SAMSUNG UE58H5203A. Een knaller of een flopper?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flunzy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-01-2015
Beste mensen,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe t.v. aangezien de oude een beetje outdated raakt. Gedurende mijn zoektocht ben ik op de UE48H6200 gestoten (739,- bij de MM). Specs zijn in mijn ogen goed maar een week later kwam ik de UE58H5203A tegen (688,- bij de MM). Voor minder geld heb je veel (veeeeeeeeeeel) meer grootte tot je beschikking, alleen zijn de specs iets minder. Zijn er experts in het huis die kunnen aangeven of ik het verschil echt ga zien???? Heb zelf een HD-ontvanger en wil niet dat de kwaliteit extreem achteruit gaat omdat de t.v. het niet aan kan.

Overigens is het vreemd dat de UE58H5203A alleen bij de Mediamarkt te verkrijgen is en voor de rest nergens anders. Kan het zijn dat dit model speciaal voor hun is gemaakt/ingekocht?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Flunzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gisteren heeft er even een topic gelopen rondom dezelfde tv in Televisies & Beamers; het in ondertussen wel al gesloten. Je kan hier toch wel al de nodige informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flunzy
S1NN3D schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:03:
Gisteren heeft er even een topic gelopen rondom dezelfde tv in Televisies & Beamers; het in ondertussen wel al gesloten. Je kan hier toch wel al de nodige informatie vinden.
Best D vd V,

Bedankt voor de tip. Heb het doorgenomen maar helaas zijn er nog geen ervaringen geplaatst.

Heeft iemand de t.v. al uit kunnen pakken? : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
hij staat hier en het is wel ff wennen qua grootte.
ik heb nog niet echt kunnen testen, maar vooralsnog doet de tv niet echt onder voor mijn oude samsung LE40b530P.

overdag heb ik wat voetbal gekeken (fox hd) en een paar stukjes film (actie scenes uit sucker punch) en dat deed de tv zonder horten of stoten.
voetbal mode vind ik persoonlijk niet om aan te zien.

na m'n nachtdienst zal ik even wat snelle acties uit need 4 speed en transformers gaan bekijken en zien of hij dat een beetje bij kan houden :)
ook zal ik wat games proberen te spelen dus als iemand nog een leuke test game voor ubuntu 14.04 weet... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Webjunkie op 08-10-2014 00:07 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flunzy
Webjunkie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 00:04:
hij staat hier en het is wel ff wennen qua grootte.
ik heb nog niet echt kunnen testen, maar vooralsnog doet de tv niet echt onder voor mijn oude samsung LE40b530P.

overdag heb ik wat voetbal gekeken (fox hd) en een paar stukjes film (actie scenes uit sucker punch) en dat deed de tv zonder horten of stoten.
voetbal mode vind ik persoonlijk niet om aan te zien.

na m'n nachtdienst zal ik even wat snelle acties uit need 4 speed en transformers gaan bekijken en zien of hij dat een beetje bij kan houden :)
ook zal ik wat games proberen te spelen dus als iemand nog een leuke test game voor ubuntu 14.04 weet... ;)
Kijk, dat is goed om te horen. Ben benieuwd naar je bevindingen. Als deze goed zijn, dan haal ik hem donderdag : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:47
@webjunkie: Super dat je je ervaring post! hoe zien de volgende scenes eruit, denk dan aan de eerste 3 minuten van : YouTube: Glacier National Park - Nature Documentary Full HD 1080p

Hierin zit enige panning, en bij sommige televisies lijkt dit wat te haperen. (hele kleine schokjes in de vloeiende beweging) Hoe is dat op deze samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
in de glacier NP doc. lijkt af en toe wel een licht schokje te zitten, maar dat kan ook aan m'n htpc (flash op linux e.d.) liggen, want youtube haperingen had ik ook soms op m'n oude tv.
maar ja, dat was ook al geen hi-end model ;)

full hd films op xbmc lopen in ieder geval wel soepel.

enige echte minpunt van de tv is dat 58" echt te groot is voor 720p.
kpn hd tv ziet er uit als digitenne op een 32" ;)
maar dat is natuurlijk eerder een minpunt van kpn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Bedankt Junkie. Het is een hele lastige keuze. In onze woonkamer zullen we er ca 4,5 meter vanaf zitten, dus 58 inch is al snel prima, ook met 720p. Sterker nog, ik geloof dat het merendeel van het digitale televisieaanbod (zenders) in 720P wordt uitgezonden. alleen MyzenTV zat geloof ik op 1080i, maar ik kan dit ook helemaal verkeerd hebben.

