[iPhone 6 & 6 Plus] AppleCare of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
Ik zit te twijfelen om voor het eerst AppleCare aan te schaffen. Vooral omdat het toestel dat ik heb gekocht (6+) erg groot (grotere kans op valschade) is en het zal waarschijnlijk erg duur zijn om een scherm te laten vervangen.

Kosten: € 99,- eenmalig
Kosten vervangen toestel door bijv. val- of waterschade: € 79,- per incident (max 2)

Daarnaast gratis express-levering bij defecten die onder garantie vallen) en 2 jaar garantie via Apple.

Meer mensen dit al een keer gedaan voor een iPhone? Of kan ik voor dat geld beter een verzekering afsluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door funk-e op 26-09-2014 17:28 ]

...less is more

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Je hebt toch al 2 jaar garantie.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Valschade, waar funk-e het over heeft, wordt echt niet gedekt onder de garantie... ;)

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 11:34
Dan is een goed hoesje goedkoper

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nee, maar een nieuw scherm kost je ook rond de € 100,- en in mijn geval werd het zelfs gedekt door de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:41

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

funk-e schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:27:
Kosten: € 99,- eenmalig
Kosten vervangen toestel door bijv. val- of waterschade: € 79,- per incident (max 2)
Er is "een eigen risico van € 69 per voorval".

Indien je je iPhone particulier hebt gekocht kan het interessanter zijn om buitenhuisdekking bij je inboedelverzekering te doen. Let echter wel op de maximale dekking (€ 250 per incident schiet niet veel op) en eventueel eigen risico. Niet elke verzekeraar biedt dit (met goede voorwaarden) aan.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mareck1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 12:07
Uiteindelijk is Applecare een verzekering voor je toestel. Voor normale defecten ben je als particulier in Nederland al goed beschermt door de wet (dit is fors minder wanneer je het toestel zakelijk hebt gekocht).

Voor elke verzekering (of het nu brand, diefstal, tandarts of wat dan ook is) moet je jezelf de vraag stellen: "Als ik de verzekering niet zou hebben, zou ik dan zonder al te veel problemen alles uit eigen zak kunnen betalen?". Als het antwoord daarop ja is dan is, naar mijn mening, waarschijnlijk een verzekering overbodig en ben je bovendien op de lange duur (vele jaren) waarschijnlijk goedkoper uit, ook al had je tussendoor aanspraak kunnen maken op de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:38
Ik heb voor het eerst Applecare+ gekocht, had de iPhone 6 bij Mediamarkt gekocht en daarna Apple gebeld om het te laten activeren op mijn toestel. Je moet als je het via Apple telefoon regelt wel een creditcard hebben om te betalen of je kan naar een Apple Store in bivorbeeld Amsterdam en het daar doen dan kan je met je pinpas betalen. Ik heb het er bij gepakt om het een dure telefoon is en het wel de 99 euro waard vind, ik werk veel met water dus mocht er wat gebeuren kan ik toch 2 keer een nieuwe krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:05
Nieuwe schermen zijn voorlopig nog +250 euro (als ze al aan te komen zijn) via de lokale telefoonboertjes.
En een verzekering bij een Telco kost je rond de €10 p/maand en een eigen risico van ongeveer €50.

AppleCare+ zit op 99/24 = 4,13 p/maand + eigen risico van €69, dus dat is verreweg de goedkoopste losse verzekering die je kunt kopen.

Enige dat goedkoper is, is als je het bij je buiten de deur verzekering kunt regelen.

Probleem daarbij, is dat je met een 3e partij zit (de verzekeraar) wat een vervanging kan vertragen (opsturen, prijsopgave, etc..).
Met AppleCare+ bel je met Apple en ze sturen je direct een nieuw toestel toe, waarna je de defecte retour stuurt als je de vervangende hebt ontvangen. Zo zit je dus nooit zonder telefoon...

En als je je telefoon na 2 jaar door wil verkopen en je hebt nog AppleCare+ kan deze natuurlijk altijd ongelukkig terechtkomen, waardoor je een mooi vervangend toestel in de seal hebt om aan te bieden op Marktplaats...

