Vraag videokaart/aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-02 19:06
Beste lezer!

Een tijdje terug opende ik een topic over een aankoop advies. Toen is het wegens andere prioriteiten niet doorgegaan. Nu wil ik het dus alsnog gaan doen alleen zit ik met een paar vraagjes. :)

Als eerst, laat ik mijn huidige systeem even opnoemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 124,80€ 124,80
1Asus M5A78L LE€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 650 1GB Superclocked€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master HAF 912 Plus€ 113,82€ 113,82
1Cooler Master GX-Lite 600W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 238,62

Games die ik speel: BF4 voornamelijk.

Nou zie ik veel kaarten te koop komen vanwege de nieuwe 900 serie en lijkt het me een goed moment om er een leuk kaartje tussenuit te pikken. :)
Ik zit zelf te denken aan een R9 290. Eerst wilde ik een 280 maar nu ga ik liever meteen door voor een 290.
Nou gaat mijn voeding het waarschijnlijk wel redden alleen heeft deze 2x 6 pin en heeft de R9 290 1x6 en 1x8 nodig! Toen ging ik even rond speuren door oude topics

Ik vond deze:
2x6pin pci-e voeding met 1x6pin & 1x8pin videokaart?
Stond goeie informatie in maar toch is het mij nog niet helemaal duidelijk. Zou ik niet van 6 pin naar 8 kunnen met een verloopstuk? Of kom ik dan in de problemen omdat 8 pin meer kracht vraagt als 6.. Daar zou ik graag nog wat opheldering over hebben. En eventueel een praktische oplossing! :)

Wat betreft de kast, zal het ook passen. Misschien moet m´n HDD cage eruit maar dat is geen probleem.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik..
Misschien hoort dit toch thuis in CAA maar ik twijfelde en zet hem nu wel hier neer. Kan altijd verplaatst worden. ;)

Als ik iets vergeten ben te vermelden, laat het weten!

Thanks in advance.

[ Voor 40% gewijzigd door Hapkoek op 09-10-2014 09:04 ]

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10-2025
6pin connector leverd officieel max 75W, 8 pins doet 150W dus het dubbelle.

Zou zelf dus ook de voeding even aanpakken beetje basic maar oke voeding heb je al voor niet te veel geld.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:50
Chiyeko schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:24:

Zou zelf dus ook de voeding even aanpakken beetje basic maar oke voeding heb je al voor niet te veel geld.
Die stekkers leveren volgens mij geen vast wattage maar het is juist de connector die bepaald hoeveel vermogen er maximaal gevraagd mag worden. Bij een 6pin is dat 75w en bij een 8pin 150w(?).

Afhankelijk van je voeding kan je dus gewoon een verloopje van 6 naar 8pin gebruiken.

http://www.overclock.net/...e-6-pin-to-8-pin-adapters

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Hapkoek
Chiyeko schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:24:

Oke, dus het is het verstandigste om een andere voeding te nemen.. Zou het liefste deze er lekker in laten liggen maar ik zou het eigenlijk gewoon in een keer goed moeten doen. :P

Welke voeding zou dan voldoen voor een relatief lage prijs? Dan overweeg ik het.
Maar ik zou als ik het vervangen heb mijn gpu en psu weer kunnen doorverkopen dus dan valt het opzich nog mee. :+
chaoscontrol schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:30:
[...]

Afhankelijk van je voeding kan je dus gewoon een verloopje van 6 naar 8pin gebruiken.

http://www.overclock.net/...e-6-pin-to-8-pin-adapters
Waar zou het dan precies van af hangen of hoe moet ik het controleren? Ik neig eerlijk gezegd naar het verloopstukje namelijk.

Zie trouwens dat iemand zojuist een topic heeft gestart met de zelfde vraag als ik. :P
6 pins naar 8 pins

[ Voor 41% gewijzigd door Hapkoek op 08-10-2014 19:50 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:46

Nemesizz

Untouchable

Die 2 extra pinnen zijn eigenlijk gewoon ground pinnen, voor de rest zijn de kabels het zelfde dus daar zal het niet aan liggen (ze branden heus niet door als er 150W doorgaat, want zoals gezegd zijn ze precies hetzelfde de 6 en de 8 pins).

Verloopje moet dan wel willen, of de 2 pinnen doorverbinden (ietsje riskanter, verloopje is denk ik wat handiger :P ).

Dan moet het denk ik met die voeding ook wel lukken.

(even kijken hoeveel Watt je 12V lijnen kunnen leveren, want een R9 290 en een FX octa core zijn vaak niet mals qua verbruik).

• Hapkoek
Nemesizz schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:03:
Die 2 extra pinnen zijn eigenlijk gewoon ground pinnen, voor de rest zijn de kabels het zelfde dus daar zal het niet aan liggen (ze branden heus niet door als er 150W doorgaat, want zoals gezegd zijn ze precies hetzelfde de 6 en de 8 pins).

Verloopje moet dan wel willen, of de 2 pinnen doorverbinden (ietsje riskanter, verloopje is denk ik wat handiger :P ).

Dan moet het denk ik met die voeding ook wel lukken.

(even kijken hoeveel Watt je 12V lijnen kunnen leveren, want een R9 290 en een FX octa core zijn vaak niet mals qua verbruik).
Dan ga ik voor het verloopstukje. ;) Hoe zou ik trouwens het beste m'n 12v lijnen kunnen meten of ze genoeg leveren? In ieder geval bedankt voor de hulp! De rest ook trouwens :*)

Gaat waarschijnlijk een Asus worden denk ik.

Ik probeerde net trouwens m'n HDD cage los te maken maar daar kwam niet echt beweging in..
Tis in principe gewoon deze kast:
YouTube: HAF 912: 3 in 1 HDD Cage
Alleen heb ik de '+' versie. Die is van binnen ook zwart in plaats van kaal. Krijg het zo niet los en durf ook niet teveel kracht te zetten. :+

In het filmpje lijkt het erg makkelijk te gaan! :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora...

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Hapkoek
dion_b schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 01:38:
Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora...

Move VB -> CAA
Hapkoek schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:17:
Dat was het wel zo'n beetje denk ik..
Misschien hoort dit toch thuis in CAA maar ik twijfelde en zet hem nu wel hier neer. Kan altijd verplaatst worden. ;)
Toch wel dus, mijn excuses!

Edit: vriend van me is elektricien dus hij hij wel een metertje voor de kabels, is het gewoon simpelweg een meter op het einde zetten? Of hoe test ik de kabels het best..

[ Voor 13% gewijzigd door Hapkoek op 09-10-2014 09:26 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

mijn GX600 Lite heeft gewoon 2x 6+2 pins?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Hapkoek
Ja en ik heb voor de R9 290 1x6 en 1x8 nodig. De vraag is dus hoe ik dit kan oplossen, zoals hierboven al besproken zal het een verloopstukje worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Hapkoek op 09-10-2014 10:49 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
Als ik op de specspagina van tweakers kijk staat er dat je voedinhg twee 6+2 pci e aansluitingen hoort te hebben. Zaten er niet dus al extra verlopen bij je voeding?

• Hapkoek
Hmm, zou goed kunnen, mijn voeding is wel anders als dat er wordt aangegeven, deze op de foto is wit en die van mij is zwart.. Voor de rest is hij hetzelfde en heb ik inderdaad die 2x6+2.

Ik ben even gaan kijken en vond alleen deze
Heb zitten googelen en dat is hem niet volgens mij.. :P

Maar ik zou dus een verloop stukje kunnen kopen, vervolgens 1x6pin erin doen + die 2pin en dan heb ik in principe 1x6 en 1x8, right?

Dan zit ik alleen nog met m'n HDD cage die muurvast zit. :+ Dan gok ik dat ik verkeerd zit in CAA als ik hierover ga vragen in deze sectie. :P
Heb veel gegoogeld en zie iedereen hem er zo uit trekken alleen zij hebben dus niet de plus versie..

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-02 16:06

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Je kan gewoon de 6+2 pin in de 8pins aansluiting van je videokaart stoppen.. en de 6+2 pins in de 6 pins aansluiting (waarbij je de +2 niet aansluit)

Volgens mij zit hier de verwarring bij jou en ben je geen verloopstukje nodig
(of ik heb het weer verkeerd begrepen)

• Hapkoek
Ja ik snap em nu ook.. Was inderdaad verwarring. :+ Dus ik duw gewoon 1x6+2 in de 8 slot en 1x6 in de 6 slot in de videokaart. :P

Dan hoef ik alleen nog maar even de kabels door te meten, iemand enige tips daarvoor?

[ Voor 25% gewijzigd door Hapkoek op 09-10-2014 16:28 ]

• Hapkoek
Heb de HDD cage eruit gekregen.
Kabels doorgemeten en leveren gewoon 12v.

Kast ook meteen helemaal schoon gemaakt dus ik denk dat dat het wel was..

Iedereen bedankt voor de hulp!! d:)b
Pagina: 1