste probleem is nog steeds en resetten en uitzetten van de BPi.
Ik heb diverse apps geprobeerd, maar moet hem toch via de micro-switches resetten of uitzetten.
En volgens mij is dat niet zo bevorderlijk voor je sd-kaart. Iemand daar een oplossing voor ?
Opgelost met de Quick Boot (Reboot) app, deze werkte nu wel door SuperSu.

Na een reset krijg je deze meldingen wel: CVBS Cable pluged in.. out: Cinch (tulp) plug afsluiten met een 75 ohm of 2 x 150 ohm weerstand (parallel), volgens de BPi google groep (als ik dat zo goed gelezen had)
Of gewoon de BPi uitzetten en weer aanzetten is deze melding weg.

Geluid via mijn Sweex 7.1 usb geluidskaart (via hub) werkt perfect, zelfs de + / - toetsen voor volume werken met android.
Jammer genoeg werkt mijn Line 6 POD Studio UX2 usb soundkaart niet.
Dat probleem had ik eerst ook met Ubuntu Studio 64, later, na een update wel.

Dikke problemen met You Tube, nix wou afspelen, bekend probleem volgens insiders...
Na de update van Beta 5 deed YT het voor 80% en heb nog wat extra apps geïnstalleerd.

Inmiddels van kodi 14.0-BETA2 >> kodi 14.0-BETA4 naar kodi 14.0-BETA5 gegaan en er zijn alweer updates beschikbaar...

PPPOE Service aangezet, ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is...

Binnenkort nog wat SD's kopen, makkelijker om te freaken

Edit: en wat dacht je van de LIVA Mini PC Kit (voor Windows 8.1 en Ubuntu)

[ Voor 4% gewijzigd door PE4000 op 26-11-2014 20:00 . Reden: txt toevoeging + correctie ]

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 09:39

verbraakje

🚦

https://www.youtube.com/watch?v=9hYTyJsewg8 mooi filmpje over het instaleren van OWNCLOUD!

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• WiLLoW_TieN
[ offtopic ]

@ PE4000 heb net een 8" tablet Teclast X80H ( Win8.1 ) gekocht met bijna de specs van die LIVA ;)

Deze Radxa is ook wel leuk ( alleen geen Sata support ( o.a )) -->

http://www.dx.com/p/radxa...black-351207#.VHd3PTGG-uk

[ / offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 17:03
Is er ook iemand die Kodi heeft draaien icm een nas? Hoe draait dit? Loopt dit soepel, loopt het vaak vast? Veel bugs?

Iemand die evt een filmpje wil maken? Ben voornamelijk benieuwd hoe snel het scrollen door het menu gaat en door de films bladeren e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:50

Hakker

a.k.a The Dude

Ik heb ook al een tijdje een Banana PI in huis maar besteld vanuit Duitsland via Reichelt.de is door de verzendkosten ietsje duurder maar gewoon in 2 dagen in huis. Daarnaast is de sata kabel daar gewoon normaal geprijst en niet 7 euro zoals hier in NL.

Moet alleen nog wat micro SDHC kaartjes bestellen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

banana PI 2 komt er aan met quadcore!
https://www.youtube.com/watch?v=T-Fww2XgHBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:32
Hij is binnen! :) Maar moet nog even wachten op de USB power supply + case. Dan gaan we testen,,,,

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Laatst online: 13-05 15:45
Iemand die al de Banana Pro heeft getest met XBMC en 1080p streaming? Las bij de specs dat dit beestje wel hardware acceleration ondersteunt. Vroeg me dus af of er al luitjes zijn die hier (hopelijk goeie) ervaring mee hebben. :)

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

De banana pro is gewoon een Banana Pi+ zelfde hardware als de PI alleen een Micro SD slot, 40 GPIO headers en een wifi module.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:40
Banana Pi M2 heeft A31S ARM Cortex A7 Quad Core en PowerVR SGX544MP2 en 1 Gb shared memory.
Ik hoop dat dit een goed platform zal zijn voor XBMC en Android ;)

