• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-12-2025

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil over een paar dagen een nieuwe pc kopen en had nog een paar twijfels die ik in een andere topic al heb gevraagd. Een van de opmerkingen die ik heb gekregen ging over het moederbord en was dat ik niet blij van dat moederbord zou worden. Daarom stel ik de vraag hier maar. De vraag is waarom dit moederbord niet goed zou zijn en welke ik dan zou moeten bestellen.

Hier gaat het om:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 90,50€ 90,50
1MSI 760GA-P43 (FX)€ 51,55€ 51,55
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 367,95

Kunnen jullie mij misschien z.s.m. helpen?

M.V.G.
Yorick

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Budget-chipset, 2-kanaals audio, enkel VGA-out,...
Waarom ga je niet gewoon verder in het originele topic?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hmm, ik zou in jouw geval dit kiezen:

Gigabyte
Of iets meer investeren

Johann Sebastian Bach

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-02 23:13
Klopt dit bordje word je zeker niet vrolijk van. Probleem met dit bordje is eigenlijk zeer simpel. Deze chipset was nooit bedoeld voor FX processors dus de bios heeft een update gekregen, dat is leuk en aardig maar een aantal functies zullen niet 100% werken.

En daar komt ook nog bij dat dit soort budget bordjes vaak behoorlijk slechte powerphases hebben en FX processors behoorlijk powerhungry zijn waardoor dit bordje dat niet goed aankan en hierdoor de processor rare dingen gaat doen als terugklokken en dergelijke als de VRM's overbelast raken.

Bordjes die leuk spelen met FX processors beginnen op een iets hogere prijsklasse. Asus heeft bijvoorbeeld de M5A99X-EVO R2.0 (ik ben eigenaar van de R1.0 versie van dit bordje) en de M5A97X-EVO. MSI heeft ook zeker wel iets vergelijkbaars in die prijsklasses.

Verder hoor ik dat Gigaybyte bordjes erg goed zijn.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 11:11
Als je dezelfde prijs wilt blijven dan zou ik de MSI 970A-G43 kopen. Deze is ongeveer even duur, maar heeft wel de 990 chipset.

[ Voor 10% gewijzigd door paulklooster op 04-10-2014 23:50 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:56
Ga voor Gigabyte mobo's!
Leuke bordjes, zeer weinig problemen en goed in te stellen.
Al jaren mijn favoriete mobo.

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-02 11:11
jovadca schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:49:
Ga voor Gigabyte mobo's!
Leuke bordjes, zeer weinig problemen en goed in te stellen.
Al jaren mijn favoriete mobo.
MSI is ook een prima merk. Gigabyte heb ik wat hoger zitten kwa materiaal maar al werkt voornamelijk nog met bios ipv eufi. Heb al meerdere keren gemerkt dat gigabyte bordjes daardoor een stuk langzamer opstarten dan concurrenten.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:56
paulklooster schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:59:
[...]

MSI is ook een prima merk. Gigabyte heb ik wat hoger zitten kwa materiaal maar al werkt voornamelijk nog met bios ipv eufi. Heb al meerdere keren gemerkt dat gigabyte bordjes daardoor een stuk langzamer opstarten dan concurrenten.
Het klopt dat de Gigabyte bordjes met BIOS langzamer opstarten dan met EUFI. Mij stoort dat niet zo erg. Een Gigabyte bordje ligt mij beter dan een ander, misschien ook omdat ik die al vele jaren gebruik.
Pagina: 1