Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NIeuwe auto waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:54

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Wegens teveel onderhoud, milieuwetgeving (mag de stad niet meer in) en belasting is het voor mij niet meer rendabel om mijn oude Golf 1 diesel te houden.

Deze is ondertussen verkocht en dus wil ik wat nieuws gaan kopen. Helaas is mijn vader onlangs overleden, hierdoor is er echter wel geld vrijgekomen. Een deel hiervan wil ik nu gaan gebruiken om een nieuwe auto aan te schaffen. De Golf heb ik destijds met mijn vader gekocht en opgeknapt en hij gaf me dan ook altijd advies over de aankoop van een auto en dergelijke. Nu moet ik dit zelf gaan doen, maar ik zie zelf door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keus...

Het eerste wat ik in ieder geval heb gedaan zijn een aantal eisen opstellen:
  • Recente auto, ik wil de komende tijd weinig onderhoud hebben en het gemak ervaren van een redelijk luxe auto. Liefst dus een auto van minder dan 5 jaar oud.
  • Er moeten 4 personen in kunnen. Een cabrio (hoewel leuk) is dan niet erg praktisch.
  • Het liefste wil ik iets van een schuifdak of glazen dak, in mijn Golf had ik een schuifdakje en dat was echt ideaal.
Vervolgens ben ik gaan kijken hoeveel ga ik de auto gebruiken? Ik deel de auto samen met mijn vriendin, we rijden op dit moment niet erg veel. Maar dit gaat in de toekomst zeker meer worden, als de studie klaar is over +/- 2 jaar. De auto moet daarnaast ook representatief zijn, zodat ik er later ook mee kan aankomen bij mijn baan of zij bij haar baan. Daarnaast zal de auto ook gebruikt gaan worden voor vakanties (met de Golf hebben we een aantal jaar terug een roadtrip gedaan van 6000KM). Kortom ik denk aan een benzine auto, daar het aantal kilometers niet heel erg veel gaat zijn. Ik gok de eerste 2 jaar op zo'n 12000KM.

Een ander belangrijk punt is het budget. Ik heb zo'n €10.000 te besteden. Hier zit nog wel wat speling op, maar wil het ook niet té gek maken. Als ik meer voor minder kan krijgen is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Een belangrijk punt is natuurlijk wat vind je belangrijk qua rijgemak en wegbeleving? Maar ik heb hier weinig ervaring mee, ik vond mijn Golf altijd prima rijden. Alles zal wat dat betreft een enorme vooruitgang zijn. Ik wil wel enige luxe in de auto, denk dan aan elektrische ramen, airco. Mijn voorkeur gaat uit naar een auto die toch wel wat paardjes heeft, maar geen overdreven sportbak.

Iets wat ik ook tegenkwam en waar ik enorm tegenstrijdige verhalen over lees zijn ex-lease auto's. Dit zijn vaak auto's met toch wel leuke opties, dealer onderhouden en vaak tegen een scherpe prijs aangeboden. Iemand hier die daar toevallig ervaring mee heeft?

Dan als laatste, wat ik al heb gevonden. Dit is allemaal redelijk gebaseerd op het uiterlijk en wat ik mooi vind. Ik zal sowieso moeten gaan proefrijden, maar het geeft wel een indicatie van waar ik een beetje naar op zoek ben. Ik denk in de richting van een Seat Leon, Fiat Bravo of Ford Focus. Daarnaast vind ik een Alfa Romeo ook wel wat hebben. Dingen als een Renault Twingo, Opel Corsa of een BMW vind ik dan weer niks, maar nogmaals dit is allemaal puur op uiterlijk.

Lang verhaal, maar ik ben kort gezegd op zoek naar advies en suggesties. Waar ga je zelf kijken als je een nieuwe auto gaat kopen? Hebben jullie suggesties gelet op de criteria? Moet ik mijn criteria nog meer gaan bijstellen, zo ja welke criteria zijn er nog meer?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Lang verhaal maar je verteld niets:
standaard opties die je in elk topic vind:
- Hoe ruim vind je ruim? in een 106 pas je ook met 4 man als je inschikt.
- Wat wil je max kwijt zijn aan wegenbelasting
- Hoe zit je qua verzekering (wat wil je max kwijt zijn en hoe oud ben je?)
- Moet de 10.000 euro op of is goedkoper beter?
- Wat is representatief? Met een leuke Colt van 4000 euro kun je ook overal wel aankomen, al ben je straks advocaat staat het misschien wel een tikkie vreemd maar goed, zolang je nog geen NO FEAR stickers in je ruit hebt moet het naar je werk rijden wel kunnen toch?
- Wat vind je goed rijden? strak en sportief, snel door de bocht of lekker comfortabel cruisen?
- wat vind jij 'wel wat paardjes' op wat voor gewicht (op 900 kilo is 100PK best veel, op 1500kg niet)
- Kofferbak?

[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 25-09-2014 16:59 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ex-lease zal ik niet doen, vaak wordt de laatste beurt voor de auto uit de lease gaat overgeslagen, maar wel in het boekje geschreven. Ook is de gemiddelde leaserijder niet echt zuinig op de auto.