Het nadeel van deze televisie is dan ook het gebrek aan ziggo/upc certificering. Je zult dus altijd aan het signaal van de mediabox vastzitten, al is het uitgezonden signaal wel betere kwaliteit... beetje jammer.

Bedankt voor je informatie en moeite. Dat schokken in panning gaat mij waarschijnlijk wel storen, erg jammer dat het lastig vast te stellen is! Aan de andere kant is het met veel 60HZ panelen het geval, dus dat is dan wel weer voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-10 14:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

Grote kans dat CI+ gewoon werkt maar het nog niet getest is omdat hij pas net is verschenen. De rest van de 2014 NL modellen doet het wel namelijk en ze gaan niet speciaal voor deze ene TV een andere chip/software implementeren lijkt me.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
@Mr Paaj: Volgens mij is dit model niet voor de NL markt. Ik zie hem op internet alleen in polen, cz, etc te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaaloo1974
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-10 22:34
Ben erg benieuwd na meer gebruikers ervaringen. Ben opzoek na een tv voor me slaapkamer en deze lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
voor een slaapkamer lijkt ie me wat groot, maar ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw slaapkamer is ;)

voor mij voldoet de tv.
over een jaar of 3 a 4 ga ik weer 's een keertje kijken of de uhd tv's een beetje te betalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flunzy
Ook de mijne is bij deze besteldt : ) vanavond wordt ie geleverd en morgen zal ik mijn bevindingen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
hij staat inmiddels ook op de samsung site! Waarschijnlijk komt die Ziggo/upc software nog :)
http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE58H5203AWXXN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:08
Ik heb hem inmiddels een paar dagen op mijn slaapkamer staan, en hij bevalt prima! De kwaliteit is goed, voor het geld helemaal. De helderheid vind ik tegenvallen. Maar dat kan ook komen dat ik vaak op een 65" 4K tv van Samsung kijk die toch een hele andere prijsklasse heeft. Voor het geld een prima tv, erg groot met dunne bezels. Helaas maar 2 HDMI aansluitingen dat is het enige echte gemis voor mij.

Maar goed dat kunnen we oplossen door een HDMI splitter. Verder gewoon een aanrader want qua prijs is het echt een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben hem hier ook sinds gister staan. Zijn plasma gewend dus nog druk zoekende naar optimale instellingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mening oké, maar onderbouw deze ook en ga zeker niet lopen flamen richting een winkelketen

[ Voor 158% gewijzigd door FeaR op 11-10-2014 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had jij voor deze prijs/grootte-verhouding dan een high end 4k toestel verwacht? En heb je de afstandsbediening in de winkel gevraagd? Hij is trouwens 147 "echte" cm, en niet 150 zoals op de site vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor deze prijs verwacht ik inderdaad een 70 inch ultra hd oled met perfecte kleurweergave, superhoog contrast en perfecte kijkhoeken.

Maar op de doos stond trouwens 146 cm, dus dat zal het dan wel zijn. Begrijp niet wat je bedoelt met "echte" cm, volgens mij bestaat er maar een soort cm namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flunzy
Heb hem binnen en kan zeggen dat ik er geen spijt van heb. Je krijgt veel voor weinig!

Net even Transformers 2 op 1080p gekeken en heb geen gekke lags of ghostings opgemerkt.

Ik krijg alleen de smart hub niet aan de praat : s heb wel internetverbinding (bij de eerste controle geeft hij ook aan dat er verbinding is), echter bij het ophalen van de smart hub voorwaarden gaat het mis. Ik krijg de melding "internetverbinding onstabiel. Controleer uw internetinstellingen".

