Nieuwe monitor gezocht voor all-round gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:58
Hey All!

In navolging van een ander draadje ook deze maar vast geopend om mijn opties open te houden :)
Concreet gezegd, mijn monitor is tijdens de verhuizing defect geraakt en indien niet te repareren, zoek ik een nieuwe.

Ik zoek een?
Een nieuwe monitor! Ik heb dus een defecte Samsung 2053BW, gekocht in 2008 en ga er niet vanuit dat deze nog te reanimeren is. Het liefst een 22" monitor, als ik dan toch een nieuwe moet hebben dan meteen maar een stapje groter ;-) Ander voorwaarden zijn dat de monitor zo zuinig mogelijk is, een goede refreshrate heeft en tijdens het gamen vlotjes en scherp beeld levert samen met de genoemde PC.

Wat is je budget?
Rond de 150 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet specifiek, ik ben een aardige fan van Samsung. Maar zie tegenwoordig ook merken als Dell, IIyama en LG. Qua monitoren zoeken ben ik er te lang uit om direct een goede klik met een merk te hebben.

Had je zelf al wat gezien?
Jazeker, heb wat BB-gidsen bekeken en in de pricewatch zitten zoeken. Hier kwam op onderstaande monitoren uit. Ik heb hier nog wat twijfels bij en ben benieuwd naar jullie input, vandaar dus topic ;-)
  1. Iiyama ProLite E2280WSD-B1 Zwart
  2. Iiyama ProLite E2273HDS-B1 Zwart (Wat is het verschil met bovenstaande monitor?)
  3. BenQ GL2250 Zwart
  4. BenQ DL2215 Zwart (vanwaar de enorm lage prijs van deze monitor?)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De computer staat op zolder en word voornamelijk gebruikt voor (prive) programmeerwerk, het standaard internetwerk en af een toe een lekker potje knallen in BF4. De tweede monitor die ik heb is en Samsung 710N, puur als extra scherm tijdens het werken en verder niet.

Het systeem waarop de monitor aangesloten moet worden (samen met een Samsung 710N)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 189,90€ 189,90
1ASRock B85M Pro4€ 55,-€ 55,-
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0€ 243,-€ 243,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 47,95€ 47,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 82,62€ 82,62
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,40€ 22,40
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 66,-€ 66,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,69€ 13,69
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,56

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en hoor het graag. Bij voorbaat dank! _/-\o_

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Alle 4 de monitoren zijn een no-go! 22" TN panelen.. De TN technologie was vroeger een uitkomst omdat IPS en AMVA panelen heel duur waren, maar tegenwoordig moet je TN echt vermijden. Lage reactietijd maar zeer matige kijkhoeken en vooral de kleuren zijn matig.

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Net iets boven je budget (160) maar dan heb je een erg mooie monitor:

-24"
- AMVA paneel (mooi kleuren, goede zwartwaarden)
- 75 Hz refreshrate (rustiger voor de ogen, vloeiender beeld)
- 4ms reactietijd
- veel aansluitmogelijkheden

Eigenlijk een zeer complete monitor voor €160,-! Perfect voor all-found gebruik en mooi formaat. Het enige nadeel, naar mijn mening, is dat de monitor niet in hoogte verstelbaar is.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Rohem
stin00 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:59:
Alle 4 de monitoren zijn een no-go! 22" TN panelen.. De TN technologie was vroeger een uitkomst omdat IPS en AMVA panelen heel duur waren, maar tegenwoordig moet je TN echt vermijden. Lage reactietijd maar zeer matige kijkhoeken en vooral de kleuren zijn matig.

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Net iets boven je budget (160) maar dan heb je een erg mooie monitor:

-24"
- AMVA paneel (mooi kleuren, goede zwartwaarden)
- 75 Hz refreshrate (rustiger voor de ogen, vloeiender beeld)
- 4ms reactietijd
- veel aansluitmogelijkheden

Eigenlijk een zeer complete monitor voor €160,-! Perfect voor all-found gebruik en mooi formaat. Het enige nadeel, naar mijn mening, is dat de monitor niet in hoogte verstelbaar is.
Kijk toch maar goed dat ik hier even post gemaakt heb :D Bedankt voor je reactie! Het model dat je noemt, is daar ook een vergelijkbare 22" variant van toevallig?

EDIT: Meteen nog een vraag, als ik in de pricewatch filter op 22" krijg ik heel veel 21.5" monitoren.. wat is hiervan de reden? 21.5 == 22 ?

[ Voor 6% gewijzigd door Rohem op 08-10-2014 13:09 ]

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Je hebt natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid om een 2e hands scherm te kopen. Dit is natuurlijk wat voordeliger dan een compleet nieuw scherm.

Hier staat er nog een op de Vraag en Aanbod toevallig.

• stin00
  • Niet online
22" is niet echt een hele gangbare maat meer tegenwoordig, ik geloof dat er nauwelijks 22" IPS/AMVA panelen zijn! Hierdoor beperk je erg de keuze, ik zou dan toch echt naar bijvoorbeeld een 23" monitor gaan kijken. Niet veel groter dan 22 inch, maar véél meer keuze.

Ilyama: pricewatch: Iiyama XU2390HS Zwart
Dell: pricewatch: Dell S2340L Grijs, Zwart
LG: pricewatch: LG 23MP65HQ-P Zwart
Philips: pricewatch: Philips 234E5QHSB Zwart
LG (tevens in hoogte verstelbaar!): pricewatch: LG 23MB35PM-B Zwart

Ik zou zeggen bekijk wat specificaties, lees wat reviews en kies het merk waar jij het meeste vertrouwen in hebt :)

• Rohem
stin00 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:21:
22" is niet echt een hele gangbare maat meer tegenwoordig, ik geloof dat er nauwelijks 22" IPS/AMVA panelen zijn! Hierdoor beperk je erg de keuze, ik zou dan toch echt naar bijvoorbeeld een 23" monitor gaan kijken. Niet veel groter dan 22 inch, maar véél meer keuze.

