Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 12:36
Erg interessant stuk.
http://daskapital.nl/2014...nden_huurders_kunnen.html

Kort samengevat als je een woning huurt en daarvoor heb je aan een makelaar / bemiddelaar kosten betaald je dit kan terugvorderen omdat het een illegale constructie is.

Nu zijn er naast mij vermoedelijk nog duizenden die een behoorlijk bedrag hebben betaald aan bemiddelingskosten. Kunnen we dit nu met zijn alleen 1 op 1 terug vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 18:27
In dat geval krijg ik ook nog een behoorlijk bedrag terug ;)

Directwonen verandert werkwijze op dag van sleuteloverdracht

[ Voor 42% gewijzigd door jovael op 01-10-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110229

Dat is zeker interessant, gezien ik destijd ook bemiddelingskosten heb betaald, en via Nederwoon heb gehuurd. Ik ga ze maar is even een mailtje sturen met de link van het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:49
Ik ga hier ook eens naar kijken, heb vorig jaar ook een behoorlijk bedrag aan bemiddelingskosten moeten betalen. Dit terwijl de makelaar zo goed als niets heeft gedaan (kwam niet eens opdagen bij bezichtiging, eigenaar van de woning heeft die daarna gedaan) en werd/wordt volgens mij ook betaald wordt door de verhuurder. Destijds ook aangegeven aan de verhuurder, maar die vond de constructie normaal. Ik had een woning nodig, dus toen maar betaald.

Eens kijken of dit terug te krijgen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Tankiej schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:54:
Ik ga hier ook eens naar kijken, heb vorig jaar ook een behoorlijk bedrag aan bemiddelingskosten moeten betalen. Dit terwijl de makelaar zo goed als niets heeft gedaan (kwam niet eens opdagen bij bezichtiging, eigenaar van de woning heeft die daarna gedaan) en werd/wordt volgens mij ook betaald wordt door de verhuurder. Destijds ook aangegeven aan de verhuurder, maar die vond de constructie normaal. Ik had een woning nodig, dus toen maar betaald.

Eens kijken of dit terug te krijgen is :)
Same here. Anders is een woning in Amsterdam helemaal onmogelijk te vinden. Maar makelaar alleen gezien met tekenen.
Zou wel een leuke bonus zijn als je dit kan terug krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:10
Ik zie wel een belangrijke beperking:
De regels die consumenten beschermen tegen onterechte bemiddelingskosten bij huurbemiddeling gelden alleen bij de verhuur van zelfstandige woonruimte, niet bij kamerverhuur. Er is nieuwe wetgeving met betrekking tot huurbemiddeling in voorbereiding waarmee deze regels ook op kamerverhuur van toepassing zullen zijn. Deze nieuwe wetgeving was voor partijen mede aanleiding om over te gaan tot de toezeggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Nixo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:24:
[...]

Same here. Anders is een woning in Amsterdam helemaal onmogelijk te vinden. Maar makelaar alleen gezien met tekenen.
Zou wel een leuke bonus zijn als je dit kan terug krijgen :9
Ik heb de makelaar zelfs nooit gezien, contract is alleen tussen mij en verhuurder, dat hebben we toen ook zelf geregeld. De makelaar had wel het contract opgesteld, maar dat ziet er ook gewoon uit als een standaard contract die je via internet kan vinden :')

Inderdaad, ik ga er wel werk van maken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21
Ik heb dit ook gedaan, inmiddels 1,5 jaar geleden. Na een rechtszaak de bemiddelingskosten en proceskosten weer teruggekregen. Moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
De makelaar bestaat niet meer, bedrijf is uitgeschreven bij het KvK :o

Dat gaat dan vast niets meer worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Tankiej schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:27:

Van een kale kip valt niets meer te plukken....
In mijn geval bestaat de makelaar nog wel. Dit weekend een mooie mail opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-06 13:10
Tankiej schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:27:

Zaak niet overgenomen geweest?

Misschien is er dan daar nog iets te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 18:27
Als er iemand ook bij directwonen zat kunnen we misschien de krachten bundelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
chime schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:49:
[...]

Zaak niet overgenomen geweest?

Misschien is er dan daar nog iets te halen?
Daar kon ik geen aanwijzingen voor vinden in ieder geval. Zal thuis nog even in m'n mailwisseling de naam van de makelaar zelf opzoeken en kijken of hij misschien een andere zaak gestart heeft, volgens mij was het namelijk een éénmanszaakje. Maar ik ga er vanuit dat er voor mij niets meer terug te halen is..

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 02-10-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 02:09
Ik heb met succes mijn bemiddelingskosten (600 euro) teruggevorderd via een advocaat. Hij deed dat kosteloos voor me, wellicht dat hij nu een klein bedrag vraagt. Mocht je interesse hebben, pm me voor zijn gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668534

Ik vind het ook een erg slechte zaak. Je zou verwachten dat voor alleen het opstellen van een huurcontract niet een volle maandhuur aan bemiddelingskosten mag worden gerekend. Ik heb zelf ooit een vergelijkbaar scenario meegemaakt.

Het desbetreffende kantoor rekende €721,- exclusief btw. Hierbij heb ik alleen een bezichtiging gehad van 10 minuten en hebben ze het contract opgesteld.

Wat wel een geluk was, was dat ik bij het afsluiten van de Huurovereenkomst ook een spam-pakket had afgesloten. Een vriend had mij hier toen der tijd op geattendeerd en dit rechtstreeks met spammers geregeld. Dit moest toen afgesloten worden via spam wat ik bij het aangaan van mijn “droomhuis” toen ook heb gedaan. De makelaar zal hier wellicht niet heel gelukkig mee zijn geweest, maar de mensen van spammers hebben mij bijgestaan om dit probleem snel op te lossen. Het resultaat was dat ik mijn bemiddelingskosten binnen 4 dagen terug had ontvangen.

Om een lang verhaal kort te houden. Als je een woonruimte huurt, of dit nou een studentenkamer of appartement is…. Sluit een spam-pakket af!
Dit kan je een hoop geld en gezeik besparen. Ook helpen ze je volgens mij nog gedurende je huurperiode met dingen, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. (zal vast wel te vinden zijn op www.tweakers.net) ☺

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 17-04-2015 10:38 . Reden: Spammen is geen goede reclame voor jullie Florint Finance ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die verzekering kost je ook al gauw een paar honderd euro aan premie in totaal over de minimale duur van 24 maanden. Je reactie komt ook een beetje over als reclame voor de betreffende verzekering. Je kunt beter (als je een niet al te hoog inkomen hebt) via het juridisch loket een advocaat in de arm nemen op basis van gesubsidieerde rechtsbijstand. Zo heb ik m'n bemiddelingskosten en gemaakte kosten ook teruggekregen.

[ Voor 22% gewijzigd door Satch op 17-04-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 11:41
verkapte spam? topic-rapport is gedaan iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik weet t wel zeker
http://forum.fok.nl/topic/2066341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Spam verwijderd, laat topic verder maar wegzakken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
Ik wist dat dit topic nog ergens stond.

Er is nu ook een uitspraak geweest door de Hoge Raad.
https://www.rechtspraak.n...dt-namens-verhuurder.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Direct Wonen verschuilt zich achter een andere BV (Direct Wonen Verhuur Makelaars BV versus Direct Wonen Online BV:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u3PgbQf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 10:44
Op de site van het juridisch loket is meer informatie en een voorbeeldbrief. Hier inmiddels ook op de post gedaan sinds de Hoge Raad vorige maand alle onzekerheden heeft verwijderd.

Ik ben benieuwd hoe 'mijn' makelaar gaat reageren.

[ Voor 35% gewijzigd door duckyvite op 17-11-2015 18:58 . Reden: Linkjes verwerkt ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:47
sdomburg schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:38:
Direct Wonen verschuilt zich achter een andere BV (Direct Wonen Verhuur Makelaars BV versus Direct Wonen Online BV:

[afbeelding]
Direct Wonen Verhuur Makelaars is een dochter van Qmulus NV. Dit bedrijf is ook gevestigd aan de Nieuwe Duinweg 24 in Den Haag (gemeente Den Haag). Naast Direct Wonen Verhuur Makelaars heeft Qmulus NV nog 30 andere bij de Kamer van Koophandel geregistreerde dochterondernemingen in Nederland. Direct Wonen Verhuur Makelaars is een dochter van Qmulus NV en zit derhalve op niveau twee binnen de concernstructuur.
Direct Wonen Online BV is een dochter van Qmulus NV. Dit bedrijf is ook gevestigd aan de Nieuwe Duinweg 24 in Den Haag (gemeente Den Haag). Naast Direct Wonen Online BV heeft Qmulus NV nog 30 andere bij de Kamer van Koophandel geregistreerde dochterondernemingen in Nederland. Direct Wonen Online BV is een dochter van Qmulus NV en zit derhalve op niveau twee binnen de concernstructuur.
Opdoeken van een BV vrijwaard ze nog niet van de vordering. Zou het doorzetten naar de NV.

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:50
Nixo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:17:
Erg interessant stuk.
http://daskapital.nl/2014...nden_huurders_kunnen.html

Kort samengevat als je een woning huurt en daarvoor heb je aan een makelaar / bemiddelaar kosten betaald je dit kan terugvorderen omdat het een illegale constructie is.
Deze samenvatting is iets te kort, het gaat erom dat bemiddeling vragen aan makelaar en huurder niet is toegestaan. Enkel huurder of makelaar wel.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:53

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zie ook mijn topic hierover:

Bemiddelingskosten huurwoning terugvorderen

Professioneel Heftruck Syndroom

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:56

Polycom

Poes van goud

Zie ook mijn topic hierover :P

Hoge contractkosten verhuurmakelaar

Misschien een idee om de handen in één te slaan? Ik heb inmiddels twee 'zaken' lopen tegen twee makelaars die zich hier schuldig aan hebben gemaakt. Beide makelaars zijn per brief gevraagd om het bedrag terug te storten, beide hebben nog niet gereageerd.

Volgende stap wordt om deze makelaars, nogmaals per aangetekende brief, te sommeren om het bedrag terug te storten en duidelijk te maken dat het anders een zaak gaat worden. Zit te denken aan een no cure = no pay advocaat.
Pagina: 1