[ Voor 10% gewijzigd door rtunru op 13-12-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Draait openelec hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 14:53
Heb sinds eergisteren ook een Banaan! Doel: energiezuinig download doosje dat ook als mediaserver kan fungeren. Wilde net wat meer dan een RP (maar ook weer niet veel meer geld uitgeven) en dus voor de BP gegaan. Dacht das mooi: telefoon oplader erin en gaan, maar helaas die had geen 2A maar 1A. Alleen een rood lampje dus. Vandaag even een andere oplader lenen (2.1A) en dan nog eens proberen. Heeft iemand ergens een super efficiënte (niet het standaard chinees spul, meer zoals madpsu) voeding gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Nee en zal er ook nooit komen aangezien de ontwikkelaars er niet aan mee willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Tyras schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:38:
Heb sinds eergisteren ook een Banaan! Doel: energiezuinig download doosje dat ook als mediaserver kan fungeren. Wilde net wat meer dan een RP (maar ook weer niet veel meer geld uitgeven) en dus voor de BP gegaan. Dacht das mooi: telefoon oplader erin en gaan, maar helaas die had geen 2A maar 1A. Alleen een rood lampje dus. Vandaag even een andere oplader lenen (2.1A) en dan nog eens proberen. Heeft iemand ergens een super efficiënte (niet het standaard chinees spul, meer zoals madpsu) voeding gezien?
Mijne doet het prima op een 1A tom tom oploader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 14:53
verbraakje schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:37:
[...]
Mijne doet het prima op een 1A tom tom oploader!
Sinds gisteravond werkt die van mij ook! Jeeejj.. Nadat ik de Cube array van 2.1A eraan vast had geknoopt, en op de de OTG poort een 1.2A had ik toch echt het idee dat het niet lag aan de voeding maar aan de image. What happend? Een android image met Win32DiskImager gemaakt... Toen ik een Bananian image probeerde werkte alles perfect. Later de Matrix V3 geflased met Phoenixcard (middelste optie: startup) en dat werkte ook perfect, Kodi starte gelijk op en een 1080p speelde ie zonder problemen af (wel met geluid naar S/W). 8) In de vakantie maar weer verder stoeien om alles te krijgen zoals ik het wil :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Shit, niet opgelet met bestellen. Vandaag de case binnen gekregen dus ik dacht ik ga maar eens de bananapi erbij pakken. Had een 5v 2A voeding besteld met DC plug ipv microUSB. Shit!

Waar nu goedkoop en snel een microUSB voeding te krijgen. Ik heb alleen een 1A 5V voeding voor een oude iphone liggen. En die doet het dus niet :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ Tyras gefeliciteerd en have fun met je BPi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 07:19
Ben eigenlijk op zoek naar een raspberry pi of banana pi.

Nadeel van de rpi is dat er geen sata op zit.
Nadeel van de bpi is dat er geen hardware acceleration voor video encoding op zit.

Kent iemand een vergelijkbaar apparaat waar een sata-poort op zit en waar xmbc goed op draait?
Ik wil graag een file-server/media speler maken.

Misschien is een usb2 schijf ook voldoende voor een fileserver?

Graag een suggestie.

[ Voor 8% gewijzigd door walkthisworld op 20-12-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

walkthisworld schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 09:47:
Ben eigenlijk op zoek naar een raspberry pi of banana pi.

Nadeel van de rpi is dat er geen sata op zit.
Nadeel van de bpi is dat er geen hardware acceleration voor video encoding op zit.

Kent iemand een vergelijkbaar apparaat waar een sata-poort op zit en waar xmbc goed op draait?
Ik wil graag een file-server/media speler maken.

Misschien is een usb2 schijf ook voldoende voor een fileserver?

Graag een suggestie.
Ik weet niet wat je wil uit geven maar misschien is een NUC wat voor je?(daar is een topic over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruorzy
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 22:21
Door uiteindelijk wat forums doorgelezen te hebben en hier dus ook alle posts door te hebben gelezen ben ik uit mijn dillema en ga ik toch maar voor een BPi inplaats van een RPi..

Mijn vraag is alleen wat jullie ervaring en mening is over de MIC, ik zag dat iemand eerder dezelfde vraag had gesteld maar volgens mij had niemand het waarschijnlijk echt getest. Ik hoop aangezien we wat verder zijn mensen hem getest hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Sorry ik gebruik de MIC totaal niet. Zie ook geen kans dit op korte termijn goed te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645095

Hallo,

Ik zit eraan te denken om ook een bpi te kopen alleen zie ik nergens of ik ook 3d ermee kan bekijken, met mijn rpi kan ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als de BPi gewoon weergeeft (net als de RPi), dan zou 3D ook gewoon moeten werken lijkt me?!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
op mijn Bpi zonder al teveel moeite Raspian werkend gekregen den de TP-Link wifi USB-dongle werkt inderdaad out of the box.

Probeer nu het Home Automation programma Domoticz (www.domoticz.com) te installeren. Echter daar loop ik nog wel tegen wat moeilijkheden aan!

Ik zoek ook nog een mogelijkheid om Squeezebox erop werkend te krijgen.....lukt uiteraard op de raspberry Pi maar nog niet op de bananapi...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:46
Zelf heb ik Bananian op m'n BPi draaien. Installeren van de Logitech Media Server had nogal wat voeten in aarde i.v.m. onbrekende libraries enz. Uiteindelijk heb ik dit (als Linux-noob) wel werkend gekregen.

Installatie van Domoticz ging zonder noemenswaardige issues.

Ik geniet nog dagelijks van de betere performance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ Cranberry blijft een leuk ding die BPi en knap dat je dat heb gefixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Cranberry schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:42:
Zelf heb ik Bananian op m'n BPi draaien. Installeren van de Logitech Media Server had nogal wat voeten in aarde i.v.m. onbrekende libraries enz. Uiteindelijk heb ik dit (als Linux-noob) wel werkend gekregen.