---RAWE CEEK!!!---

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

NoFearCreations schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:02:
Ex-lease zal ik niet doen, vaak wordt de laatste beurt voor de auto uit de lease gaat overgeslagen, maar wel in het boekje geschreven. Ook is de gemiddelde leaserijder niet echt zuinig op de auto.
Succes met een niet ex lease auto vinden groter dan het B segment.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:53
Audi A1. :9~

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
GoldenSample schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:57:
Lang verhaal maar je verteld niets:
standaard opties die je in elk topic vind:
- Hoe ruim vind je ruim? in een 106 pas je ook met 4 man als je inschikt.
- Wat wil je max kwijt zijn aan wegenbelasting
- Hoe zit je qua verzekering (wat wil je max kwijt zijn en hoe oud ben je?)
- Moet de 10.000 euro op of is goedkoper beter?
- Wat is representatief? Met een leuke Colt van 4000 euro kun je ook overal wel aankomen, al ben je straks advocaat staat het misschien wel een tikkie vreemd maar goed, zolang je nog geen NO FEAR stickers in je ruit hebt moet het naar je werk rijden wel kunnen toch?
- Wat vind je goed rijden? strak en sportief, snel door de bocht of lekker comfortabel cruisen?
- wat vind jij 'wel wat paardjes' op wat voor gewicht (op 900 kilo is 100PK best veel, op 1500kg niet)
- Kofferbak?
Kijk hier heb ik wat aan :)

Mijn golf was ruim genoeg qua bagage en mensen achterin. Om maar een auto van deze tijd te gebruiken als voorbeeld. Mijn moeder rijdt in de nieuwe Twingo en die vind ik meer dan ruim zat. Ik wil in ieder geval wel een kofferbak waar bagage in kan voor 2 man.

Qua maandelijkse lasten wil ik maximaal 90 euro kwijt zijn, hier geldt wel minder is beter. Mijn vriendin en ik delen deze kosten. Ik heb nu 3 schade vrije jaren en ben 24. Ik betaalde voor mijn Golf 26 euro per maand, we hebben een leuke korting omdat we met het hele gezin bij dezelfde zitten.

De 10k moet uiteraard niet op. Als ik voor €5000,- een leuke auto kan aanschaffen is dit voor mij ook prima.

Representatief is voor mij, geen sportuitlaat, geen verlaagde auto en geen spoilers. Ik ben me ervan bewust dat de meeste auto's dit niet hebben, maar om de sjonny bakken maar direct te filteren. Bij toekomstig werk is er een grote kans dat ik veel bij klanten langs moet overigens.

Op je vraag over wat ik goed vind rijden kan ik niet echt een duidelijk antwoord geven. Mijn Golf had 54pk en kwam redelijk goed mee in het verkeer, maar bij de 120KM/h hield het op. Hetzelfde geldt voor het aantal pk's. Ik heb hier gewoonweg weinig ervaring mee. Het enige dat ik weet is dat ik in ieder geval ook als ik 120KM/h rijd nog snel kan versnellen en kan inhalen.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:14
Persoonlijk zou ik in jouw geval kijken naar een Ford Focus (stuurt goed), Toyota Auris/Prius hybride (weinig brandstofverbruik in stad), Mazda 3 (wegligging) of een Fiat Bravo (tweedehands goedkoop want schrijven snel af). 3 heel verschillende auto's van ongeveer dezelfde grootte. Als je een slag kleiner zou gaan rijden zou ik gaan kijken voor een Fiesta, Volvo C30 of een Punto Evo/Grande Punto.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
patrickkoning schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:54:
Persoonlijk zou ik in jouw geval kijken naar een Ford Focus (stuurt goed), Toyota Auris/Prius hybride (weinig brandstofverbruik in stad), Mazda 3 (wegligging) of een Fiat Bravo (tweedehands goedkoop want schrijven snel af). 3 heel verschillende auto's van ongeveer dezelfde grootte. Als je een slag kleiner zou gaan rijden zou ik gaan kijken voor een Fiesta, Volvo C30 of een Punto Evo/Grande Punto.
Als ik kijk hoe groot een Golf 1 is, dan denk ik dat een Ford Fiesta of Fiat Punto al even ruim is zo niet ruimer dan de Golf 1. Een benzine Punto rijd best sportief nog en hoeft je zo te zien ook niet al te veel te kosten. Een Fiesta overigens ook niet. Wellicht kan je ook iets als een VW Polo bekijken, al zou ik de Blue Motion (diesel) modellen mijden. Die dingen zijn vreselijk traag en de zuinigheid is zwaar overdreven.

Met 10.000 euro als budget heb je genoeg keuze en ergens vermoed ik dat je ook geld over kan houden.

Voor wat betreft ex lease wagens, ik heb ook wel gehoord dat de leasemaatschappijen bezuinigen op hun auto's als het einde van het contract nadert. Maar de auto's waar je naar kijkt zal een groot deel ex lease van zijn. Dit is de 14% categorie die nog altijd onverminderd populair is onder lease rijdend Nederland.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:30

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Honda Accord type S van 2006-2008, zelfde als ik heb [ik heb de diesel variant]
Dan heb je echt alles wat je wil, alle luxe en +-200pk.

Zoek je goed kan je voor dat zelfde geld ook wel een 2.0 benzine 2008+ Accord vinden.

De Nederbelg !

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11 22:59

Jasperlamers

Carpe Diem!

VW up Seat Mii Skoda Citigo ? En anders een polow ;)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jellabie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:42:
Honda Accord type S van 2006-2008, zelfde als ik heb [ik heb de diesel variant]
Dan heb je echt alles wat je wil, alle luxe en +-200pk.

Zoek je goed kan je voor dat zelfde geld ook wel een 2.0 benzine 2008+ Accord vinden.
Hou je dr ff rekening mee dat die Accord een flink zware auto is en we hier in NL wegenbelasting betalen op gewicht? Die Accord is niet goedkoop. Daarom zie je er hier ook zo weinig rijden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:18
The Eagle schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:01:
[...]

