Ik ben een tijdje geleden verhuist naar een nieuwe woning en heb enorm veel problemen met mijn Wifi-verbinding. Nu en dan gebeurt het dat mijn netwerk weg is voor 1 à 2 minuten en dan terug is, dit was aanvaardbaar op mijn smartphone & tablet maar nu ik een Chromecast & Netflix heb aangeschaft is het streamen enorm irritant geworden. Zo gebeurt het (vooral 's avonds) dat de serie/film die ik bekijk om de 5 minuten voor 2 minuten pauzeert om opnieuw te bufferen.
Ik heb reeds de volgende stappen geprobeerd:
- Manueel een ongebruikt kanaal geselecteerd
- Andere router als access point gebruikt (TP-Link TL-WR1043N)
- Mixed mode gewijzigd naar n only
Het probleem blijft hetzelfde.
Binnenshuis zijn er geen apparaten die kunnen storen, mijn buren hebben echter een automatische garagepoort (garage net naast mijn woning) en ik heb al gemerkt dat mijn draadloze verbinding voor langere duur wegvalt als de poort open & dicht gaat (kan toeval zijn, geen idee op welke frequentie dit werkt)
Er is geen overvloed aan SSID's in de buurt (ik vind er meestal 3 à 5) en deze zitten mooi gespreid in de kanalen.
Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt en/of een oplossing weten?
Alle hulp is welkom zodat ik weer volop kan Netflixen zonder haperingen.
Ik heb reeds de volgende stappen geprobeerd:
- Manueel een ongebruikt kanaal geselecteerd
- Andere router als access point gebruikt (TP-Link TL-WR1043N)
- Mixed mode gewijzigd naar n only
Het probleem blijft hetzelfde.
Binnenshuis zijn er geen apparaten die kunnen storen, mijn buren hebben echter een automatische garagepoort (garage net naast mijn woning) en ik heb al gemerkt dat mijn draadloze verbinding voor langere duur wegvalt als de poort open & dicht gaat (kan toeval zijn, geen idee op welke frequentie dit werkt)
Er is geen overvloed aan SSID's in de buurt (ik vind er meestal 3 à 5) en deze zitten mooi gespreid in de kanalen.
Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt en/of een oplossing weten?
Alle hulp is welkom zodat ik weer volop kan Netflixen zonder haperingen.
Buy a Mac or install Linux