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:43:
in de glacier NP doc. lijkt af en toe wel een licht schokje te zitten, maar dat kan ook aan m'n htpc (flash op linux e.d.) liggen, want youtube haperingen had ik ook soms op m'n oude tv.
maar ja, dat was ook al geen hi-end model ;)
Als het je lukt om zo een soort filmpje te bekijken, zou je dan even kunnen/willen melden of jij hier ook schokkerig beeld ziet bij panning? Ik ben op zich wel benieuwd aangezien we hier blijkbaar te maken hebben met een 50 hz paneel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
flunzy schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:09:
Heb hem binnen en kan zeggen dat ik er geen spijt van heb. Je krijgt veel voor weinig!

Net even Transformers 2 op 1080p gekeken en heb geen gekke lags of ghostings opgemerkt.
Goed om te horen! Ik denk dat we er dan toch niet omheen kunnen, het eerste betere alternatief is eigenlijk de Sony KDL-55W828, welke toch meteen 949 kost en ook nog eens ietsie kleiner is. Ik hoop deze morgen bij saturn naast elkaar te kunnen zien, helaas ontbreekt het mij aan een laptop om die Glacier even op te draaien over HDMI :(

Offtopic: kan iemand rudi terugbrengen naar de afdeling voor geestelijk beperkten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flunzy
cantate schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:53:
[...]

Goed om te horen! Ik denk dat we er dan toch niet omheen kunnen, het eerste betere alternatief is eigenlijk de Sony KDL-55W828, welke toch meteen 949 kost en ook nog eens ietsie kleiner is. Ik hoop deze morgen bij saturn naast elkaar te kunnen zien, helaas ontbreekt het mij aan een laptop om die Glacier even op te draaien over HDMI :(

Offtopic: kan iemand rudi terugbrengen naar de afdeling voor geestelijk beperkten?
Heb je video even getest en je merkt het eigenlijk niet. Je moet zo gefocused op de panning zijn en dan zie is een keertje 2 schokjes. De video heb ik overigens in de browser geopend omdat de youtube-app "niet beschikbaar" zou zijn. Bij Transformers had ik hier geen last van.

1 tip: bestel hem online via mm.nl. Mocht je niet tevreden zijn, dan mag je hem nog altijd terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cantate schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:53:
[...]

Saturn bestaat niet meer, is nu ook Mediamarkt geworden. Maar deze samsung is al niet eens het eerste alternatief aangezien je ook nog de 60 inch LG 60PB560V plasma tv hebt die dus niet alleen groter is, maar ook nog is iets goedkoper en met beter contrast, betere kijkhoeken, vloeiendere beelden en misschien ook nog wel betere kleurweergaven. Alleen is het wel een grote spiegel wat je aan de muur hebt hangen wat in combinatie met de lage helderheid wel een vrij ernstige issue is. Inbranden en hogere energierekening ben ik ook niet zo bang voor.

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 11-10-2014 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ernstige issue (spiegelen) was ook de reden om onze plasma (samsung) om te ruilen voor deze LED met slechte kijkhoek. Maar als je voornamelijk s'avonds in het donker tv kijkt is plasma natuurlijk meer aan te raden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:37:
[...]

Als het je lukt om zo een soort filmpje te bekijken, zou je dan even kunnen/willen melden of jij hier ook schokkerig beeld ziet bij panning? Ik ben op zich wel benieuwd aangezien we hier blijkbaar te maken hebben met een 50 hz paneel.
volgens mij zeg ik toch duidelijk dat ik af en toe een licht schokje zie :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:34:
Die ernstige issue (spiegelen) was ook de reden om onze plasma (samsung) om te ruilen voor deze LED met slechte kijkhoek. Maar als je voornamelijk s'avonds in het donker tv kijkt is plasma natuurlijk meer aan te raden .
Zie je echt dat deze duidelijk slechtere kijkhoeken heeft dan die plasma? Vond het in de pau Mediamarkt nog wel meevallen toen ik er naar keek. Sowieso leek het mij nog best wel een goed beeld hebben eigenlijk. Misschien dat ik het ook nog wel ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kijkhoek is slechter als bij plasma..kwaliteit van plasma is in een donkere ruimte natuurlijk onovertroffen, maar bij ons staat de tv overdag bij redelijk veel licht in de huiskamer ook vaak aan, en dan is het fijner om een wat helderder, ietwat feller beeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidahmic
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik heb hem ook staan :-). De TV bevalt prima kom van een ps51e550 en het is nog even zoeken naar de juiste instellingen. Iemand nog goede instellingen gevonden voor TV kijken en gamen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
flunzy schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 01:03:
[...]

