• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:02
Ik ben opzoek naar een nieuwe monitor, 24 inch lijkt mij groot genoeg.
Geen 3D. ga ik toch geen gebruik van maken.
Het liefst in hoogte verstelbaar.
Minimaal 1920x1080 pixels.
Acceptabele respons tijden, dus het hoeft niet perse 2 ms te zijn of zo.
Tekst goed kunnen lezen.

Max 300 a 350 euro.

Een hele opsomming, maar wat is nu de "beste" koop ;)

• Aleksej
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-12-2025
Wat heb je zelf al gevonden?

pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart Is een mooi scherm.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Leuk scherm, deze heeft een hoger contrast:
pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart

Is dit trouwens niks voor Componenten Aankoopadvies ?

Edit: zie Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

[ Voor 7% gewijzigd door MK_ op 10-10-2014 18:03 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:41
Vele verkiezen IPS boven TN, die Asus is TN...
Ik heb zelf ook een TN paneel, en ik vind t priima, maar daar is niet iedereen t mee eens...

Zelf zou ik voor de Iiyma gaan, 75 Hz, en 4ms respond rate.

• Rick13
De Iiyma is weer een LED monitor.
Als je met foto bewerking aan de slag gaat, zie ik grote voordelen van IPS.
Maar welke voordelen heeft IPS voor normaal gebruik?

Maar de meeste monitoren in mijn prijs klassen zijn goedkope uitvoeringen van LPS, waardoor je een "half" LPS scherm krijgt (kort door de bocht gezegd)

• Rick13
De onderstaande scherm lijkt mij ook erg mooie:
pricewatch: BenQ BL2411PT Zwart

• 3L3ktr1k
IPS heeft een betere kleurechtheid schijnbaar, ik heb daar geen ervaring mee, want ik heb TN zoals eerder gezegd.

Is ook wel een leuk scherm, maar ik zou alsnog voor die Iiyama gaan.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Rick13 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:32:
[...]

Ben je serieus :?

Wat vinden jullie van dit scherm: pricewatch: Asus VG248QE Zwart
Jep :) ik ben serieus. Met zo'n magere topic start kan je alle kanten op dus ook oude CRT bakken

Maar ga aub naar de tweakers pricewatch. zet je filters goed zodat deze aan je eisen voldoet, Bij de schermen die overblijven ga je reviews van zoeken, en uiteindelijk maak je een keuze.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

HStyles schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:36:
[...]

Jep :) ik ben serieus. Met zo'n magere topic start kan je alle kanten op dus ook oude CRT bakken

Maar ga aub naar de tweakers pricewatch. zet je filters goed zodat deze aan je eisen voldoet, Bij de schermen die overblijven ga je reviews van zoeken, en uiteindelijk maak je een keuze.
Alhoewel, buiten dat het een CRT is: 1920 x 1440 bij 75 Hz
Lol, zo slecht is dat nog niet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• 3L3ktr1k
HStyles schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:36:
[...]

Zo slecht is zijn topic start toch niet?
Hij geeft redelijk duidelijk aan wat hij wilt, ik hbe erger gezien....

• HStyles
Met wat hij aan heeft gegeven blijven er 10 schermen over via de tweakers pricewatch. ( met beoordeling 5 sterren )
Ik weet helaas echter niet waar hij/zei de monitor voor gaat gebruiken.

Om je op weg te helpen:

http://tweakers.net/categ...GQbjITN78zZ4-M8MxiGjgqvcN

• Rick13
Dat heb ik al meerdere malen gedaan, maar de keuze is nog aardig groot.
Waar ik hem voor ga gabruiken, is wel heel erg breed.
Vandaar dat ik het niet vermeld heb .

