Toon posts:

Welke (kwaliteit) 12V 7AH Accu voor een APC UPS ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg om een 40kVA UPS te voorzien van nieuwe Accu's direct in de packs, dit scheelt aanzienlijk in prijs.

Het lijkt erop dat er Rebranded Vision CP1270 12V 7AH accu's in zitten maar deze zijn er verschillende merken welke varieren van 13 euro tot 45 euro.

Welke accu's zijn te vertrouwen voor een (APC) UPS ?

Het gaat om een F2 variant met 1/4 inch aansluiting.

Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 16:30
40 kVA? Veertig? Kun je dan niet beter aan je leverancier / degene die het onderhoudt vragen de accu's te vervangen en de kosten in 3 jaar af te schrijven? Ik kan me niet indenken dat je zoiets privé hebt draaien, en dus zal er best het een en ander afhangen van de betrouwbaarheid van die UPS...

Mocht je 4 bedoelen (typfoutje is zo gemaakt... Ook als het wel 40 is en het wat minder uitmaakt allemaal): Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit welke accu's je precies neemt, al zullen er op eBay vast mensen zijn die aftermarket RBC's van het juiste type aanbieden, ben je meteen klaar :)

[ Voor 15% gewijzigd door Paul op 28-09-2014 20:41 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeker een 40kVA, als je weet wat je doet kan dat prima. Sterker ik heb het ding volledig gedemonteerd om hem een verdieping te kunnen verplaatsen!

Ik vind +/-6000 euro tegenover 2000 euro zeker de moeite waard. Afschrijven kan prima maar besparen is des te beter :)

Ik heb sterk het vermoeden dat er zeker kwaliteitsverschil tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 12:49

ThaHandy

Discovery Channel

misschien dat deze topic nog wat info kan geven. welk merk gel lood accu voor APC UPS?
deze vraag heb ik namelijk ook gevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:50

Zenix

BOE!

Http://m.ebay.nl/sch/fairpreis2011/m.html?isRefine=true

Ik heb deze in mijn APC zitten, werkt prima.
Service is ook goed 1 was niet goed, kosteloos nieuwe gehad. Als het de 7.2Ah variant is kan je ook de 9Ah kopen voor nog meer capaciteit.

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 28-09-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zenix schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:50:
Http://m.ebay.nl/sch/fairpreis2011/m.html?isRefine=true

Ik heb deze in mijn APC zitten, werkt prima.
Service is ook goed 1 was niet goed, kosteloos nieuwe gehad. Als het de 7.2Ah variant is kan je ook de 9Ah kopen voor nog meer capaciteit.
Gaat de stuurelectronica dat aan kunnen ?

edit:

Je link werkt niet

ThaHandy schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:19:
misschien dat deze topic nog wat info kan geven. welk merk gel lood accu voor APC UPS?
deze vraag heb ik namelijk ook gevraagd :)
Will check! dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 00:13:
[...]

Gaat de stuurelectronica dat aan kunnen ?

[edit]

Je link werkt niet
Zal wel door mobiel komen verkoper is fairpreis2011.
Weet niet of elektronica het aan kan, het is geen groot verschil. Bij mijn kleine smart-ups was het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
de elektronica zou het in principe aan moeten kunnen.. mijn 700vA APCtje had iig geen moeite met 400A aan capaciteit er aan :) alleen het opladen er van duurde een eeuwigheid :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
Geen moeite tot zo'n passief ding in de fik vliegt na 50min op accu.
Ben er wel vrij zeker dat die 40kVA wel actief gekoeld is dus daar is het geen probleem :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
We hebben een 40 tal kleine ups-jes staan (400VA / 700VA APC smart-ups) en na wat gerommel met no name en wazige merk accu's bestellen we alleen nog maar panasonic.

De ups-jes draaien dagelijks een zelftest en met bagger accu's hielden ze dat met een beetje geluk een jaar of twee vol.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Eén ding wat me nogal verbaast, dat is de combinatie van zo'n hoog vermogen met daarbij vergeleken die uiterst geringe accucapaciteit. Je vermeldt de spanning niet, maar ik neem aan dat het een batterij is van een heel stel van die 12 V accu's in serie. Voor het gemak ga ik even uit van 250 V. Dan heb je bij vol vermogen maar een paar minuten energie. Net genoeg om als de hazen de boel uit te schakelen en bij lagere spanning evenredig nog minder. Moet haast wel door een automaat plaats vinden, want je zal er maar niet onmiddellijk bij zijn, dan heb je er nog niets aan. Leidt mij tot de vraag of die 7 Ah de oorspronkelijke batterij is.

Dit allemaal nog afgezien van de hoge stroom die de accu bij dat vermogen levert. Stevige cellen!

[ Voor 7% gewijzigd door Techneut op 05-10-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Ik heb zelf in april 2009 vier kloon batterijen van Akkustadl gekocht voor een APC Smart-UPS 1400 RM (SU1400RMI2U), RBC24 is de typeaanduiding van het APC batterijpakket. Onder de "motorkap" zat een Fiamm FG20722.

