Advies om Netflix / Spotify / di.fm te laten werken

Pagina: 1
Acties:

• Jaapmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-12 21:26
Ik kan wat hulp gebruiken. Ik wil graag op een nette manier Netflix kunnen ijken. Bij navraag blijkt dat mijn huidige TV en mediaspeler dit niet aankunnen. Verschillende opties zijn al genoemd door kennissen, maar DE oplossin springt er nog niet uit. Graag jullie advies.

Ik wil voorkomen dat ik kapitalen uitgaaf aan nieuwe apparatuur, naast de bestaande apparatuur. Ik vind het niet erg om mijn mediaspeler te vervangen, maar als dat gebeurt dan moet deze ook direct Netflix en vanaf NAS kunnen spelen.

Wat ik graag wil kunnen:
- TV kijken (ZIGGO), films en muziek spelen vanaf mijn via draad aangesloten NAS.
- Netflix kijken
- Spotify luisteren
- Andere streaming audio kanalen luisteren (di.fm bijvoorbeeld is één van mijn favorieten)

Randvooorwaarden:
- Geen extra WIFI verbindingen (daarmee valt Chromecast af volgens mij).
- Geen extra afstandbedieningen, wel eventuele vervanging.
- Geen streaming vanaf windows PC. Wel eventueel vanaf NAS

Wat ik heb staan:
Panasonic Vierra TX32LX70F televisie (oudje)
Eminent EM7180 hdMEDIA RT2 mediaspeler (ondertussen ook al weer een oudje)
JVC receiver-dvdspeler-versterker
Raspberry Pi XBMC mediaspeler die ik niet actief gebruik
SYNOLOGY 211+ NAS met 2GB

Waar ik heb gezocht:
- Veel Google en zoekfunctie Tweakers. XBMC komt een aantal keren naar voren, maar dan een oplossing die streaming via Windows PC doet. Niet echt stand alone dus. Chromecast is ook een aantal keren genoemd maar ik hik tegen de extra WIFI belasting aan.

Ik heb iets tegen Apple (/me ducks, iets met closed eco-system) dus ik ga geen AppleTV binnenhalen (tenzij dit de enige oplossing is die werkt). Ook ga ik geen nieuwe (smart) TV kopen. Dus ben eigenlijk benieuwd of er een makkelijke mediaspeler combi bestaat die het lijstje Netflix / Spotify / di.fm aankan.

Mijn dank voor de gouden tip grenst alvast aan het hondsdolle :)

Jaap

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
Nieuwe TV kopen. Apps voor netflix en spotify zijn op nieuwe samsung TV's wel te vinden en mogelijk ook anderen. Di.FM werkt prima via een TV browser. Daarnaast wil je geen nieuwe WIFI verbinding en tegenwoordig kan je prima UTP kabel op een TV aansluiten.

Andere oplossingen zijn onmogelijk door de geen (extra) wifi verbinding. Anders zou ik zeggen kijk eens naar openelec wat een standalone XMBC is, wat alles ook aan zou moeten kunnen

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:14
Waarom gebruik je niet gewoon wat vaker de Raspberry Pi. Volgens mij voldoet die prima aan al jouw eisen als je een paar plugins installeert voornetflix en spotifyy.

Als je in XBMC even de shares van je NAS instelt kan je gewoon muziek, video, photo van je nas streamen. No problemo.

[ Voor 10% gewijzigd door Pindakaas op 01-10-2014 11:24 ]

don't mind me

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12 15:25
Gezien de eisen kom ik toch al snel uit bij oplossingen als PlayOn Media Server, maar dat zal volgens mij niet vanaf de NAS kunnen draaien.

iRacing Profiel

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:42
Misschien is een WD TV Live een optie?
Ik ken deze speler zelf niet maar deze lijkt aan je eisen te voldoen: Spotify, Netflix, lokale bestanden vanaf NAS (Al kan ik niet zo snel vinden of di.fm ook werkt...)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kroegtijger schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:25:
Gezien de eisen kom ik toch al snel uit bij oplossingen als PlayOn Media Server, maar dat zal volgens mij niet vanaf de NAS kunnen draaien.
Klopt, dat draait niet vanaf een NAS.

Testing, one, two ...

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-12 12:51
Volgens mij kan je alles met de raspberry.
Streamen vanaf NAS moet gewoon mogelijk zijn.
Netflix niet geprobeerd maar is een app voor.
De spotimc app werkt alleen als je een premium abonnement hebt.

Ik zou zeggen, probeer eerst dit uit voor je iets nieuws koopt.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12 15:25
Olghur schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:52:
Volgens mij kan je alles met de raspberry.
Streamen vanaf NAS moet gewoon mogelijk zijn.
Netflix niet geprobeerd maar is een app voor.
De spotimc app werkt alleen als je een premium abonnement hebt.

