Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 18:14

securitymayo

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Appel105

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:56

ikvanwinsum

• Marcello_87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-07 16:51

Marcello_87

Vanavond zijn 5 gelukkige Tweakers, waarvan ondergetekende, op bezoek geweest bij Samsung te Delft om de Note 4 in ontvangst te nemen. Hierbij hebben wij een uitgebreide presentatie gekregen en de specificaties van de telefoon doorgenomen.

Het leek ons daar een leuk idee als wij een topic hebben waar wij input van anderen krijgen wat betreft tests, vragen en opmerkingen zodat wij daar dan direct of via de review antwoord op kunnen geven! Dus mocht je nou denken, goh kan die Note 4 nou ook dit en dat.. vraag het!

Voor nu kan ik alvast vertellen dat het een ontzettend leuke ervaring is om een nieuwe telefoon te mogen testen en dat het een gezellige avond was bij Samsung :).

Voor de duidelijkheid, wij hebben tot de 14e om een review te schrijven en in te leveren. Daarna hebben wij tijdelijk de telefoon niet meer in handen, omdat wij op het moment een test versie hebben en nog niet de volledige commerciële release! Dit is dus iets om in het achterhoofd te houden bij eventuele vragen en opmerkingen!!

Ik zal de TS later nog uitbreiden, maar ik wilde alvast een centrale plek openen om geen tijd te verliezen :).

p.s. Dit is dus niet de plek om echt te discussiëren over de telefoon, dat kan op deze plek. Dit is echt bedoeld voor specifieke vragen en opmerking omtrent de Tweakers & Samsung actie zodat zowel jullie als wij het meeste kunnen halen uit deze test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4b
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2023
Goed om hiervoor een topic te openen, we zijn benieuwd geluksvogels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Ik ben zelf wel benieuwd naar de slow motion opname functie. 120fps schijnt wel mooi te zijn maar 240fps zag er schrokkerig uit. Zou leuk zijn als hier wat samples kunnen komen te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello_87
Ik heb ook een test toestel ontvangen en zal ook mijn best doen om vragen en verzoeken te behandelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Hoi Mitchell,
ik heb even gezocht naar de 240fps en kon dit niet rechtstreeks vinden.

met de camera hebben we de volgende videogrootte's
UHD 3840x2160 (16:9)
WQHD 2560x1440 (16:9)
Full HD 1920x1080
HD 1280x7208
VGA (4:3)

De opnamestanden zijn:
Normaal
Slowmotion
Fastmotion
Soepele beweging.

Bij slowmotion kan ik het volgende kiezen: x1/2, x1/4 en x1/8
De videogrootte is op dat moment grayed out.

Ik zie geen mogelijkheid om de fps in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
Denk dat x1/8 dan neer komt op 240fps, weet ook niet hoe dat precies zit. Ben iig benieuwd naar een paar van die filmpjes! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Sorry, vergeten te melden, die x1/2, x1/4 en x1/8 bepalen de 'snelheid' van de slowmotion.
Hoe hoger het getal achter de /, hoe 'trager' de vertraging is. De snelheid x1/8 stottert bij mij een klein beetje.
Zal morgen met daglicht enkele filmpjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-09 10:00
Post anders wat foto's ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Laatst online: 07-09 18:56
Is die spleet nu echt zo erg als dat ze zeggen. Passen er echt visitekaartjes tussen? en is dat erg storend dat die spleet er zit?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik zal morgen even wat foto's plaatsen, wilde dat eigenlijk doen morgen onder goed licht met een goede DSRl.

Wat betreft de spleet, er is zeker enige ruimte tussen het scherm en de rand.. waar na 1 dag al wel wat vuil in zit (met een schone broek :P). Maar een visitekaartje gaat er bij mij echt niet inpassen.. niks kan er eigenlijk in behalve wat vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Laatst online: 07-09 18:56
Ircghost schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:08:
Ik zal morgen even wat foto's plaatsen, wilde dat eigenlijk doen morgen onder goed licht met een goede DSRl.

Wat betreft de spleet, er is zeker enige ruimte tussen het scherm en de rand.. waar na 1 dag al wel wat vuil in zit (met een schone broek :P). Maar een visitekaartje gaat er bij mij echt niet inpassen.. niks kan er eigenlijk in behalve wat vuil.
Is die spleet voor jou storend verder?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Aan de zijkanten past een enkel a4tje tussen qua dikte. Aan de bovenkant is bij mij de ruimte iets groter. Daar passen er twee tussen. Voor mij is het niet storend. Heb er nog geen vuil in.