Ilyama: pricewatch: Iiyama XU2390HS Zwart
Dell: pricewatch: Dell S2340L Grijs, Zwart
LG: pricewatch: LG 23MP65HQ-P Zwart
Philips: pricewatch: Philips 234E5QHSB Zwart
LG (tevens in hoogte verstelbaar!): pricewatch: LG 23MB35PM-B Zwart

Ik zou zeggen bekijk wat specificaties, lees wat reviews en kies het merk waar jij het meeste vertrouwen in hebt :)
Duidlijke reactie weer, thnx! Hier kan ik wat mee. Ga me eens wat meer verdiepen in deze monitoren vanavond, maar ik moet zeggen dat de Dell me toch wel aardig aanspreekt. Mede door het design :)
JST94 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:19:
Je hebt natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid om een 2e hands scherm te kopen. Dit is natuurlijk wat voordeliger dan een compleet nieuw scherm.

Hier staat er nog een op de Vraag en Aanbod toevallig.
Heb ik overwogen inderdaad, maar twijfel die ik hier persoonlijk dan altijd bij heb is hoe er met de monitor is omgegaan, aantal branduren, zijn er problemen mee..? Kom je achter door te vragen natuurlijk maar sommige dingen zie je er aan de buitenkant ook niet aan af. Maar nogmaals, is meer persoonlijke kwestie.. Wel hele mooie monitor, zal hem in ieder geval meenemen in m'n overwegingen.

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:11
Is pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart niet een goede optie? Via google goede reviews, mooie dunne bezel, zuinig, PLS. Wel net iets duurder (178 incl verzenden)

• Rohem
rolandmegens schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:59:
Is pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart niet een goede optie? Via google goede reviews, mooie dunne bezel, zuinig, PLS. Wel net iets duurder (178 incl verzenden)
Inderdaad ook een erg mooie monitor. Je zegt PLS, hoe moet ik dit zien ten opzichte van IPS/A-MVA?
Toch eens kijken of er ook een 23" variant is :9~

EDIT:
Heb na aanleiding van de verschillende reacties wat zitten lezen en heb de onderstaande selectie gemaakt hieruit. Heb ook de hoogte verstelbare LG bekeken, geen pre voor mij, daarom heb ik deze gelaten voor wat het is. Maar ergens misschien ook weer niet verkeerd om het toch wel te hebben, dus hier denk ik nog even over na.

Verder spreken de volgende monitoren mij het meest aan;
  1. Iiyama XU2390HS Zwart
    Monitor word overall goed beoordeeld, is betaalbaar en heeft niet al te brede randen. Dit vind ik van de LG's een nadeel
  2. Dell S2340L Grijs, Zwart
    Zeer goed beoordeelde monitor, wordt wel genoemd dat er een externe PSU word geleverd. Klopt dit? Ook de 7ms refreshrate vind ik een nadeel.
  3. Samsung S24D590PL Zwart
    Monitor helaas iets boven budget, is tevens een 24" variant ipv 23", dit is toch wenselijker. Word ook goed beoordeeld. Monitor spreekt mij verder erg aan door groot ogende beeldscherm en moderne strakke design.
Welke van deze monitoren zou het beste passen? Vooral ook in het achterhoofd houdende dat ik af en toe Battlefield 4 op een goede manier wil kunnen spelen. Zijn alle drie de monitoren aan elkaar gewaagd, qua refreshrate, kleuren en frequentie?

[ Voor 59% gewijzigd door Rohem op 08-10-2014 22:01 ]

• stin00
  • Niet online
PLS Is een erg verwarrende term bedacht door Samsung. Samsung beweert 'PLS' panelen te hebben maar dit zijn in feite gewoon IPS panelen met andere naam.

Ik zou de Dell monitor in ieder geval niet nemen. Deze is in eind 2012 uitgekomen, wat toch al weer bijna 2 jaar geleden is. Daarnaast is een externe psu onhandig. De 7ms is ook wat hoger dan de alternatieven.

Persoonlijk zou ik de Iliyama nemen dan. Recent uitgekomen, lage inputlag, 75Hz refreshrate en zowel DVI-D als HDMI aansluiting aanwezig. Gewoon een erg complete IPS monitor voor een relatief zacht prijsje :)

• Rohem
stin00 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:06:
PLS Is een erg verwarrende term bedacht door Samsung. Samsung beweert 'PLS' panelen te hebben maar dit zijn in feite gewoon IPS panelen met andere naam.

Ik zou de Dell monitor in ieder geval niet nemen. Deze is in eind 2012 uitgekomen, wat toch al weer bijna 2 jaar geleden is. Daarnaast is een externe psu onhandig. De 7ms is ook wat hoger dan de alternatieven.

Persoonlijk zou ik de Iliyama nemen dan. Recent uitgekomen, lage inputlag, 75Hz refreshrate en zowel DVI-D als HDMI aansluiting aanwezig. Gewoon een erg complete IPS monitor voor een relatief zacht prijsje :)
Kijk daar zitten we op 1 lijn, bij de lliyama had ik toch ook wel het beste gevoel. Vanavond of morgen nog even kijken wat ik met de oude kan, anders in het weekend of begin volgende week de lliyama bestellen :D

Bedankt voor alle reacties! _/-\o_
Pagina: 1