Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet valt vaak weg. (Ziggo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een lange tijd valt internet hier in huis telkens weg. Soms willekeurig, maar soms ook tijdens verschillende handelingen zoals:
-Uploaden van bestanden op bv. Wetransfer, Soundcloud en bijvoorbeeld het uploaden van filmpjes en videos op sites als Facebook en Youtube.
-Als ik wil printen over het netwerk
-Bestanden versturen en ontvangen op Skype
-Heel af en toe als er een wifi apparaat verbinding maakt.

Dit zijn enkele voorbeelden, maar het begint behoorlijk irritant te worden.

Ik heb al verschillende dingen gelezen over de modem's van Ziggo. Zelf hebben we hier in huis een Cisco EPC3928 modem, die beneden staat, en een router van Sitecom 300N.

Er zijn altijd 2 vaste pc's bekabeld aangesloten, en ook altijd wel een aantal WiFi apparaten (Telefoon's en laptop's).

Nu ben ik een leek op het gebied van netwerken etc. en heb er ook totaal geen verstand van. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, aangezien ik er al een poosje aan zit te irriteren.

Groeten,

Lunatic

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:26
Als het "internet" wegvalt, bedoel je dan hiermee WiFi of geen toegang tot internet zelf?
Indien geen toegang tot internet, is dit dan beperkt tot 1 device die last heeft of hebben er dan meerdere gebruikers geen internet meer?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, gewoon dat er geen toegang meer is tot het internet zelf. (Bij windows bijv rode kruis door het internet tekentje onder in beeld)

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:26
Als ik het goed heb (weet het niet meer zeker :|) heb je met een rood kruis geen WiFi verbinding meer ;)
Je kan dit checken met het opzoeken van je IP adres op dat moment (CMD -> ipconfig)

Weet je toevallig ook het merk + type van je modem en/of router ?

Verwijderd

Topicstarter
Op de vaste pc's hebben we geen Wifi, Voor merk router(s) zie OP

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Ik neem aan dat je nu bent aangesloten via de Sitecom 300N router aangesloten aan de modem. Heb je de problemen als je direct met de kabel bent aangesloten op het modem van ziggo? Als dat het geval is zou ik even bellen met ziggo.
Zijn er torrents actief? Als er daarmee veel verbindingen worden gemaakt kan het de router/modem wel eens teveel worden.
Valt het internet uit met beide aangesloten PC's?

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt rty,

Rechtstreeks aansluiten op het modem geeft dezelfde problemen. En er zijn geen torrents actief.

Het internet valt inderdaad dan uit op alle apparaten tegelijk (dus pc, laptop, telefoon) en is na een seconde of 30 weer terug.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Lijkt op slecht signaal. Dat kan aan het binnenkomende signaal liggen, maar ook aan je huisinstallatie.

Log in op je modem en ga naar Geavanceerde instellingen, Status, DOCSIS WAN.
Wat is het Power level van het signaal bij het Downstream channels?

Hoe is de zaak aangesloten? AOP, bekabeling, stekkers, versterkers, splitters, etc.

Ik zou overigens je post naar het Ziggo ervaringen topic (laten) verplaatsen. Daar zitten de mensen die je gerichter kunnen helpen met je probleem. En ook zat leesvoer over soortgelijke issues.

[ Voor 35% gewijzigd door Masimo op 07-10-2014 21:48 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:05:
Het internet valt inderdaad dan uit op alle apparaten tegelijk (dus pc, laptop, telefoon) en is na een seconde of 30 weer terug.
Hier precies hetzelfde gehad. Had "alles" geprobeerd maar niets werkte. Monteur is langs gekomen, heeft wat dingen vervangen (kabeltje en aansluitpunt (waar die groene kabel in gaat)) en toen was alles, eindelijk, prima.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Voor we allemaal moeilijk gaan doen! Misschien even een minuutje de stroom eraf bij beide modems en andere kabels die voor spanning zorgen. elektronica apparatuur soms O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 21:48 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:47:
Voor we allemaal moeilijk gaan doen! Misschien even een minuutje de stroom eraf bij beide modems en andere kabels die voor spanning zorgen. elektronica apparatuur soms O-)
Nope, dat werkt zelden.....vanuit je routermenu een restart aangeven is meestal de beste manier

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Je zegt dat je problemen ook spelen als je rechtstreeks op het modem in prikt, prikt op dat moment wellicht ook je Sitecom router in?

Ik zou de Sitecom even afkoppelen, Cisco resetten en nogmaals rechtstreeks testen. Ik gok namelijk op conflicten door dubbele DHCP (je hebt 2 routers in 1 netwerk) ofwel de signaalwaardes van je modem/aansluitpunt zijn niet in orde. Hoe je die waardes vind is hierboven beschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door andy88 op 08-10-2014 07:46 ]

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:10
Brad Pitt schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:45:
[...]

Hier precies hetzelfde gehad. Had "alles" geprobeerd maar niets werkte. Monteur is langs gekomen, heeft wat dingen vervangen (kabeltje en aansluitpunt (waar die groene kabel in gaat)) en toen was alles, eindelijk, prima.
Bij ons hetzelfde gehad. Kabelaansluiting van ver voor de internettijd en de monteur vertelde dat de kastjes uit die tijd niet bijzonder geschikt zijn voor de computernetwerken van nu. Spullen vervangen en het draait nu weer als een zonnetje (meestal dan).

Verwijderd

Breezers schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:40:
[...]

Nope, dat werkt zelden.....vanuit je routermenu een restart aangeven is meestal de beste manier
Bij mij heeft het gewerkt :X, stond ook 2 jaar non stop te draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 11:07 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:06:
[...]

Bij mij heeft het gewerkt :X, stond ook 2 jaar non stop te draaien.
Voor een firmware update of echt even een harde reset om een vastloper op te lossen is dit geen probleem. Echter als je ziet op welke manier de router na een stroomuitval zich gaat initialiseren ten op zichten van een restart vanuit van uit het menu is dit daadwerkelijk een groot verschil; Bij een stroomuitval gaat het apparaat zich compleet opnieuw instellen/inrichten en bij een restart behoudt deze de inrichting en gaat alleen de signaal waardes opnieuw opvragen en vastzetten. (een monteur heeft mij dit ook daadwerkelijk laten zien, toen ik telkens bij een storing de spanning van de modem haalde maar problemen bleef houden, een restart van de modem via het menu werkt de signaalwaardes veel beter bij dan stroom er af halen)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1