Aankoopadvies Sony KDL-50W828B of Panasonic TX-47AS650E

Pagina: 1
Acties:

• rootk1d
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
Hoi allen,

Graag jullie advies.
Prijzen van beide tv's ontlopen elkaar niet zo, dus dat maakt mij niet uit.

Ik zoek een?
TV.
Ik ben op zoek naar de beste TV die ik voor zo'n € 750 kan krijgen. Schermdiagonaal mag 47" t/m 50" bedragen (Ik zit op tussen de 2,5 meter en 3 meter van de tv).
Mijn voorkeur uit naar een strak design en dunne randen om de beeldbuis.
Kwaliteit van het beeld moet uiteraard goed zijn. 3D is niet belangrijk. Bediening moet makkelijk zijn. Hoe intuïtiever hoe beter. Reactiesnelheid moet acceptabel zijn. Het liefst zo snel mogelijk (geen lag).
Kwaliteit van het geluid is minder belangrijk, hoewel kwaliteit uiteraard welkom is.
Kwaliteit en duurzaamheid van de tv moet over zijn geheel genomen goed zijn.

Wat is je budget?
Maximaal ergens rond de € 750

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor......

-TV kijken, internet streams bekijken, youtube films kijken, uitzending gemist kijken.
Ik heb staan:
- een ouder Panasonic SA PTX50 Home theater sound system;
- glasvezel internet en Wifi (b/g)
- een 64-bit ASUS i7 laptop 2,4GHz 3630QM Quadcore CPU, 8GB intern en NVidia Geforce 740M video
- USB 3.0 externe HD
- USB sticks met media bestanden

Wat heb je zelf al gevonden?

- Sony Bravia KDL-50W828B Zwart
- TX-47AS650E

Wat is de betere keuze volgens jullie? Heel graag zoveel mogelijk adviezen. :)
Alvast dank voor de moeite. 8)

Met vriendelijke groet, Jasper

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kijk eens wat rond op het forum. Veel tv adviezen afgelopen dagen. Waaronder dit topic waarin het tussen exact dezelfde types gaat.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
"Geen" lag = geen Panasonic :+
"Uitzending gemist" = geen Sony ...

Next? Deze misschien, lag viel wel mee geloof ik uit m'n hoofd: pricewatch: Samsung UE48H6400AW Zwart (of voor hetzelfde geld, als ze kunnen leveren pricewatch: Samsung UE48H6500SL Zwart

[ Voor 78% gewijzigd door apis29 op 28-09-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
apis29 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 23:54:
"Uitzending gemist" = geen Sony ...
Dat is pertinent onwaar!!!

Je hebt zelfs 2 mogelijkheden.
Inderdaad is een tijdje hbbtv/uitzending gemist mank geweest bij Sony, vanwege technische wijzigingen bij NPO.
(1)Echter je kon met de browser naar NPO gaan en dus via het web op je TV gewoon uitzending gemist bekijken. Omdat dat niet meer als flash hoeft te werken. Je hebt geen flash plugin meer nodig.

(2)Bovendien is inmiddels de vernieuwde versie van Uitzendinggemist op Sony beschikbaar. De rode knop werkt weer als vanouds. Zoals 2 maanden geleden.

Ten aanzien van USB3.0 moet je bij Sony even heel goed de specificaties bestuderen. Als je het belangrijk vindt.
Mijn recente KDL-32W705B heeft slechts USB2.0, maar ik ervaar geen snelheidsproblemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bruin Poeper op 29-09-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Behalve met Ziggo dan toch, dan moet je namelijk overal voor betalen terwijl dat in de browser helemaal niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:17:
[...]

Dat is pertinent onwaar!!!

Je hebt zelfs 2 mogelijkheden.
Inderdaad is een tijdje hbbtv/uitzending gemist mank geweest bij Sony, vanwege technische wijzigingen bij NPO.
(1)Echter je kon met de browser naar NPO gaan en dus via het web op je TV gewoon uitzending gemist bekijken. Omdat dat niet meer als flash hoeft te werken. Je hebt geen flash plugin meer nodig.

(2)Bovendien is inmiddels de vernieuwde versie van Uitzendinggemist op Sony beschikbaar. De rode knop werkt weer als vanouds. Zoals 2 maanden geleden.

Ten aanzien van USB3.0 moet je bij Sony even heel goed de specificaties bestuderen. Als je het belangrijk vindt.
Mijn recente KDL-32W705B heeft slechts USB2.0, maar ik ervaar geen snelheidsproblemen.
:D oja die omwegen had ik niet in gedachten nee ('ook' glasvezel hier met gratis uitgebreide uitzending gemist via de stb; al lijkt het aanbod stukken minder dan voorheen sindskort en sowieso minder dan via de site). Hbbtv via DVB-T dan en via de browser (wat via m'n sony google tv al aankloten is maar als het eenmaal afspeelt ...)

Eigenlijk ben ik (nog steeds) meer benieuwd hoe de eerste keus op twee Panasonic IPS modellen is gevallen ... (en daarna de niet-IPS Sony in de mix is gegooid)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 29-09-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@apis29
Geval (2) doe ik inderdaad via DVB-T maar je merkt niets van een browser als je de rode knop gebruikt.
Natuurlijk heb je wel internet aansluiting nodig. Als ik die er uit trek is er ook geen rode knop optie.
Pagina: 1