Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc zal voornamelijk worden gebruikt voor gamen. Denk hierbij aan Battlefield 4, Planetside 2 en andere FPS-games. Het lieft wil ik deze games op Ultra spelen, maar hoog in de medium is ook goed. Ook wil ik zo nu en dan verschillende Adobe programma’s (Photoshop, Muse enz.) gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 700€ kosten excl. verzendkosten, Windows 8.1 en assemblage (ik zal zelf een poging wagen). Verder is minder dan 650€ mooi meegenomen, maar dit gaat waarschijnlijk niet lukken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, verder heb ik geen componenten die ik mee zou kunnen nemen, maar toetsenbord en muis heb ik natuurlijk wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat je aan hardware nodig hebt voor een pc, dus ook een monitor!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik denk van niet. Wel lees ik dat voor budget pc’s Amd is aanbevolen, maar zeker weer ik dit niet. Verder heb ik het liefst een beetje goedkoop wat ook waar voor z'n geld bied.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, een SSD waar alleen Windows op komt te staan, een 1TB HDD en een 24”/23” monitor.
Ga je overklokken?
Nee... in ieder geval nog niet.
Zelf heb ik ook het een en 't ander uitgezocht en hier kom ik op uit:
Ik wil graag jullie meningen, aanbevelingen en tips horen, want dit wordt mijn eerste "echte" pc.
M.V.G,
Yorick
Deze pc zal voornamelijk worden gebruikt voor gamen. Denk hierbij aan Battlefield 4, Planetside 2 en andere FPS-games. Het lieft wil ik deze games op Ultra spelen, maar hoog in de medium is ook goed. Ook wil ik zo nu en dan verschillende Adobe programma’s (Photoshop, Muse enz.) gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 700€ kosten excl. verzendkosten, Windows 8.1 en assemblage (ik zal zelf een poging wagen). Verder is minder dan 650€ mooi meegenomen, maar dit gaat waarschijnlijk niet lukken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, verder heb ik geen componenten die ik mee zou kunnen nemen, maar toetsenbord en muis heb ik natuurlijk wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat je aan hardware nodig hebt voor een pc, dus ook een monitor!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik denk van niet. Wel lees ik dat voor budget pc’s Amd is aanbevolen, maar zeker weer ik dit niet. Verder heb ik het liefst een beetje goedkoop wat ook waar voor z'n geld bied.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, een SSD waar alleen Windows op komt te staan, een 1TB HDD en een 24”/23” monitor.
Ga je overklokken?
Nee... in ieder geval nog niet.
Zelf heb ik ook het een en 't ander uitgezocht en hier kom ik op uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 90,- | € 90,- |
| 1 | MSI 760GA-P43 (FX) | € 51,55 | € 51,55 |
| 1 | Asus R9270-DC2OC-2GD5 | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Corsair Carbide SPEC-03 Orange Led | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | BenQ GL2450E Zwart | € 119,99 | € 119,99 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,80 | € 52,80 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 62,73 | € 62,73 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 694,92 | |
Ik wil graag jullie meningen, aanbevelingen en tips horen, want dit wordt mijn eerste "echte" pc.
M.V.G,
Yorick
Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter