Toon posts:

PC ljkt niet genoeg stroom te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste forum bezoekers,

ik heb sinds vandaag een nieuwe case gekocht met 600w voeding (de vorige voldeed niet meer). Nu heb ik mijn moederbord incl alle componenten overgezet, maar nu gaat de pc niet aan. Wanneer ik hem op probeer te starten flitsen de LED lampjes heel even, maar gebeurd er verder niets. De voeding heeft een 20 pin aanluisting en mijn moederbord een 24 pins. Nu heb ik een verloopstekkertje gekocht, maar dit hielp ook niet. Ik heb ook de 20 pin + 4 pin samen in de ATX power poort gestoken en daarnaast nog een 4 pin voor de 12v voor de processor. Ook dit helpt niet. Ik weet niet zo goed waar het aan kan liggen, maar het lijkt alsof de pc niet voldoende stroom krijgt of dat er ergens kortsluiting wordt veroorzaakt. Ik heb alle aansluitingen meerdere keren gecontroleerd en alles lijkt goed te zitten. Help?

Case + voeding: https://afuture.nl//productview.php?productID=258504

Moederbord: http://www.mycom.nl/compo...245/asus-m5a78l-m-lx3sam3

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Voeding dumpen en een goede halen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou inderdaad een deugdelijke voeding halen. Dat hoeft niet eens zo heel duur te zijn, 600W is dikke overkill, tenzij je met flinke videokaarten en CPUs gaat werken. Met een goede 300W kom je ook prima uit de voeten.

LCPower is een crapmerk als het aankomt op voedingen, dus die zou ik sowieso niet gaan gebruiken.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:54
Het is misschien handig als je de complete specs van je PC in een netjes RML-lijstje post. ZIe Handleiding Pricewatch als je niet weet hoe dat moet.

Verder, Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?
Thomg schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:39:
Voeding dumpen en een goede halen.
Dat het geen kwaliteitsvoeding betreft betekent nog niet dat een gemiddeld systeem er geheel niet op zou booten.

Wat als TS nu een nieuwe voeding haalt en de boel nog niet blijkt te werken omdat er een afstandsbusje teveel in zit?

Ja die dingen zijn verre van A-kwaliteit, nee je moet ze niet kopen, maar dan hoef je ze nog niet als onstabiel explosief te beschouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 25-09-2014 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik inderdaad al een beetje bang voor. Mijn vorige voeding was 450W, maar hierbij viel mijn pc regelmatig uit. Er zit verder niets bijzonders in, FX 6300 processor, een Geforce GT 610, 2 HDD en een SSD. Zou er een mogelijkheid zijn om mijn oude 450W voeding te gebruiken, zonder dat hij telkens uitvalt of gewoon lekker een degelijk voeding halen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je oude voeding ook een baggerding is dan verklaart dat waarom het ding uitvalt. Wat voor eentje was dat?

• Thralas
Is de reden dat je een nieuwe case/voeding hebt gekocht het feit dat de PC met de oude voeding vaak uitviel?

Het kan natuurlijk geen kwaad om het even te proberen met de oude voeding - daar zou die dan tenminste mee moeten booten. Verder wat TERW_DAN hierboven zegt.

Trouwens, gezien het feit dat je de nieuwe voeding/case pas sinds vandaag hebt kun je de boel misschien nog ruilen? Hoewel ik de explosievenangst van anderen niet deel zou ik wel iedere kans aangrijpen om 'm terug te brengen voor iets fatsoenlijks.

[ Voor 31% gewijzigd door Thralas op 25-09-2014 18:49 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Thralas schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:44:
Dat het geen kwaliteitsvoeding betreft betekent nog niet dat een gemiddeld systeem er geheel niet op zou booten.

Wat als TS nu een nieuwe voeding haalt en de boel nog niet blijkt te werken omdat er een afstandsbusje teveel in zit?

Ja die dingen zijn verre van A-kwaliteit, nee je moet ze niet kopen, maar dan hoef je ze nog niet als onstabiel explosief te beschouwen.
Je haalt de verkeerde toon uit mijn post.
Het ligt waarschijnlijk niet aan de voeding zelf, maar er wordt waarschijnlijk ergens kortsluiting gemaakt.
Maar waarom de moeite nemen om dat te debuggen?
Weggooien dat snertding en gewoon een goede aanschaffen.

Je pc + stroomrekening worden er vrolijker op.

Er is echt geen enkele reden om te besparen op de voeding, die kan je vrijwel altijd meenemen en blijft relatief waardevast!

Verwijderd

Topicstarter
Oude voeding zat ooit aantal jaar geleden standaard in de case, geen A klasse merk, maar heeft het altijd goed gedaan. Toen ik een aantal weken geleden een nieuwe processor heb gekocht begon hij uit te vallen. De reden van de nieuwe case was inderdaad het uitvallen, aangezien mijn oude b-klasse voeding prima werk leverde voorzag ik geen problemen met de nieuwe case.

Verwijderd

Topicstarter
Hier de RML:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 85,95€ 85,95
1Asus M5A78L-M/USB3€ 49,-€ 49,-
1MSI GeForce GT 610 (810MHz) 2GB€ 37,50€ 37,50
1Seagate Desktop HDD, 500GB€ 42,-€ 42,-
1LC-Power Pro-925B€ 47,35€ 47,35
2Kingston 4GB DDR3 1333MHz Kit€ 54,50€ 54,50
1OCZ Deneva C 2.5" SSD 60GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 316,30

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 18:56 ]

• Thralas
Thomg schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:50:
Je haalt de verkeerde toon uit mijn post.
Het ligt waarschijnlijk niet aan de voeding zelf, maar er wordt waarschijnlijk ergens kortsluiting gemaakt.
Wat helpt het dan om een nieuwe te halen, als het niet aan de boeding ligt?
Er is echt geen enkele reden om te besparen op de voeding, die kan je vrijwel altijd meenemen en blijft relatief waardevast!
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. :)
Thanks! Probeer nu in ieder geval de oude voeding even, dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan de nieuwe ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Oude voeding geprobeerd en werkt gewoon, maar de voeding begon hevig te roken (helemaal niet goed dus). Wat voor een goede voeding zouden jullie aanraden voor mijn systeem?

• Thralas
Als er nu rook uitkomt en 'ie dat eerst niet deed zou ik toch even nalopen of je nergens kortsluiting maakt.

Ervanuitgaande dat de indicatie van TERW_DAN (300W) klopt (lijkt me wel, niet nagerekend) is dit een prima keus: pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

Zie ook [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 25-09-2014 19:58 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

300W is inderdaad zat.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik heb de pc een tweede keer opgestart en deze keer kwam er geen rook uit, de pc ging wel aan, maar reageert nergers op (monitor, power knop ingedrukt houden). Ik denk dat de oude voeding gefrituurd is, maar hij gaat dus nog wel aan. Ik blijf het vreemd vinden dat een gloednieuwe voeding (ook al is het een crap merk) helemaal niet werkt.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Kan ook een DOA zijn, om dat te bevestigen kan je ook alles uit de kast halen en op iets als foam leggen ( die krijg je bij je mobo ).

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat ook het geval zijn als hij heel kort stroom geefr en daarna weg valt? En is mijn oude voeding inderdaad overleden als hij wel gewoon aan gaat maar nergens op reageert? In ieder geval bedankt voor al jullie hulpvolle input!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
De voeding heeft een 20 pin aanluisting en mijn moederbord een 24 pins.
Volgens http://www.lc-power.de/index.php?id=488 heeft die voeding wel degelijk een 20+4 pins aansluiting.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
@Peter, klopt inderdaad. Ik dacht in eerste instantie niet, maar het is inderdaad een 20+4. Het probleem blijft echter hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
Voeding trouwens gecheckt (door even een paperclip te gebruiken) en de fan draait gewoon. De voeding zou het dus moeten doen, ligt het dan toch aan iets anders?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:58:
Voeding trouwens gecheckt (door even een paperclip te gebruiken) en de fan draait gewoon. De voeding zou het dus moeten doen, ligt het dan toch aan iets anders?
Zoals ik al zei mogelijk kortsluiting.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Heb je nu al eens zonder kast getest? Zowel het roken van je vorige voeding als het uitvallen van de huidige kunnen worden verklaard door een kortsluiting.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder kast en alleen met de 20 pin aangesloten op het moederbord getest, nog steeds hetzelfde resultaat

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:08:
Zonder kast en alleen met de 20 pin aangesloten op het moederbord getest, nog steeds hetzelfde resultaat
Dus hoe heb je het nou gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Alles van het moederbord ontkoppeld, behalve de 20 pin voeding en de power stekkertjes. Krijg nog steeds een miliseconde stroom, maar valt daarna direct weg

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:13:
Alles van het moederbord ontkoppeld, behalve de 20 pin voeding en de power stekkertjes. Krijg nog steeds een miliseconde stroom, maar valt daarna direct weg
Nee, dat bedoelde ik niet.

Moederbord uit de kast halen en op zo'n foam leggen die je bij je moederbord krijgt.
Dan aansluiten en testen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5wtWhMB.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Thomg op 25-09-2014 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah sorry, net geprobeerd op het foam. Moederbord geeft een groen lampje, de kortsluiting zit dus ergens bij de connectoren of met de kast zelf.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:24:
Ah sorry, net geprobeerd op het foam. Moederbord geeft een groen lampje, de kortsluiting zit dus ergens bij de connectoren of met de kast zelf.
Doe nu de rest er ook op aan, werkt het?

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-02 00:22
Waarschijnlijk een standoff te veel

druk en typefouten voorbehouden

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt inderdaad buiten de kast, dus ik denk dat er kortsluiting wordt veroorzaakt tussen het moederbord en de kast. Wanneer ik alles terug heb gezet zonder dat het moederbord de kast raakt zal ik laten weten of dit het was

Verwijderd

Topicstarter
Kortsluiting zat inderdaad tussen het moederbord en de kast. Bedankt allemaal voor de reacties!

Verwijderd

:)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 18:58 ]

Verwijderd

:)
Pagina: 1