[ Voor 12% gewijzigd door RobbieB op 04-10-2014 18:52 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon niet laten vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:17
RobbieB schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:51:
Nieuwe schermen zijn voorlopig nog +250 euro (als ze al aan te komen zijn) via de lokale telefoonboertjes.
Vergeet niet dat je bij Apple zelf altijd een nieuw toestel kunt krijgen: https://www.apple.com/support/iphone/repair/other/ Ikzelf heb het in de states een keer gehad met de 5. Vervangend toestel voor 269 dollar waarvan ik ook nog een deel van reisverzekering heb gekregen. Iphone 6+ is op dit moment $329,- iphone 6 $299,- dat is dus wat die gasten van bend-+ videos kwijt zijn. Ik vermoed dat je in nederland hetzelfde kwijt bent maar dan in Euro.

Je moet het zo zien. Als je voor elk toestel/computer etc wat je koopt het bedrag wat je aan extra verzekering/apple care kwijt bent apart zou zetten (voor als het misgaat) ben je uit eindelijk goedkoper uit.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:14

InFamous

excommunicado

Ik heb voor €3,44 een all-risk buitenshuis verzekering afgesloten met een maximale vergoeding van €1000 per incident. Eerste keer geen eigen risico, als de tweede keer binnen 2 jaar is €100 eigen risico.

Daarnaast is alles wat ik buitenshuis meeneem verzekerd tot 1000 euro en niet alleen mijn toestel.

Daarbij heb ik een all-risk inboedelverzekering, die toch al loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door InFamous op 04-10-2014 20:56 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53
Interessant! Bij welke maatschappij is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:14

InFamous

excommunicado

Centraal beheer achmea, dat is wel in combinatie met mijn inboedel verzekering. Wat een losse verzekering kost durf ik niet te zeggen.

Enigste nadeel wat er wel is, per incident ben je tot 1000 verzekerd, dus als jij je tas met laptop, mp3 speler en telefoon ergens vergeet of gestolen word dan krijg je maar max 1000 euro.

[ Voor 41% gewijzigd door InFamous op 04-10-2014 21:06 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Een beetje offtopic maar dit topic leek me nog het meest geschikt voor mijn vraag:
Ik heb een iPhone 6 besteld in de Belgische online store en was nu aan het kijken naar Applecare+. Ik vind dit echter in de Belgische store niet terug, enkel in de Nederlandse. Heeft iemand een idee of het uitmaakt in welk land je de Applecare+ aanschaft? En hoe zit het eventueel dan met verzending etc. als ik ooit aanspraak moet maken op Applecare?
Sidenote: ik vermoed dat dit te maken heeft met het ontbreken van officiële Apple Stores in België, maar het zou jammer zijn om dit garanties niet te kunnen aanschaffen. 69 EUR voor een nieuw toestel in geval van eigen schade is in mijn ogen geen slechte deal.

[ Voor 23% gewijzigd door Darkstar op 06-10-2014 12:21 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Darkstar schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:10:
Een beetje offtopic maar dit topic leek me nog het meest geschikt voor mijn vraag:
Ik heb een iPhone 6 besteld in de Belgische online store en was nu aan het kijken naar Applecare+. Ik vind dit echter in de Belgische store niet terug, enkel in de Nederlandse. Heeft iemand een idee of het uitmaakt in welk land je de Applecare+ aanschaft? En hoe zit het eventueel dan met verzending etc. als ik ooit aanspraak moet maken op Applecare?
Sidenote: ik vermoed dat dit te maken heeft met het ontbreken van officiële Apple Stores in België, maar het zou jammer zijn om dit garanties niet te kunnen aanschaffen. 69 EUR voor een nieuw toestel in geval van eigen schade is in mijn ogen geen slechte deal.
Gewoon bellen naar AppleCare, heb ik ook gedaan vorige week en hun vroegen mij dat ik in Nederland of Belgie woonde.
Dus ik denk dat je gewoon naar een Belgische afdeling word gestuurd.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@Earzz, goeie tip, thx!

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:20
Kan iemand die ervaring heeft met schade verhalen via AppleCare antwoord geven op mijn volgende vraag?

Stel ik laat mijn iPhone 6 vallen en het scherm is gebroken maar functioneert nog prima. Als ik dan met Apple bel, krijg ik dan een nieuwe iPhone 6 en stuur ik de defect op, of moet ik naar de Apple store om hem te laten repareren? Uiteraard betaal ik dan het eigen risico van €69,-

Alvast bedankt !