Hierbij wat screenshots van de instellingen van de camera:
Algemeen menu:
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t680/securitymayo/2014-10-04192417_zps8c17bbfc.png

Menu als je 'Full hd video' hebt aangetikt. Deze benaming wijzigt als je een andere van de onderstaande opties kiest.
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t680/securitymayo/2014-10-04192412_zpsf8305482.png

Menu 'opnamestand'
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t680/securitymayo/2014-10-04192450_zps85535fe8.png

In het menu 'opnamestand', gekozen voor slowmotion. Dan krijg je het volgende menu.
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t680/securitymayo/2014-10-04192446_zps2d89f982.png

[ Voor 96% gewijzigd door securitymayo op 17-10-2014 22:04 . Reden: foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Bij mij past er een heel dun papiertje tussen op sommige plekken aan zijkant, aan de bovenkant gaat het vrij makkelijk.

Op het blote oog leek het wat smaller dan het blijkbaar is.

Maar als je me vraagt of ik het strorend vind in gebruik? Nee dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
Goed om te horen! Als het dan wel de duurzaamheid ten goede komt zie ik geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
Ik ben ook één van de gelukkigen die de Galaxy Note 4 heeft mogen ontvangen.

Ik heb een filmpje gemaakt van de slowmotion-functie van de N4.
Ik vond de Note het best goed doen met slowmotion.
Het beeld flikkert op een gegeven moment wel, maar dat ligt waarschijnlijk aan onze verlichting.

Oordeel zelf:

p.s.: de video doet het pas vanaf ca 21:00, omdat Vimeo wil wachten met converteren :O

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb geen Note 4, maar een S5.....echter heeft de S5 dezelfde opname mogelijkheden als de Note4 heeft.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de 1/8 slowmotion opname een snelheid heeft van 120 fps.
Dus niet de gewenst 240 fps, wat dan gelijk zou staan aan 1/16

Maar ik moet eerlijk zeggen dat de 120 fps (1/8) al een hele mooie slowmotion laat zien, zoals te zien in het voorbeeld hierboven,

[ Voor 20% gewijzigd door speedme op 05-10-2014 21:31 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Is het niet zo dat 1 = 30 fps opnamesnelheid, dus:

1/2 = 60 fps opname, 30 fps afspelen
1/4 = 120 fps opname, 30 fps afspelen
1/8 = 120 fps opname, maar 15 fps afspelen, waardoor het wat schokkeriger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Myedvyed schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 22:25:
Is het niet zo dat 1 = 30 fps opnamesnelheid, dus:

1/2 = 60 fps opname, 30 fps afspelen
1/4 = 120 fps opname, 30 fps afspelen
1/8 = 120 fps opname, maar 15 fps afspelen, waardoor het wat schokkeriger is?
Ik geloof dat je daar helemaal gelijk in hebt.
En niet te vergeten dat 1/8 opnames worden terug geschroeft in resolutie naar 1280x720 (720p dus)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Wat is de kwaliteit van foto's maken met flitser?
Kun je focussen met de camera, zo ja hoe goed werkt dat?
Is er een ledje aanwezig dat knippert als er een berichtje binnenkomt terwijl de telefoon op stand-by staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
master111 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 07:47:
Is er een ledje aanwezig dat knippert als er een berichtje binnenkomt terwijl de telefoon op stand-by staat?
Ja, dr is een notificatieled aanwezig. De foto's met flitser zal ik uitproberen wanneer het weer donker is. :)
Ik zal vanavond de camera weer uitproberen, als het weer donker is. :)

Deze foto heb ik gister gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/dp31603tmziuzv6/20141005_124403klein.jpg?dl=1
De originele afbeelding is hier te vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door ikvanwinsum op 06-10-2014 10:36 . Reden: Oeps... verkeerde link ]

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Er is in de linkerbovenhoek een LED aanwezig. De twee kleuren die ik tot nu heb gezien zijn groen en rood (bericht en batterij leeg).

