Kritiek - en zeker dit soort kritiek - moet gewoon aan de redactie gericht worden in
Geachte Redactie. Dat is altijd al een regel geweest en dat is met redenen:
- De redactie gaat niet alle reacties lezen op zoek naar commentaar wat ze kunnen gebruiken, ze hebben wel wat beters te doen. Kritiek is dus misplaatst en komt niet aan bij de mensen die je wilt bereiken. Dat is zonde, toch?

- Het is offtopic, want het zijn geen reacties over het onderwerp van het artikel maar over het artikel zelf. Ze zijn totaal niet interessant voor een lezer geïnteresseerd in het onderwerp van het artikel. En ja, dat zijn de meeste van onze bezoekers.
- De reacties worden nog méér offtopic op het moment dat de redactie commentaar (zoals bijv. spelfouten of in dit geval het onterecht noemen van 'wachtwoorden') oplost. Dan zit je helemaal met een reactie die geen enkel nut meer heeft en waarvan later soms niet eens te begrijpen valt waarom deze er staat.
Als ik nu naar je reactie kijk, zie ik grofweg drie delen en ik ga er even voor het gemak vanuit dat het drie versies zijn (twee edits). Eerste versie is eerste alinea, tweede is tweede, enzovoorts.
Eerste alinea is de altijd open deur van 'ze copy pasten letterlijk van site X' en maakt eigenlijk maar één punt; er zit (zat!) een fout in het artikel. Tweede alinea scheert alle lezers die niet geïnteresseerd zijn je bovenstaande rant over één kam en laat ze overkomen als dom schaapjesvolk dat niet verder denkt. Derde alinea gaat puur in op de score en is nog minder relevant.
De eerste versie was al hooguit een -1 waard, de opeenvolgende edits hebben dat absoluut niet verbeterd. Ik heb de fix niet geplaatst maar ik kan me dat vanwege het hoge aantal 'Ik ben het hiermee eens!'-moderaties wel voorstellen. -2 was ook een optie geweest ware het niet dat er zoveel op gereageerd is. Een -2 zou teveel reacties verbergen.
Het fixeren van scores is iets wat we niet vaak doen. Maar als we het doen, maken we daar doorgaans geen verdere melding van, want het is slechts het aanpassen van de score. Iets wat een reguliere moderatie ook zou doen.
Hoewel ik begrijp dat het de schijn wekt dat we niet tegen kritiek kunnen, is het meer zorgen dat kritiek op de juiste plaats terechtkomt en gehoord kan worden. Plaats je problemen met de journalistiek in een topic in GR en je krijgt gegarandeerd serieus respons

Op de FP is het gewoon echt hartstikke zonde.
Zie vooral ook:
Belastingdienst legt aanleveren klantgegevens ...