Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een videokaart
Die voldoet om FIFA 15 op een hoge kwaliteit te laten draaien.

Wat is je budget: tot 200
Niet meer dan 200 Euro wil ik er voor uitgeven. Het liefst rond de 150 Euro

Ik zoek dus een videokaart waarmee ik FIFA 15 op een zo'n hoog mogelijke kwaliteit kan spelen. Ik heb nu een ATI Radeon HD 5770, maar die kian het allemaal niet meer aan. Heb zelf ook al een beetje gezocht en kwam deze 2 tegen:

- pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING
- pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Nu is de vraag; is 1 van deze 2 geschikt voor FIFA 15?

Verdere specifacties van mij PC:
AMD Athlon II x4 640 Processor 3.00GHz
120 GB Samsung SSD
8GB RAM

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 20:05 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Ik zou zelf voor de 7950 gaan. Lekker geprijsd en hier kun je wel nog een tijdje de nieuwe games mee spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ook FIFA 15 zonder problemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 20:22 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Praktisch elke kaart beter dan de 5770 gaat fifa 15 zonder problemen draaien, je hoeft echt niet zoveel ervoor uit te geven.

V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
FIFA kun je heel makkelijk met deze kaart draaien. Doe je alleen FIFA en geen nieuwere games in de toekomst, dan kun je inderdaad makkelijk een goedkopere kaart nemen. Videokaarten uit 2010 moeten deze game zelfs goed kunnen draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door JoepD op 10-09-2014 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
FIFA 14 loopt erg soepel met mijn HD 5770, FIFA 15 dus totaal niet.
In principe speel ik alleen FIFA 15 en Football Manager. Soms wil ik nog wel is Formule 1 of Modern Warfare 3 doen, maar dat is niet vaak.

Als we puur op basis van FIFA 15 kijken, welke videokaart raden jullie me dan aan? Wil wel graag een nieuwe.

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:25:
FIFA 14 loopt erg soepel met mijn HD 5770, FIFA 15 dus totaal niet.
In principe speel ik alleen FIFA 15 en Football Manager. Soms wil ik nog wel is Formule 1 of Modern Warfare 3 doen, maar dat is niet vaak.

Als we puur op basis van FIFA 15 kijken, welke videokaart raden jullie me dan aan? Wil wel graag een nieuwe.
Thomg schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:22:
Praktisch elke kaart beter dan de 5770 gaat fifa 15 zonder problemen draaien, je hoeft echt niet zoveel ervoor uit te geven.

V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5

Verwijderd

Topicstarter
De HD 7770 dus?

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Jazekers, een 6850 is ook een prima kaart.
http://tweakers.net/categ...DSUSpITE8NzqxKVbIyNDCoBQA

Ik zou zelf kijken voor de 6850/6870 en de 7770/7790.

Denk dat een 7770 zat is!

Verwijderd

Topicstarter
Dus deze zal ook volstaan? Kan ik hier ook een tijdje mee vooruit kwa games?
Deze ligt namelijk prima in mijn budget.

pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:35:
Dus deze zal ook volstaan? Kan ik hier ook een tijdje mee vooruit kwa games?
Deze ligt namelijk prima in mijn budget.

Ik zou niet om die reden een kaart kopen, als je fifa 15 op high wilt spelen slinger je nu ontzettend veel geld over de balk.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar over de anderen videokaart kan ik ook niet veel vinden op Tweakers kwa prijs etc. Zijn er nog meer opties?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 20:39 ]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
ik zeg, amd 280x halen vanaf marktplaats. Ik heb er ook 1 voor 150 euro. Vele malen beter dan de 6870 die ik eerst had.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:37:
Oke, maar over de anderen videokaart kan ik ook niet veel vinden op Tweakers kwa prijs etc. Zijn er nog meer opties?
Ik snap je niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, als ik het dus goed begrijp, is dit een videokaart die aan mij eisen voldoet?

http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 20:45 ]

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:44:
Oke, als ik het dus goed begrijp, is dit een videokaart die aan mij eisen voldoet?

Ze zijn nieuw een beetje duur.

Verwijderd

Topicstarter
88 Euro voor een goede videokaart valt wel mee toch? Als ik er ook nog is een tijdje mee vooruit kan helemaal...