Installatie van Domoticz ging zonder noemenswaardige issues.

Ik geniet nog dagelijks van de betere performance ;)
Nice! Ben impressed als mede Linux-Noob :)

Zou jij eens een blik kunnen werpen op mijn topic in het forum @domoticz.com?
http://www.domoticz.com/f...39da6ad005a1b0131f297cb17

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
Daarom heb ik destijds die Logitech internet radio weer teruggestuurd. Ja leuk, media over netwerk kunnen afspelen (naast internet radio) maar dan met hun eigen protocol en software. Dikke doei, dus weer terug gestuurd. Gewoon een Freecom ding gehaald wat tenminste DLNA doet.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Ben benieuwd naar dit apparaatje.. Heb al enige tijd meerdere RPi's met veel plezier op XBMC draaien als media center in de slaapkamer en op het vakantieadres.
NAS in de meterkast bevat alle media en het boeltje kijkt via NFS zonder issues.

SABNZB, Sickrage, Couchpotato draait daar wel op, maar de performance is gewoonweg veel te laag om prettig te gebruiken.

Ben benieuwd naar de prestaties van de Banana Pi in eenzelfde situatie.. Zou prettig zijn om mijn zware Zotac voeding tot rust te brengen en een light versie in het leven te roepen.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
krizzziz schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:17:
[...]

Zou jij eens een blik kunnen werpen op mijn topic in het forum @domoticz.com?
http://www.domoticz.com/f...39da6ad005a1b0131f297cb17
Zojuist even gereageerd. Zegt mij zo niet 1-2-3 iets, maar ik zal proberen het genoemde topic de komende tijd in de gaten te houden.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:43
Ik heb een klein vraagje, gebruik al ruim een jaar een raspberry pi voor xbmc. Echter is deze erg traag geworden. Denk aan een minuut die het apparaat nodig heeft om te browsen in een app(doorgaan naar een volgende pagina).

Is de banana pi werkelijk sneller dan de rpi en merk je dit dan ook in de laadtijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

champion16 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 08:52:
Ik heb een klein vraagje, gebruik al ruim een jaar een raspberry pi voor xbmc. Echter is deze erg traag geworden. Denk aan een minuut die het apparaat nodig heeft om te browsen in een app(doorgaan naar een volgende pagina).

Is de banana pi werkelijk sneller dan de rpi en merk je dit dan ook in de laadtijden?
De Banana Pi is zeker sneller, alleen: was je Raspberry Pi eerst wel snel? En weet je ook waarom die trager geworden is?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

!null schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:54:
Daarom heb ik destijds die Logitech internet radio weer teruggestuurd. Ja leuk, media over netwerk kunnen afspelen (naast internet radio) maar dan met hun eigen protocol en software. Dikke doei, dus weer terug gestuurd. Gewoon een Freecom ding gehaald wat tenminste DLNA doet.
Het voordeel van de Logitech oplossing is dat die hoge resolutie bestanden ondersteund en gapless kan afspelen. Plus dat ze kwalitatief erg goed zijn. Ik ken die Freecom niet, maar vaak is dat toch minder.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:30:
Die Pro biedt toch buiten onboard Wifi niet heel veel extra's ? Is in ieder geval dezelde CPU & RAM. Hij is wel bijna € 20,-- duurder dan de normale Banana Pi :?
Ik heb een USB Wifi dongle ( Action(.nl) @ € 4,99 ) en een USB BT dongle heb beide nog niet aan de "praat".
Voor audiotoepassingen is I2S en I2C toch wel erg handig en dit zit nu ook op de Banana Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ Videopac de bovenstaande 3 posts, van binnen 10 min., hadden ook in 1 post gepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

champion16 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 08:52:

Schone install maken.. overclock naar 950 en een light skin (Amber) gebruiken.. Prima te gebruiken!

Met z'n dualcore zal BPi wel sneller zijn.. Maar er zit een andere grafische chip op... voor 1080P decoding kan het alsnog uitmaken...

Benieuwd naar de ervaringen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58

spanx

_Sp[A]nX_

odroid c1 gekocht, week 3 word hij geleverd. met acceleratie en een quad core cpu en 1gb ddr3 en een gb netwerkkaart.

ik heb nu een raspberry pi met raspbmc en dat draait redelijk goed maar net niet jevanhet.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 19:40

JohFraEl

Slainte!

Ik volg dit topic nu ongeveer een week en ben sinds gisteren ook in het bezit van een Banana Pi starterkit.

Je mag me dus in het 'In bezit' lijstje zetten. :P

Gisteren per post ontvangen dus meteen aan de slag gegaan, eerst de behuizing eromheen gebouwd en vervolgens Raspbian_For_BananaPi_v3.1 erop gezet om te testen.