In mijn review zal ik hier kort op in gaan, maar ik vind de LED vrij lelijk. Dit komt omdat die onder de cover zit, waar een soort dunner strepen op zitten. Daardoor wordt de LED vrij duidelijk onevenredig gesneden,.. vind het er wat raar uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Ik ben ook een van de testers. Je moet eerst bij de instellingen aanvinken dat je de LED wilt gebruiken voor notificaties. Vervolgens kan je bijvoorbeeld bij whatsapp de kleur van de LED aanpassen. Ik heb bijvoorbeeld groen voor persoonlijke whatsappberichten en paars voor groepsgesprekken. Zo heb ik alle groepsgesprekken standaard gedempt, maar kan je wel makkelijk zien of je een berichtje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik heb de andere testers ook even als auteurs toegevoegd, dan zijn ze wat makkelijker te herkennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
ikvanwinsum schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:33:
[...]

Ja, dr is een notificatieled aanwezig. De foto's met flitser zal ik uitproberen wanneer het weer donker is. :)
Ik zal vanavond de camera weer uitproberen, als het weer donker is. :)

Deze foto heb ik gister gemaakt:
[afbeelding]
De originele afbeelding is hier te vinden.
De foto ziet er goed uit, wat je mag verwachten van deze camera denk ik. Is het nog gelukt om foto's te maken met flitser?
Ircghost schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:14:
[...]

Er is in de linkerbovenhoek een LED aanwezig. De twee kleuren die ik tot nu heb gezien zijn groen en rood (bericht en batterij leeg).

In mijn review zal ik hier kort op in gaan, maar ik vind de LED vrij lelijk. Dit komt omdat die onder de cover zit, waar een soort dunner strepen op zitten. Daardoor wordt de LED vrij duidelijk onevenredig gesneden,.. vind het er wat raar uitzien.
Appel105 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:56:
[...]

Ik ben ook een van de testers. Je moet eerst bij de instellingen aanvinken dat je de LED wilt gebruiken voor notificaties. Vervolgens kan je bijvoorbeeld bij whatsapp de kleur van de LED aanpassen. Ik heb bijvoorbeeld groen voor persoonlijke whatsappberichten en paars voor groepsgesprekken. Zo heb ik alle groepsgesprekken standaard gedempt, maar kan je wel makkelijk zien of je een berichtje hebt.
Handig dat je zelf de kleuren kunt kiezen!

Hoelang houdt de accu het vol bij jullie? En met welke mate van gebruik?
Word de telefoon voelbaar warm bij langdurig gebruik? Of is dit niet hinderlijk?

Ik stel gewoon een paar vragen die nu in me opkomen, heb zelf de note 4 al besteld bij Samsung en ben benieuwd wat jullie nu ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik heb inderdaad diezelfde dag nog LED kleuren lopen instellen (voor groeps en prive berichten in whatsapp bijvoorbeeld). In Telegram kan ik zelfs met een slider de exacte kleur vaststellen, best leuk.

Ik schrijf elke dag op hoe lang ik met de batterij mee kan gaan. Heb dag 1 van 20.00ish tot de volgende avond het volgehouden met extreem veel testen. Daarna heb ik op een 90% charge van zondagnacht tot en met maandagavond 2200 het volgehouden.. stond echt te kijken haha! Vandaag gaat het weer iets harder, dat wel.

Verder heb ik nog geen warmte kunnen waarnemen, mijn maximale aaneengesloten usertijd is denk ik 20 min. Ik zal vanavond eens Temple Run aangooien en kijken of die daar een beetje 'warm voor loopt' :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Bij normaal gebruik heb ik ook nog niet gemerkt dat hij warm wordt. Toen ik om te testen de runtime van Dalvik naar ART ging omzetten werd hij wel vrij warm. Hij was toen 15 minuten bezig met het omzetten van apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello_87
Mijn Note 4 is tot nu toe ook nog niet heel warm geworden. Natuurlijk is de temperatuur hoger bij het filmen op hoge resolutie en het spelen van games, maar dat is in elke smartphone het geval.

Het lijkt erop dat de Note 4 de huidige software toepassingen met gemak uitvoert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:28

3DDude

I void warranty's

Vanavond zijn 5 gelukkige Tweakers, waarvan ondergetekende

Ik mis er een :).. (zie maar 4 personen in de TS).

Maar wat vinden jullie van het scherm, kwaliteit, kijkhoeken enz. Kan je een screenshot maken van hoeveel ruimte je hebt bijvoorbeeld in vergelijking met een fullhd telefoon.