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimDJ schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:31:
[...]

Vergeet niet dat je bij Apple zelf altijd een nieuw toestel kunt krijgen: https://www.apple.com/support/iphone/repair/other/ Ikzelf heb het in de states een keer gehad met de 5. Vervangend toestel voor 269 dollar waarvan ik ook nog een deel van reisverzekering heb gekregen. Iphone 6+ is op dit moment $329,- iphone 6 $299,- dat is dus wat die gasten van bend-+ videos kwijt zijn. Ik vermoed dat je in nederland hetzelfde kwijt bent maar dan in Euro.
.
Ik kan dit helaas niet terug vinden op de Nederlandse site van apple.
Zal toch ook wel voor Nederland gelden toch?

In dat geval zou je als je een goede buiten de deur verzekering hebt geen Care+ hoeven afsluiten.

De volgende situatie zou zich dan voor kunnen doen:

In het geval van schade een repair aanvragen.
Gebruik maken van express replacement ad 29,00 zodat je niet hoeft te wachten.
Nieuw toestel voor 329,00
Afhankelijk van je verzekering krijg je hier dan een deel of alles van vergoed.
En grote kans dat je verzekering alles of in elk geval een groot deel betaald.

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:48
SHIFTER [NL] schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:04:
Kan iemand die ervaring heeft met schade verhalen via AppleCare antwoord geven op mijn volgende vraag?

Stel ik laat mijn iPhone 6 vallen en het scherm is gebroken maar functioneert nog prima. Als ik dan met Apple bel, krijg ik dan een nieuwe iPhone 6 en stuur ik de defect op, of moet ik naar de Apple store om hem te laten repareren? Uiteraard betaal ik dan het eigen risico van €69,-

Alvast bedankt !
AppleCare of AppleCare+?

Ik heb er specifiek naar gevraagd bij AppleCare+ en daar zit gratis express replacement bij.
Dus je krijgt een nieuwe (refurbished) en daarna stuur je via UPS de defecte retour.

Bij de gewone AppleCare weet ik niet of express replacement standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:58
SHIFTER [NL] schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:04:

Alvast bedankt !
Je kan naar de Apple Store, of je maakt gebruik van de (gratis voor AppleCare) Express Replacement Service. Hierbij stuurt Apple je eerst een vervangend toestel op en daarna stuur je met de bijgeleverde verpakking je oude toestel terug. Je moet wel een creditcard nummer doorgeven als borg. Bij mijn iPhone 5 duurde dit 1 a 2 werkdagen, misschien dat het voor de iPhone 6 iets langer duurt.
Domino schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:05:
[...]

AppleCare of AppleCare+?

Ik heb er specifiek naar gevraagd bij AppleCare+ en daar zit gratis express replacement bij.
Dus je krijgt een nieuwe (refurbished) en daarna stuur je via UPS de defecte retour.

Bij de gewone AppleCare weet ik niet of express replacement standaard is.
Zowel bij de 'gewone' als 'plus' versie zit express replacement service. Omdat Shifter het over het eigen risico heeft, zal hij AppleCare+ hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door tumke op 06-10-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:20
Bedankt voor de info! Op het moment heb ik nog geen AppleCare+ maar twijfel wel om het erbij te nemen.
Ik heb geen creditcard, dus het express replacement service wordt hem dan niet voor mij.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:31
bram1984 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:51:
Nee, maar een nieuw scherm kost je ook rond de € 100,- en in mijn geval werd het zelfs gedekt door de verzekering.
Zag van de week een nieuw schermpje voor de 6+ 325 euro kosten :<

Dan heb ik dat zeker verkeerd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 14:14
Ik heb via Ebay een sealed Applecare+ pakket besteld. Dit kostte me 50 euro inclusief verzendkosten en ik ontvang deze binnen een week thuis. Voor die 50 euro extra neem ik het risico niet om met een gedeukte, gebogen of half kapotte iPhone rond te lopen.