Hou je dr ff rekening mee dat die Accord een flink zware auto is en we hier in NL wegenbelasting betalen op gewicht? Die Accord is niet goedkoop. Daarom zie je er hier ook zo weinig rijden ;)
Want 1350kg noem jij 'flink zwaar'? Dat is gewoon een normaal gewicht voor zo'n sedan uit die tijd, eerder aan de lichte dan aan de zware kant zelfs. En ook zeker niet duurder dan een E90 of Passat oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 25-09-2014 19:10 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ah ik zie nu pas dat ik per ongeluk had neergezet dat er meer dan 4 personen in moeten passen. Nu aangepast. Er moeten er namelijk 4 in passen. Nu even niet in de gelegenheid verder te reageren op mensen. Maar daar kom ik nog op, excuses :)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Het Fantoom schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:09:
[...]

Want 1350kg noem jij 'flink zwaar'? Dat is gewoon een normaal gewicht voor zo'n sedan uit die tijd, eerder aan de lichte dan aan de zware kant zelfs. En ook zeker niet duurder dan een E90 of Passat oid.
Succes met de 'minder is beter' in vaste lasten, 60 euro/maand aan wegenbelasting.

Ga gewoon voor een B segment auto als een: Yaris, Colt, Mazda 2, Twingo, Fiesta (Zijn allemaal wel aardig qua betrouwbaarheid geloof ik, waar de Yaris en de Colt de 2 echte toppers zijn) oid en als je dat te klein vind een klasse groter.

Voor 5000 euro moet er wel een aardige colt met een 1.3 = 90 pk op nog geen 1000kg te vinden zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door GoldenSample op 25-09-2014 22:54 ]

Verwijderd

GoldenSample schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:43:
[...]

Succes met de 'minder is beter' in vaste lasten, 60 euro/maand aan wegenbelasting.

Ga gewoon voor een B segment auto als een: Yaris, Colt, Mazda 2, Twingo, Fiesta (Zijn allemaal wel aardig qua betrouwbaarheid geloof ik, waar de Yaris en de Colt de 2 echte toppers zijn) oid en als je dat te klein vind een klasse groter.

Voor 5000 euro moet er wel een aardige colt met een 1.3 = 90 pk op nog geen 100kg te vinden zijn.
Dat zal toch 1000kg zijn lijkt mij. ;)

Verwijderd

Skoda Octavia..
http://www.autoweek.nl/oc...osserie=hatchback&sort=16

Zeer nette auto en is natuurlijk VAG.

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:15
Als je bij toekomstig werk vaak naar klanten zal gaan (in +/- 2 jr) verwacht je dan geen lease-auto?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

vhal

ಠ_ಠ

Zou eerder voor een pre-facelift Fiesta gaan uit 2010-2011. Aanschafwaarde ligt ruim onder de 10.000,-, kost niks in de wegenbelasting (930 kg), rijeigenschappen zijn erg goed, passen wel 4 personen in als je de 5-deurs neemt en er is wel genoeg ruimte voor bagage. Ik zou dan wel de 1.25 82PK versie nemen (al is de 60PK wel te chippen naar +/- 90PK gezien het dezelfde motor betreft maar dan geknepen) of eventueel de 125PK 1.6 als je die kan vinden.

Strava

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In Huizen staat een hele leuke en voordelige (whats the catch?) Mazda 3 te koop. Zelf ben ik afgehaakt vanwege het verbruik van 1 op 12-13 met benzine wat met 20k p/j aardig aantikt, daarnaast zal brandstof altijd duurder worden en verzekering, wegenbelasting, onderhoud en afschrijving is redelijk stabiel.

Mazda staat bekend om sportiviteit en degelijkheid, maar op de Nederlandse markt nog zwaar onder gewaardeerd.

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 12:54
Snippertje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:15:
[...]
Op je vraag over wat ik goed vind rijden kan ik niet echt een duidelijk antwoord geven. Mijn Golf had 54pk en kwam redelijk goed mee in het verkeer, maar bij de 120KM/h hield het op. Hetzelfde geldt voor het aantal pk's. Ik heb hier gewoonweg weinig ervaring mee. Het enige dat ik weet is dat ik in ieder geval ook als ik 120KM/h rijd nog snel kan versnellen en kan inhalen.
Hier moet je niet mee vergelijken. een Golf 1 diesel had een dieselmotor die qua techniek totaal niet in de buurt kwam met wat je tegenwoordig hebt. De meeste auto's tot 5 jaar halen de 160/170 wel. Voldoende marge voor in Nederland, een ook zeker niet slecht voor in Duitsland. Elke auto die je gaat rijden na de Golf Diesel is qua vermogen een vooruitgang.

Interpolis, glashelder!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:16

Rmg

Over onderhoud, dat gaat idd op goed vertrouwen. Of de laatste beurt word overgeslagen weet ik dus ook niet.

Maar niet zuinig op je auto? wat bedoel je daarmee? Ik denk namelijk dat dat nog een overblijfsel is uit de 'iedereen een leaseauto' tijd is toen iedereen er mee liep te raggen.