Heb je video even getest en je merkt het eigenlijk niet. Je moet zo gefocused op de panning zijn en dan zie is een keertje 2 schokjes. De video heb ik overigens in de browser geopend omdat de youtube-app "niet beschikbaar" zou zijn. Bij Transformers had ik hier geen last van.

1 tip: bestel hem online via mm.nl. Mocht je niet tevreden zijn, dan mag je hem nog altijd terug brengen.
Bedankt voor je invulling, je smart TV werkt in ieder geval wel! :) Heb hem inderdaad via internet besteld, maar dat was voornamelijk omdat hij er niet meer was in de winkel. Volgens mij mag je hem ook gewoon terugbrengen als je hem in de winkel haalt, ketens als MM doen daar vaak niet zo moeilijk over.

Dit weekend ga ik hem eens uitpakken en testen, ik zal mijn bevindingen plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Hij staat en werkt. Eigenlijk weinig spannends, tot zover geen internet, alleen de upc hdmi kast. morgen hang ik ps3 met wat PE Blu ray videos eraan, dan zal ik wat meer schrijven.

Op upc kastje weinig te vinden wat me irriteert, geen schokken of rare dingen, dus positief tot zover. Start ook lekker snel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-10 15:35
Ik heb hem gisteren even bekeken in de MM, zo op het eerste gezicht zag het er goed uit maar ik wacht toch even de reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
Even kort getest met diverse blu rays op de ps3. Beeld lijkt stabiel. in bepaalde panningmotion is hier en daar wat schokjes te zien, maar het storend is het niet. Beeld is verder goed en zeker voor deze prijs.

Smarthub is veel te traag, lastig mee te werken, maar dat zat al in de lijn der verwachtingen. Verdere menus werken prima. Helderheid, kleuren, het is lastig vast te stellen, maar ze zien er in ieder geval niet verkeerd uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm geen last van trage smart-hub hier...Instellingen kostte me een week maar ben er nu zeer tevreden mee. Alleen de kijkhoek en de witte zichtbare waas bij donkere scènes zijn vervelend, verder voldoet de tv aan alle verwachtingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
@James: heb je die witte lijnen ook als je een kwaliteitssignaal aansluit? (ps3 bijv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidahmic
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:52:
Hmm geen last van trage smart-hub hier...Instellingen kostte me een week maar ben er nu zeer tevreden mee. Alleen de kijkhoek en de witte zichtbare waas bij donkere scènes zijn vervelend, verder voldoet de tv aan alle verwachtingen!
Kan jij de instellingen delen welke jij gebruikt? Denk aan helderheid,kleur etc... Ik krijg het niet goed:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal morgenmiddag/avond ff posten..heb bijna alle "beeldverbeteraars" uitgezet in standaard-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidahmic
Oke top ik wacht graag je instellingen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beeldmodus. --> standaard
Achtergrondverlichting. 20
Contrast. 98
Helderheid. 37
Scherpte. 30
Kleur. 49

Beeldformaat volledig scherm
Zwartinten. Uit
Huiskleur. 0
Kleurruimte. Auto
Witbalans nog niet ingesteld, voorlopig alles op 0.
Gamma. -1

Kleurtint. Warm1
Clean digital view en MPEG rijstoogst beide uit.
Led clear lotion uit.