EDIT: ik ben dom geweest 8)7 Heb het standaard garantieplan besteld (wat je in NL dus al gewoon hebt). Ik heb de order geannulleerd en sluit dadelijk Applecare+ af via de telefoon O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Dannydekr op 09-10-2014 19:03 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Dannydekr schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:00:
Ik heb via Ebay een sealed Applecare+ pakket besteld. Dit kostte me 50 euro inclusief verzendkosten en ik ontvang deze binnen een week thuis. Voor die 50 euro extra neem ik het risico niet om met een gedeukte, gebogen of half kapotte iPhone rond te lopen.
Hmm, kan dat? Dacht dat een Apple Support medewerker je moet toevoegen ivm. diagnostics controle...
- Je kunt AppleCare+ ook binnen 30 dagen na aankoop van je iPhone kopen bij een Apple Store (je iPhone wordt dan eerst aan een inspectie onderworpen en je moet het aankoopbewijs overleggen).
- Of je kunt het binnen 60 dagen na aankoop van je iPhone alsnog kopen door te bellen met (31) 0800 0201581 (je moet dan een diagnostische test uitvoeren en een aankoopbewijs kunnen overleggen). De aankoopdatum van je iPhone is de datum waarop we je iPhone verzenden en het aankoopbedrag in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Klopt, is inderdaad niet zelf te activeren. Geen idee wat hij dan wel heeft gekocht. Er bestaat niet eens een fysiek 'sealed' AppleCare+ doosje.

[ Voor 26% gewijzigd door Muthas op 09-10-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 22:30
Dennischo schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:21:
[...]

Hmm, kan dat? Dacht dat een Apple Support medewerker je moet toevoegen ivm. diagnostics controle...

[...]
Volgens mij kan dat inderdaad niet, zal dan wel normaal applecare zijn excl. schade dekking á €69 per ongeval (maximaal 2 schade gevallen in 2 jaar).

Ik twijfel nog om applecare+ aan te schaffen, ben wel altijd heel erg zuinig en nog nooit (klopt af) een gebroken scherm gehad. Maar met mochten er kleine dingen zijn ben je met Applecare toch wel voorzien van super service. Misschien maar normale applecare kopen welke ik op ebay zie staan voor 40 euro, excl. schade dekking dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:42
Dannydekr schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:00:
Is dat dan geen oud AppleCare pakket?

[ Voor 7% gewijzigd door hdtracer op 09-10-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 14:14
Zojuist Applecare+ afgesloten via de telefoon. Ging allemaal prima. Mijn reden dat ik dit doe is dat je 24maanden lang beschermd bent tegen vallen/stoten en mocht je dus een gebogen iPhone hebben, een gebarsten scherm of wat dan ook, kun je in principe de winkel binnenlopen en krijg je vrijwel altijd een andere iPhone mee naar huis. Als dat niet het geval is, of je wil niet langs gaan, krijg je gewoon via de post een leentoestel toegestuurd en uiteindelijk je eigen iPhone weer thuisgestuurd. Zo'n service heb je bijna nergens voor dezelfde prijs.

De internetverzekeringen zijn allemaal erg vaag vind ik. Je moet je toestel opsturen, zij bepalen dan of die überhaupt onder de verzekering valt en je iPhone komt bij 1 of ander vaag repeareercentrum terecht waar je hem soms drie weken lang kwijt bent.

Applecare+ is gewoon gemakzucht. Zolang je hem niet in het water laat vallen althans, want dat is niet verzekerd, evenals diefstal ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Dannydekr op 10-10-2014 23:21 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:48
Dannydekr schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:03:
Zojuist Applecare+ afgesloten via de telefoon. Ging allemaal prima. Mijn reden dat ik dit doe is dat je 24maanden lang beschermd bent tegen vallen/stoten en mocht je dus een gebogen iPhone hebben, een gebarsten scherm of wat dan ook, kun je in principe de winkel binnenlopen en krijg je vrijwel altijd een andere iPhone mee naar huis. Als dat niet het geval is, of je wil niet langs gaan, krijg je gewoon via de post een leentoestel toegestuurd en uiteindelijk je eigen iPhone weer thuisgestuurd. Zo'n service heb je bijna nergens voor dezelfde prijs.

De internetverzekeringen zijn allemaal erg vaag vind ik. Je moet je toestel opsturen, zij bepalen dan of die überhaupt onder de verzekering valt en je iPhone komt bij 1 of ander vaag repeareercentrum terecht waar je hem soms drie weken lang kwijt bent.