Als ik naar mij en mn collega's kijk rijden 9 van de 10 'normaal' met de auto.
Veel snelweg kilometers
Vrij rustig (racen heb je echt niet zo heel veel zin in als je al 40000km+ per jaar achter het stuur zit)
Meesten tanken gewoon bij een premium pomp.
Als er iets mis is met de auto hebben de meesten dezelfde dag al een afspraak bij de dealer, kost je toch niets dus je hoeft niet te wachten op salaris :+ ook krijgen we een leenauto en dat is een stuk prettiger dan stilstaan en moeten wachten op de ANWB :+
Bij schadegevallen heb je eigen risico, ook bij parkeerschade, dus let je wel op.
2 beurten per jaar, + checkup bij winter/zomerbanden wissel.
Nooit in gerookt, en als bij zoveel kilometers ga je ook niet dagelijks in een stinkende auto zitten dus ook redelijk schoongehouden.

En ik zit bij een redelijk jong bedrijf, leeftijd hier is 20-30, dus gewoon 'jongeren' waarvan dit hun vaak hun 2e auto is :+

Natuurlijk heb je van die pannenkoeken die maandelijks bij de dealer staan en 2 setjes banden per jaar er doorheen jagen, zijn altijd dezelfde mensen die ook hun pre-lease-auto aan gort hebben gereden maar dat zijn uitzonderingen :X

[ Voor 12% gewijzigd door Rmg op 26-09-2014 10:03 ]

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 12:44
En een Opel Corsa D dan?
Auto is ruim van binnen, met 4 personen past makkelijk.
Grote kofferbak en als je de achterbank neerklap heb je helemaal een zee van ruimte.
En qua maandelijkse kosten ook erg gunstig (ben zelf 65euro per maand kwijt).

• Mathijs14
  • Laatst online: 19-11 19:01
Fiat Punto Evo/2012 ? Zijn erg gunstig geprijsd tweedehands en goed te vinden. voor 8/9000 euro heb je versies die rond de 50/60.000 km hebben gelopen.

Zoals deze bijv: http://link.marktplaats.nl/m851109514

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom niet nieuw nieuw? Een leuke Fiesta/209 of zo? Hoeft helemaal zo duur niet te zijn!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Het Fantoom schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:09:
[...]

Mijn hatchback weegt al 1250kg :P

• Mathijs14
  • Laatst online: 19-11 19:01
DennusB schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:15:
Waarom niet nieuw nieuw? Een leuke Fiesta/209 of zo? Hoeft helemaal zo duur niet te zijn!
Fiesta nieuw vanaf 12.000...
208 vanaf 13.000

TS wil rond de 10k max uitgeven..

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
Met alle problemen die daarbij horen. VAG is allang niet meer zo degelijk sinds de Golf3...

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als je er zo weinig mee gaat rijden, zou ik een lichte (onder 950 kg) benzine auto kiezen. Daar heb je gewoon de minste kosten aan. Bij verschillende occasionwebsites kun je eenvoudig al je wensen invullen. Een paar interessante auto's zijn o.a.: Mazda 2, Hyundai i20, Seat Ibiza, (evt. Peugeot 208, is net te vinden voor onder de 10k).

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
De kans dat ik een lease wagen ga krijgen bij mijn toekomstige baan zit er in. De auto zal dan waarschijnlijk verschuiven naar mijn vriendin of ik verkoop hem door.

Lees veel interessante auto's, maar een aantal vind ik simpelweg gewoon niet mooi. Zo is een Toyota Yaris/Prius, Skoda of Opel Corsa niet aan mij besteed.

Moet zeggen dat de Mazda 3 en Ford Fiësta/Focus me wel interessant lijken. De Honda Accord vind ik ook erg mooi overigens, maar misschien toch een beetje teveel van het goede.

Ik ga vandaag maar eens rustig rondkijken en mijn eisen nog wat specifieker maken, zodat de keus uiteindelijk makkelijker word. Probleem is vooral dat er voor dit budget zo enorm veel keus is, waarbij je uiteindelijk nooit helemaal zeker bent of een auto betrouwbaar is en/of er goed mee is omgesprongen.

Dus wat kritischer met de wensen en dan eens kijken waar ik op uitkom.

Overigens lijkt dit me wel wat: http://www.autowereld.nl/...mate-9185394/details.html

[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 26-09-2014 12:49 ]

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:37
Als je die golf een prima auto vond, waarom koop je dan niet weer een golf? of in ieder geval iets in die klasse?

Hierbij een lijstje met compacte middenklassers

Ik rij nu zelf een Volvo v50 en ben er super blij mee, qua comfort, goed afwerking en een goede stereo.

Een ex lease auto kun je prima kopen, maar zorg er dan wel voor dat je echt een goede proef rit maakt en dat je bovag garantie bij de auto neemt, dit laatste geldt trouwens voor welke auto je ook koopt.

• niels132
  • Laatst online: 20:37
Zijn vorige Golf 1 is natuurlijk wel een slagje kleiner dan de huidige Golf. Dan zou je mijns inziens beter kunnen kijken naar het B-segment zoals hierboven ook aangegeven wordt.

• NoFearCreations
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Rmg schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:58:
[...]

Over onderhoud, dat gaat idd op goed vertrouwen. Of de laatste beurt word overgeslagen weet ik dus ook niet.

Maar niet zuinig op je auto? wat bedoel je daarmee? Ik denk namelijk dat dat nog een overblijfsel is uit de 'iedereen een leaseauto' tijd is toen iedereen er mee liep te raggen.

Als ik naar mij en mn collega's kijk rijden 9 van de 10 'normaal' met de auto.
Veel snelweg kilometers
Vrij rustig (racen heb je echt niet zo heel veel zin in als je al 40000km+ per jaar achter het stuur zit)
Meesten tanken gewoon bij een premium pomp.
Als er iets mis is met de auto hebben de meesten dezelfde dag al een afspraak bij de dealer, kost je toch niets dus je hoeft niet te wachten op salaris :+ ook krijgen we een leenauto en dat is een stuk prettiger dan stilstaan en moeten wachten op de ANWB :+
Bij schadegevallen heb je eigen risico, ook bij parkeerschade, dus let je wel op.
2 beurten per jaar, + checkup bij winter/zomerbanden wissel.
Nooit in gerookt, en als bij zoveel kilometers ga je ook niet dagelijks in een stinkende auto zitten dus ook redelijk schoongehouden.

En ik zit bij een redelijk jong bedrijf, leeftijd hier is 20-30, dus gewoon 'jongeren' waarvan dit hun vaak hun 2e auto is :+

Natuurlijk heb je van die pannenkoeken die maandelijks bij de dealer staan en 2 setjes banden per jaar er doorheen jagen, zijn altijd dezelfde mensen die ook hun pre-lease-auto aan gort hebben gereden maar dat zijn uitzonderingen :X
Je hebt helemaal gelijk, het zal ongetwijfeld niet bij iedereen zijn. Maar in mijn kennissen kring hebben meerdere een lease auto, en die zien er stuk voor stuk niet uit. Schade rondom van een paaltje hier, stoepje daar. Maand verzameling lege blikjes en macdonalds verpakkingen er in, laag stof op het dashboard waar je u tegen zegt. Als je er wat van zegt, krijg je de reactie, "is toch niet me eigen auto". :F

---RAWE CEEK!!!---

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je noemt je maandlasten en ik denk dat je daar wel even nogmaals over na moet denken voor je een keuze maakt. Stel je koopt een auto van 10k en rijdt hem in de prak, heb je dan het geld (en behoefte) om hem te vervangen? Zo ja: Dan moet je naar all-risk gaan kijken qua verzekering en dan denk ik dat je al makkelijk aan het dubbele bedrag per maand zit.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Naar aanleiding van een aantal suggesties in het topic toch nog maar eens gaan nadenken en gaan praten over het budget. Ik zit nogal in een luxe positie wat geld betreft, maar het hoeft niet op. Ook bestaat de kans dat ik over 2 jaar een lease auto ga krijgen en de auto daardoor overbodig wordt. Ook het aantal kilometers versus het maandbedrag is toch wel belangrijk, nu kan ik het gelukkig betalen, maar in de toekomst kan er van alles veranderen. Heb me iets teveel laten verblinden door puur de aanschafprijs :)
Sander schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:49:
Je noemt je maandlasten en ik denk dat je daar wel even nogmaals over na moet denken voor je een keuze maakt. Stel je koopt een auto van 10k en rijdt hem in de prak, heb je dan het geld (en behoefte) om hem te vervangen? Zo ja: Dan moet je naar all-risk gaan kijken qua verzekering en dan denk ik dat je al makkelijk aan het dubbele bedrag per maand zit.
Vooral dit vind ik een erg valide punt. Een auto van 10k wil je toch wel beter verzekerd hebben en dan lopen de maandlasten toch ook gauw op. Dus besloten het budget te verlagen naar €6,5k zodat ik meer geld over houd voor eventueel onderhoud en de maandlasten. Volgens mij moet er voor dit bedrag ook een prima auto te vinden zijn.

Nu nog een keus maken. De de focus ligt in ieder geval op een Fiat Bravo/Punto, Seat Leon of een Ford Fiesta/Focus. Gewoonweg omdat ik deze er het leukste uit vind zien :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Met dat budget is over de grens kijken misschien ook erg intressant. BPM kun je vooraf uitrekenen en het invoeren bij de RDW stelt niets voor. Maar je koopt voor het zelfde budget in bijvoorbeeld duitsland vaak flink luxer en nieuwer dan hier in NL :) Vriend van me kocht een Honda CR-V uit 2007, duurste uitvoering. Kostte hier destijds nog zo'n 18-19k. Hij was met import, BPM en al 14k kwijt. Zelfde auto, zelfde opties, maar wel even 5k in je zak houden. En dat voorbeeld gaat natuurlijk bij meerdere auto's op.

Wel jammer van je Golf trouwens, ik kan me er vaag iets van herinneren in een oud deel van Show je Auto.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Destruction schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:47:
Met dat budget is over de grens kijken misschien ook erg intressant. BPM kun je vooraf uitrekenen en het invoeren bij de RDW stelt niets voor. Maar je koopt voor het zelfde budget in bijvoorbeeld duitsland vaak flink luxer en nieuwer dan hier in NL :) Vriend van me kocht een Honda CR-V uit 2007, duurste uitvoering. Kostte hier destijds nog zo'n 18-19k. Hij was met import, BPM en al 14k kwijt. Zelfde auto, zelfde opties, maar wel even 5k in je zak houden. En dat voorbeeld gaat natuurlijk bij meerdere auto's op.

Wel jammer van je Golf trouwens, ik kan me er vaag iets van herinneren in een oud deel van Show je Auto.
Heb je misschien tips qua websites?

De golf is gelukkig verkocht aan een liefhebber, heb er ook veel herinneringen aan gehad daar het mijn eerste auto was en ik hem nog op heb geknapt met mijn vader. Alleen sinds mijn vader kort geleden is overleden aan kanker had ik niet meer hetzelfde gevoel bij de auto. Des te lastiger is het uitzoeken van een nieuwe auto, ook emotioneel gezien. Topic dat je bedoelde is denk ik deze: Aankoop eerste (oude) auto, tips en ervaringen?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37
Peugeot 107 !

