Pardon my ignorance, maar wat zou het dat die Peugeot niet ingereden is?sambalbaj schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:32:
zou plus en min bij de kilometerstand van de Peugeot en BMW omdraaien. Die is met 47k uit 2011 juist erg netjes terwijl 2600 bij een jaar oud nog niet eens ingereden is. Vervang de Polo voor een Golf en je kan die wat beter vergelijken.
Een Golf is helaas geen optie. Nieuw zijn deze te duur en tweedehandse golfjes hebben mij een imagoprobleem.
Zo haha, jij bent duidelijk niet tevreden over de 208Señor Sjon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:35:
Bij de Peug hekel ik het te kleine stuur en daardoor moeizame afleesbaarheid van de tellers, de navigatie die QWERTY als invoer nog niet ontdekt heeft (alleen ABCD) en qua reisprognose denkt dat we autobahnsnelheden kunnen rijden in woonwijken. Verder zat er bij mijn uitvoering een glimmende, zwarte strip op de tellerhuizen die zonlicht uit alle hoeken focust op je ogen (aka verblind).
Ik heb er eerder een kleine rant over geschreven:
Señor Sjon in "Ruime, kleine auto. Maar welke?"
[...]
Die heeft geen sportstoelen, dus heeft een hogere zithoogte.
[...]
Ik heb er dinsdag afscheid van genomen na 3 maanden. Samen met de Opel Corsa de slechste auto's die ik heb gereden de laatste jaren.
Deze ervaring heb ik op een crewforum hier achtergelaten:
[...]
Zo zijn er meerdere die soortgelijke ervaringen hebben.
Dus nee, ik zou de Peug niet meer op mijn shortlist hebben.
Dat gedoe met fabrikanten die nog altijd geen QWERTY input gebruiken is inderdaad belachelijk. Nou is navigatie voor mij niet per se een must, maar als het erop zit wil je het wel goed kunnen gebruiken. Wat betreft de prognose en instructies, is dit niet gewoon een firmware probleem? Wel eens bij de dealer aangekaart?
Verder zit er in mijn Ds3 ook aardig wat "glossy" spiegelend materiaal, maar ik heb het tot nu toe nooit als storend ervaren:

Tijdens de proefrit (toch een zonnige dag) is het me ook niet opgevallen, misschien heb ik in een auto gereden die minder "bling bling" op de tellers had zitten
Opel viel voor mij al snel af. Doorgaans te druk interieur en waarom moet een Astra 1470kg wegen? Hebben ze een blok beton achterin gegooid voor de wegligging?
Wel naar dat je de auto als vervelend hebt ervaren.
Hij is niet nieuw, lijkt me dan dat de afschrijving beperkter is dan een nieuwe auto.TheJason schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:07:
Waarom denk je dat de afschrijving van de Peugeot voordeliger is dan de VW?
Ik heb altijd het idee dat BMW, Audi en VW waarde vaster zijn dan Peugeot, Alfa, Kia e.d..
Waarde vastheid, volgens mij is Mercedes daar best wel "goed" in. Die vragen gerust 20k voor een Mercedes C200 uit 2006 met anderhalve ton op de teller. Heb je daar toevallig een bron voor?
Demo auto, maar de baas van de dealer heeft er het meeste mee gereden.Deveon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:42:
Overigens ben ik wel benieuwd naar de geschiedenis van de 208 GTI. Na 2600 km wisselen van eigenaar voorspelt weinig goeds. De auto beviel deed niet aan verwachting, er is iets mis mee of de proefrit-auto en heeft dus 75% (met koude motor) op vol vermogen gedraaid.
Ik snap je punt overigens wel hoor. Ik mezelf de vraag ook gesteld toen ik de Ds3 kocht met 12.000 km. Waarom doet iemand een prima auto weg na 12.000 km? Probleem auto? Ik heb er zelf geen centje pijn mee gehad (ca. 45.000 km) op 1 jaar en 10 maanden (zoveel rij ik overigens nu niet meer
Aan de andere kant, zoals ik al eerder aangaf hebben mijn ouders een Mercedes ingeruild na 2 jaar met 33K op de teller. Nog niet al te lang geleden hebben ze een Ds3 ingeruild met amper 8.000 km. Niet omdat er iets mee mis mee was, maar omdat ze een auto wilden hebben die wat meer praktisch was.
Overigens wil ik bij pluspunten vermelden dat de BMW een facelift model is (wie wil er nou geen sexy ledstrip
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.