Applecare+ is gewoon gemakzucht. Zolang je hem niet in het water laat vallen althans, want dat is niet verzekerd, evenals diefstal ;)
Sterker nog. Dat 'leentoestel' is een reburbished toestel wat je gelijk mag houden.
Je oude toestel herstellen ze naar fabriek specificaties en gaat weer naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even aangenomen dat de telefoon 600 nieuw kost, dan is 100 euro + 69 (of 79) euro eigen risico toch wel 1/3e van de nieuwprijs. Ik sta er wat versteld van dat jullie dat zo snel afsluiten. Ik vind het nogal duur. En dat voor een periode van maar 2 jaar.

Nou, ik hoop dat jullie wat aan de verzekering hebben. Anders is het vrij zuur. Ik heb al bijna 20 jaar een mobiele telefoon en heb maar 1 keer gehad dat hij defect was door waterschade (mijn zoon had hem in het zwembad gegooid). Zo'n verzekering lijkt me daardoor niet lonend. Of jullie gaan anders met de telefoon om dan ik.

Vind het ook apart dat niemand inhaakt op de inboedelverzekering tip. Dan is diefstal ook gedekt (lijkt me de meest voorkomende reden wat er met je telefoon kan gebeuren, kans daarop is vermoedelijk groter dan dat je hem in de wc laat vallen) en het is goedkoper en je bent gelijk voor al je andere spullen ook verzekerd. Kan je van die 200 euro 10 hoesjes kopen ofzo.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik koop dit soort producten altijd met mijn CrediCard.
Aankopen daarmee zijn "gratis" (De kaart kost 2,- Pm maar die ben ik toch al kwijt) mee verzekerd voor een periode van 500 dagen met een eigen risico van €50,-.

Gek genoeg weten mensen dit vaak niet en weten "Hollanders" alleen de zogenaamd negatieve kanten van een creditcard te belichten welke er op het kleine maand bedrag na eigenlijk niet zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Laatst online: 18:02
Inderdaad. Toevallig zelf ook met cc gekocht via apple. Wist niet dat je daar dan ook nog extra garantie / zekerheid hebt via de cc maatschappij. Maar zal ook wel daarom dat ze reclame maken tegenwoordig over deze dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 09:44

Niek_1981

Think Different.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:11:
Even aangenomen dat de telefoon 600 nieuw kost, dan is 100 euro + 69 (of 79) euro eigen risico toch wel 1/3e van de nieuwprijs. Ik sta er wat versteld van dat jullie dat zo snel afsluiten. Ik vind het nogal duur. En dat voor een periode van maar 2 jaar.

Nou, ik hoop dat jullie wat aan de verzekering hebben. Anders is het vrij zuur. Ik heb al bijna 20 jaar een mobiele telefoon en heb maar 1 keer gehad dat hij defect was door waterschade (mijn zoon had hem in het zwembad gegooid). Zo'n verzekering lijkt me daardoor niet lonend. Of jullie gaan anders met de telefoon om dan ik.

Vind het ook apart dat niemand inhaakt op de inboedelverzekering tip. Dan is diefstal ook gedekt (lijkt me de meest voorkomende reden wat er met je telefoon kan gebeuren, kans daarop is vermoedelijk groter dan dat je hem in de wc laat vallen) en het is goedkoper en je bent gelijk voor al je andere spullen ook verzekerd. Kan je van die 200 euro 10 hoesjes kopen ofzo.
Verzekering heb ik altijd al gehad op mijn telefoons, eigenlijk op iedere iPhone die ik tot nu wel heb gehad.
Maar de service van Apple springt er overal met kop en schouders boven uit. Bovendien zijn ze helemaal niet zo duur in vergelijking met andere maatschappijen.

De verzekeringen van providers daargelaten, dat zijn echt oplichters en de service is ook nog eens bar slecht.

Ik bouw gewoon een graag een stukje extra zekerheid in en wil daar gerust voor betalen ondanks dat ik altijd super zuinig ben (geweest) op mijn iPhone's.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 22:30
Dannydekr schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:03:
.....

....
Waterschade is ook gedekt, zie https://www.apple.com/leg.../applecareplus_nl_tc.html.