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
We krijgen hier natuurlijk weer een opsomming van diverse auto's en mogelijkheden.

Mijn input is deze [url="ttp://www.autotrader.nl/auto/fiat-punto/2008/beilen/66897/fiat-punto-t-jet-14-16v-turbo-120pk-emotion-5drs-t/?zoekopdracht=fiat-punto|brandstof--benzine|aantal-deuren--4-tot-5|vermogen--100-tot-150-pk|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs"]Fiat Grande punto[/url]
Voordelen: betrouwbaar en goedkoop onderhoud. Redelijk veel luxe voor een B-segmenter (veel uitvoeringen met gescheiden clima etc), de 1.4 16v heeft boven gemiddeld vermogen. Mijn vriendin heeft er een aantal jaar eentje gereden en die deed toch netjes 1:15 op benzine. Gewicht/wegenbelasting valt mee.
En de kofferbak is ruim genoeg voor een weekendje weg. 4 handbagege koffers gaan er zeker in, mensen op de achterbank gaat ook prima. De auto is best hoog van binnen (staat geloof ik ook als mini mpv op het kentekenbewijs :o )

Maakt het vermogen je wat minder uit, dan kun je een minder gemotoriseerd model pakken en kom je zeker rond de 5k weg.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Snippertje schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:44:
[...]

Heb je misschien tips qua websites?

De golf is gelukkig verkocht aan een liefhebber, heb er ook veel herinneringen aan gehad daar het mijn eerste auto was en ik hem nog op heb geknapt met mijn vader. Alleen sinds mijn vader kort geleden is overleden aan kanker had ik niet meer hetzelfde gevoel bij de auto. Des te lastiger is het uitzoeken van een nieuwe auto, ook emotioneel gezien. Topic dat je bedoelde is denk ik deze: Aankoop eerste (oude) auto, tips en ervaringen?
Dat topic inderdaad. Jammer dat de foto's het niet meer doen, ik kan me inbeelden dat het ook wel een stap geweest is om de auto weg te doen, waaraan je samen met je vader geklust hebt.

Als tips, vooral mobile.de of autoscout24.de. BPM berekenen kan via Autotelex BPM calculator (website). Schouwen voor het kenteken bij de RDW kost <100 euro. Verdere kosten zoals een tijdelijk kenteken/duitse export platen kan ik je niks over vertellen, de keren dat ik het zelf heb gedaan heb ik de auto's op een ambulance danwel oprijwagen meegenomen en naar de RDW gebracht.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Deveon
  • Niet online
Importeren is leuk, maar hou wel rekening mee dat auto's in het buitenland een zwaarder leven hebben als in ons vlakke landje. Daarnaast ligt de waarde ook lager wanneer je hem later weer wilt verkopen.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

De waarde lager? In welk opzicht? Dat hoor ik namelijk voor het eerst.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Particulieren/garages hebben op 1 of andere manier een soort van angst voor import voertuigen. Ik zie 't bij m'n pa en mezelf. M'n pa heeft een Mercedes B-klasse uit 2006, voor een hele nette prijs gekocht (goedkoper als wat er normaliter gegeven wordt) bij een dealer, auto was Duitse import. Op dit moment is hij aan het kijken voor een andere wagen, en met inruil komt telkens het argument naar voren 'we kunnen geven u er minder voor, want auto is import'. Ik heb hetzelfde met m'n motor (Duitse import), ook goedkoop kunnen kopen, want import uit Duitsland

Vaak bu'j te bang!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb daar zelf eigenlijk geen problemen mee ervaren, ik heb er een paar keer wat mee kunnen verdienen zelfs. Op het moment dat een geimporteerde auto 500 tot 1000 euro goedkoper is op marktplaats dan de origineel nederlandse varianten maken mensen vaak ineens wel een uitzondering... ;)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
-tom-562 schreef op zondag 28 september 2014 @ 00:53:
Particulieren/garages hebben op 1 of andere manier een soort van angst voor import voertuigen. Ik zie 't bij m'n pa en mezelf. M'n pa heeft een Mercedes B-klasse uit 2006, voor een hele nette prijs gekocht (goedkoper als wat er normaliter gegeven wordt) bij een dealer, auto was Duitse import. Op dit moment is hij aan het kijken voor een andere wagen, en met inruil komt telkens het argument naar voren 'we kunnen geven u er minder voor, want auto is import'. Ik heb hetzelfde met m'n motor (Duitse import), ook goedkoop kunnen kopen, want import uit Duitsland
Het lastige hierbij is dat er gewoon 0 controle is. Die auto kan 4ton gelopen hebben of 1. Ik ben zelf bezig geweest met een mini, bij wat dealers en handelaren geweest. Bij de merkdealer bijv. ben je niet of slechts een paar euro goedkoper dan een merk dealer in NL. Handelaren daar in tegen zijn echt goedkoper. Maar dan begint het. Ik kom bij een handelaar in Keulen een 4 jaar oude mini tegen met compleet afgesleten pedalen, leren randen aan de stoel die door beginnen te komen en een handelaar die volhoud dat er maar 50k mee gereden is :X Daarnaast ook veel auto's die bij navraag ook weer in D geïmporteerd zijn dus dan is er helemaal geen controle meer, er kan van alles mee gedaan of gebeurd zijn.
Je komt zeker nette exemplaren tegen, die heb ik ook gezien echter is dan het prijsvoordeel in mijn optiek te klein. Bij inruil ben je je winst weer kwijt vanwegen bovengenoemde redenen. Dus kijk heel goed waar je iets koopt. Ook in D geldt dat wanneer iets te mooi is om waar te zijn het van geen kanten klopt.

p.s. MB heeft de jahrewagens, die zijn door MB zelf ingezet en hier koop je vaak een hele nette auto aan die goed onderhouden is en beduidend goedkoper dan hier. Maar TS zoek in een andere prijsklasse :9

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

thefox154 schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:48:
[...]

