Wijziging user review [hjkv] [ClasH]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12
Eind augustus bood ClasH een high-end pc aan met daarin een GT640 videokaart. Hij beweerde bij de advertentie dat alle spellen daarop zouden draaien. Ik was hier nogal sceptisch over, dus vroeg ik in een DM aan ClasH hoe hij hier toch bij kwam, aangezien de GT640 een basismodel videokaart is.

ClasH reageerde dat inderdaad alles zou draaien omdat er een 1280X1024 scherm bij zou zitten. In zijn reactie was hij duidelijk gepikeerd, dus het leek me het beste er verder niet op in te gaan.

Nu, meer dan een maand later, krijg ik ineens een 1-ster review van Clash met daarin de mededeling dat ik bijdehand ben, een bemoeial ben en "er zeer duidelijk geen verstand van heb". Ik heb geen flauw idee waarom ik deze review zou verdienen, dus stuurde ik ClasH een DM met de vraag waarom ik deze review van hem kreeg.

Als reactie kreeg ik de vraag waarom ik dan nu ineens wel kon reageren, terwijl ik eerder niet reageerde op zijn DM (reden hierboven omschreven). Ik meldde waarom ik niet verder in was gegaan op zijn DM en vroeg hem of hij de review dan enkel geschreven heeft uit frustratie dat ik niet op zijn bericht reageerde, maar hier heb ik tot op heden geen reactie op gekregen.

De review: gallery: hjkv

Ik breng ClasH per direct op de hoogte van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:15

InFamous

excommunicado

Verwijderd, geen transactie.

[ Voor 3% gewijzigd door InFamous op 03-10-2014 08:43 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClasH
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-07 21:20
Het is i.d.d. geen transactie maar wel een contact over een advertentie. Daarom is een review die een slechte ervaring uitlegt wel degelijk een goede review. maar zoals aangegeven in de reden voor verwijdering : ik zal hem uitgebreider schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

De feedback is verwijderd omdat er geen overeenkomst is gesloten, niet eens een poging daartoe.

Dus nee, de nieuwe feedback is ook niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClasH
Is het dan niet mogelijk om een slechte ervaring met deze koper/verkoper te delen? Ik heb een slechte ervaring met hem gehad en zou die op een of andere manier willen delen met gebruikers. Waar kan ik dat dan het beste doen als jullie mijn feedback verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

De userfeedback is bedoeld om een transactie te beoordelen, daarbij stellen wij de regel dat er minimaal een poging tot een concrete overeenkomst moet zijn.

In dit geval is daar geen sprake van en kan jij hjkv dan ook niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
hjkv is bovendien helemaal geen koper of verkoper in dit verhaal, hij had alleen z'n vraagtekens bij je verhaal.

Dat jij dat niet leuk vindt, is op zich te begrijpen, maar het komt nu op mij een beetje over alsof je 'm terug wilt pakken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClasH
in zoverre het betreft natuurlijk zeker wel een transactie omdat ik een pc aanbied.
daarom is er wel spraken van een verkoper en koper relatie. alleen hij blijkt uiteindelijk helemaal niet zo erg geintresseerd te zijn geweest. hij wilde alleen mijn advertentie zwart maken. daarnaast zegt het wel wat over de communicatie met deze gebruiker - wat dan weer een feedback punt kan zijn in dit verhaal van mij uit.

Daarbij kan ik zeker wel wat zeggen over hoe hij communiceert over advertenties omdat ik letterlijke teksten krijg : Dat ding is een basismodelletje!
dat is niet al te netjes in mijn beleving. zeker niet als je er blijkbaar geen interesse in hebt.

maar goed als deze informatie er niet toe doet in jullie feedback optie dan is het even niet anders. ik ben alleen zeker van mening dat dit wel interessante informatie kan zijn dat hij ook niet meer reageert op vragen van mijn kant uit. het gaat zeker niet om terug pakken maar ik wil wel dat dit duidelijk is dat je niet een maand lang kan reageren op andere posts maar niet op mijn vraag.

[ Voor 13% gewijzigd door ClasH op 03-10-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Dat iemand beweert dat wat jij in je advertentie zet misschien niet klopt, is misschien niet leuk om te horen, maar ik vind het erg vergezocht om daarvan te maken dat hij dan een potentiële koper is.

Het klinkt voor mij in ieder geval alleen maar alsof hjkv wou voorkomen dat iemand teleurgesteld zou worden, doordat het systeem wat je verkoopt niet helemaal aan de verwachtingen zou voldoen. Daar is weinig zwart maken aan.

Ik ken de berichtenwisselingen tussen jullie niet, maar als dit topic enige indicatie is, dan snap ik dat hjkv ervoor heeft gekozen om niet meer te reageren, want je komt vrij fel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Hoe kan contact een transactie zijn?