Volgens deze link:
“Onopzettelijke schade” betekent fysieke schade, of het kapot gaan of een storing van Uw Gedekte apparatuur vanwege een onvoorziene en onbedoelde gebeurtenis die het gevolg is van het hanteren van de apparatuur (bijvoorbeeld de Gedekte apparatuur laten vallen of contact met vloeistoffen) of van een externe gebeurtenis waarop u geen invloed hebt (bijvoorbeeld extreme omgevings- of weersomstandigheden). De schade moet gevolgen hebben voor het functioneren van uw Gedekte apparatuur en dit geldt dus ook voor barsten in het scherm waardoor het beeldscherm minder goed zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan ik in Nederland AppleCare kopen voor een toestel dat niet in Nederland is aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 22:38

Erw

Executor16 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:05:
Kan ik in Nederland AppleCare kopen voor een toestel dat niet in Nederland is aangeschaft?
Ik denk het haast wel,

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Waar heb je het gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Volgens mij als je model A1586 hebt voor de iPhone 6 hebt of A1524 voor de Plus dan kan dat wel, ik weet in ieder geval dat als je dat model nummer hebt en je de telefoon uit Duitsland koopt of uit Engeland dat je wel in Nederland garantie krijgt. Dus zal je ook al wel AppleCare krijgen.

iPhone 6-modelnummers

Model A1586 (aanbevolen): Europese versie van de iPhone 6, verkrijgbaar in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Australië, Hongkong, Japan, Singapore, Puerto Rico en Verenigd Koninkrijk. In de VS is dit model verkrijgbaar via operator Sprint.

Model A1549: Amerikaanse GSM- en CDMA-versie van de iPhone 6, verkrijgbaar in de VS via operators AT&T, T-Mobile en Verizon. Ook verkrijgbaar in Canada via operators Bell en Rogers.
iPhone 6 Plus-modelnummers

Model A1524 (aanbevolen): Europese versie van de iPhone 6 Plus, zie opsomming van landen hierboven.

Model A1522: Amerikaanse/Canadese versie van de iPhone 6 Plus, in GSM- en CDMA-uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 09:44

Niek_1981

Think Different.

Lijkt mij wel, de enige test die ze doorvoeren is een diagnotische toets, als die succesvol is dan is er niks aan de hand.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubentju
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:47
Zelf heb ik goede ervaringen gehad met apple care.
In sept 2012 een iPhone 5 gekocht met apple care (geen plus).
In dec 2013 begon mijn sleep/wake button slecht te werken, dus een afspraakje gemaakt met Apple store CentrO. Door de drukte moest ik wat langer wachten dan gebruikelijk dus stuurde ze maar iemand die geen Apple Genius was om mij te helpen. Nadat ik mijn iPhone aan hem gaf klikte hij twee keer een zei 'Jep die werkt niet meer, hier graag ff tekenen en dan krijg je een nieuwe.'
En afgelopen week vond ik dat mijn batterij steeds slechter ging werken. Ik haalde maar max 5 uur aan gebruik. Dus weer een afspraak gemaakt met de Genius Bar. Alleen deze keer moest ik naar Haarlem toe omdat alles in CentrO vol zat.
Na een kort gesprekje met een Genius wouden ze de batterij gaan vervangen dit duurde ongeveer 2 uur.
Toen ik het kon ophalen hadden vertelde ze me dat tijdens het vervangen de home button het niet goed meer deed dus toen moest ik weer iets teken en heb ik een remanufactured iPhone gekregen.

tl;dr
sept 2012 iphone gekocht met AppleCare
dec 2013 vervangen voor een nieuw toestel
okt 2014 vervangen voor een remanufactured toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 20:28
Rubentju schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:40:
Zelf heb ik goede ervaringen gehad met apple care.
In sept 2012 een iPhone 5 gekocht met apple care (geen plus).
In dec 2013 begon mijn sleep/wake button slecht te werken, dus een afspraakje gemaakt met Apple store CentrO. Door de drukte moest ik wat langer wachten dan gebruikelijk dus stuurde ze maar iemand die geen Apple Genius was om mij te helpen. Nadat ik mijn iPhone aan hem gaf klikte hij twee keer een zei 'Jep die werkt niet meer, hier graag ff tekenen en dan krijg je een nieuwe.'
En afgelopen week vond ik dat mijn batterij steeds slechter ging werken. Ik haalde maar max 5 uur aan gebruik. Dus weer een afspraak gemaakt met de Genius Bar. Alleen deze keer moest ik naar Haarlem toe omdat alles in CentrO vol zat.
Na een kort gesprekje met een Genius wouden ze de batterij gaan vervangen dit duurde ongeveer 2 uur.
Toen ik het kon ophalen hadden vertelde ze me dat tijdens het vervangen de home button het niet goed meer deed dus toen moest ik weer iets teken en heb ik een remanufactured iPhone gekregen.

