Gedwongen aanpassing clock values reden voor RMA?

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hallo mensen,

In navolging van dit eerdere topic: PC heeft regelmatig (geluid) freezes, heb ik eigenlijk een wat specifiekere vraag m.b.t. mijn videokaart, een GTX 760 van MSI.

Zoals nu blijkt worden de problemen die in het gelinkte topic besproken worden veroorzaakt door conflicterende drivers. Wat blijkbaar helpt is het manual aapassen van de core clock en memory clock in MSI Afterburner. Nu ik dat gedaan hebt lijken de drivers niet meer te crashen.

Echter, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een videokaart hoort m.i. gewoon te werken met de drivers die door de fabrikant aangeleverd worden zonder dat je daarvoor een extern programma voor nodig hebt om crashes te voorkomen.

Ik heb reeds contact opgenomen met Alternate (waar de kaart vandaan komt), en die hebben gezegd de kaart te willen testen op defecten.

Nu is mijn vraag aan jullie, is de kans groot dat ze überhaupt iets zullen vinden? Het probleem lijkt deels softwarematig en deels hardwarematig te zijn. Ik voel er weinig voor om mijn kaart een flinke periode kwijt te zijn, vervolgens te horen te krijgen dat er niets gevonden kan worden en dan voor de servicekosten te kunnen opdraaien.

Verder vraag ik me sowieso af of mijn probleem iets is wat voor RMA in aanmerking komt.

Dank voor antwoord :)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zie het zo, werkt het product niet goed/naar verwachting en geeft dit problemen dan deugt het product niet als daar ook nog crashes bij komen. Zijn deze crashes de oorzaak van een 'factory overclock' dan is dan een volledig gegronde reden voor RMA.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
prutser001 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:34:
Ik zie het zo, werkt het product niet goed/naar verwachting en geeft dit problemen dan deugt het product niet als daar ook nog crashes bij komen. Zijn deze crashes de oorzaak van een 'factory overclock' dan is dan een volledig gegronde reden voor RMA.
Nouja, ik meende te hebben gelezen dat bij overclock de garantie vervalt. Ik weet niet of dat ook voor underclocken geldt :+ Hoewel ik nu weliswaar ben gedwongen, gewoon om álles uit te sluiten.

Edit: Ik heb de kaart zelf overigens nooit overclockt.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 07-10-2014 20:51 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AFAIK mag je tegenwoordig kleine aanpassingen doen, mits ze binnen de marges zitten. Als het teveel is en het duidelijk is dat je zelf dingen hebt zitten aanpassen, dan krijg je geen RMA, zolang dat dus niet zo is, kun je gewoon garantie / RMA krijgen.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik zou de kaart bij vrienden/klasgenoten/familie testen, en zodra je daar zonder al te veel moeite het probleem kunt reproduceren, kan je volgens mij met een gerust hart de RMA starten, ook een blaadje met een tutorial met welke tool/software het telkens te veroorzaken is, kan dit proces versnellen.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Ik ga de kaart wel RMA'en dan. Ik heb net even op het opmerkingen formulier mijn problemen geschreven, wat ik zelf al heb geprobeerd en een tutorial voor Alternate hoe ze de crashes kunnen veroorzaken (goeie tip, dank!).

Heb ook direct een nieuwe videokaart besteld, want ik ben die GTX760 spuugzat. Dus zodra ik die morgen in m'n pc heb gebouwd zal ik de 760 opsturen. Dan merk ik vanzelf wel of ze inderdaad concluderen dat er iets mis mee is.

Thanks voor de posts!
Pagina: 1