Daarnaast is er niks wat hjkv verplicht om te antwoorden op jouw vraag. Om daar dan een beoordeling over te schrijven komt inderdaad over als een wraakactie omdat jij het niet eens bent met hjkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClasH
Er is idd geen verplichting om te reageren dat is zeker waar. maar dat er niet gereageerd word zegt iets over de gebruiker en dat is het sterretje communicatie. maar goed als jullie vinden dat ik deze informatie niet mag delen dan zal ik dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zou wat zijn, als je iedereen hier op het forum die je niet aanstaat (omdat ie om wat voor reden dan ook besluit niet te reageren) zou mogen beoordelen... _O-

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
ClasH schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:43:
Er is idd geen verplichting om te reageren dat is zeker waar. maar dat er niet gereageerd word zegt iets over de gebruiker en dat is het sterretje communicatie. maar goed als jullie vinden dat ik deze informatie niet mag delen dan zal ik dat niet doen.
Dat hij niet meer reageerde zal toch ook wel te maken hebben gehad met hoe jij reageerde, dus misschien zegt het wel wat over jullie allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClasH
Jah dat is waar dat zegt wat over beiden daar heb je helemaal gelijk in, maar goed het staat hem dan ook vrij een review over mij te schrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Of je zou het tegen elkaar kunnen wegstrepen en het erbij laten? Dat lijkt mij de prettigste oplossing voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClasH
ja dat zei ik ook al als jullie dat geen reactie waard vinden dan ga ik dat niet doen en laat ik het er wel gewoon bij. ik dacht alleen mijn mede tweakers te helpen met informatie over een slechte communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Nee ook niet, want er is opnieuw geen transactie of poging daartoe. Nogmaals de feedback is bedoeld voor een transactie of een concrete poging daartoe.

Dus communicatie zonder een concrete poging tot het sluiten van een deal kan dan ook niet beoordeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Bij dezen zou ik graag een kleine toelichting willen geven.

Het systeem dat ClasH aanbood was een high-end systeem en een onervaren koper zou dan ook verwachten dat de claim van ClasH dat het systeem alle spellen draait simpelweg waar is. Bij het verwachte gebruik (Full HD monitor of hogere resolutie) van een systeem als dit is dat echter niet het geval, vandaar dat ik mijn initiële vraag stelde.

De formulering was weliswaar ietwat onsubtiel, maar niet feitelijk incorrect. De GT630 en GT640 zijn basismodellen, GTX650 en GTX660 midrange-modellen en de GTX670 en GTX680 vormen de high-end van de 600 serie. De GT640 is dus simpelweg een basismodel.
Ik heb tevens ook al mijn excuses aangeboden voor de formulering.

ClasH meldt dat alle spellen draaien omdat hij het systeem gebruikt met een monitor met een resolutie van 1280X1024. Het ligt echter niet in de lijn der verwachting dat een koper dit ook zou doen. In zijn reactie was ClasH fel en gepikeerd, dus leek het me het beste er verder niet op in te gaan. Dit was eind augustus.

Meer dan een maand later, op 2 oktober, krijg ik ineens een 1-ster review. Dat komt op mij, en zo te zien op andere Tweakers in dit topic, over als een wraakactie. Als je echt oprecht had gewild dat ik op je DM had gereageerd, had je nog wel een bericht kunnen sturen met het verzoek alsnog te reageren in plaats van een maand te wachten en dan een review te schrijven.

Ik vind het sowieso al zwaar overtrokken om überhaupt een review te schrijven op basis van 1 DM waarin ik mijn vraagtekens zet bij je advertentie, maar het feit dat jij me meteen bijdehand en een bemoeial noemt en stelt dat ik er helemaal geen verstand van heb, slaat natuurlijk helemaal nergens op en draagt bij aan het algemene beeld hier dat het puur een wraakactie is.

Ik snap dan ook niet waarom je zo verschrikkelijk graag alsnog een beoordeling over me wilt schrijven. Ik snap dat je het allicht niet leuk vindt dat ik commentaar had op je advertentie, maar het leek me dat dat in augustus al afgehandeld was. Vind je het zo vreselijk dat ik reageer op je advertentie dat je me koste wat kost een negatieve review wil geven?
Op mijn profiel is te zien dat grofweg 85 andere Tweakers vinden dat ik een prima (ver)koper ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@vvv Okidoki.Excuses.

[ Voor 83% gewijzigd door Room42 op 04-10-2014 14:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hahn en Evanescent, gelieve je buiten de discussie te houden. Zie ook topic warning.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Die topicwarning stond er eerst niet? Ik had voor de zekerheid nog in de sticky-topics gekeken of ik mocht reageren en ook in andere topics gekeken of er andere users waren die reageerden en toen tot de conclusie gekomen dat het blijkbaar wel mocht.

Geen probleem dat ik me er, vanaf nu, buiten moet houden overigens, ik vraag me alleen af of die topic warning er eerder nog niet stond of dat ik heel scheel ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Nee, die stond er eerder niet, of ook ik ben scheel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Room42 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:46:
offtopic:
Nee, die stond er eerder niet, of ook ik ben scheel ;)
De topicwarning heb ik er zojuist weer neergezet, maar het is algemeen bekend uit voorgaande topics en policy dat dit soort topics alleen bedoeld zijn om de twee partijen bij elkaar te brengen en niet om te discussieren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik kom niet zo vaak in dit deel en zag het ook nergens staan (misschien is het een idee om het weer ergens prominent neer te zetten :)), dus vandaar de verwarring. Ik zal me voortaan erbuiten houden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 04-10-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
How to - V&A feedback laten aanpassen
•Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Vandaar dat ik het woordje 'prominent' erbij heb gezet, want ik verwacht niet in een How To over V&A feedback aanpassen te vinden of ik als buitenstaander wel of niet mag reageren.

Maar goed, daar wil ik verder geen discussie over aangaan oid, ik laat alleen hierbij weten dat ik heb geprobeerd te achterhalen of ik mocht reageren en het voor mij blijkbaar niet duidelijk genoeg was.

[ Voor 36% gewijzigd door Hahn op 04-10-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
ClasH, bij dezen nogmaals de vraag: vond je mijn reactie nou echt zo vreselijk dat je me per se een negatieve review wilt geven?
Pagina: 1

Let op:
Let op:

Let op: dit topic is alleen bedoeld om beide partijen bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.