Beste Tweakers,
Een hele tijd geleden (maart 2014) hebben wij bij Ziggo een Alles-in-1 Plus abonnement genomen. TV en bellen werkt en de 60mb internet (sinds kort 90) is ook geweldig. Alleen werkt het internet niet altijd...
Probleem
Om precies te zijn hebben we er van tijd tot tijd last van dat we geen verbinding kunnen maken met het internet. We zijn dus WEL verbonden met de router maar vervolgens kan ik niet internetten, filmpjes kijken, etc. Dit probleem geld voor de volgende apparaten:
Op de apparaten waar het wel gebeurd gebeurd dit DAGELIJKS en vaak ook wel meerdere keren. Het interessante is dat wanneer het internet niet werkt (zo noem ik het maar even) en ik overschakel naar de hotspot dat deze het wel doet voor een klein tijdje en daarna ook niet, als ik weer terug ga naar ons eigen netwerk geldt hetzelfde.
Als het ene apparaat verbinding met het internet verliest geldt dit niet voor alle apparaten, elk apparaat verliest willekeurig zijn verbinding met het internet...
Het gaat hier om de CISCO EPC3928 Modemrouter van Ziggo.
Het volgende topic heb ik ook al doorgelezen maar het gaat hier om een iets ander probleem: Internet valt vaak weg. (Ziggo)
geprobeerde oplossingen:
Volgens mij heb ik hier een heleboel informatie gegeven en mijn vraag is Weet iemand een oplossing voor het probleem dat de verbinding met het internet vaak wegvalt.
Dit is mijn laatste stap voor het bellen met de klantenservice van Ziggo. Ik doe liever eerst dit omdat ik hier een oplossing verwacht en bij Ziggo een nieuwe router en met wat geluk een monteur erbij... Heel fijn natuurlijk maar ik wil graag weten wat het probleem is.
Voor vragen of opmerkingen kan je natuurlijk altijd posten.
Alvast enorm bedankt en nu maar hopen dat ik niet iets stoms over het hoofd heb gezien.
Mvg,
Frank Noorlander
Een hele tijd geleden (maart 2014) hebben wij bij Ziggo een Alles-in-1 Plus abonnement genomen. TV en bellen werkt en de 60mb internet (sinds kort 90) is ook geweldig. Alleen werkt het internet niet altijd...
Probleem
Om precies te zijn hebben we er van tijd tot tijd last van dat we geen verbinding kunnen maken met het internet. We zijn dus WEL verbonden met de router maar vervolgens kan ik niet internetten, filmpjes kijken, etc. Dit probleem geld voor de volgende apparaten:
- Mobiele telefoons (pricewatch: Jiayu G5S Zwart & pricewatch: Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Zwart)
- Ipad
- Xbox 360
- 2 vaste computers (bedraad verbonden direct naar de router)
- 2 laptops
Op de apparaten waar het wel gebeurd gebeurd dit DAGELIJKS en vaak ook wel meerdere keren. Het interessante is dat wanneer het internet niet werkt (zo noem ik het maar even) en ik overschakel naar de hotspot dat deze het wel doet voor een klein tijdje en daarna ook niet, als ik weer terug ga naar ons eigen netwerk geldt hetzelfde.
Als het ene apparaat verbinding met het internet verliest geldt dit niet voor alle apparaten, elk apparaat verliest willekeurig zijn verbinding met het internet...
Het gaat hier om de CISCO EPC3928 Modemrouter van Ziggo.
Het volgende topic heb ik ook al doorgelezen maar het gaat hier om een iets ander probleem: Internet valt vaak weg. (Ziggo)
geprobeerde oplossingen:
- Router verplaatsen: eerst hadden we de router achter de tv, naast veel andere apperatuur verstopt maar omdat we dachten dat dit het probleem was hebben we de router weer op zijn orginele plek gezet (waar de monteur hem neer heeft gezet) namelijk op de HD-ontvanger naast de tv op het tv-meubel. Helaas had dit geen effect.
- Resetten: leuk voor een uur of 2 maar daarna weer hetzelfde verhaal. Ik heb zowel de normale stekker eruit, router aan uit, enz. Als de iets hardere reset gebruikt (reset knop voor ~20 seconden indrukken) geprobeerd. Ik ben dus nog niet zover gegaan dat ik zelfs de software of iets dergelijks opnieuw moest installeren.
- Firewall Logs lezen: Ik moet zeggen dat er interessante logs zijn en dat 1 misschien zelfs wel de boosdoener is. Eerst de logs zelf: http://imgur.com/7r2RyVx (een link omdat het een wat lang plaatje is).
De teardrops komen van de printer die aan gaat. Bijzonder maar ik denk niet dat dit iets uitmaakt omdat het maar 8 keer gebeurt perkeer dat de printer aan gaat.
De TCP- or UDP-based Port Scan maak ik me meer zorgen om, omdat deze in enorme aantallen voorkomt... De target-ip is van ziggo dus het zal wel geen aanval zijn, maar zulke aantallen lijkt mij niet de bedoeling?
Volgens mij heb ik hier een heleboel informatie gegeven en mijn vraag is Weet iemand een oplossing voor het probleem dat de verbinding met het internet vaak wegvalt.
Dit is mijn laatste stap voor het bellen met de klantenservice van Ziggo. Ik doe liever eerst dit omdat ik hier een oplossing verwacht en bij Ziggo een nieuwe router en met wat geluk een monteur erbij... Heel fijn natuurlijk maar ik wil graag weten wat het probleem is.
Voor vragen of opmerkingen kan je natuurlijk altijd posten.
Alvast enorm bedankt en nu maar hopen dat ik niet iets stoms over het hoofd heb gezien.
Mvg,
Frank Noorlander