Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-01-2023
Hallo, ik heb FIFA 15 gedownload maar wanneer ik het spel start wordt die erg sloom, zonder dat ik een wedstrijd speel zit het CPU gebruik al op 100%. Ik ben een leek op het gebied van computers maar volgens mij moet ik de grafische kaart vervangen. De games die ik speel zijn FIFA, World of Warcraft en Modern Warfare 3.

Ik zat zelf te denken aan:
MSI GeForce GTX 750 Ti

Dit is mijn systeem:
Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2.50GHz
Yorkfield 45nm Technologie
RAM
4,00GB
Moederbord
MEDIONPC MS-7366 (CPU 1)
Grafisch
MD 20122 (1680x1050@59Hz)
1024MBNVIDIA GeForce GT 220 (MSI)
Opslag
596GB Western Digital WDC WD6400AACS-00G8B1 ATA Device (SATA)

Ik weet dat dit systeem verouderd is maar eigenlijk wil ik (nog) geen nieuwe pc kopen.
Zal ik met alleen het vervangen van de grafische kaart FIFA 15 normaal kunnen spelen en is de GeForce GTX 750 Ti een goede keuze?

[ Voor 5% gewijzigd door luukst op 26-09-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:00

Thomg

Aww yiss

Daar blijft het niet bij, een Q8300 is echt te traag voor Fifa 15 en 4GB gaat nu toch wel tot problemen lijden.

Misschien interessant om door te lezen.

Videokaart voor FIFA 15

Een 220 is gemiddeld 3x zo traag als een 5770.
De 8300 en 640 zijn wel redelijk gewaagd, maar de 640 is toch wel ~10% sneller.

[ Voor 59% gewijzigd door Thomg op 26-09-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
De minimum vereisten voor FIFA 15 was 4GB, dus waarom vormt dat een probleem?
Of is dat een probleem in combinatie met andere te oude componenten?
Sorry als dit een domme vraag is maar ik heb echt heel weinig verstand van computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

luukst schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:07:
De minimum vereisten voor FIFA 15 was 4GB, dus waarom vormt dat een probleem?
Of is dat een probleem in combinatie met andere te oude componenten?
Sorry als dit een domme vraag is maar ik heb echt heel weinig verstand van computers.
Het hoeft niet specifiek voor Fifa alleen maar zo te zijn, maar 4GB begint nu toch wel op het randje te zitten.
Kijk eens hoeveel geheugen er gebruikt wordt als je fifa aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
Hij gebruikt ongeveer 3GB als ik Fifa aanzet.
Ik zag in het andere topic dat je een goedkopere videokaart aanraadt maar zou ik die niet al weer vrij snel moeten vervangen omdat die binnenkort ook verouderd is?
En als ik een andere videokaart neem moet ik ook mijn processor vervangen om Fifa normaal te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

luukst schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:12:
Hij gebruikt ongeveer 3GB als ik Fifa aanzet.
Ik zag in het andere topic dat je een goedkopere videokaart aanraadt maar zou ik die niet al weer vrij snel moeten vervangen omdat die binnenkort ook verouderd is?
En als ik een andere videokaart neem moet ik ook mijn processor vervangen om Fifa normaal te kunnen spelen?
Processor lijkt me van wel, lees maar de laatste pagina('s).

Snelle videokaart is nogal relatief.
Jij hebt echt een ultra-low end kaartje, de 7770 Ghz die ik aanwees is eerder een mid-end kaartje ( dat vergeet men toch vaak ).
Echt, het enige punt van een 220 is om een beeld te creëren als je geen igpu hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 26-09-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
FIFA 2015 minimum:
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 or AMD Phenom X4 9750

Mijn processor is toch beter dan de Intel Core 2 Quad Q6600? Of vergis ik mij daarin?
Ik weet niet wat een igpu is maar ik denk dat je wilt zeggen dat mijn 220 kaart niks is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

luukst schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:22:
FIFA 2015 minimum:

Mijn processor is toch beter dan de Intel Core 2 Quad Q6600? Of vergis ik mij daarin?
Ik weet niet wat een igpu is maar ik denk dat je wilt zeggen dat mijn 220 kaart niks is? :p
Jazeker.
Je kan zien dat iemand met een vergelijkbare cpu ( sterker nog, sneller ) nauwelijks verbetering zag door alleen zijn gpu te upgraden.

Je kan ook alleen de gpu upgraden en dan zien of het voldoende is.

Wat voor voeding heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 26-09-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
CPU Speed: Info
RAM: 4 GB
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 650 or AMD Radeon HD 5770
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 15 GB

Maar wanneer ik mijn GPU/videokaart upgrade, voldoent mijn PC toch aan alle minimum eisen? Waarom zou ik dan niet fifa normaal kunnen spelen?
Sorry als ik wat lastig ben maar ik heb echt totaal geen verstand hiervan.

Hoe zie ik wat voor voeding ik heb?

[ Voor 4% gewijzigd door luukst op 26-09-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

luukst schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:29:
CPU Speed: Info
RAM: 4 GB
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 650 or AMD Radeon HD 5770
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 15 GB

Maar wanneer ik mijn GPU/videokaart upgrade, voldoent mijn PC toch aan alle minimum eisen? Waarom zou ik dan niet fifa normaal kunnen spelen?
Sorry als ik wat lastig ben maar ik heb echt totaal geen verstand hiervan.

Hoe zie ik wat voor voeding ik heb?
Omdat iemand met een vergelijkbare cpu ons verteld heeft dat dit niet waar is.

Voeding kan je uitvogelen door je kast open te trekken.
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:41:
Zojuist de Demo van FIFA 15 geprobeerd. Loopt nog steeds niet helemaal soepel...
Zou het kunnen dat de volledige versie wel soepel loopt? Of heb ik nu alsnog een nieuwe processor nodig?

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 26-09-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
Als ik de kast open zie ik mijn voeding (soort ijzeren doos) hier zitten 2 stickers op, iets met P/N, S/N en P/S. Moet ik hieraan kunnen zien wat voor voeding ik heb?

Zou ik dan niet kunnen proberen om eerst mijn videokaart te vervangen, kijken hoe het dan gaat en dan eventueel mijn processor te vervangen als het niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

luukst schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:37:
Als ik de kast open zie ik mijn voeding (soort ijzeren doos) hier zitten 2 stickers op, iets met P/N, S/N en P/S. Moet ik hieraan kunnen zien wat voor voeding ik heb?

Zou ik dan niet kunnen proberen om eerst mijn videokaart te vervangen, kijken hoe het dan gaat en dan eventueel mijn processor te vervangen als het niet bevalt?
Thomg schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:25:
[...]
Je kan ook alleen de gpu upgraden en dan zien of het voldoende is.
Nee, er zou iets meer op moeten staan, kijk eens aan de andere kant(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
Er staat aan de kant waar de lucht uit de kast komt nog 230VAC voor de rest kan ik niks vinden, de andere kant van de kast kan ik zo niet openkrijgen.

Welke kaart kan ik dan beter nemen, ook met het oog op de toekomst, de 7770 of de 7950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De 7950 is aanzienlijk meer futureproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
Oke, en kan die ook samen met mijn huidige systeem?

Verwijderd

Beste Luukst ,

Neem het advies van alle tweakers nou maar aan. Alleen een gpu upgrade zal jou NIEt het gewenste resultaat geven. Je zal dan inderdaad wel aan de MINIMALE eisen voldoen maar dat betekend ook dat FIFA ook minimaal zal lopen.

Je huidige cpu kan een mid range gpu simpelweg niet bijhouden.

• luukst
Oké, wat moet ik dan, mijn cpu en gpu upgraden? Is dat alles of moeten er dan nog meer componenten worden vervangen?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

luukst schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:24:
Oké, wat moet ik dan, mijn cpu en gpu upgraden? Is dat alles of moeten er dan nog meer componenten worden vervangen?
Je kan alleen je gpu upgraden, maar dan moet ik wel weten wat voor voeding je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
350W geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Dat wordt dan geen 7950, 350W voeding van Medion zou ik die 7950 niet aandoen.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
Waarom niet dan? Als ik eerst slechts een gpu upgrade doe kan ik later als ik meer doe ook de voeding wel vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

luukst schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:56:
Waarom niet dan? Als ik eerst slechts een gpu upgrade doe kan ik later als ik meer doe ook de voeding wel vervangen?
Nee, een 350W voeding kan een 7950 niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Normaliter wel, maar niet van Medion. Ook zou ik een videokaart als 7770 aanraden 2e hands, aangezien de 7950 totaal uit verhouding staat tot de rest van je systeem. Je kan dan later besluiten alles te vervangen.

Of je saved die 50 euro en spaart door voor een nieuwe Medion / zelfbouw PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
Enig idee wat mij dat zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
Als ik zo naar je systeem kijk, dan lijkt het me eigenlijk het beste om inderdaad voor de volledige upgrade te gaan. Dus een volledig nieuwe pc. Eventueel kun je je harddisk houden, en misschien ook je behuizing. Dat gaat je zo'n €400 kosten, misschien wel meer, afhankelijk van de toekomstbestendigheid van je pc, en je eisen.

Ik kan me voorstellen dat je liever niet direct zoveel geld uitgeeft. Mijn voorstel is dan ook om 2 nieuwe onderdelen te nemen:

- Een nieuwe voeding: Seasonic S12II-Bronze 520W (~€50,-)
- Een nieuwe videokaart: bijvoorbeeld MSI Radeon R7 260X 2GD5 OC (~€110,-)

Deze videokaart is natuurlijk niet zo sterk als een 7950 of iets dergelijks, maar hij is dan ook een stuk goedkoper. En hij voldoet aan jouw eisen om Fifa 15 te draaien. Andere games, zoals Battlefield 4 op redelijke kwaliteit, draaien ook nog prima: YouTube: MSI Radeon R7 260x Test | Battlefield 4 Maxed Out! . Bij zwaardere games als Battlefield wordt je CPU echter écht wel de bottleneck, dus als je dat soort games wil kunnen spelen, moet je ook je CPU (en dus moederbord) gaan upgraden.

De Seasonic voeding is van erg goede kwaliteit, dus die kun je in een toekomstig systeem weer prima hergebruiken. Hij is wat zwaarder dan je nu nodig hebt, maar meer capaciteit is altijd goed, en eventueel kun je hem in de toekomst ook gebruiken voor zwaardere CPU's of videokaarten.

Dit is geen ideale oplossing, maar voor jou werkt het prima. Eventueel kun je ook nog besluiten om je videokaart tweedehands te kopen, als je meer geld wil uitsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukst
Oké, heel erg bedankt voor je advies! Maar denk je dat ik met die nieuwe onderdelen Fifa 15 goed kan spelen? Eerder werd mij namelijk verteld dat ik daarvoor ook mijn processor moest upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luukst schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:35:
Oké, heel erg bedankt voor je advies! Maar denk je dat ik met die nieuwe onderdelen Fifa 15 goed kan spelen? Eerder werd mij namelijk verteld dat ik daarvoor ook mijn processor moest upgraden..
Je processor zal een bottleneck gaan vormen voor een 7 serie kaart maar zal desalniettemin een behoorlijk upgrade zijn. Doe dit wel in combinatie met je voeding.

Spaar dan ASAP door voor een andere cpu en je videokaart zal dan geheel tot zijn recht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2014 @ 22:06:
[...]

Je processor zal een bottleneck gaan vormen voor een 7 serie kaart maar zal desalniettemin een behoorlijk upgrade zijn. Doe dit wel in combinatie met je voeding.

Spaar dan ASAP door voor een andere cpu en je videokaart zal dan geheel tot zijn recht komen.
Maar ga er alsjeblieft niet van uit dat je met je huidige CPU het spel op medium gaat kunnen spelen, en dat bedoel ik niet lullig, de PC die je hebt is nu zeg maar een oude auto; je gaat de motor oplappen, maar de versnellingsbak houdt het niet bij, je vervangt de versnellingsbak waarna blijkt dat de remmen niet meer voldoen, dan begeeft de accu het enz. enz.

Dit is gewoon zo'n stadium: geef er geen geld meer aan uit, want het heeft geen nut. Maar als je dat echt wil moet je het vooral doen, maar houd er rekening mee dat je weer een nieuwe GPU kunt gaan kopen als je over een jaartje een nieuwe PC wil bouwen omdat je dan weer achterligt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
luukst schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:35:
Strikt gezien is dat niet noodzakelijk, niet voor Fifa 15 tenminste. Fifa zal vloeiend draaien zonder nieuwe CPU, maar niet met de mooiste grafische instellingen e.d..

Het probleem wordt Fifa 17 of Fifa 18, dan trekt je CPU het zeker te weten niet meer. Dus voor een jaartje kan het nog wel, maar daarna zul je alsnog moeten upgraden naar wat anders. Ook een R7 260X GPU krijgt het met Fifa 18 waarschijnlijk wat lastiger, maar die redt het dan misschien nog wel (ongeveer).

Zoals je hoort is dit 'upgraden-in-delen' niet ideaal, maar ik doe het al jaren :P Kwestie van budget. Student hea.
Pagina: 1