Ik kan wat hulp gebruiken. Ik wil graag op een nette manier Netflix kunnen ijken. Bij navraag blijkt dat mijn huidige TV en mediaspeler dit niet aankunnen. Verschillende opties zijn al genoemd door kennissen, maar DE oplossin springt er nog niet uit. Graag jullie advies.
Ik wil voorkomen dat ik kapitalen uitgaaf aan nieuwe apparatuur, naast de bestaande apparatuur. Ik vind het niet erg om mijn mediaspeler te vervangen, maar als dat gebeurt dan moet deze ook direct Netflix en vanaf NAS kunnen spelen.
Wat ik graag wil kunnen:
- TV kijken (ZIGGO), films en muziek spelen vanaf mijn via draad aangesloten NAS.
- Netflix kijken
- Spotify luisteren
- Andere streaming audio kanalen luisteren (di.fm bijvoorbeeld is één van mijn favorieten)
Randvooorwaarden:
- Geen extra WIFI verbindingen (daarmee valt Chromecast af volgens mij).
- Geen extra afstandbedieningen, wel eventuele vervanging.
- Geen streaming vanaf windows PC. Wel eventueel vanaf NAS
Wat ik heb staan:
Panasonic Vierra TX32LX70F televisie (oudje)
Eminent EM7180 hdMEDIA RT2 mediaspeler (ondertussen ook al weer een oudje)
JVC receiver-dvdspeler-versterker
Raspberry Pi XBMC mediaspeler die ik niet actief gebruik
SYNOLOGY 211+ NAS met 2GB
Waar ik heb gezocht:
- Veel Google en zoekfunctie Tweakers. XBMC komt een aantal keren naar voren, maar dan een oplossing die streaming via Windows PC doet. Niet echt stand alone dus. Chromecast is ook een aantal keren genoemd maar ik hik tegen de extra WIFI belasting aan.
Ik heb iets tegen Apple (/me ducks, iets met closed eco-system) dus ik ga geen AppleTV binnenhalen (tenzij dit de enige oplossing is die werkt). Ook ga ik geen nieuwe (smart) TV kopen. Dus ben eigenlijk benieuwd of er een makkelijke mediaspeler combi bestaat die het lijstje Netflix / Spotify / di.fm aankan.
Mijn dank voor de gouden tip grenst alvast aan het hondsdolle
Jaap
Ik wil voorkomen dat ik kapitalen uitgaaf aan nieuwe apparatuur, naast de bestaande apparatuur. Ik vind het niet erg om mijn mediaspeler te vervangen, maar als dat gebeurt dan moet deze ook direct Netflix en vanaf NAS kunnen spelen.
Wat ik graag wil kunnen:
- TV kijken (ZIGGO), films en muziek spelen vanaf mijn via draad aangesloten NAS.
- Netflix kijken
- Spotify luisteren
- Andere streaming audio kanalen luisteren (di.fm bijvoorbeeld is één van mijn favorieten)
Randvooorwaarden:
- Geen extra WIFI verbindingen (daarmee valt Chromecast af volgens mij).
- Geen extra afstandbedieningen, wel eventuele vervanging.
- Geen streaming vanaf windows PC. Wel eventueel vanaf NAS
Wat ik heb staan:
Panasonic Vierra TX32LX70F televisie (oudje)
Eminent EM7180 hdMEDIA RT2 mediaspeler (ondertussen ook al weer een oudje)
JVC receiver-dvdspeler-versterker
Raspberry Pi XBMC mediaspeler die ik niet actief gebruik
SYNOLOGY 211+ NAS met 2GB
Waar ik heb gezocht:
- Veel Google en zoekfunctie Tweakers. XBMC komt een aantal keren naar voren, maar dan een oplossing die streaming via Windows PC doet. Niet echt stand alone dus. Chromecast is ook een aantal keren genoemd maar ik hik tegen de extra WIFI belasting aan.
Ik heb iets tegen Apple (/me ducks, iets met closed eco-system) dus ik ga geen AppleTV binnenhalen (tenzij dit de enige oplossing is die werkt). Ook ga ik geen nieuwe (smart) TV kopen. Dus ben eigenlijk benieuwd of er een makkelijke mediaspeler combi bestaat die het lijstje Netflix / Spotify / di.fm aankan.
Mijn dank voor de gouden tip grenst alvast aan het hondsdolle
Jaap