Een paar gebruiksdoelen:

-Gamen (Van shooter tot strategie)
-Surfen op intenet.
-Het lezen van artikelen/ logefiles e.t.c
(-Sollicitatie) briefen maken in Microsoft office Word.
-Aan de slag met bijvoorbeeld Windows server 2012, Linux, e.t.c in VMWare om mijn kennis uit te breiden
-Het bekijken van foto's.
- Heb vaak veel verschillende tools/software open staan, handig als ik meerdere vensters overzichtelijk kan
weergeven op de monitor.
e.tc.
e.t.c.
:)

• Rick13
schopje :+

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat dacht je van een Koreaans scherm pricewatch: Qnix QX2710 Evolution II Zwart :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Rick13
Ik heb er wel aan gedacht, maar het gedoe er omheen (importeren, garantie, e.t.c ) houdt mij tegen

• HStyles
Eizo Foris FG2421

pricewatch: Eizo Foris FG2421 Zwart

Het is iets langer doorsparen maar hier zul je geen moment spijt van krijgen

Gamen (Van shooter tot strategie) >>>CHECK. ZOWEL SNEL ALS GOEDE KLEUREN
-Surfen op intenet. >>CHECK
-Het lezen van artikelen/ logefiles e.t.c >>CHECK
(-Sollicitatie) briefen maken in Microsoft office Word. >>CHECK
-Aan de slag met bijvoorbeeld Windows server 2012, Linux, e.t.c in VMWare om mijn kennis uit te breiden <CHECK
-Het bekijken van foto's. > CHECK
- Heb vaak veel verschillende tools/software open staan, handig als ik meerdere vensters overzichtelijk kan
weergeven op de monitor. >CHECK

• BlackMonkey
  • Laatst online: 15:48
Heb die hier zelf op mijn bureau staan, echt een top ding!
Hiervoor 2 lg's gehad die van ellende uit elkaar zijn gevallen, hier 10x een beter gevoel bij.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:53
Ik heb de pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart ook sinds een week. Bevalt uitstekend. Erg mooi scherm en die bezels aan de zijkant zijn echt heel smal. Dit maakt het ook een topper in een dual monitor setup :)

• wieboratortje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-01 12:00
Rick13 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:43:
Ik heb er wel aan gedacht, maar het gedoe er omheen (importeren, garantie, e.t.c ) houdt mij tegen
Rick, gewoon voor gaan! Heb ik ook gedaan door het QNIX scherm aan te schaffen (nu 6 maanden geleden). Beste koop ooit. Import stelt niets voor en binnen 4 dagen had ik mijn scherm binnen voor ik meen rond de €250 - €280. Draait op 1440p / 120hz (en geen TN scherm!). Super koop en deze combinatie vindt je nergens!

Ik heb hem hier besteld: http://www.2560x1440monit...uct&path=17&product_id=44

Serieus het verschil van 60hz naar 96hz of 120hz is gigantisch (als je de FPS haalt) voor shooters! Echt een dikke aanrader. Alle 60hz+ schermen die hier (in Europa) verkrijgbaar zijn, dat zijn allemaal TN schermen (lelijke kleuren en gaan niet verder dan 1080p, of je moet de €700(!) ASUS ROG Swift PG278Q monitor willen kopen, welke tevens ook weer TN is).

De Qnix is een 27'' IPS paneel (veel betere kleuren als TN) dat in de meeste gevallen over te clocken is (erg eenvoudig is) naar 120hz en draait ook nog eens op 1440p! Mocht je die 120 niet halen en bijvoorbeeld maar naar 96hz dan merk je nog een wereld van verschil in hoe vloeiend je FPS games worden.

Ik heb verder geen aandelen in Qnix ofzo maar ik was gewoon verbaasd van wat ik met dit scherm kon (wat tevens gewoon een Samsung IPS paneel is). Als je het over waar voor je geld hebt dan is het dit wel! Er is niet eens een scherm verkrijgbaar (van welke prijs van ook) met deze specificatie op de (Europese) markt.

Dit is echt de beste koop zonder twijfel! Ik heb hier (te) veel research naar gedaan, kijk tevens ook maar is in het Koreaans Monitors topic hier op Tweakers.

P.s. Ik had in vergelijking een BenQ XL2420Z monitor destijds maar die heb ik meteen retour gestuurd (24'', 144hz, 1080p, TN, €350)

[ Voor 60% gewijzigd door wieboratortje op 14-10-2014 12:51 ]

• Rick13
Klinkt wel erg interessant.
Is dezelfde monitor ook te verkrijgen in een 24 inch variant?
Want ik vind 27 inch erg groot worden, maar dat is persoonlijk.

Ook een klein minpuntje: niet in hoogte verstelbaar

• wieboratortje
Rick13 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:04:
Klinkt wel erg interessant.
Is dezelfde monitor ook te verkrijgen in een 24 inch variant?
Want ik vind 27 inch erg groot worden, maar dat is persoonlijk.

Ook een klein minpuntje: niet in hoogte verstelbaar
27'' is perfect voor 1440p, ik weet eerlijk gezegd niet of deze in een 24'' variant beschikbaar is. Ik ging van 24'' naar 27'' en ik vond het beter maar oké. Je wilde toch ook foto bewerking doen?

Ik heb de voet van deze monitor eraf gehaald en de voet van een oude monitor (Samsung BW2443) erop gemonteerd via de VESA mount. 5 minuten werk.Dat is overigens het enige nadeel aan de Qnix in mijn ogen, de voet.

Onderstaand even 2 snelle foto's die ik toen heb gemaakt van het vervangen van de voet (althans de oude moest er hier deels nog af als je goed kijkt :)

https://www.dropbox.com/s/jim9j41ai4llrab/monitor.jpeg
https://www.dropbox.com/s/1yfjn9g41krqx9w/monitor1.jpeg

Kijk voor meer info en ervaringen ook eens hier:

Koreaanse IPS monitors
http://www.overclock.net/...x-star-1440p-monitor-club
http://www.blurbusters.co...120hz-1440p-ips-monitors/

[ Voor 13% gewijzigd door wieboratortje op 15-10-2014 09:56 ]

• Rick13
Het probleem is dat ik geen andere voet thuis heb liggen.
En los kan je ze niet bestellen, voor zover ik weet.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ziet eruit als een camping tv'tje van de Aldi :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• wieboratortje
Barry|IA schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:29:
[...]

Ziet eruit als een camping tv'tje van de Aldi :D
Technisch is er geen beter scherm verkrijgbaar in de klasse, sterker nog er is niet eens iets verkrijgbaar op de Europese markt met deze specificaties (door de overclockbaarheid van het scherm).

Qnix gebruikt Samsung PLS panelen maar inderdaad het bouwwerk erom heen kan beter maar goed dat druk de prijs. Mij gaat het om de kwaliteit van het paneel en wat ik te zien krijg niet het omhulsel wat erom heen zit.

• wieboratortje
Rick13 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:16:
Het probleem is dat ik geen andere voet thuis heb liggen.
En los kan je ze niet bestellen, voor zover ik weet.
Even zoeken op Google makkelijk te vinden, er zit een 100x100 VESA mount op meen ik. Maar goed je moet het maar willen. Je vraag was wat is het beste scherm in de €300-350 klasse. Nou technisch zijn dat (veruit) de Crossover, Qnix en Catleap schermen omdat er gewoon niets vergelijkbaars is te krijgen op de Europese markt.

Zie deze link voor alle info m.b.t. de Qnix variant: http://www.overclock.net/...x-star-1440p-monitor-club

Wel even research doen he... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door wieboratortje op 15-10-2014 23:37 ]

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:31

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

wieboratortje schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:36:
[...]

Even zoeken op Google makkelijk te vinden, er zit een 100x100 VESA mount op meen ik. Maar goed je moet het maar willen. Je vraag was wat is het beste scherm in de €300-350 klasse. Nou technisch zijn dat (veruit) de Crossover, Qnix en Catleap schermen omdat er gewoon niets vergelijkbaars is te krijgen op de Europese markt.

