Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huide systeem is een NAS/HTPC hybrid. Ooit aangeschaft als nas maar bij de hdmi testbeviel hij zo goed dat hij nooit meer is weggegaan. Volledig passief gekoelt, zelfs geen casefan.
Probleem van systeem: Netflix draait via Silverlight en bij de moderne series raakt de audio out of sync. Hij kan het gewoon niet aan via de cpu.
Aangezien de NAS hybrid verder perfect werkt ben ik van plan een nieuwe htpc als thin client te bouwen en de NAS weer een NAS te laten zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nee maar wel value for money.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kan de 32GB SSD overzetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel schijnt pas bij Haswell de 23.x fps bug te hebben opgelost. Bay Trial zou gebaseerd zijn op sandy bridge, geen duidelijke bron kunnen vinden of het probleem daar is gefixt. Dus liever AMD voor een HTPC
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet hoorbaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alternatief met 19V ingang op moederbord:
Problemen waar ik tegenaanloop:
-Er is geen (passieve) koeler te vinden voor AM1. Hij moet idle wel onhoorbaar zijn.
-Coolermaster cases hebben een gat als je geen voeding plaatst.
-Case vrij groot voor een HTPC. Lijkt allemaal gemaakt te zijn voor compacte gaming pc's.
Met name de stock fan is iets waar ik tegenop zie. HTPC staat namelijk achter de TV in de slaapkamer. De huidige build is 100% silent (behalve als een hdd even opspint).
Huide systeem is een NAS/HTPC hybrid. Ooit aangeschaft als nas maar bij de hdmi testbeviel hij zo goed dat hij nooit meer is weggegaan. Volledig passief gekoelt, zelfs geen casefan.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus E35M1-M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F4 EcoGreen HD155UI, 1,5TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Cooler Master Elite 310 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 350W | € 80,99 | € 80,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 169,99 | |
Probleem van systeem: Netflix draait via Silverlight en bij de moderne series raakt de audio out of sync. Hij kan het gewoon niet aan via de cpu.
Aangezien de NAS hybrid verder perfect werkt ben ik van plan een nieuwe htpc als thin client te bouwen en de NAS weer een NAS te laten zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nee maar wel value for money.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kan de 32GB SSD overzetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel schijnt pas bij Haswell de 23.x fps bug te hebben opgelost. Bay Trial zou gebaseerd zijn op sandy bridge, geen duidelijke bron kunnen vinden of het probleem daar is gefixt. Dus liever AMD voor een HTPC
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet hoorbaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| 1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 48,- | € 48,- |
| 1 | ASRock AM1B-ITX | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Crucial CT2KIT25664BA160BJ | € 38,50 | € 38,50 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,95 | € 29,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 180,95 | |
Alternatief met 19V ingang op moederbord:
| 1 | AMD Athlon 5350 Boxed | € 48,- | € 48,- |
| 1 | ASRock AM1H-ITX | € 49,80 | € 49,80 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Crucial CT2KIT25664BA160BJ | € 38,50 | € 38,50 |
| 1 | Seasonic Power Adapter 60 Watt (12V) | € 16,70 | € 16,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 188,50 | |
Problemen waar ik tegenaanloop:
-Er is geen (passieve) koeler te vinden voor AM1. Hij moet idle wel onhoorbaar zijn.
-Coolermaster cases hebben een gat als je geen voeding plaatst.
-Case vrij groot voor een HTPC. Lijkt allemaal gemaakt te zijn voor compacte gaming pc's.
Met name de stock fan is iets waar ik tegenop zie. HTPC staat namelijk achter de TV in de slaapkamer. De huidige build is 100% silent (behalve als een hdd even opspint).
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.