Rick, gewoon voor gaan! Heb ik ook gedaan door het QNIX scherm aan te schaffen (nu 6 maanden geleden). Beste koop ooit. Import stelt niets voor en binnen 4 dagen had ik mijn scherm binnen voor ik meen rond de €250 - €280. Draait op 1440p / 120hz (en geen TN scherm!). Super koop en deze combinatie vindt je nergens!
Ik heb hem hier besteld:
http://www.2560x1440monit...uct&path=17&product_id=44
Serieus het verschil van 60hz naar 96hz of 120hz is gigantisch (als je de FPS haalt) voor shooters! Echt een dikke aanrader. Alle 60hz+ schermen die hier (in Europa) verkrijgbaar zijn, dat zijn allemaal TN schermen (lelijke kleuren en gaan niet verder dan 1080p, of je moet de €700(!) ASUS ROG Swift PG278Q monitor willen kopen, welke tevens ook weer TN is).
De Qnix is een 27'' IPS paneel (veel betere kleuren als TN) dat in de meeste gevallen over te clocken is (erg eenvoudig is) naar 120hz en draait ook nog eens op 1440p! Mocht je die 120 niet halen en bijvoorbeeld maar naar 96hz dan merk je nog een wereld van verschil in hoe vloeiend je FPS games worden.
Ik heb verder geen aandelen in Qnix ofzo maar ik was gewoon verbaasd van wat ik met dit scherm kon (wat tevens gewoon een Samsung IPS paneel is). Als je het over waar voor je geld hebt dan is het dit wel! Er is niet eens een scherm verkrijgbaar (van welke prijs van ook) met deze specificatie op de (Europese) markt.
Dit is echt de beste koop zonder twijfel! Ik heb hier (te) veel research naar gedaan, kijk tevens ook maar is in het Koreaans Monitors topic hier op Tweakers.
P.s. Ik had in vergelijking een BenQ XL2420Z monitor destijds maar die heb ik meteen retour gestuurd (24'', 144hz, 1080p, TN, €350)
[
Voor 60% gewijzigd door
wieboratortje op 14-10-2014 12:51
]