Begin 2015 zijn deze Fiamm FG20722 APC kloon batterijen "overleden" en ben ik overgestapt naar de Lead Crystal 6-HCNFJ-7.2. Geloof de datasheet met 9Ah C10 capaciteit maar niet. Na verschillende testen met verschillende batterijladers (zelfs eentje van Betta Batteries) van 5 akku's komt de capaciteit eerder in de buurt van 7,5 tot 8,2 Ah C10.

Hopelijk houdt deze Lead Crystal batterij het langer dan 10 jaar uit. Dat zou voor de aanschafprijs van ruim 29,54 euro per stuk exclusief BTW wel moeten om de Akkustadl batterij te overtreffen qua batterijprijs per jaar, uitgezonderd de kosten van het vervangen.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, 10 jaar gaat je loodaccu het sowieso niet uithouden. 3-5 jaar is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 12:49

ThaHandy

Discovery Channel

Wat je nog kan proberen is de float voltage te verlagen. Hiermee verleng je de levensduur van je batterij maar verlaag je (ietsje) de runtime van je UPS

[ Voor 22% gewijzigd door ThaHandy op 13-12-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Inderdaad als die 5 jaar haalt is het al knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
In ieder geval niet die HQ dingen kopen, dat is echt rotzooi.

Panasonic, Exide, Yuasa is goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
5 jaaris max en de temperatuur maakt zeker veel uit. Iedere X graden boven de 20.5 graden is 1 jaar minder levensduur, weet de staffel even niet meer maar die komt wel uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Na 3 jaar weet ik het: de Lead Crystal BLC 6-HCNFJ-7.2 loodgelaccu's zijn de meerprijs niet waard. De Fiamms van Akkustadl hebben het bijna dubbel zo lang uitgehouden voor de helft van het geld (€15,12 versus € 29,54 excl. BTW). En dat in dezelfde APC UPS in een geklimatiseerde ruimte. En nee, het was niet de APC melding die sowieso na 3 jaar de batterij te oud is. De capaciteitstest haalde ze niet meer, bij 26% UPS belasting was deze test ook heel snel klaar (< 1 minuut)

[ Voor 3% gewijzigd door cj1 op 05-10-2018 11:04 . Reden: stuksprijzen tussengevoegd ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:08

ChUcKiE

Dus........

Even een wat ouder topic nieuw leven in blazen. De RBC17 accu van mijn APC Es700 is overleden en ga een vervanger kopen.
Een nieuwe APC accu kost iets van 65 euro, een ander merk begint zo vanaf 25 euro. Fors verschil dus.
merken di eik tegenkom dezer dagen zijn oa Panasonic, Yanec en Multipower.

Iemand hier ervaringen met het vervangen van de accu's voor een niet APC merk?

Oh en bij mij gaat het over hobbymatig thuisgebruik. geen zakelijke 100% uptime noodzakelijk ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
Ik heb laats 2 x 12V 7Ah van NKON.nl gehaald. Dat was ook 1/2 van een originele van APC. Of ze het net zo lang volhouden zien we over een paar jaar wel weer. Voor nu draait alles weer heerlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Ik gebruik al sinds 2016 loodaccu's van ultracell omdat dat zo ongeveer de goedkoopste waren die ik kon vinden die niet nep zijn.
Heb accu's gehad die opvallend licht waren en intern maar een klein deel lood waren zegmaar.

Heb die in een alarmsysteem en een dozijn ups'en van o.a. apc en mge zitten van 1 tot 24 accu's als set zonder enig probleem en lijken zover prima levensduur te hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door SA007 op 29-09-2020 10:25 . Reden: Jaartal gevonden wanneer ik de eerste gekocht heb. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Techneut schreef op zondag 5 oktober 2014 @ 16:37:
Eén ding wat me nogal verbaast, dat is de combinatie van zo'n hoog vermogen met daarbij vergeleken die uiterst geringe accucapaciteit. Je vermeldt de spanning niet, maar ik neem aan dat het een batterij is van een heel stel van die 12 V accu's in serie. Voor het gemak ga ik even uit van 250 V. Dan heb je bij vol vermogen maar een paar minuten energie. Net genoeg om als de hazen de boel uit te schakelen en bij lagere spanning evenredig nog minder. Moet haast wel door een automaat plaats vinden, want je zal er maar niet onmiddellijk bij zijn, dan heb je er nog niets aan. Leidt mij tot de vraag of die 7 Ah de oorspronkelijke batterij is.

Dit allemaal nog afgezien van de hoge stroom die de accu bij dat vermogen levert. Stevige cellen!
TS verwacht 2000 euro aan accu's uit te geven, dan heb je het al gauw over een stuk of 100 stuks. Dan heb je al gauw 8kWh te pakken, genoeg om 10 minuten tot een klein kwartiertje op te draaien. Dat is zat voor het doel waar je zo'n UPS normaliter voor gebruikt, namelijk wachten tot de generator gestart is of anders een gracefull shutdown doen.
In een thuissituatie kan ik me echter voorstellen dat'ie eerder als spanningsfilter gebruikt wordt. Daarvoor zou je met een kwart van de capaciteit afkunnen, ware het niet dat dan waarschijnlijk het vermogen de beperkende factor wordt.
Pagina: 1