Toon posts:

advies ivm budget grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik had graag wat advies gehad ivm de aankoop van een nieuwe grafische kaart. Mijn Geforce heeft zopas de geest gegeven. Zoals je wel merkt aan de system specs beneden, is mijn pc al ongeveer 5 jaar oud. Nu heb ik voorlopig nog niet de intentie een nieuwe pc aan te schaffen aangezien hij voor de rest nog heel goed werkt. Dus ben ik nu op zoek naar een nieuwe budget kaart. Een kaart dat het systeem kan dragen, met name mijn psu.

http://imgur.com/qbS0frJ

Mijn oog viel op

pricewatch: Club3D Radeon R7 250X

Denken jullie dat mijn pc dit aankan? Zoniet, hebben jullie misschien andere suggesties voor niet te veel geld? Voor alle duidelijkheid, het zou dus een kaart voor gamen moeten zijn. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Windows: Windows Vista Home Premium Edition (64-bit) Service Pack 2 (Build 6002)
Internet Explorer: 9.0.8112.16421
Memory (RAM): 6134 MB
CPU Info: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
CPU Speed: 2676,6 MHz
Sound Card: Luidsprekers (Realtek High Defi |
Realtek Digital Output(Optical) |
Realtek Digital Output (Realtek |

Display Adapters: NVIDIA GeForce GTX 275 | NVIDIA GeForce GTX 275 | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver
Monitors: 1x; Algemeen PnP-beeldscherm |
Screen Resolution: 1680 X 1050 - 32 bit
Network: Network Present
Network Adapters: Bluetooth-apparaat (Personal Area Network) | Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
CD / DVD Drives: 1x (D: | ) D: HL-DT-STDVD-RAM GH22NP20
Ports: COM Ports NOT Present. LPT Port NOT Present.
Mouse: 3 Button Wheel Mouse Present
Hard Disks: C: 931,5GB
Hard Disks - Free: C: 813,9GB
USB Controllers: 8 host controllers.
Firewire (1394): Not Detected
Manufacturer *: American Megatrends Inc.
Product Make *: System Product Name
AC Power Status: OnLine
BIOS Info: | |
Time Zone: Romance (standaardtijd)
Battery Status: No Battery
Motherboard *: ASUSTeK Computer INC. P6T
SM BIOS: 0403

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-02 07:18
Mijn eerste vraag luid alsvolgt: Wat is je budget? dat is in deze situatie nogal een belangrijke factor. Je PSU gaat vrijwel elke kaart trekken.

Dan even over de kaart die jij zelf denkt dat goed is, deze zou ik absoluut niet nemen. Als het een kaart is voor gamen, moet je geen R7 serie nemen, ga dan eerder voor een oudere 7950 ( evt. 2de hands ) of een R9 serie.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-02 21:40
Vraag even na in dit topic of je voeding voldoet: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
Zo te zien heb je een Intertech voeding, daar wordt niet erg lovend over gesproken in dat topic. Maar misschien is jouw specifieke model wel goed. Een en ander is ook afhankelijk van welke videokaart je kiest, maar daarvoor is je budget ook belangrijk, zoals hierboven ook terecht wordt aangegeven.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Deze voeding trekt echt elke single GPU kaart met gemak, al heb je wel de kans dat je je PC frituurt omdat de voeding niet van al te beste kwaliteit is.

De 7950 is momenteel de kaart met de beste prijs-prestatieverhouding, zowel tweedehands als nieuw. Een no-brainer dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik was eigenlijk niet zinnens om meer dan 100 euro te spenderen maar blijkbaar zal ik dat budget toch een beetje moeten opkrikken :) misschien dat ik inderdaad ergens tweedehands iets kan vinden. Heel erg bedankt voor de reacties, en als iemand nog een andere suggestie heeft, altijd welkom!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 09:05
Ik zou direct wat meer uitgeven aan een grafische kaart. Deze gaan jaren mee, en wanneer je eraan toe bent om je "oude" PC te vervangen zou je evt de grafische kaart kunnen meenemen. Scheelt in 1x een goede investering ipv 2 matige investeringen.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je zou ook gewoon 2ehands kunnen kijken, daar gaan de 7950's goedkoop over de toonbank

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1