Het lastige hierbij is dat er gewoon 0 controle is. Die auto kan 4ton gelopen hebben of 1. Ik ben zelf bezig geweest met een mini, bij wat dealers en handelaren geweest. Bij de merkdealer bijv. ben je niet of slechts een paar euro goedkoper dan een merk dealer in NL. Handelaren daar in tegen zijn echt goedkoper. Maar dan begint het. Ik kom bij een handelaar in Keulen een 4 jaar oude mini tegen met compleet afgesleten pedalen, leren randen aan de stoel die door beginnen te komen en een handelaar die volhoud dat er maar 50k mee gereden is :X Daarnaast ook veel auto's die bij navraag ook weer in D geïmporteerd zijn dus dan is er helemaal geen controle meer, er kan van alles mee gedaan of gebeurd zijn.
Je komt zeker nette exemplaren tegen, die heb ik ook gezien echter is dan het prijsvoordeel in mijn optiek te klein. Bij inruil ben je je winst weer kwijt vanwegen bovengenoemde redenen. Dus kijk heel goed waar je iets koopt. Ook in D geldt dat wanneer iets te mooi is om waar te zijn het van geen kanten klopt.

p.s. MB heeft de jahrewagens, die zijn door MB zelf ingezet en hier koop je vaak een hele nette auto aan die goed onderhouden is en beduidend goedkoper dan hier. Maar TS zoek in een andere prijsklasse :9
Het is inmiddels wel erg off-topic, maar ik voel met toch geroepen hierop te reageren.

Met auto's uit het buitenland hoeft helemaal niets mis te zijn, zolang hij van een betrouwbare verkoper vandaan komt. Je kunt een auto van 4 jaar oud van een officiële merkdealer in Zweden natuurlijk niet vergelijken met een 4 jaar oude auto die je op een Bulgaars industrieterrein koopt - bij beide zou je een prima auto kunnen kopen, alleen is de kans dat er van alles mis is in het tweede geval veel groter.

Verder geldt ook in het buitenland: alle waar naar zijn geld. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, krijg je natuurlijk niet de netste auto. Je moet voor een eerlijk prijsvergelijk wel vergelijkbare auto's selecteren in Nederland en het buitenland.

Ten derde: het hangt nogal van de auto af die je zoekt of import financieel gunstig is. Ik heb zelf al drie keer een auto uit Duitsland geïmporteerd en weet inmiddels dat dat voor mij goed werkt: jonge auto's met veel kilometers, met veel opties, met een nieuwwaarde in de hogere/hoge prijsklasse. Doordat het dan om auto's gaat met een restwaarde van ver boven € 10.000 blijft er ook na alle kosten voor het importeren (inclusief betaling van rest-BPM) nog een prijsvoordeel over dat ruimschoots groter is dan een maandsalaris. Een voordeel van vele duizenden euro's ga je met een middenklasser uit 2006 natuurlijk niet halen, omdat die een veel lagere restwaarde heeft. Maar ook dan is het soms interessant (en soms juist duurder) om te importeren.

De bottom line is dat auto's uit het buitenland zeker niet dubieus hoeven te zijn, zolang je maar begint bij een betrouwbare aanbieder. Dat iedere Nederlandse dealer roept dat auto's uit het buitenland onbetrouwbaar zijn en een lagere restwaarde hebben is puur uit eigenbelang, omdat ze eigenlijk geen goede argumenten hebben waarom hun eigen aanbod duurder is. Ik spreek uit ervaring :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

vhal

ಠ_ಠ

Het probleem is echter om juist iemand betrouwbaar genoeg te vinden voor een relatief dure aankoop. Een merkdealer alleen zegt helaas ook niet alles. Daarnaast zal er ook een taalbarrière overwonnen moeten worden.

Strava

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Destruction schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:46:
[...]

Dat topic inderdaad. Jammer dat de foto's het niet meer doen, ik kan me inbeelden dat het ook wel een stap geweest is om de auto weg te doen, waaraan je samen met je vader geklust hebt.

Als tips, vooral mobile.de of autoscout24.de. BPM berekenen kan via Autotelex BPM calculator (website). Schouwen voor het kenteken bij de RDW kost <100 euro. Verdere kosten zoals een tijdelijk kenteken/duitse export platen kan ik je niks over vertellen, de keren dat ik het zelf heb gedaan heb ik de auto's op een ambulance danwel oprijwagen meegenomen en naar de RDW gebracht.
Als het goed is doen die het weer na 1 oktober, voor de verkoop ging de bandbreedte er een beetje snel doorheen. Auto weg doen was zeker een stap, maar heb het er gelukkig nog met mijn vader zelf over kunnen hebben. Vandaar ook het bedrag dat ik nu kan besteden, hij wilde graag dat ik een leuke nieuwe auto terug kocht.

Duitsland lijkt me toch niet zo interessant, omdat ik het toch wel op korte termijn voor elkaar wil hebben. Ik ben er in ieder geval uit welke auto het gaat worden. De Fiat Bravo, de reviews zijn goed, heeft 120pk, ruim, veel opties en daarnaast te krijgen met een mooi panorama dak.