Ik heb zelf de HTC One M7, en ben benieuwd of dat 2560*1440 scherm echt veel uit maakt. (dus misschien side by side comparison / screenshots? :))

Ook verneem ik graag of alles een beetje vlot draait. Want ik had begrepen dat bij de LG G3 de CPU/GPU het scherm (niet helemaal) aan kon en dat de interface soms laggy is.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.G. an Breemen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2023
Ben inmiddels hartstikke nieuwsgierig geworden naar de eerste ervaringen in het zonlicht.
Is voor mij een belangrijke eigenschap.
Kan iemand daar de komende dagen eens naar kijken ( als het zonnetje meewerkt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
@3DDude, toevallig was de laatste persoon net degene die boven je had gereageerd haha. Maar ik was zijn exacte username even kwijt dus kon hem niet toevoegen totdat hij hier reageerde ;).

Verder is de kijkhoek bij mij niet al te best, ik zal de directe hoek nog even proberen te achterhalen, maar als je de telefoon een beetje buiten de normale hoeken positioneert verkleurt mijn scherm eigenlijk al vrij sterk. Ik schrok er best een beetje van.

Verder draait de interface echt belachelijk snel, geen lag en alles komt en gaat precies wanneer ik het wil.

@J.G. ik moet sowieso wat foto's maken van die kijkhoek dus als de weergoden een beetje goed gestemd zijn zal ik proberen te fotograferen. Echter tot nu toe is het weer deels bewolkt geweest. Maar ik kan je wel vertellen dat het scherm heel fel kan dus ik voorzie weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Zonlicht zal geen probleem zijn. De S5 is al erg goed tov concurrentie en de note4 doet daar nog een schepje bovenop.

GsmArena doet volgens mij als enige zonlicht testen. Tweakers kijkt alleen naar helderheid van het scherm wat helaas niet alles zegt.

Op XDA komen nu ook aardig wat gebruikers ervaringen binnen stromen en ik de meeste behoorlijk positief. Met name het scherm, camera en het feit dat alles lekker soepel loopt ondanks TW en QHD.

Veel plezier iedereen met testen. Jammer dat ik te laat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
1. Hoe makkelijk krijgen jullie de Note 4 in jullie broekzak (normale spijkerbroek, geen skinny jeans uiteraard)?
2. En hoe makkelijk halen jullie hem er vervolgens weer uit? Gaat dat aanzienlijk minder soepel dan een kleinere telefoon (lees: Samsung Galaxy S of een iPhone) of valt het heel erg mee?
3. Bedienen jullie de Note 4 vanwege zijn formaat standaard met twee handen?

Ik hoop dat jullie hier even kritisch naar willen kijken, want ik twijfel nog enorm op dit aspect :) Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
1. Ik zal morgen eens met een spijkerbroek gaan rondlopen, in een katoenen broek is het in ieder geval erg makkelijk.

2. Dat gaat ook heel makkelijk, even zo makkelijk als bij mijn hox.

3. Ik hou de telefoon hoofdzakelijk vast met links en swype met rechts. Typen gaat nog een beetje onwennig (maar ik weet niet of dat aan het toetsenbord ligt of omdat ik een ander toetsenbord gewend ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
Ik vind de Note 4 een zeer goed scherm hebben. Pixels zijn praktisch onzichtbaar (logisch :)) De kleuren zijn mooi, maar de kijkhoeken kunnen zeker beter.

Nu kan ik niet zeggen dat de QHD resolutie nou zo'n groot verschil maakt. Zie de screenshots (nexus 5 vs note):
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/67wa879vk3srh8b/anexus.png?dl=1Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/exle736tutxlk7u/anote.png?dl=1

En tweakers.net:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/4csnzafj2vhf5hz/tnexus.png?dl=1Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/7c2jmatjrk5t6j5/tnote.png?dl=1

De hogere resolutie heb je eigenlijk alleen nodig bij de Gear VR, ik zag de pixels op mn nexus 5 al niet, laat staan op de note.

Af en toe hapert de interface bij mij wel een beetje, maar dat is maar een paar keer voorgekomen en was niet echt storend.

@eyradir:
Ook in een spijkerbroek gaat het prima :). Ik heb er totaal geen last van dat de telefoon te groot is ofzo. Ik houd de Note meestal vast in mijn linkerhand en bedien het scherm met mijn rechterhand. Voor bediening met één hand is hij eigenlijk te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik zou zelfs durfen stellen dat behalve voor foto's het altijd te groot is voor 1 hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
Bedankt voor jullie reacties, beste testers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Zou er eens getest kunnen worden met een 4k mkv video (icm MXplayer). App " cpu usage" installeren en dan ben ik erg benieuwd hoeveel moeite hij moet doen om hem af te spelen.

[ Voor 29% gewijzigd door markklok op 08-10-2014 09:33 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
Dat gaat een beetje moeilijk omdat de Note geen 4K-scherm heeft. De Note gebruikt een QHD-scherm (2560x1440 pixels. QHD-schermen hebben 4x zoveel pixels als de 720p HDTV standaard, vandaar de naam Quad-HD. 4K (of UHD) heeft echter een minimale resolutie van 3840x2160 pixels.

Ik kan het overigens wel testen op de QHD resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
ikvanwinsum schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:24:
Dat gaat een beetje moeilijk omdat de Note geen 4K-scherm heeft. De Note gebruikt een QHD-scherm (2560x1440 pixels. QHD-schermen hebben 4x zoveel pixels als de 720p HDTV standaard, vandaar de naam Quad-HD. 4K (of UHD) heeft echter een minimale resolutie van 3840x2160 pixels.

Ik kan het overigens wel testen op de QHD resolutie :)
Huh maar de Note 4 kan wel 4k video's maken? Dan heeft het toch ook die resolutie nodig of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Nee want hij kan ze niet afspelen op de telefoon zelf, wel op een 4K televisie of monitor uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
3DDude schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:58:
Vanavond zijn 5 gelukkige Tweakers, waarvan ondergetekende

Ik mis er een :).. (zie maar 4 personen in de TS).

Maar wat vinden jullie van het scherm, kwaliteit, kijkhoeken enz. Kan je een screenshot maken van hoeveel ruimte je hebt bijvoorbeeld in vergelijking met een fullhd telefoon.

Ik heb zelf de HTC One M7, en ben benieuwd of dat 2560*1440 scherm echt veel uit maakt. (dus misschien side by side comparison / screenshots? :))

Ook verneem ik graag of alles een beetje vlot draait. Want ik had begrepen dat bij de LG G3 de CPU/GPU het scherm (niet helemaal) aan kon en dat de interface soms laggy is.
Ik heb zelf de HTC m8 en 7.
Dinsdag kom ik terug uit Praag. Dan zal ik hem naast de m7 houden en een paar fotos maken, zodat je kan vergelijken. Morgen kan ik wel fotos maken naast de m8. Zelf vind ik dat schermresolutie van de note4 heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Eyradir schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:31:
1. Hoe makkelijk krijgen jullie de Note 4 in jullie broekzak (normale spijkerbroek, geen skinny jeans uiteraard)?
2. En hoe makkelijk halen jullie hem er vervolgens weer uit? Gaat dat aanzienlijk minder soepel dan een kleinere telefoon (lees: Samsung Galaxy S of een iPhone) of valt het heel erg mee?
3. Bedienen jullie de Note 4 vanwege zijn formaat standaard met twee handen?

Ik hoop dat jullie hier even kritisch naar willen kijken, want ik twijfel nog enorm op dit aspect :) Bij voorbaat dank!
Hij gaat zelfs mij mij makkelijk in m'n broekzak. Geen problemen mee! Ook eruit halen gaat prima.zelfs als je zit heb ik er geen problemen mee. Het verschil met de iPhone (5s) is wel merkbaar, maar niet noemenswaardig vind ik.

Zelf bedien ik hem met twee handen. Dat deed ik zelfs met de iPhone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Even een andere scherm vraag: komt deze boven de bezels uit? Bij de note 3 is het vlak glas en ligt het een garantie lager dan de rand. als hij dus met het scherm naar beneden op tafel ligt raakt het glas de tafel niet. hoe zit dit bij de note 4 met dat 2,5D glas?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 18:25
Hey, ik vroeg me af wat jullie ervaring is met de vingerscanner en de hartslagmeter?

Heeft het toestel last van lag als je bijvoorbeeld apps installeerd of updates?

Thanks!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
@ Reyals, als ik het goed zie ligt het glas misschien net een mm hoger.

@ weebeast; de vingerafdrukscanner staat uitgebreid in mijn review binnenkort, maar kort gezegd; hij werkt.. maar je moet wel echt de vinger enorm exact plaatsen anders werkt die niet.

de hartslagmeter werkt redelijk zodra je door hebt hoe je de vinger moet leggen. Wel heeft die heel af en toe wat vreemde scores.

Tot nu heb ik nog geen last gehad dat mijn telefoon even hing bij het installeren van een app. Then again, er zijn ook alleen nog maar echt kleine updates geweest. Misschien installeer ik Real Racing 3 wel, paar gb aan download en install :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
Ircghost schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:38:
@ weebeast; de vingerafdrukscanner staat uitgebreid in mijn review binnenkort, maar kort gezegd; hij werkt.. maar je moet wel echt de vinger enorm exact plaatsen anders werkt die niet.
Ik wil niet op zaken vooruit lopen die wellicht in je review aan bod komen, maar ik meen me te herinneren dat ik onlangs een YouTube-filmpje zag waarin iemand aanraadde om alle profielen voor de vingerafdrukscanner voor verschillende 'hoeken' van dezelfde vinger/duim te gebruiken, zodat de kans maximaal is dat de afdruk meteen herkend wordt. Hopelijk heeft dat inderdaad zin, want ik gebruik sowieso alleen mijn duim voor de homeknop (en ik kan me voorstellen dat dat voor de meeste mensen geldt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Dat had ik ook al in gedachten om te doen ja, is waarschijnlijk het meest praktische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
Hoe zit het me de hoeveelheid vooraf geïnstalleerde apps op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Mijn inziens zou elke app verwijderbaar moeten zijn. Extra apps van derden zijn:
  • PayPal
  • Flipboard
  • Evernote
  • PEN.UP
  • Smart Remote (Nodig om de mobiel als IR afstandbediening te gebruiken)
Daarnaast heb je tov een kale rom van Google ook nog:
  • een spraakrecorder van Samsung
  • S Note voor notities
  • Extra "Berichten" app (sms) naast Hangouts
  • S Voice (Siri alternatief)
  • S planner (ipv de standaard android kalender)
  • S Health
  • Muziek (naast de app van Google Play Music)
  • Internet (Naast Chrome)
  • Galaxy Apps
Al deze apps zijn dus niet verwijderbaar. Je kan ze wel verbergen van je app drawer. Maar ze nemen alsnog ruimte in beslag. Daarnaast zullen ze ook gewoon updates blijven installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Volgens mij is Pay Pal niet standaard geinstalleerd, de andere 4 die je noemt zijn inderdaad wel bijgeleverd.

Wat betreft de standaard applicaties, ja die worden inderdaad bijgeleverd. Maar laten we wel eerlijk zijn;
  • de spraakrecorder van Samsung is goed, zo niet beter dan de standaard omdat je ook directionele herkenning + losse opname van stem hebt.
  • S Note is nodig voor ondersteuning van de Pen met de actiememo's
  • Berichten app heb je gewoon nodig, ik zit bijvoorbeeld helemaal niet te wachten op hangout integratie van mijn smsjes.
  • S Voice is in mijn ogen vrij nuttig, en bij andere telefoons wordt daar ook niet echt over geklaagd
  • S Planner is inderdaad wat vreemd
  • S Health is ook wat onnodig voor de meesten
  • Muziek heeft geen toegevoegde waarde
  • Veel telefoons hebben een normale browser naast Chrome
  • Galaxy Apps heb je nodig om extra (en premium) apps te installeren.
Dus ja, er staan een paar dingen op die niet helemaal nodig zijn, maar laten we niet vergeten dat het gros ook daadwerkelijk meerwaarde heeft. We hoeven toch niet helemaal terug te gaan naar minimalistische bedoelingen? Het is een vrij premium apparaat, dus ik denk dat de meeste gebruikers ook graag een telefoon hebben waarmee ze wat meer standaard dingen kunnen zonder daar veel moeite voor te hoeven doen (lees: instant mee aan de slag).

Ik denk dat de hoeveelheid personen die per se een compleet lege telefoon willen hebben echt zwaar in de minderheid is. Sterker nog, ik denk dat dit zo'n klein percentage is dat er nauwelijks rekening mee gehouden behoeft te worden. Des temeer omdat dit soort mensen vaak toch wel custom Roms installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Ik ben het er helemaal mee eens dat een aantal van de apps een toegevoegde waarde hebben! Van mij mogen ze ook best meegeleverd worden, maar het feit dat je ze vervolgens niet kan verwijderen vind ik dan vervelend. Gister begon Evernote te updaten, terwijl ik die app niet eens gebruik!

