Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-05 08:26
hey folks!

Hopelijk kunnen jullie me helpen.. Na een verhuizing ben ik gisteravond bezig gegaan om alles weer aan te sluiten zoals gewenst. Hieronder ook mijn pc met Samsung 2053BW monitor. De monitor heeft tot het moment van verhuizen prima gewerkt, maar bij het aansluiten gisteren kreeg de monitor geen stroom vreemd genoeg, althans dat is de conclusie die ik trok na het veelvuldig/wanhopig in drukken van het power-knopje.

Ik heb de volgende stappen genomen;
  • Andere kabel van mijn werkende(!) tweede monitor (Samsung 710N) aangesloten. ==> Monitor werkt niet, kabel is niet het probleem?
  • Voedingskabel van de Samsung 2053BW monitor aangesloten op de 710N ==> Monitor werkt, dus kabel is niet het probleem?
  • De aangesloten HDIMI/DVI kabels van beide monitoren losgekoppeld en bovenstaande stappen herhaald. Kon me niet voorstellen dat het wat uit zou halen, maar toch..
  • Beide voedingskabels van de monitoren met een spanningszoeker getest, en stond spanning op.
Met bovenstaande stappen genomen, kan ik helaas niet anders concluderen dan dat de monitor (hoe voorzichtig ik daar met verhuizen ook mee was..) Heeft iemand nog suggesties voor het reanimeren van deze monitor..? Ik zit eigenlijk niet te wachten op aanschaf van een nieuwe monitor, maar als het dan moet, dan koop ik ook meteen een goeie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztegeman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-02 14:16
Ik heb deze monitor niet, dus ik ga ervan uit dat het een standaard monitor is qua troubleshooting.

Volgens de website zit er 3 jaar carry-in garantie op.

Kabels zijn dus okay.

Stof en andere vuil kan door schudden/wind op de verkeerde plek zijn gekomen. Dit kan bijvoorbeeld een kortsluiting hebben veroorzaakt. Hoe ruikt de monitor? Verbrand? Dan is deze helaas overleden.

Gaat de LED branden dat hij aan is? Als dat wel het geval is, is misschien alleen de backlight kapot. Dit is wel de goedkoopste reparatie. Als je hem in het licht houdt dan zie je soms nog je beeld reflecteren.

Gaat de LED niet aan is waarschijnlijk de elektronica kapot. Dan is deze helaas ook overleden.

Even bellen met Samsung, vaak is een reparatie nog wel mogelijk, soms kunnen ze ook de kosten opgeven voor reparatie. Echter denk ik dat een tweedehands monitor naar verhouding niet veel duurder zal zijn.

Sterkte & Succes ermee.
(EDIT typo's)

[ Voor 5% gewijzigd door Ztegeman op 08-10-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Ztegeman schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:53:
Ik heb deze monitor niet, dus ik ga ervan uit dat het een standaard monitor is qua troubleshooting.

Volgens de website zit er 3 jaar carry-in garantie op.

Kabels zijn dus okay.

Stof en andere vuil kan door schudden/wind op de verkeerde plek zijn gekomen. Dit kan bijvoorbeeld een kortsluiting hebben veroorzaakt. Hoe ruikt de monitor? Verbrand? Dan is deze helaas overleden.
Dit is wel een goeie! Verbrande lucht is me nog niet opgevallen, maar dit check ik vanavond meteen even.
Gaat de LED branden dat hij aan is? Als dat wel het geval is, is misschien alleen de backlight kapot. Dit is wel de goedkoopste reparatie. Als je hem in het licht houdt dan zie je soms nog je beeld reflecteren.

Gaat de LED niet aan is waarschijnlijk de elektronica kapot. Dan is deze helaas ook overleden.
Nee powerled gaat helemaal niet meer aan ;(
Even bellen met Samsung, vaak is een reparatie nog wel mogelijk, soms kunnen ze ook de kosten opgeven voor reparatie. Echter denk ik dat een tweedehands monitor naar verhouding niet veel duurder zal zijn.

Sterkte & Succes ermee.
(EDIT typo's)
Als ik je reactie zo lees is de kans redelijk aanwezig dat de electronica in de monitor kapot is? Alleen hoe vraag ik me dan af 8)7 Monitor heb ik uiterst voorzichtig op de kop op de zitting van de auto vervoerd.. Ik zal eens kijken of Samsung er nog wat mee doet, maar andere (nieuw/tweedehandse) monitor lijkt toch langzaam de enige oplossing te zijn.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Gister contact gehad met Samsung. Ophaal- en onderzoekskosten komen op 50 - 70 euries. en daar komen de eventuele reparatiekosten nog bij... Daarom toch maar besloten een nieuwe te gaan kopen.

Na wat hulp en advies in een ander topic besloten de Iiyama XU2390HS Zwart te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaarnoudse
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-05-2023
Hallo Rohem,

Ik lees zojuist je post over jouw monitor die het plotseling niet meer deed. Grote kans dat de electronica niet goed meer werkt. Wacht nog even met weggooien (als je dit nog niet gedaan hebt), want de kans is groot dat deze monitor relatief eenvoudig gerepareerd kan worden.
*knip* Dit soort diensten kan je aanbieden via de V&A. Dit mag niet op het forum. Zie Het algemeen beleid #verbodenspam.

[ Voor 39% gewijzigd door br00ky op 21-01-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Test55
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-10-2020
Ik denk dat de condensator stuk is.
Je moet het scherm open doen als er een bol staat moet die er uit en een nieuw er in.
Dan moet u monitor er stoom op krijgen.
Drie maal opstarten en het werkt
Kostprijs stuk 1.50. niet meer.
je kan dit zelf doen zie youtube film.
Groetjes van Patrick Traen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:37
Test55 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:33:
Ik denk dat de condensator stuk is.
Je moet het scherm open doen als er een bol staat moet die er uit en een nieuw er in.
Dan moet u monitor er stoom op krijgen.
Drie maal opstarten en het werkt
Kostprijs stuk 1.50. niet meer.
je kan dit zelf doen zie youtube film.
Groetjes van Patrick Traen
Zal niet veel toevoegen na meer dan 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad, @Test55 , oude koeien aub in de sloot laten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.