Zie deze link voor alle info m.b.t. de Qnix variant: http://www.overclock.net/...x-star-1440p-monitor-club

Wel even research doen he... ;)
Nee, maar wel gezeik met dode pixels, behuizingen die van ellende uit elkaar vallen en je moet oppassen dat je niet belazerd word door een of andere Koreaan... 8)7

Of je moet het geld makkelijk kunnen missen, maar ik zou niet direct kijken naar zo'n scherm. Niet iedereen durft die gok aan, en ja, ik vind het een gok.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Pfff behuizing die uit elkaar valt is echt grote onzin, waar haal je dat vandaan? Daarnaast wordt je niet belazerd door een Koreaan, je koopt een Qnix monitor via Ebay van een top-seller die vaak meer dan 3 duizend positieve reviews heeft. Betalen doe je via Paypal, dit geeft je meer zekerheid dan bestellen bij je lokale pc boer of via marktplaats. Oh en qua monitoren met dode pixels zit Qnix procentueel gezien ongeveer op gelijke hoogte met Dell.

Ik vind het prima dat je een mening hebt, maar deze lijkt vooral gebaseerd op vooroordelen.. Je hebt er zelf niet eens ervaring mee. Advies geven zonder feitelijke argumenten is niks waard.

Maar de TS moet zelf bepalen wat hij zoekt! Een Qnix is een erg lucratieve optie, maar mocht het gevoel erbij niet goed zijn dan moet je voor een leuk 24" full HD schermpje gaan :) 27" met 1920x1080px raad ik persoonlijk af, maar dat zou je eigenlijk zelf even moet ervaren. Sommigen vinden het prima, anderen 'tellen' de pixels.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• wieboratortje
kuusj98 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:44:
[...]

Nee, maar wel gezeik met dode pixels, behuizingen die van ellende uit elkaar vallen en je moet oppassen dat je niet belazerd word door een of andere Koreaan... 8)7

Of je moet het geld makkelijk kunnen missen, maar ik zou niet direct kijken naar zo'n scherm. Niet iedereen durft die gok aan, en ja, ik vind het een gok.
U heeft er duidelijk geen kaas van gegeten. Is dit nou een vorm van ranten zonder enige juiste voedingsbodem? Ik hou ermee op want het kost me teveel tijd.

Als Rick er niet voor wil gaan dan is dat zijn keuze, maar ik zou het zeker zonder twijfel nogmaals doen en spreek dus uit ervaring. De link die ik stuurde is voor een perfect pixel variant dus niets aan de hand daar. Ik en samen met vele anderen (het Koreaanse Monitor topic heeft niet voor niets 70+ pagina's en kijk al helemaal naar het overclockers topic (2100+!)) genieten dagelijks van deze gigantische best buy. Over en uit.

• Rick13
Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp. :)
Ik koop toch liever een scherm in Nederland (voor garantie e,d,)

Ik stond op het punt om de onderstaande scherm te kopen:
pricewatch: Dell Ultrasharp UP2414Q Zwart
Aan de andere kant je moet ergens je grenzen trekken 8)7

Dus uiteindelijk is de onderstaande scherm hem geworden:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
Hij word morgen geleverd _/-\o_

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:53
Nice! Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan gaat beleven als dat ik doe :)

• wieboratortje
Rick13 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:46:
Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp. :)
Ik koop toch liever een scherm in Nederland (voor garantie e,d,)

Ik stond op het punt om de onderstaande scherm te kopen:
pricewatch: Dell Ultrasharp UP2414Q Zwart
Aan de andere kant je moet ergens je grenzen trekken 8)7

Dus uiteindelijk is de onderstaande scherm hem geworden:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart
Hij word morgen geleverd _/-\o_
Succes met je aankoop! Het is maar goed dat je geen 24'' Ultra HD hebt gekocht anders kon je een verrekijker erbij pakken om te zien wat er op het scherm stond.

• Rick13
Beeldscherm ontvangen.
Ik zou hem nog iets scherper willen hebben, maar voor de
rest lijkt het mij een prima monitor

• Rick13
wieboratortje schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:03:
[...]

Succes met je aankoop! Het is maar goed dat je geen 24'' Ultra HD hebt gekocht anders kon je een verrekijker erbij pakken om te zien wat er op het scherm stond.
Klopt, maar verwacht dat dit in de toekomst veel beter zal zijn ;)
Pagina: 1