Afbeeldingslocatie: http://i1131.photobucket.com/albums/m543/johfrael/Articles%20Johfrael/Banana%20Pi/20150108_BananaPi_192003_zpsd4aaf58f.png

Ik wil vanalles gaan testen, mediaplayer met XBMC/Kodi zou ook wel erg leuk zijn als dat lukt.

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
spanx schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:35:
odroid c1 gekocht, week 3 word hij geleverd. met acceleratie en een quad core cpu en 1gb ddr3 en een gb netwerkkaart.
Die is nieuw voor mij. Verschillen met Banana Pi zo op het eerste oog:
  • Quad core
  • Geen SATA
  • Micro HDMI
Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

spanx schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:35:

ik heb nu een raspberry pi met raspbmc en dat draait redelijk goed maar net niet jevanhet.
Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik ben benieuwd of zowel de Odroid C1 als de Banana Pi een USB harde schijf direct aangesloten kan hebben zonder hub. Bij de RPi lukt dat niet, die ligt meteen op z'n gat. (en die USB hubjes zijn ook niet fantastisch om een schijf te poweren, als ik er aan zit valt de schijf uit en start de schijf opnieuw op, inclusief opnieuw mounten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Met de juiste kabel kan je aan een BPi rechtstreeks een Sata ( SSD ) schijf hangen

zie mijn eerder pics in dit topic. De Odroid's zijn ook mooie units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja rechstreeks Sata schijf, dat is ook wel mooi. Maar ik vraag specifiek over het power issue als je een 2,5 inch USB (powered) schijf aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58

spanx

_Sp[A]nX_

barrymossel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:33:
[...]

Die is nieuw voor mij. Verschillen met Banana Pi zo op het eerste oog:
  • Quad core
  • Geen SATA
  • Micro HDMI
Klopt dat?
klopt, en ook emmc (zeer snel vergeleken met sd kaartjes) Ohja bijna gelijke verbruik.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
!null schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:41:
Ja rechstreeks Sata schijf, dat is ook wel mooi. Maar ik vraag specifiek over het power issue als je een 2,5 inch USB (powered) schijf aansluit.
Volgens mij maakt het nogal verschil welke harddisk er in zit. Ik heb nl. een plm. 2 jaar oude 500GB WD Passport Essentials USB3 disk, die iedere keer een spinup&spindown deed toen de BPi werd geboed door een 1200mA leverende Nokia-voeding. Met de voeding van m'n Asus-tablet (2A) werkt dit wel.
Een Hitachi disk van 500GB via SATA werkt wel prima wanneer de BPi wordt gevoed met de eerder genoemde Nokia-lader.

Met een RPi B (256MB) heb ik dezelfde USB3 disk altijd aangesloten via een powered USB hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok mooi, dus met een goeie voeding (ik heb 2A liggen) kun je dus USB harde schijf rechtstreeks op de BPi aansluiten. Nu heb ik het op een Raspberry Pi met USB hub. Hoewel het een powered logitech hubje is, is er een contact slecht ofzo, als ik het aanraak dan gaat de schijf herstarten en blijft hij dat doen totdat ik weer wat aan de bedrading heb gerommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Mooi! Veel nieuwe inputs...

Ik had voor de kerst nog Kodi eraf haalt, veel problemen met niet werkende video's.
Vanmiddag een schone instal van kodi-20150108-dc4d753-master-armeabi-v7a app geïnstalleerd.
Verder niets aangepast en alleen een paar video-addons geïnstalleerd die problemen gaven.
Nu werkt alles goed.

Inmiddels heb ik Fusion (tv addons custom wizard edition) geïnstalleerd.
Die heeft zo nu en dan wel wat bugs met wat fout meldingen.
Ik freak nog wat verder. Oh ja, draai nog steeds met Android 4.2.2.

USB Power problemen?
Laatst kwam ik deze tegen bij MM: Wall charger with 5 USB ports 25 Watt / 5 A max
verdeeld over de usb poorten zie Handleiding voor snelle installatie.
Zie: http://tinyurl.com/qbj8dfa

Ipad = 2.1 A / 10 W
Galaxy = 2.1 A / 10 W
Phone 1 / 2 / 3 = 1 A / 5 W per aansluiting

Ik vond dit wel interessant, denk dat ik deze volgende maand aanschaf.
Zelf gebruik ik een Velleman 3.1 A verdeeld over 2.1 A en 1 A

Een tevreden gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 23:46
Interessant topic dit zeg, jammer dat ik dat nog niet eerder ben tegengekomen. Mijn Raspberry Pi is onderweg uit China, maar hoorde al van een vriend dat dat met XBMC niet je-van-het is.

Banana Pi lijkt me een goed alternatief, maar dat zou in mijn geval wel meteen de M2 worden die nu blijkbaar leverbaar is.