Suggesties en/of verbeteringen welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de instelling waarop we momenteel digitale tv (Ziggo) en chromecast kijken. 1080P via blu-ray en Wii u nog niet ingesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
de witte waas bij donkere scenes kan ik wel begrijpen als contrast op 98 staat ;)
hier staat ie op 55 8)

voor de volledigheid:
av, 14
contrast 55
helderheid 60
scherpte 50
kleur 40

[ Voor 41% gewijzigd door Webjunkie op 15-11-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:37
Deze TV lijkt mij wel wat voor de woonkamer. Hoe bevalt hij tot nu toe de huidige eigenaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
ik ben er erg blij mee.
in het begin dacht ik dat ie toch wat te groot was, maar daar ben ik nu wel aan gewend.
hij doet niet onder voor de andere tv's in huis en ik ben ook nog niet omver geblazen door heel erg veel beter beeld bij andere mensen.

geluid kan iets beter, maar films e.d. gaan toch over de surround set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:37
Blijft raar dat dit model ALLEEN bij de Mediamarkt te koop is ( toch ) ?

De rand ( bezel ) naast het scherm hoe breed is die in mm,s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Zeer interessante tv, ik zit 4,5 meter van de tv af dus dit is wel een mooi formaatje :)
Even de specs nader bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
WiLLoW_TieN schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:49:
De rand ( bezel ) naast het scherm hoe breed is die in mm,s ?
15 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Even een paar vraagjes over deze tv:

- Merken jullie iets van stotteringen / haperingen tijdens bijvoorbeeld voetbalwedstrijden?
- Hoe ver zitten jullie van deze tv af?
- Hoe is de weergaven van digitaal SD materiaal?
- Heeft de tv veel last van backlight bleeding?

Dank voor de antwoorden, ik hoop dat deze tv nog even beschikbaar blijft want het lijkt gewoon een echte bang for buck tv.

• Vlassie1980
Inmiddels via een aantal PB berichtjes naar bovenstaande gebruikers weer wat wijzer geworden en denk dat ik deze tv dus ook maar aan ga schaffen. Zometeen maar even de Media Markt bellen of ze een exemplaar hebben staan zodat ik hem in real life kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Iemand die even in z'n service menu wil spieken? Vanuit standby achtereenvolgens op de afstandsbediening: info, menu, mute, power (en terug op standby er weer uit). De code achter "OPTION" kan misschien wat interessants opleveren :) .
Hoezo heet dit topic eigenlijk 58H5203A? Het is toch geen Sony :P ?

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 25-11-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ga hem toch ook maar ASAP even oppikken bij de MM denk ik. 58" voor 699 is natuurlijk geen geld.
Ben reuze benieuwd. Op foto's lijkt de TV wel vrij dik, is dat ook zo of valt het mee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Vlassie1980
Gisteren ook besteld, heb heel lang zitten wikken en wegen tussen deze tv en een aantal 55 inch modellen van LG maar dit blijft natuurlijk een ontiegelijk scherpe deal!

Nu maar hopen dat moeder de vrouw hem niet te groot vind :+ :P

• DennusB
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:31:
Gisteren ook besteld, heb heel lang zitten wikken en wegen tussen deze tv en een aantal 55 inch modellen van LG maar dit blijft natuurlijk een ontiegelijk scherpe deal!

Nu maar hopen dat moeder de vrouw hem niet te groot vind :+ :P
Komt de MM hem ook bezorgen eigenlijk ? :P

• Vlassie1980
DennusB schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:49:
[...]

Komt de MM hem ook bezorgen eigenlijk ? :P
Kreeg net een mailtje van Dynalogic, die regelen de bezorging :)

• apis29
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:48:
Ik ga hem toch ook maar ASAP even oppikken bij de MM denk ik. 58" voor 699 is natuurlijk geen geld.
Ben reuze benieuwd. Op foto's lijkt de TV wel vrij dik, is dat ook zo of valt het mee?
Hij is niet voor niets zo dik maar dat kan bevestigd worden met een kijkje in het 'service' menu wat via deze code meer een info menu is, het echte service menu zit dieper en daar kan je de toestelcode bijv. aanpassen naar een hoger model (met dezelfde hardware) of ander land ...

Bezorging is bijbetalen toch?

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 27-11-2014 15:10 ]

• DennusB
  • Niet online
apis29 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:07:
[...]