tl;dr
sept 2012 iphone gekocht met AppleCare
dec 2013 vervangen voor een nieuw toestel
okt 2014 vervangen voor een remanufactured toestel
Sleep/wake button + batterij kosteloos vervangen na 20 maanden zonder AppleCare met een iPhone 5.
Tijdens het vervangen van de batterij hebben ze het scherm gesloopt, kosteloos nieuw scherm gekregen. Daar heb je geen AppleCare voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubentju
Gangster93 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

Sleep/wake button + batterij kosteloos vervangen na 20 maanden zonder AppleCare met een iPhone 5.
Tijdens het vervangen van de batterij hebben ze het scherm gesloopt, kosteloos nieuw scherm gekregen. Daar heb je geen AppleCare voor nodig.
De Genius is Haarlem vertelde mij dat het me 80 euro had gekost als ik geen AppleCare had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Rubentju schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

De Genius is Haarlem vertelde mij dat het me 80 euro had gekost als ik geen AppleCare had.
Wat een onzin. Je hebt gewoon 2 garantie en in sommige gevallen 3 jaar op een goed werkend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubentju
Gangster93 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:49:
[...]

Wat een onzin. Je hebt gewoon 2 garantie en in sommige gevallen 3 jaar op een goed werkend product.
Je hebt inderdaad twee jaar garantie maar dit is niet op de batterij deze is vaak maar 1 jaar. Wel heb je in het tweede jaar garantie dat bijvoorbeeld het moederboord of het scherm nog goed moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Rubentju schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:39:
[...]

Je hebt inderdaad twee jaar garantie maar dit is niet op de batterij deze is vaak maar 1 jaar. Wel heb je in het tweede jaar garantie dat bijvoorbeeld het moederboord of het scherm nog goed moet werken.
Wanneer je een chat opent met een medewerker waarin je aangeeft dat je batterij niet meer goed werkt kan je een test laten uitvoeren op je iPhone. Komt er uit deze test dat je batterij niet meer goed is, dan wordt deze kosteloos vervangen. Hiervoor dien je een claim in voor het Europees consumentenrecht en dezelfde dag je nog je batterij laten vervangen in een apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubentju
Gangster93 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:26:
[...]

Wanneer je een chat opent met een medewerker waarin je aangeeft dat je batterij niet meer goed werkt kan je een test laten uitvoeren op je iPhone. Komt er uit deze test dat je batterij niet meer goed is, dan wordt deze kosteloos vervangen. Hiervoor dien je een claim in voor het Europees consumentenrecht en dezelfde dag je nog je batterij laten vervangen in een apple store.
Ik denk dat het verschil is dat wanneer je batterij een normale degradatie laat zien op hun diagnose en je wilt de batterij vervangen dat kost jou dit 75 euro. Als je een foute batterij hebt vanuit de fabriek dan liggen de kosten bij Apple. Met mijn iPhone had ik dus het eerste volgens hun diagnose maar door apple care hebben ze het gratis vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn iPhone 6 nu eindelijk binnen en ik zie op de achterkant Model A1586 staan, hopelijk kan ik dus in Nederland AppleCare aanschaffen voor mijn toestel.

Edit: Moet ik hiervoor support bellen? Als ik via de Apple Store wil bestellen krijg ik de volgende melding:
Voor bepaalde producten in je winkelwagentje dient tevens een ander product gekocht te worden. Het benodigde product werd niet gevonden dus werden de andere producten verwijderd.
http://store.apple.com/nl...pplecare-plus-voor-iphone

[ Voor 54% gewijzigd door Executor16 op 17-10-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:50

ötzi

eclecticus

Rubentju schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

Zijn net de twee dingen van de iPhone 5 die je kosteloos door Apple kan laten vervangen/repareren, wake up button en batterij.
Afhankelijk van je S/N weliswaar...
Pagina: 1