Ik vind het eerder het tegenovergestelde van 'premium' dat je gedwongen word bepaalde apps op je telefoon te hebben (dan heb ik het vooral over Evernote en Flipboard), aangezien Samsung daar gewoon geld voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Hoe zit het eigenlijk met spelletjes bijvoorbeeld Hay Day, loopt dit een beetje soepel ?
Op hardware.info is net een review verschenen, daar komen games op QHD niet goed uit de bus ivm extra pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Tot nu toe heb ik 4 spelletjes geprobeerd: Air Race, Nitro Nation, Rally Racer Drift en Trial Xtreme 3. Alle 4 draaien ze soepel en zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Is er al iets bekend over de lees/schrijf vereisten?

Ben aan het kijken wat voor 64/128gb kaartje ik ga bestellen. Echter, het is een wirwar van merken, specs en prijzen. Van hele dure 90mb/sec tot goedkopere 45 mb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 18:25

de hartslagmeter werkt redelijk zodra je door hebt hoe je de vinger moet leggen. Wel heeft die heel af en toe wat vreemde scores.

Tot nu heb ik nog geen last gehad dat mijn telefoon even hing bij het installeren van een app. Then again, er zijn ook alleen nog maar echt kleine updates geweest. Misschien installeer ik Real Racing 3 wel, paar gb aan download en install :P
Thanks:D, heb op dit moment een note 2. Zo te zien wordt het een waardige opvolger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kan niet wachten tot hij goed beschikbaar word, van Note 3 naar Note 4 :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Ook eens kijken naar zo'n QI charging pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021

Zou je wat feedback kunnen geven als je real racing 3 aan de praat hebt? Ik heb hem op mijn Note 3 draaien is al zeer mooi om te spelen. Maar ben heel benieuwd of er lags in het spel zitten? Hier heb ik af en toe wat last van op de note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Waar zijn die 5 gelukkige tweakers gebleven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Hard aan het schrijven :P

Wat betreft Real Racing, ik ben nu lichtelijk verslaafd.. dankjewel haha! Maar het ziet er echt ontzettend goed uit, en loopt eigenlijk zonder problemen. Als ik ontzettend veel programma's aan heb staan en lang aan het spelen ben merk ik heel af en toe een kleine FPS drop. Maar zegmaar 95% van de tijd loopt het soepel!

Mijn review is overigens af, komt vanmiddag online! (5100 woorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Ircghost schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:25:
Hard aan het schrijven :P

Wat betreft Real Racing, ik ben nu lichtelijk verslaafd.. dankjewel haha! Maar het ziet er echt ontzettend goed uit, en loopt eigenlijk zonder problemen. Als ik ontzettend veel programma's aan heb staan en lang aan het spelen ben merk ik heel af en toe een kleine FPS drop. Maar zegmaar 95% van de tijd loopt het soepel!

Mijn review is overigens af, komt vanmiddag online! (5100 woorden)
Perfect ben heel benieuwd naar de review thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Volgens mij vroeg één van ons op de testavond of je een controller op de Note4 kunt gebruiken/aansluiten.
Voor de liefhebbers, de sixaxis controller van de PS3 werkt via OTG :)
Je kan lopen met de Dpad en/of met de joystick. Beide kan je afzonderlijk instellen :)

Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t680/securitymayo/2014-10-17215115_zps8c45563c.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door securitymayo op 17-10-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Ik heb nog een blauwe maandag een Note 10.1 2014 gehad en daar had ik een deskstand voor besteld.
Deze is voor de note4 wel aan de brede kant, maar vind hem niet lelijk staan en werkt perfect!
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t680/securitymayo/2014-10-17221445_zps472f5c41.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t680/securitymayo/2014-10-17221509_zpsc0d09457.jpg

Hierbij de note4 'liggend' op de achterkant van de desk stand
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t680/securitymayo/houder_zps3c3d8fc8.png
Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t680/securitymayo/2014-10-17223411-2_zps450e9e86.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door securitymayo op 17-10-2014 22:41 ]

Pagina: 1