Hij is niet voor niets zo dik maar dat kan bevestigd worden met een kijkje in het 'service' menu wat via deze code meer een info menu is, het echte service menu zit dieper en daar kan je de toestelcode bijv. aanpassen naar een hoger model (met dezelfde hardware) of ander land ...

Bezorging is bijbetalen toch?
Maar wat heeft de code te maken met hoe dik het toestel is? :P

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-10 18:48
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:37:
[...]

50 herz paneel, is dat wel zo ? Kan het uit de posts in dit topic niet opmaken. Op de site van samsung staat alleen: Clear Motion Rate: 100.

Hoe groot zijn de verschillen in de praktijk tussen CMR 100 en CMR 200 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Er is niet veel info te vinden over deze tv, maar volgens mij is hij wel gewoon 100hz. Althans, door al die hertz varianten hoop ik daar maar op, en als hij minder is dan maar hopen dat ik me er niet aan stoor :)

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om via wifi content van bijvoorbeeld je iPad naar deze tv te streamen? Ik ga hem sowieso aansluiten via een ethernet kabel maar hoop dan dat ik ook tegelijk de wifi kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb hem net maar opgepikt bij de MM :) Ben benieuwd. Morgen ophangen en testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:39:
Er is niet veel info te vinden over deze tv, maar volgens mij is hij wel gewoon 100hz. Althans, door al die hertz varianten hoop ik daar maar op, en als hij minder is dan maar hopen dat ik me er niet aan stoor :)
Het is een model uit de 5000-serie dus dan ga ik er van uit dat er een 50 Hz paneel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Weer iets wat je met een simpele check in het service menu kan bevestigen ;) ... maar CMR 100 is geheid een 50Hz (evenals idd gewoon de 5000 serie).

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 28-11-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
En sinds gisteren staat deze tv ook bij ons.

Ik ben inmiddels al aan het formaat gewend, hij. Is qua afmetingen niet veel groter als onze oude Sony Bravia van 46 inch, die had namelijk speakers aan de zijkant dus deze Samsung is maar iets van 3 cm breder :)

Nog steeds wel een beetje calibreren en zoeken naar de juiste instellingen, Netflix kreeg ik gisteren niet aan de praat. Moest de tv eerst van de stroom afhalen, dus een harde reset zeg maar. Daarna werkte het allemaal prima.

Vooralsnog zeer tevreden

• Vlassie1980
Helaas heeft deze tv wel als nadeel dat hij maar 100mbit ethernet heeft. Heb dit via Samsung laten nachecken want ik kon het nergens vinden.

Streamen met Plex gaat dus niet als we 1080P willen :(
Misschien nog met de PS4 maar die app is nog niet helemaal af.

Verder nog steeds zeer tevreden!

• S1NN3D
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:40:
Helaas heeft deze tv wel als nadeel dat hij maar 100mbit ethernet heeft. Heb dit via Samsung laten nachecken want ik kon het nergens vinden.

Streamen met Plex gaat dus niet als we 1080P willen :(
Misschien nog met de PS4 maar die app is nog niet helemaal af.

Verder nog steeds zeer tevreden!
De maximale bitrate bij raw data overdracht van een blu-ray is 53,95 Mbit/s. Die netwerkpoort van 100 Mbit zal dus niet de beperking zijn als je een 1080p stream wil bekijken.

• Vlassie1980
S1NN3D schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:05:
[...]

De maximale bitrate bij raw data overdracht van een blu-ray is 53,95 Mbit/s. Die netwerkpoort van 100 Mbit zal dus niet de beperking zijn als je een 1080p stream wil bekijken.
Off:
Dan zal de beperking denk ik toch in mijn Powerline verbinding liggen van 200 Mbit? Heb 2 adapters van 200 Mbit en laatst 1 bijgekocht van 500 Mbit, maar de oudere 200 Mbit adapters zijn nu dus de beperkende factor, denk ik.....

ON: Op het werk hebben we trouwens ook 3 van deze tv's besteld voor een sales meeting. Het kopen van deze schermen is goedkoper dan daar lokaal schermen huren, en als je schermen huurt zijn ze vaak nog eens half verrot ook :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica