Aankoopadvies TV: Sony KDL-55W828B of Panasonic TX-55AS650E

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zoek een?
55-inch LED tv met 3d mogelijkheid

Wat is je budget?
maximaal 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
regulier tv kijken, netflix, af en toe games (xbox one), SmartTv (uitzendinggemist etc.)

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony KDL-55W828B of Panasonic TX-55AS650E

Ik ben van plan om morgen (tijdens de expert 20% korting actie) een nieuwe tv te kopen. Ik twijfel echter heel erg tussen de 2 bovengenoemde modellen.

Na veel reviews te hebben gelezen neigde ik eerst meer naar de Sony toe, maar na het zien van de specs van de Panasonic (full-led i.p.v. edge led, IPS paneel) neig ik hier meer naar toe. Helaas kom ik over de Panasonic veel minder reviews tegen...

Wat zal een reden zijn om voor de Sony te kiezen of juist voor de Panasonic te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is inderdaad een lastige keuze want het zijn op zich beide prima toestellen. Op basis van reviews op hdtvtest.co.uk en avforums.com zou ik neigen naar de Sony. Die scoort daar iets beter. Daarnaast heeft deze een lagere input lag wat handig is als je gaat gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swart
Bedankt!

Ik ga op deze sites nog even verder inlezen en ze morgen eerst allebei proberen te bekijken voordat ik de beslissing neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 20:58
De tuner voor de ontvangst van reguliere televisieprogramma's (DVB-T, DVB-C, DVB-S) van de Sony is aanzienlijk beter. De tuner van Panasonic is gemiddeld (geldt voor de hele 2014 buget- en midrange modellen). Ook de weergave via HDMI van de Sony is beter maar dat ontloopt elkaar niet veel.
Ik zou in de winkel vragen of de televisiebeelden kunnen worden weergegeven. Dan kun je het verschil met eigen ogen zien. Let vooral of langs de randen artefacten optreden. Controleer ook of op beide tvs de "overscan" is uitgeschakeld (bij Panasonic is deze standaard ingeschakeld).
De Panasonic heeft enige bewegingsonscherpte.
Beide hebben een beperkte kijkhoek.
De Panasonic heeft maar een beperkt Nederlands app aanbod.
Geen NPO uitzending gemist maar dat wordt mogelijk via de tv aanbieder (Ziggo, UPC?) aangeboden (met CI+1.3 cam).
De Panasonic is i.d.d. direct-lit maar met een beperkt aantal ledlampjes (omdat dat goedkoper is). Dat full led is (of kan) in dit verband enigszins misleidend (zijn). Om hele discussie hierover te voorkomen gebruik een grove vuistregel: geen local dimming, betekent dat achter het scherm minder ledjes zijn geplaatst, en dus minder precies.
Gewone dimming is goed genoeg, waarmee ik wil zeggen staar je niet blind op dit onderdeel.
Local dimming tref je waarschijnlijk alleen in de duurdere high end televisies aan.

[ Voor 61% gewijzigd door ariekanari op 26-09-2014 18:03 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wateengek
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05-2021
Mooie aanbieding, ik ga voor de 50 inch van Sony kijken...

Succes morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swart
ariekanari schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:45:
De tuner voor de ontvangst van reguliere televisieprogramma's (DVB-T, DVB-C, DVB-S) van de Sony is aanzienlijk beter. De tuner van Panasonic is gemiddeld (geldt voor de hele 2014 buget- en midrange modellen). Ook de weergave via HDMI van de Sony is beter maar dat ontloopt elkaar niet veel.
Ik zou in de winkel vragen of de televisiebeelden kunnen worden weergegeven. Dan kun je het verschil met eigen ogen zien. Let vooral of langs de randen artefacten optreden. Controleer ook of op beide tvs de "overscan" is uitgeschakeld (bij Panasonic is deze standaard ingeschakeld).
De Panasonic heeft enige bewegingsonscherpte.
Beide hebben een beperkte kijkhoek.
De Panasonic heeft maar een beperkt Nederlands app aanbod.
Geen NPO uitzending gemist maar dat wordt mogelijk via de tv aanbieder (Ziggo, UPC?) aangeboden (met CI+1.3 cam).
De Panasonic is i.d.d. direct-lit maar met een beperkt aantal ledlampjes (omdat dat goedkoper is). Dat full led is (of kan) in dit verband enigszins misleidend (zijn). Om hele discussie hierover te voorkomen gebruik een grove vuistregel: geen local dimming, betekent dat achter het scherm minder ledjes zijn geplaatst, en dus minder precies.
Gewone dimming is goed genoeg, waarmee ik wil zeggen staar je niet blind op dit onderdeel.
Local dimming tref je waarschijnlijk alleen in de duurdere high end televisies aan.
Ik ging er vanuit dat direct-lit en een ips paneel per definitie een beter beeld zou opleveren, maar begrijp nu dat dit niet altijd zo is.
Bedankt voor de verduidelijking. Hier kan ik wat mee.

Ik hoop dat expert ze beide heeft staan. Zodat ik ze toch beide even kan zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 13:41

Bever!

3

Beiden prima tvs. Panasonic heeft een vetere kijkhoek maar een wat mindere zwartwaarde in het panel. Kijk en oordeel zelf. Zit een cashback van 150 op panasonic. Npo gemist werkt via interactief bij upc hoe het bij ziggo is weet ik niet.

Als je regelmatig 3d wilt kijken kan je de sony afstrepen wegens actieve brillen. zeer vervelende flikkerende beelden bij een beetje omgevingslicht

[ Voor 43% gewijzigd door Bever! op 26-09-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

ariekanari schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:45:
Bron hiervoor? Klinkt mij niet bekend en kan dit nergens terugvinden

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 09:56
Ik had hetzelfde dilemma, en ben voor de Panasonic gegaan; wat de tuner betreft: de Panasonic heeft geen DVB-S ontvanger; ondanks dat ik gedoemd ben om van de satelliet gebruik te maken heb ik voor de Pana gekozen, de kijkhoek is naar oordeel van anderen beter (wijder) op het IPS (?) scherm van de Panasonic
Cor

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 20:58
Bron: o.a. Consumentenbond voorwat betreft de kwaliteit van de tuner, bewegingsscherpte en kijkhoeken.

Npo gemist gaat ook via Ziggo (ook met het standaard pakket). Uit m'n hoofd: tot een week terug.

Ik ben van ochtend ook naar expert gegaan omdat door de aanbiedingen de prijzen vergelijkbaar zijn met de prijzen op internet. En gunstiger dan de MediaMarkt waar ik eergisteren ben gaan kijken.

Ik heb geken naar
  • Samsung 40H6700
  • LG 42LB670 / 730
  • Panasonic 42 AS650E (of 39" variant)
  • Panasonic 42 AS750E
  • Samsung 40H7000 (optie)
omdat mijn recent gekochte Panasonic 40AS640E beeldmankementen vertoonde. Deze heb ik tot twee maal toe laten omruilen. De tweede en derde waren echter niet beter.
Maar ik weet niet of dit Panasonic te verwijten valt, want ik heb het sterke vermoeden dat de vervangende exemplaren eerder door de webshop van andere klanten retour zijn ontvangen en aan mij zijn verstrekt als nieuw. Deze tv´s vertoonden nog meer problemen dan de eerste. Bij deze webshop zal ik dus ook nooit weer wat bestellen. Maar ik kreeg zonder problemen - binnen een week - m'n geld terug.

De Panasonic 40AS640E heb ik o.a. aanschaft vanwege de positieve review op o.a. hdtvtest.co.uk.
Ik ga over de AS640E binnenkort een beknoptje review plaatsen op Tweakers. Objectief, dus zonder de tv geheel af te branden maar ik ga wel in op de mankementen. Ik had bijvoorbeeld geen problemen met de zwartwaarden. Die waren zeker heel goed. Behalve bij dat exemplaar met ernstige backlight bleeding (maar de 'goede kant' van het beeld had prima zwartwaarden).

Dus nu shoppen voor een nieuwe tv. Ook de AS650E/750E meegenomen omdat als de mankementen er niet zouden zijn geweest het goede tvs zouden zijn geweest.
Maar ik kijk nu wel aanzienlijk kritscher naar details en ook testresultaten. Het probleem is dat testresultaten nogal eens tegenstrijdig kunnen zijn. Wat moet je dan?

Tunerkwaliteit. Ik heb het met eigen ogen kunnen zien de Pansonics AS5xx/AS6xx /AS7xx bij gemiddelde horizontale links/rechtsbewegingen artifacten vertoond langs de randen van het beeldscherm, een streepachtig patroon van een paar pixels breed. Geen enkel model (en grootte) uitgezonderd. Dat was bij de LG en Samsung modellen niet het geval.
Hinderlijk? Dat moet ieder voor zich bepalen maar ik raad iedereen aan om de Panasonics toch even live te bekijken voordat je tot aanschaf besluit over te gaan omdat het wel duidelijk zichtbaar is. Op z´n minst een aandachtspunt.
Beeld donkerder in de schermhoeken. Dit heb ik bij diverse merken gezien in meer of mindere mate maar de Panasonic lijkt mij hier toch iets gevoeliger voor maar dit lijkt mij meer exemplarisch van aard.

Ik stond eerst sceptisch tegen over het oordeel van de Consumentenbond hierover maar op dit punt klopt het gewoon. Wat kijkhoeken betreft ontloopt het elkaar niet zoveel met uitzondering van de Samsung 40H7000 die heeft de beste kijkhoeken maar is ook aanzienlijk duurder (maar doet wel mee voor de 20% korting).

Ik beweer niet dat de Panasonics slecht zijn, maar er zijn binnen dezelfde prijsklasse mogelijk betere alternatieven. Ga vooral vooraf zelf kijken.

Ik heb overigens de Samsung 40H7000 gekocht. Flink duurder maar zag er echt beter uit dan de andere modellen. Er is duidelijk een kwaliteitssprong qua beeld, geluid enz. te zien tussen de Samsung 6 en 7 serie (en de Panasonics en LGs; vergelijkbaar met de 6 serie van Samsung). Iets wat ik niet zo sterk had verwacht. Het verschil tussen series is bij de Pansonics en LG aanzienlijk minder is en het verschil grotendeels bepaald wordt door de extra opties en niet dat er bijvoorbeeld een beter paneel gebruikt is. Ik kon het in ieder geval niet zien of waarnemen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• wateengek
Welke is het geworden?

• swart
Ik heb nog geen beslissing genomen. Ga vanavond bestellen. Beide modellen hadden de experts hier in de buurt niet hangen. De Panasonic heb ik in de showroom bij plattetvdiscounter bekeken (hier is hij overigens ook goedkoper).
Viel me niet tegen. Behalve bij een stukje voetbalwedstrijd (uit demo filmpje) hierin zag je bij het panasonic logo van het demo filmpje een soort van "dwarrel". Hier stoorde ik mij wel aan. Ik weet niet of dit komt door de tv, de instelling of het demo filmpje.
Ze hadden er ook een sony uit de 900 serie staan. Hier was ik zeer over te spreken, maar valt dan ook weer buiten mijn budget.

Helaas dus niet de Sony 55W828B naast de Panasonic gezien.

En om de keuze voor me zelf nog iets moeilijker te maken heb ik ook nog een mooie philips gezien, nl de 55pfk6609 echter kan ik hier weinig gebruikersreviews over vinden. Ook zie ik dat er weinig topics over de philips 2014 modellen zijn.... Is hier een reden voor?

en heb jij de 50-inch Sony gehaald? Zo ja, wat zijn je eerste bevindingen?

[ Voor 15% gewijzigd door swart op 27-09-2014 19:58 ]

• wateengek
Ja heb de 50w828b gehaald, hij is er mooi en via analoog signaal al redelijk beeld, krijg binnenkort een decoder voor hd, het geluid is echt bagger maar deze ga ik nog aansluiten via een optisch kabeltje aan home cinema set. YouTube gaf al zeer strak beeld en zo ook met de ps3. En de prijs was nu zeer aantrekkelijk, helaas was dit type niet nieuw in doos aanwezig in de winkel maar heb een goede afspraak kunnen maken dat ik het showroom mee kreeg en als de nieuwe binnen is hem weer kom ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Tunerkwaliteit. Ik heb het met eigen ogen kunnen zien de Pansonics AS5xx/AS6xx /AS7xx bij gemiddelde horizontale links/rechtsbewegingen artifacten vertoond langs de randen van het beeldscherm, een streepachtig patroon van een paar pixels breed. Geen enkel model (en grootte) uitgezonderd. Dat was bij de LG en Samsung modellen niet het geval.
Hinderlijk? Dat moet ieder voor zich bepalen maar ik raad iedereen aan om de Panasonics toch even live te bekijken voordat je tot aanschaf besluit over te gaan omdat het wel duidelijk zichtbaar is. Op z´n minst een aandachtspunt.
Beeld donkerder in de schermhoeken. Dit heb ik bij diverse merken gezien in meer of mindere mate maar de Panasonic lijkt mij hier toch iets gevoeliger voor maar dit lijkt mij meer exemplarisch van aard.
Dit is een kwestie van instellingen van de IFC. Je kan niet zulke conclusies trekken op basis van wat jou wordt laten zien in een door de winkel gecontroleerde omgeving. Waar een apples to apples vergelijking totaal onmogelijk is. Ik wil jouw ervaring absoluut niet in twijfel trekken, maar dit is iets wat heel veel consumenten doen ook mbt beeldwaliteit.
Pagina: 1