Ik zou zeggen, probeer eerst dit uit voor je iets nieuws koopt.
Spotify vanuit XBMC loopt best behoorlijk, maar Netflixbmc ben ik niet heel te spreken over. Deze maakt gebruik van je browser en functioneert dus buiten XBMC om, waardoor je weer de nodige problemen met bediening e.d. krijgt. Ook regelmatig problemen gezien met audio (geen geluid, foutmeldingen dat er geen geluid beschikbaar is etc. Na een aantal malen opnieuw starten werkt het dan spontaan weer wel) en diverse meldingen gehad over dat Netflix in meerdere tabbladen geopend zou zijn (wat niet het geval was) foutmeldingen over Silverlight en ga zo nog maar even door. Op zowel Windows als OpenElec (Raspberry) was het om te janken. Ik heb in dat opzicht dus ook al de hoop een beetje opgegeven. Naar mijn mening is de enige manier om het echt goed geïntegreerd te kunnen krijgen in XBMC is door het door middel van PlayOn (of vergelijkbare server-software, maar ik ben alleen PlayOn tegen gekomen die XBMC ondersteund. Plex doet dat niet meer sinds de invoering van DRM)
Wat dat betreft was XBMCFlicks een stuk beter, maar helaas werkt dat afaik niet meer in Gotham (en Kodi zal niet veel beter zijn). Andere plugins hiervoor ben ik nog niet tegen gekomen.

iRacing Profiel

• Jaapmans
Allereerst: dank voor jullie reacties! Ze zijn erg behulpzaam in de zoektocht naar de oplossing voor mijn uitdaging.

@JeroenF, @Kroegtijger: ik ben inderdaad het pad van de Raspberry Pi afgegaan. De OpenElec distributie was voor mij een eye-opener. Als XBMC-beginner was het best even puzzelen hoe om te gaan met plug-ins in OpenElec maar ook dat lijkt soort van gelukt. De distributie is lekker snel.

Ik kan geen goed werkende Netflix add-on vinden. Spotify is wel te vinden.

Ik heb naar PlayOn media server gekeken en heb zelfs een machine 'over' (ASROCK ION330). Met Win7 en PlayOn erop loopt dat prima. Ik vind de licentiekosten net wat te hoog (Win7 en PlayOn) om hier mee door te gaan.

Alternatief AppleTV, ondanks dat het werkt als een dolle, spreekt mij nog steeds niet aan.

Nieuwe TV vind ik een beetje over de top. Ook omdat smart TVs het niet zo nauw lijken te nemen met de privacy van hun gebruikers. Wellicht een optie over een paar jaar.

Conclusie: ik ben er nog niet uit. Ik wil dit heel graag via XBMC (Kodi) regelen, maar dat werkt nog niet makkelijk genoeg.

Dank voor jullie input. Ik houd mij aanbevolen voor verdere suggesties of ontwikkelingen :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12 19:27

Croga

The Unreasonable Man

Jaapmans schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:13:
Ik kan geen goed werkende Netflix add-on vinden. Spotify is wel te vinden.
Netflix plugin werkt (nog) niet op iets anders dan Windows. Wil je XBMC met Netflix dan zul je op het moment nog een losse PC neer moeten zetten in plaats van de RPi.

Daarnaast is een RPi eigenlijk niet meer snel genoeg voor de huidige content. Hij heeft moeite met 1080p content en daar komt er steeds meer van. Daarom is hij bij mij vervangen door een Corei5 PC, Windows, XBMC, BluRay speler er in (nog iets wat alleen onder Windows werkt).....

• Jaapmans
Croga schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:19:
[...]

Netflix plugin werkt (nog) niet op iets anders dan Windows. Wil je XBMC met Netflix dan zul je op het moment nog een losse PC neer moeten zetten in plaats van de RPi.
...
Niet zeker of mijn ASROCK ION330 voldoende power heeft, maar die zou een heel eind moeten komen.
Wat zou er dan gebeuren als ik XBMC op de ASROCK ION330 met Windows zet? Welke Netflix plugin werkt dan wel goed?

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:14
Zou in principe wel moeten werken.
Als ik de vereisten bekijk voor de netflix plugin werkt het ook gewoon onder OXS en Linux. Als ik jouw was zou ik dan gewoon linux met XBMC er op zetten en even experimenteren of het wat is. Linux belast het systeem net ietsjes minder dan Windows denk ik.

(Als het wat is kan je ook nog een CEC adapter kopen. Kan je de XBMC HTPC besturen met de afstandsbediening van je TV)

don't mind me

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:33
Wat is het probleem met wifi eigenlijk?

Verwijderd

Zal ik dan echt maar de eerste zijn om je eenvoudigweg een Chromecast stick van 35$ aan te raden?
Doet alles wat je wil out of the box. Minus TV kijken dan, maar dat kan je nog altijd op de oude manier.

En NetfliXBMC, tja...op men NUC draait dat fantastisch, maar op een Raspberry Pi zou ik het echt niet aanraden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 15:25 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jaapmans schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:13:
[knip]
Ik heb naar PlayOn media server gekeken en heb zelfs een machine 'over' (ASROCK ION330). Met Win7 en PlayOn erop loopt dat prima. Ik vind de licentiekosten net wat te hoog (Win7 en PlayOn) om hier mee door te gaan.

[knip]
Ik neem aan dat je opstelling met Win7 en Playon niet met legale software is uitgevoerd op die ene machine? Die ene opstelling is namelijk voldoende om verder op elke XBMC cliënt Netflix te kunnen kijken, zonder extra licenties bedoel ik dan, maar dat zal wel duidelijk zijn verwacht ik.

Testing, one, two ...

Pagina: 1