Het enige wat ik mij wel afvraag is of XBMC nu hardwarematig goed 1080p kan afspelen met dit apparaat. Iemand die dit al werkend heeft gekregen en is dit dan onder Android of een ander OS? Distributie maakt mij niet zoveel uit, als maar ingesteld kan worden dat XBMC gelijk opstart. Hoop ook dat geluid met HDMI kan worden meegestuurd.

En tot slot... heeft iemand ervaring met de infrarood op de banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Dennis schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:26:
Interessant topic dit zeg, jammer dat ik dat nog niet eerder ben tegengekomen. Mijn Raspberry Pi is onderweg uit China, maar hoorde al van een vriend dat dat met XBMC niet je-van-het is.
Waarom bestel je een Raspberry Pi in china de prijs is nagenoeg gelijk met NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
verbraakje schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:42:
Waarom bestel je een Raspberry Pi in china de prijs is nagenoeg gelijk met NL
Omdat ik dan gelijk alles erbij kon bestellen. Case, WLAN dongel, koelers, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Dennis schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:06:
[...]

Omdat ik dan gelijk alles erbij kon bestellen. Case, WLAN dongel, koelers, ...
invoerrechten .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

En die handel kun je er ook gewoon bij bestellen bij SOS Solutions, Gadgetpark etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Het kan, maar dan ben je toch duurder uit dan wanneer je koopt in China. Ik ben € 53,- (exclusief verzendkosten) kwijt bij Gadgetpark en € 33,- op AliExpress. Dat is voor mij dus de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:52
Dennis schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:22:
Het kan, maar dan ben je toch duurder uit dan wanneer je koopt in China. Ik ben € 53,- (exclusief verzendkosten) kwijt bij Gadgetpark en € 33,- op AliExpress. Dat is voor mij dus de reden.
€33 voor het hele pakket + verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ja, dat schrijf ik :). € 33,49 voor RPi B+ & Case & Koelers & Wi-Fi stick. En inclusief verzendkosten, maar die zijn vrijwel altijd gratis vanuit China.

Maar dit begint nu redelijk off-topic te worden. Ik denk dat iedereen wel weet hoe dit werkt, ik verbaas me eerlijk gezegd dat dit hier weer zoveel verbazing wekt ;).

[ Voor 35% gewijzigd door Dennis op 13-01-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Dennis schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:26:
Ja, dat schrijf ik :). € 33,49 voor RPi B+ & Case & Koelers & Wi-Fi stick. En inclusief verzendkosten, maar die zijn vrijwel altijd gratis vanuit China.

Maar dit begint nu redelijk off-topic te worden. Ik denk dat iedereen wel weet hoe dit werkt, ik verbaas me eerlijk gezegd dat dit hier weer zoveel verbazing wekt ;).
Graag de link in dat geval bestel ik er ook 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online

Ik hoop voor je dat ie überhaupt bezorgd wordt. Niet iedere verkoper op Aliexpress is betrouwbaar en dit klinkt erg ongeloofwaardig i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Voor wie er geïnteresseerd zijn. Zojuist even een topic aangemaakt op het Domotica.com forum met een aantal vragen om Domoticz werkend te krijgen op mijn Bananapi. Mijn lukt het niet!

http://www.domoticz.com/f...ewtopic.php?f=17&t=4964&p

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ krizziz : volgens mij wordt dat forum vol gespamd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

barrymossel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:29:
[...]

Ik hoop voor je dat ie überhaupt bezorgd wordt. Niet iedere verkoper op Aliexpress is betrouwbaar en dit klinkt erg ongeloofwaardig i.m.o.
60 dollar voor de nieuwe Quadcore Banana M2 vind ik ook een wel erg lage prijs.
Zijn er eigenlijk al cases voor de Banana M2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ Videopac : Dit is een link van de maker het board.
Zo te zien zijn er nog geen cases voor de BPI M2.

Eerst was er sprake van zo'n $ 50, inmiddels al $ 59

Nog meer power nodig? 6 Ports USB Powersupply 6A.
En deze prijs valt mee, volgens mij goedkoper dan mijn vorige schrijven.

[ Voor 24% gewijzigd door PE4000 op 13-01-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Videopac schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:34:
[...]

60 dollar voor de nieuwe Quadcore Banana M2 vind ik ook een wel erg lage prijs.
Zijn er eigenlijk al cases voor de Banana M2?
Meestal wel te vertrouwen als ze een goede feedback score hebben. En normaliter heb je gewoon buyer protection. Duurt het allemaal wel weer wat langer. Wilde laatst ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar uiteindelijk werd de order door Aliexpress zelf beëindigd omdat de verkopen een vuile oplichter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
PE4000 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:31:
@ krizziz : volgens mij wordt dat forum vol gespamd...
Haha, ik zag het! heb er melding van gemaakt....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

PE4000 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:47:
@ Videopac : Dit is een link van de maker het board.
Zo te zien zijn er nog geen cases voor de BPI M2.

Eerst was er sprake van zo'n $ 50, inmiddels al $ 59

Nog meer power nodig? 6 Ports USB Powersupply 6A.
En deze prijs valt mee, volgens mij goedkoper dan mijn vorige schrijven.
Dank. Heb een er 4 "besteld", maar waarom is betalen bij Aliexpress zo slecht geregeld? Heb wel een creditcard maar weet de pincode niet. Met wat rondzoeken zie ik dat je wel bv een 3v card kan kopen maar de prepaid gaat maar tot 150 euro. Geen ondersteuning voor Paypal en iDeal is best wel ruk. Ik heb nog 19 uur om te betalen voordat mijn order gecancelled wordt, maar ik zou niet weten hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Volgens mij heb je geen pincode nodig bij aliexpress? in iedergeval niet met master card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb een Mastercard en wordt dan doorgestuurd naar de Rabobank om met een pincode de betaling te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ Videopac : Ik zal je vertellen dat ik nog nooit iets met online banking of met Paypal of iDeal besteld/betaald heb.
Kijk hier eens.

Kun je dan niet vaker opwaarderen dan of zit er een time limit aan.
Vraag anders ff aan de boys van elektronica topic, die bestellen veel.... en volgens mij is er hier op het forum ook een topic over.

Edit: zie: Tweakers: Online shoppen in China - Deel 2

[ Voor 13% gewijzigd door PE4000 op 15-01-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje

verbraakje

🚦

Ik heb ook een prepaid credit card van Skrill / moneybookers en heb nog nooit een vraag gehad om mijn pincode (die ik wel heb) in te voeren. Weetje zeker dat je de gegevens bij mastercard invult en niet toevallig bij Visa of ergens anders?

@PE4000 helaas behoor ik ook tot beide groepen, het is een verslaving om al die zooi te bestellen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Pincode zou ik niet zomaar invoeren. Dat is volgens mij niet voor online bankieren. Daarvoor hebben sommige creditcards (blijkbaar) een wachtwoord. Die overigens niet vaak gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipsnor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 10:21
Hier inmiddels ook een blije bpi gebruiker. Hij draait lekker met raspbian voor bpi en Domotiga ( https://www.domotiga.nl/projects/domotiga). Laat de thuis automatisering maar beginnen :D
Op dit moment zijn mn versterker, nas, philips hue lampen en mijn diy ambilight (rpi met hyperion) te bedienen via Domotiga.
Todo:
- zelf sensoren knutselen (http://www.mysensors.org)
- bediening tv (LG)
- enz.

De bpi doet iig prima zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik heb de BPi al een paar maanden draaien. Niet als mediaplayer maar wel als verzamelaar en processor van HF data, Werkt als een speer. Enige wat ik echt jammer vind is de incompatibilteit met RPi accessoires, in het bijzonder cameramodules.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepatto
  • Laatst online: 22-03 09:10
@peter00 (en anderen)

Ik heb net bij lenovator.com gevraagd naar de beschikbaarheid van de "lemaker bPi Camera-addon"
[ http://www.lenovator.com/Add-ons/Camera ]

Ik kreeg als reactie dat hij bij hun te bestellen is, maar dat ze hem dan met DHL (=duur) versturen.
Meteen daarachteraan vroegen ze hoeveel ik er wilde bestellen, om een deal te sluiten.

Dus de vraag is: Zijn er meer belangstellenden voor een Lemaker BananaPi Camera addon?
wie weet kunnen we een partij bestellen.

Ik zie nog geen winkels in nederland of duitsland die deze addon verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Was al eerder voorbijgekomen --> http://www.innet24.de/banana-pi-board-BPi-D1::114484.html

Of deze --> http://www.aliexpress.com...s-module/32271899552.html

[ Voor 46% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-01-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
@ peter00 : ik houdt mij normaal heel veel met sdr bezig i.c.m. RPi als BPi.
Trouwens wil ik ook wel eens wat monitoren, zoals 4G of een ander stuk bandplan.
Er is daar genoeg leesvoer over.

En momenteel BPi met Kodi met betrekking op mijn muziekcollectie.
Het indexeren/scannen van je muziekfiles met Kodi is echt bagger.
Dus zelf naar een creatieve oplossing zoeken cq maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

PE4000 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:10:
@ peter00 : ik houdt mij normaal heel veel met sdr bezig i.c.m. RPi als BPi.
Trouwens wil ik ook wel eens wat monitoren, zoals 4G of een ander stuk bandplan.
Er is daar genoeg leesvoer over.