Maar de vraag was, volstaat deze?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Als je hem op high wil spelen kom je er denk ik niet mee weg. Ik vermoed nl obv de requirements dat de CPU een groot aandeel heeft in FIFA 15 ivm de nieuwe Ignite engine. Maar dat is op dit moment nog even afwachten.

Jouw CPU is het "minimum" volgens EA: http://www.dsogaming.com/...e-cpu-recommends-8gb-ram/. Grafische kaart raden ze een HD6870 aan. Die is volgens mij iets sneller dan een HD7770. Met een HD7770 of HD7750 zou je naar alle waarschijnlijkheid wel wegkomen met "Low".

EDIT: @hieronder ik had mijn post al aangepast voor je postte, maar thanks!

[ Voor 70% gewijzigd door Arjan90 op 10-09-2014 21:02 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Arjan90 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 20:57:
Als je hem op high wil spelen kom je er denk ik niet mee weg, als je een HD7770 draait. Ik heb een nVidia 650M in de laptop en die kan hem op high niet soepel draaien. Ik vermoed dat ook de CPU een groot aandeel heeft in FIFA 15 ivm de nieuwe Ignite engine. Maar dat is op dit moment nog even afwachten. Volgens mij staat in de requirements ook een Quad Core.

Dat zou dus betekenen dat je je CPU en je GPU moet upgraden (een 750Ti kan vast wel wat klaarspelen, maar de CPU zal dan beperken).
Geen goede vergelijking, de 650M is inferieur tov de 7750...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel wel een Quadcore processor...

Dan toch maar voor deze gaan? IVM de nieuwe engine van FIFA

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:02:
Ik heb momenteel wel een Quadcore processor...

Dan toch maar voor deze gaan? IVM de nieuwe engine van FIFA
Ok nu ga ik het gewoon bot zeggen.
Een 750Ti is overkill voor FIFA 15, je slingert gewoon geld over de bak waarna je videokaart vervolgens op halve capaciteit hoeft te werken. Het is je geld domweg niet waard.

Als jij een 750Ti wilt halen moet je dat gewoon doen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil gewoon een videokaart die ruim voldoende is, en niet meteen maximaal hoeft te werken.
Als dat een andere kaart dan de 750 Ti is, ben ik tevreden.

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:07
Ik zelf zou voor de AMD 7950 gaan aangezien die futureproof is ten opzichte van de 750TI. Met de 7950 kan je ook andere games spellen op full hd die binnenkort uitkomen zoals GTA5. De 750ti is gewoon veel minder geschikt daarvoor.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:09:
Nee, ik wil gewoon een videokaart die ruim voldoende is, en niet meteen maximaal hoeft te werken.
Als dat een andere kaart dan de 750 Ti is, ben ik tevreden.
Ruim voldoende, niet maximaal. Lastig hoor :P. Wat je ook kan doen, is gewoon heel even wachten tot er benchmarks uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
polli_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:16:
Ik zelf zou voor de AMD 7950 gaan aangezien die futureproof is ten opzichte van de 750TI. Met de 7950 kan je ook andere games spellen op full hd die binnenkort uitkomen zoals GTA5. De 750ti is gewoon veel minder geschikt daarvoor.
Oke, dit is wel iets waar ik mee kan. Games als GTA5 zijn natuurlijk hartstikke mooi, maar denk dat ik daarvoor ook een andere processor nodig heb. En daar wil ik liever (nog) niet in inversteren.

De 750Ti is dus niet echt futureproof voor dat soort games. Maar voor FIFA 15 en de vervolgeditie's daarvan dus wel om op maximaal en full HD te spelen?

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 00:11

oscarw

Better be a geek than an idiot

Een 750Ti?
Nee.

Zoals eerder gezegd is dat écht overkill voor FIFA 15.
Een 750Ti is trouwens toch alleen maar interessant als je een zuinig systeem wil.

[ Voor 8% gewijzigd door oscarw op 10-09-2014 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
oscarw schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:33:
Een 750Ti?
Nee.

Zoals eerder gezegd is dat écht overkill voor FIFA 15.
Een 750Ti is trouwens toch alleen maar interessant als je een zuinig systeem wil.
Dan is een AMD 7950 toch ook absolute overkill?

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Een r9 280/290 via V&A miss?

• oscarw

oscarw

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:35:
[...]

Ja, dat is het ook.

• polli_
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:30:
[...]

Oke, dit is wel iets waar ik mee kan. Games als GTA5 zijn natuurlijk hartstikke mooi, maar denk dat ik daarvoor ook een andere processor nodig heb. En daar wil ik liever (nog) niet in inversteren.

De 750Ti is dus niet echt futureproof voor dat soort games. Maar voor FIFA 15 en de vervolgeditie's daarvan dus wel om op maximaal en full HD te spelen?
Als je voor voor 140 euro een 750TI kan kopen en voor 20 euro meer een 7950 kan kopen die veel sneller is en ook meer futureproof is dan lijkt me dat een makkelijke keuze,
Als GTA 5 uitkomt plaats je voor 114 euro een AMD FX-8320 Black Edition en je kan weer een paar jaar verder.

Verwijderd

Topicstarter
Wel grappig, nu ben ik nog geen steek verder gekomen eigenlijk... De 1 zegt dat het een overkill is en dat ik minder nodig heb. En voor de ander is de ''mindere videokaart'' weer niet goed genoeg...

Een 750TI en 7950 zijn dus als ik het begrijp niet geschikt om FIFA mee te spelen?
Welke voldoet dan wel?

• polli_
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:35:
[...]

Overkill bestaat niet als je gaat gamen. Hoe meer horsepower hoe beter en hoe langer je de nieuwste games kan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
polli_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:41:
[...]

Overkill bestaat niet als je gaat gamen. Hoe meer horsepower hoe beter en hoe langer je de nieuwste games kan spelen.
Oke, dus de 750Ti volstaat wel?
En dan de vraag, voldoet mijn AMD Athlon II x4 640 Processor 3.00GHz processor voor FIFA 15?

• polli_
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:40:
Wel grappig, nu ben ik nog geen steek verder gekomen eigenlijk... De 1 zegt dat het een overkill is en dat ik minder nodig heb. En voor de ander is de ''mindere videokaart'' weer niet goed genoeg...

Een 750TI en 7950 zijn dus als ik het begrijp niet geschikt om FIFA mee te spelen?
Welke voldoet dan wel?
Beide kaarten zijn geschikt voor Fifa 2015, maar de 7950 biedt meer toekomst perspectief en kan ook voor de wat zwaardere games gebruikt worden.

• Hupske
  • Laatst online: 08:37

Hupske

AFCA

Agree met polli_ .

Wil je de beste prestaties voor je geld en eventueel ook nog toekomstige spellen? Kies dan voor de 7950.

De 750Ti is leuk voor nu, maar betekent ook weer dat je later weer eerder moet upgraden met je videokaart.
Daarbij is de 750 wel 20 euro goedkoper, maar dan lever je wel veel aan prestaties in in vergelijking met de 7950 wat eigenlijk erg zonde is van je geld.

En wat als je straks besluit om toch meer dan Fifa te gaan spelen? Dan is het toch leuk om die extra power te hebben.

Eventueel kan je ook zo kaartje hier bij V&A op de kop tikken. Scheelt je nog een hoop geld en kan je eventueel dat geld weer in een processor steken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hupske op 10-09-2014 21:48 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• oscarw

oscarw

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:40:

Welke voldoet dan wel?
Ik zal het even duidelijk maken:
- Als je deze kaart alleen gebruikt voor FIFA, dan is een 750TI/7950 overkill en heb je aan een 7770 voldoende.
- Mocht je ook in de toekomst andere games (zwaardere) gaan spelen, dan is de 7950 wel een goede keus.

Laten we één ding even duidelijk vooropstellen: De 750TI is sowieso geen goede keus. De 7950 heeft meer VRAM en is een heel stuk sneller, voor maar ietsje meer geld. Een no-brainer dus.

Aan polli_;

Je reactie doet mijn ogen tranen. Natuurlijk bestaat overkill wel.
Zoek voor de grap eens op; 'R9 295x2 Crossfire benchmarks'. Bij Full HD krijgt 'overkill' en geheel nieuwe betekenis.

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie helemaal gelijk in. Maar verschilt tussen die 2 kaarten is toch weer 40 Euro...
Eigenlijk speel ik alleen FIFA, met hier en daar is een uitzondering een ander spelletje.

Als ik het dus goed begrijp kan ik het beste de 750Ti gewoon links laten liggen, want dit is sowieso een dure kaart voor de prestaties? De 7950 is dus een goede optie, en daarmee zal ik FIFA 15 kunnen spelen en in de toekomst wellicht ook GTA 5 mits ik een betere processor koop.

Als ik dan de AMD 7950 koop, voldoet mijn processor (AMD Athlon II x4 640 Processor 3.00GHz) dan ook om FIFA op full specs te spelen?

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:30
Waarom niet gewoon een tweedehands 7850/7870 oppikken voor weinig? Is ruim voldoende.

• polli_
oscarw schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:47:
[...]

Ik zal het even duidelijk maken:
- Als je deze kaart alleen gebruikt voor FIFA, dan is een 750TI/7950 overkill en heb je aan een 7770 voldoende.
- Mocht je ook in de toekomst andere games (zwaardere) gaan spelen, dan is de 7950 wel een goede keus.

Laten we één ding even duidelijk vooropstellen: De 750TI is sowieso geen goede keus. De 7950 heeft meer VRAM en is een heel stuk sneller, voor maar ietsje meer geld. Een no-brainer dus.

Aan polli_;

Je reactie doet mijn ogen tranen. Natuurlijk bestaat overkill wel.
Zoek voor de grap eens op; 'R9 295x2 Crossfire benchmarks'. Bij Full HD krijgt 'overkill' en geheel nieuwe betekenis.
Wat eigenlijk bedoelde is wat nu overkill is over een paar jaar mainstraim of bare minimum.

• oscarw

oscarw

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:50:
Hebben jullie helemaal gelijk in. Maar verschilt tussen die 2 kaarten is toch weer 40 Euro...
Eigenlijk speel ik alleen FIFA, met hier en daar is een uitzondering een ander spelletje.

Als ik het dus goed begrijp kan ik het beste de 750Ti gewoon links laten liggen, want dit is sowieso een dure kaart voor de prestaties? De 7950 is dus een goede optie, en daarmee zal ik FIFA 15 kunnen spelen en in de toekomst wellicht ook GTA 5 mits ik een betere processor koop.

Als ik dan de AMD 7950 koop, voldoet mijn processor (AMD Athlon II x4 640 Processor 3.00GHz) dan ook om FIFA op full specs te spelen?
Ja en ja. Nog steeds zou ook voor bijv. GTA 5 een 7770 voldoende zijn, maar de 7950 is met een blik op de toekomst wel een verstandigere keuze. Ik neem namelijk aan dat je ook FIFA 16, FIFA 17 en FIFA 18 wil spelen als die uitkomen.

• oscarw

oscarw

polli_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:52:
[...]

Wat eigenlijk bedoelde is wat nu overkill is over een paar jaar mainstraim of bare minimum.
Soms. Een HD7990 was 2 jaar geleden overkill, en is dat nu nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
oscarw schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:53:
[...]

Ja en ja. Nog steeds zou ook voor bijv. GTA 5 een 7770 voldoende zijn, maar de 7950 is met een blik op de toekomst wel een verstandigere keuze. Ik neem namelijk aan dat je ook FIFA 16, FIFA 17 en FIFA 18 wil spelen als die uitkomen.
Dat klopt, hij moet vooral FIFA future proof zijn haha!
Oke, dan ben ik er denkik wel uit wat het gaat worden kwa videokaart.

Kan je me nog antwoord geven op de vraag over mijn processor?

• Hupske

Hupske

AFCA

Ik zal zo een kaartje 2e hands hier op de kop tikken. Zonde om zulke kaarten nieuw aan te schaffen. En V&A staat er vol mee en kunnen rustig nog aantal jaren in je systeem draaien. (7950)
Fifa zal je hier meer dan heerlijk mee spelen. Je processor zal het wellicht wat zwaarder krijgen, maar als je dus je kaart koopt in de V&A, dan kan je het overgebleven geld mooi steken in een processor.

@Oscar: Ik denk als je GTA op een beetje leuk beeld wilt spelen, dat een 7950 beter voldoet dan een 7770.

• polli_
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:50:

Voor 100 euro kan je een tweedehands 7950 kopen. In de toekomst kan je daarmee ook GTA5 spelen en eventual je processor ook upgraden mocht dat nodig zijn. Denk ook dat je met 7950 en je huidige processor FIFA 2015 op full hd kan spelen aangezien fifa 2015 niet al te zware spel is.

• polli_
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:56:
[...]

Dat klopt, hij moet vooral FIFA future proof zijn haha!
Oke, dan ben ik er denkik wel uit wat het gaat worden kwa videokaart.

Kan je me nog antwoord geven op de vraag over mijn processor?
Als processor zou ik een FX8320 aanraden kost 116 euro en je hoeft je huidige moederboard niet te vervangen omdat hetzelfde socket betreft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel meer, is mijn huidige processor goed genoeg met FIFA als ik deze zou gebruiken met de 7950?

• polli_
FIFA 2015 minimum:
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 or AMD Phenom X4 9750
CPU Speed: Info
RAM: 4 GB
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 460 or AMD Radeon HD 5770
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 15 GB

FIFA 2015 aanbevolen:
CPU: Intel Core i5-2550K or AMD FX-6300
RAM: 8 GB
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 650 or AMD Radeon HD 6870
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 15 GB

Ik verwacht dat je processor het spel op FULL HD kan spelen mits je een goede videokaart(7950 of hoger) hebt.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
polli_ schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:01:
[...]

Als processor zou ik een FX8320 aanraden kost 116 euro en je hoeft je huidige moederboard niet te vervangen omdat hetzelfde socket betreft.
Dat zou ik niet zomaar durven aanraden zonder het moederbord te weten. Genoeg socket-compatible bordjes te noemen die de 8320 lekker laten throttelen.

• Hupske

Hupske

AFCA

Je processor zal afgaande op de recommended specs wel op zijn teentjes gaan lopen, maar hij kan het wel gewoon draaien. Videokaart zorgt er verder voor dat hij op Full HD het volhoud :)

Tik de 7950 2e hands op de kop bouw hem vast in voor de 25e. Blijkt op de 25e dat je CPU het niet leuk vind, dan heb je dus nog budget om je CPU een upgrade te geven.
Wel even belangrijk om te weten wat je Moederbord is, aangezien de Athlon zijn werk ook nog op een AM2+ bordje zijn werk kan doen. (lijkt met sterk dat je dat hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik eerlijk ben, heb ik geen idee wat voorn moederboard ik heb. Hoe ga ik hier achter komen?
Nieuwe processor is dus voor de toekomst wel handig lees ik... Dan is de FX8320 dus een goede optie?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Speccy haalt dat allemaal voor je naar boven, zonder je pc open te maken. Eerst dat uitzoeken voor je een 8320 erbij propt :P.

• Hupske

Hupske

AFCA

Als hij er een 8320 erbij zal willen/kan proppen, dan moeten we ook nog eens naar zijn voeding gaan kijken haha.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 500W voeding.

• Hupske

Hupske

AFCA

Welk merk? En type?

Verwijderd

Topicstarter
CoolerMaster PSU G Serie 500W G500

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is een mwa voeding, maar goed, kijk eerst maar eens hoe die videokaart het gaat doen in je huidige setup. First things first.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, die videokaart gaat de eerste aankoopt worden. Maar om bijvoorbeeld in de toekomst GTA 5 te kunnen spelen (wat ik graag zou willen) heb ik dus een andere processor nodig? De FX8320 is dan een goede optie. Maar voldoet mn voeding en moederboard daarvoor?

Hoe kom ik er achter welke moederboard ik heb?

• Hupske

Hupske

AFCA

Die voeding kan ermee door met alleen upgrade van videokaart :) Voor nu schaf iig die videokaart aub 2e hands aan.

br00ky heeft je een link gestuurd. 'Speccy' daar moet je even op klikken. Installeer het. Dan weet je wat er in je PC zit en post het hier.

De FX8320 nog even niet naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Komt ie dan:

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Processor
AMD Athlon II X4 640 37 °C
Propus 45nm Technologie

RAM
8.00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)

Moederbord
BIOSTAR Group N68S3+ (CPU 1) 48 °C

Grafisch
VK248 (1920x1080@60Hz)
1024MBATI AMD Radeon HD 5700 Series (XFX Pine Group) 50 °C

Opslag
465GB Western Digital WDC WD50 00AAKS-00V0A SCSI Disk Device (SATA) 42 °C
111GB Samsung SSD 840 EVO SCSI Disk Device (SSD) 40 °C

Optische schijven
DTSOFT Virtual CdRom Device
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C SCSI CdRom Device

Geluid
AMD High Definition Audio Device

• Hupske

Hupske

AFCA

Laat je gedachten voor een FX 8320 maar varen. Je zal dan ook nog eens een nieuw moederbord nodig hebben en ga zo maar door.

Koop dus de videokaart 2e hands en als hij naar de 25e gewoon meer dan prima draait met de kaart en de CPU, dan is het allemaal mooi. Ik ga er van uit dat het gewoon moet lukken!

[ Voor 15% gewijzigd door Hupske op 10-09-2014 22:42 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kijk, goed dat je dat post, want die 8320 gaat hem niet worden. Kijk dus eerst gewoon hoe je videokaart gaat uitpakken! Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die 2e handse videokaart gaat er sowieso komen! Ik denk binnen nu en 2 weken.

Gaat mijn processor wel GTA5 trekken met de HD 7950? Of zal ik dan een nieuwe processor (en dus nieuw moederbord) nodig hebben?

• Hupske

Hupske

AFCA

Laat ons weten als je hem hebt en draaiende. (DM of hier op forum)

Over GTA 5 kunnen we nog te weinig zeggen. De 7950 gaat hem sowieso draaien. CPU zal een vraagteken zijn, maar dat zie je tegen die tijd wel. In iedergeval zal dan een nieuw moederbord en processor nodig zijn. Eventueel werkgeheugen ook nog, aangezien dat compatible moet zijn met het moederbord.
Voor nu: Geniet eerst van FIFA, wat een prachtig spel is geworden :)

Verwijderd

Topicstarter
Gaat helemaal goed komen. Heren bedankt!

• polli_
FIFA 2015 demo is sinds vandaag beschikbaar de final spel komt 25 september. Dus ik zo zeggen tik een goedkope 7950 op de koop en probeer de demo. Succes.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Je kunt op dat moederbord nog wel een Phenom II X4 of X6 processor gebruiken, die kun je tweedehands kopen. De Phenom II hexacores (X6 dus) doen weinig onder voor de FX-8320, maar een Phenom II quadcore (X4) zou ook al een verbetering zijn ten opzichte van je Athlon.

• Hupske

Hupske

AFCA

Biostar zelf zegt dat ze X6 niet ondersteunen. Dus daar zal ik ook niet op gokken. De Phenom is wel een voorruit gang, maar dat is maar voor een kortere duur. Je kan dan beter gewoon naar de intel kant gaan kijken :) Dan heb je het ook weer netjes voor elkaar en blijf je niet bezig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sapphire Radeon HD 7950 gekocht via Marktplaats, komt vandaag binnen.
Vanmiddag dus even de demo aanslingeren en vanacht de volledige versie.

heb ook nog even een ''Can I run it'' gedaan. Die geeft wel aan dat mn processor ook te slecht is. Compenseert dat een beetje met zo'n HD 7950? Of is er een kans dat ik FIFA 15 alsnog niet kan draaien?

• Hupske

Hupske

AFCA

Het 1 compenseert nooit het andere. Door je videokaart zal je processor niet sneller zijn.

Verder is er al eerder aangegeven dat je processor nog een probleem kan worden. Maar kijk nou maar eerst of de demo loopt en de volledige versie.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de Demo van FIFA 15 geprobeerd. Loopt nog steeds niet helemaal soepel...
Zou het kunnen dat de volledige versie wel soepel loopt? Of heb ik nu alsnog een nieuwe processor nodig?

• Hupske

Hupske

AFCA

Nadat je de nieuwe kaart geinstalleerd had, had je toen Windows ook volledig opnieuw geinstalleerd? Dit kan ook nog wel eens helpen.

Anders idd maar eens naar een nieuwe CPU gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 is pas nieuw geinstalleerd 2 maanden terug toen ik mijn SSD had gekocht... Maakt dat nog zoveel verschil?

En wat voor een processor zal ik nodig hebben? En wat past er?

• polli_
Heb je je instellingen niet te hoog staan, zoals MSAA(op off zetten) en framerate(zet die op no limit fps)
Je kan met het huidige moederboard en een AMD Phenom X6-1055T(95 watt versie) of gaan voor een AMD FX-8320 en een nieuwe moederboard.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, de 125 Watt is geen optie?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle processor die daar worden aangeboden passen op mijn moederboard?
Bijvoorbeeld de AMD Phenom II X6 1090T ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 01:29 ]

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Bingo.

Verwijderd

Topicstarter
Beide processors zijn lastig te verkrijgen. Zijn er nog andere opties?

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Hoezo? Diegene bovenaan? Of die van edward?

[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 25-09-2014 01:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zowel de AMD Phenom II X6 1090T als de AMD Phenom X6-1055T(95 watt versie) zijn nieuw op internet niet te vinden... Zeker de 95 watt versie niet...

Alleen via Tweakers hopelijk nog wat te verkrijgen, maar gaat lastig worden. Dus zijn er nog meer opties kwa processors of moet ik ook een nieuw moederboard hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 01:38 ]

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Als je niet wilt beginnen aan 2e hands blijft er weinig over.

Verwijderd

Topicstarter
De 95 watt versies zijn ook tweedehands niet te vinden...

Welk moederboard met processor zou goed passen in mijn situatie? (nieuw of tweedehands maakt niet uit)

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Waarom wil je per sé de 95W versie hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dat werd gezegd door ''polli_'' Zal denkik te maken hebben met mijn voeding?
Maar de 125 Watt kan dus ook?

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Aha, zo te zien ligt het aan het moederbord.

Tsja, tenzij je een 95W versie te pakken kan krijgen zit er anders weinig anders op.

Verwijderd

Topicstarter
En welk moederboard en processor zal je me dan aanraden?

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Budget?

Verwijderd

Topicstarter
Heb niet echt een budget. Maar wil het ook niet te gek maken. Iets wat goed werkt voor de komende jaren FIFA

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Hmm, je kan voor de standaard intel build gaan, kan je wel zo 220€ afschrijven.
Anders is er ook nog de 6300 optie, die is zo'n 150€, of de 8320 optie, 190€.
Dan kan je ook nog voor de 1155 2e hands optie gaan, zal zo'n 150€ kosten.

Ik schat in dat je je setje kan verkopen voor 70€, of zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
de 1155 optie. Kan je me de links geven van wat ik dan moet aanschaffen? Dan kan ik zelf wel opzoek naar die spullen op Marktplaats enzo... Alvast bedankt voor je moeite.

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Iets als een ivy bridge i5, 3470 oid + bijpassende mobo.
Een goedkope sandy bridge i7 is ook niet verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo weinig verstand van dit allemaal, dat ik echt niet weet waar je het over hebt... Sorry...

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ook nog een link welk moederboard ik moet aanschaffen?

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

http://tweakers.net/categ...AVFlijpJVtJKJsaWZUmxtbS0A

Edit: Jouw biostar is M-ATX, nu weet ik niet wat voor kast je hebt, maar als je onderaan het moederbord geen ruimte meer hebt is ATX ( en E-ATX ) geen optie.

[ Voor 34% gewijzigd door Thomg op 25-09-2014 02:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan ga ik dus voor deze: pricewatch: ASRock B75 Pro3-M

Staat er in de V&A geschikte processors momenteel die je me kunt aanbevelen?
Sorry als ik zo lastig ben, maar ben gewoon echt niet thuis in dit soort dingen.
Wel erg fijn dat je zo goed helpt!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Zag er niet verkeerd uit.
V&A aangeboden: Intel Core i5 3470 Tray

Garantie is wel jammer, maar hij is ( zo te zien ) wel betrouwbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt!
Dit is mijn kast trouwens: http://www.aerocool.com.t...vance-edition-information

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Zo te zien mag ATX dus ook.

Verwijderd

Topicstarter
En dat houd in?
Pagina: 1 2 Laatste