En momenteel BPi met Kodi met betrekking op mijn muziekcollectie.
Het indexeren/scannen van je muziekfiles met Kodi is echt bagger.
Dus zelf naar een creatieve oplossing zoeken cq maken.
Werkt squeezelite ook op een BPi? Bij volumio zijn ze nog aan het nadenken over BPro ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Gisteravond nog een hele tijd op de wiki pagina's van Kodi/XBMC zitten te lezen en heb me verdiept over music.db, artist.nfo en album.nfo. Maar na een tijdje dacht ik van, dit worden mega bestanden aan aantallen en omvang. Een webkoppeling addon voor music informatie? Die werken wel, maar toch beperkt.
Kodi is toch meer gericht op het afspelen video content zowel lokaal als via internet. En daar zijn ze goed in.

Later in de nacht OpenELEC 4.2.1 met XBMC op mijn RPi geïnstalleerd, dat start rap op, werkt in mijn ogen beter, is alleen wel trager met het 'bladeren' en aankoppelen van data.

@ Videopac : Op mjin sd kaarten heb ik ook MusicBox staan die dan weer met RPi werkt.
Er werd ook gesproken over een versie voor debian (BPi), maar volgens mij ligt dat stil wegens tijdgebrek of zijn die ontwikkelingen future.

Volumio ken ik wel, heb er nog niet meegewerkt, maar is ook de moeite waard, net zo als een mooie DAC.

Goed, nou maar weer [on-topic]
Op zoek naar foobar2000 addon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

PE4000 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 02:17:
Gisteravond nog een hele tijd op de wiki pagina's van Kodi/XBMC zitten te lezen en heb me verdiept over music.db, artist.nfo en album.nfo. Maar na een tijdje dacht ik van, dit worden mega bestanden aan aantallen en omvang. Een webkoppeling addon voor music informatie? Die werken wel, maar toch beperkt.
Kodi is toch meer gericht op het afspelen video content zowel lokaal als via internet. En daar zijn ze goed in.

Later in de nacht OpenELEC 4.2.1 met XBMC op mijn RPi geïnstalleerd, dat start rap op, werkt in mijn ogen beter, is alleen wel trager met het 'bladeren' en aankoppelen van data.

@ Videopac : Op mjin sd kaarten heb ik ook MusicBox staan die dan weer met RPi werkt.
Er werd ook gesproken over een versie voor debian (BPi), maar volgens mij ligt dat stil wegens tijdgebrek of zijn die ontwikkelingen future.

Volumio ken ik wel, heb er nog niet meegewerkt, maar is ook de moeite waard, net zo als een mooie DAC.

Goed, nou maar weer [on-topic]

Op zoek naar foobar2000 addon...
Voor een optimaal resultaat sluit je een DAC via I2S aan op je BPi. Voor een paar tientjes heb je al een goede ESS9023 of PCM5102 DAC. Kijk bijvoorbeeld eens op audiophonics.fr.

Ik ben zelf momenteel bezig met een RPi i.c.m. een Audiophonics ESS9023 DAC en Volumio.

Heb je meer geld dan kun je een ESS9018 DAC overwegen.
innet24 is op zich best goedkoop, maar 17,90 handelingskosten voor buiten-Duitsland bestellingen plus 4 euro verzendkosten maken het niet echt aantrekkelijk en duurder dan embeddedcomputing.nl, bijvoorbeeld.

-- Edit ---

Zijn de Banana Pro en/of Banana M2 eigenlijk al ergens echt leverbaar?
Ik kan ze nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 17:03

Heb je voor mij nog een linkje? Of is het de later geplaatste link want daar is ie inmiddels een stuk duurder. En zie ik ook niet dat die geleverd word met case en koelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb 2 Banana Pro's gekocht. Als het goed is komen ze morgen. Het plan is om er een Kodi mediaplayer van de maken en een audiofiele audioplayer.

[ Voor 39% gewijzigd door Videopac op 30-01-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keyCraft
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-04-2024
Yes, sinds afgelopen zaterdag ook eigenaar van een Banana Pro geworden !
Besteld bij "EmbeddedComputer.nl" gelijk met behuizing (bescherming) en een snel SD kaartje.
Vlotte duidelijke afhandeling van bestelling tot mail en de volgende dag via track&trace al in huis.

Dit weekend voornamelijk bezig geweest om de diverse images eens uit te proberen.
Ben niet zo heel erg thuis in Linux, maar met Google kom je een heel eind. ;)

De BPro wil ik inzetten om Python aan te leren en zo de GPIO pinnen aan te sturen.
Daarom, laat de community maar groeien... :)

Meer Python programmeurs op dit Forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

keyCraft schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:37:
Yes, sinds afgelopen zaterdag ook eigenaar van een Banana Pro geworden !
Besteld bij "EmbeddedComputer.nl" gelijk met behuizing (bescherming) en een snel SD kaartje.
Vlotte duidelijke afhandeling van bestelling tot mail en de volgende dag via track&trace al in huis.

Dit weekend voornamelijk bezig geweest om de diverse images eens uit te proberen.
Ben niet zo heel erg thuis in Linux, maar met Google kom je een heel eind. ;)

De BPro wil ik inzetten om Python aan te leren en zo de GPIO pinnen aan te sturen.
Daarom, laat de community maar groeien... :)

Meer Python programmeurs op dit Forum?
Dan was je me net voor. Toen ik de mijne bestelde waren de behuizingen alweer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Opvallend om te zien, de nieuwe Pi komt uit en het is hier meteen stil. Iemand al een benchmark test voorbij zien komen van de RPi 2 vs Bananapi?

Wil toch even melden, Domoticz heb ik in ieder geval werkend gekregen op de Bananapi inclusief een Zwave USB stickje.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:03
krizzziz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:44:
Opvallend om te zien, de nieuwe Pi komt uit en het is hier meteen stil. Iemand al een benchmark test voorbij zien komen van de RPi 2 vs Bananapi?

Wil toch even melden, Domoticz heb ik in ieder geval werkend gekregen op de Bananapi inclusief een Zwave USB stickje.
Yep, hier (komt uit het 'Raspberry pi met XBMC/kodi' topic :o)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

krizzziz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:44:

Ik dacht eerst ook: "Jammer van de Banana PI", maar ik heb 2 Banana Pro's en die hebben 1GB LAN en dat heeft RPi helaas nog steeds niet. Ik vind dat wel een plus. En de CPU/GPU van de Banana Pro is voor mediaplayerwerk (waar dit soort bordjes toch het meest voor gebruikt worden) meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:03
Videopac schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:17:
[...]

Ik dacht eerst ook: "Jammer van de Banana PI", maar ik heb 2 Banana Pro's en die hebben 1GB LAN en dat heeft RPi helaas nog steeds niet. Ik vind dat wel een plus. En de CPU/GPU van de Banana Pro is voor mediaplayerwerk (waar dit soort bordjes toch het meest voor gebruikt worden) meer dan genoeg.
Wordt het 'mediaplayerwerk' op jouw Banana afgehandeld middels Kodi? Hoe en op welke distributie heb je dit voor elkaar gekregen?

Ik heb dit getracht te installeren op Lubuntu en op Bananian, maar ik zie dat Kodi voor Linux alleen beschikbaar is op het i386 platform..

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

alesandro_46 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:31:
[...]

Wordt het 'mediaplayerwerk' op jouw Banana afgehandeld middels Kodi? Hoe en op welke distributie heb je dit voor elkaar gekregen?

Ik heb dit getracht te installeren op Lubuntu en op Bananian, maar ik zie dat Kodi voor Linux alleen beschikbaar is op het i386 platform..
Ik heb het nog niet voor elkaar, maar wellicht heb je wat aan deze link:
http://blog.eldajani.net/...-customized-distribution/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 595621

Ik ben sinds kort in het bezit van de Banana Pi. Maar ik zou mijn eerste graag gebruiken om van onze tv een smart tv te maken, zodat hij connectie kan maken met onze NAS in de garage. Iemand tips over wat ik er dan best op zet? Kodi/XBMC, Android of is Lubuntu en Bananian ook goed?

Ben nogal een noob, dus ik zou het liefst ook niet te veel moeten zitten prutsen aan de image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
'k Gebruik nu 4 maanden een BPi. Helaas is gisteren de SD kaart kapot gegaan :(
Mogelijk ligt dat aan een iets te zwakke voeding. Hier wil ik zeker nog naar gaan kijken.

Het liefst zou ik echter het booten niet meer vanaf een SD kaart laten doen, maar vanaf de SATA-disk die ik toch al aangesloten heb.
Op internet heb ik verschillende tutorials gevonden, die uitleggen hoe je dat werkend kunt krijgen.

Nergens heb ik echter gevonden hoe ik er dan voor kan zorgen dat er zo weinig mogelijk reads en writes van/naar disk gaan om te voorkomen dat de disk niet of nauwelijks een spindown krijgt (en te voorkomen dat 'ie tig keer per dag aan/uit gaat).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Cranberry schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 00:34:
'k Gebruik nu 4 maanden een BPi. Helaas is gisteren de SD kaart kapot gegaan :(
Mogelijk ligt dat aan een iets te zwakke voeding. Hier wil ik zeker nog naar gaan kijken.

Het liefst zou ik echter het booten niet meer vanaf een SD kaart laten doen, maar vanaf de SATA-disk die ik toch al aangesloten heb.
Op internet heb ik verschillende tutorials gevonden, die uitleggen hoe je dat werkend kunt krijgen.

Nergens heb ik echter gevonden hoe ik er dan voor kan zorgen dat er zo weinig mogelijk reads en writes van/naar disk gaan om te voorkomen dat de disk niet of nauwelijks een spindown krijgt (en te voorkomen dat 'ie tig keer per dag aan/uit gaat).

Iemand een idee?
Mogelijk heb je er al aan gedacht, maar toch nog even een tipje. Laat hem opstarten via een USB stick en gebruik je Sata-Disk puur voor opslag...

ehhhh..HOI

Pagina: 1 2 3 Laatste