Heb nu 3 opties op het oog, maar de verschillen zijn minimaal (KM stand, kleur, prijs en garantie).

Welke van deze 3 opties zouden jullie kiezen? Ik ga sowieso in eerste instantie kijken (dit wordt morgen) en het kan natuurlijk goed zijn dat ik na een testrit de auto helemaal niks vind, maar je moet ergens beginnen. Hij ligt iets boven het budget van 6,5k, maar ik hoop er stiekem nog wel iets af te krijgen.

Dus wat vinden jullie?

http://www.autoscout24.nl...=TAF-SM-TL-S&id=250183925
http://www.autoscout24.nl...=TAF-SM-TL-S&id=259386470
http://www.autoscout24.nl...=TAF-SM-TL-S&id=257155577

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

vhal schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:13:
Het probleem is echter om juist iemand betrouwbaar genoeg te vinden voor een relatief dure aankoop. Een merkdealer alleen zegt helaas ook niet alles.
Wat is daar in het buitenland anders aan dan in Nederland?
Snippertje schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:32:
[...]

Als het goed is doen die het weer na 1 oktober, voor de verkoop ging de bandbreedte er een beetje snel doorheen.
Dan gebruik je toch dit? :)
Ik ben er in ieder geval uit welke auto het gaat worden. De Fiat Bravo, de reviews zijn goed, heeft 120pk, ruim, veel opties en daarnaast te krijgen met een mooi panorama dak.

Heb nu 3 opties op het oog, maar de verschillen zijn minimaal (KM stand, kleur, prijs en garantie).

Welke van deze 3 opties zouden jullie kiezen?
Je geeft zelf al aan dat je drie vergelijkbare auto's hebt gekozen, dus zou ik de auto kiezen die - na onderhandeling - het goedkoopste is :). In jouw geval zou ik me vast voornemen binnen budget te blijven, dan heb je tenminste een duidelijke doelstelling voor de onderhandeling. Afhankelijk van de omstandigheden heb je kans dat zelfs de aanbieder van de duurste van de drie auto's tot jouw budget wil zakken; je komt er vanzelf achter of dat mogelijk is.

[ Voor 61% gewijzigd door Tomatoman op 28-09-2014 13:32 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 06:30
Ik ben zelf bij LeasePlan werkzaam geweest bij de occasion verkoop. Wat jij stelt is daar in ieders geval niet waar. De beurt overgeslagen, dit is afhankelijk van de auto en de reden waarom hij is ingeleverd. Zo zijn er genoeg zaken die helaas failliet gaan maar nog goede auto's in moeten leveren. Dit zijn de auto's die altijd keurig zijn onderhouden volgens schema. Daarnaast kregen de auto's altijd een kleine beurt voor de verkoop. En eventueel nog meer iom de particulier.
Verder stel je dat de gemiddelde leaserijder niet veel om de auto geeft. Dat is denk ik wel waar. Als zij echter het onderhoud niet bij houden of de auto "afraggen" dan voelen zij dit gewoon in hun portemonnee. Dit wordt namelijk gewoon doorbelast. Tenzij er intern bij het bedrijf natuurlijk een regeling js.

Ik zou met vertrouwen een ex leasebak kopen.

Ps. Nee, ik werk er niet meer en heb er ook geen persoonlijk belang bij om het aan te prijzen. Dat wil ik gewoon even gesteld hebben ;)

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:18
Nu ik weer privé een auto rijd ben ik ook wel iets zuiniger op geworden. Toen ik nog een leasewagen reed (118d) joeg ik hem altijd vol in de toeren met koude motor en remde ik vrijwel nooit af voor drempels, zandpaden met kuilen nam ik ook altijd op volle snelheid. Zulke dingen doe ik nu niet meer omdat het gewoon zeer slecht is voor de auto (en nu dus ook mijn eigen portemonnee). Verder maak ik ook een stuk minder km's omdat het nu uit eigen zak betaald moet worden, met de leasert reed ik regelmatig lange omwegen voor de lol.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 28-09-2014 21:00 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Het zit me niet mee. De golf zou dinsdag opgehaald worden voor de verkoop, dus vandaag had ik de laatste rit. Stond ik mooi langs de kant van de weg met een lekke koppakking. Kortom gaat 800€ van de verkoopprijs af. Gelukkig wil diegene hem nog wel, maar flink balen. Kan dus ook wat moeilijker gaan kijken naar een nieuwe, ben niet zo mobiel meer. Ga morgen in Utrecht even met verstand op nul gewoon langs garages en dealers. Puur om even wat ervaring op te doen.

Dus even alle opties open en even flink testrijden nog tips hiervoor?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Even een kickje op mezelf, omdat ik een beslissing heb genomen. Vandaag een aantal auto's bekeken, maar niets voldeed écht aan mijn wensen en zeker niet voor de gevraagde prijzen.

Nu vandaag nog een op internet gaan kijken en toen kwam ik deze tegen: http://www.autowereld.nl/...-9745426/foto.html#foto-3

Voldoet aan al mijn eisen (dakje, ruim, looks en vermogen) en ook de specificaties en geschiedenis zien er goed uit. Dus morgen een afspraak om te kijken en te testrijden. Eerste auto waarbij ik zoiets had van ja die moet ik hebben. Je kan nog je twijfels hebben bij de representativiteit ;)

Ook de financiering rond gekregen met het eerste jaar een all risk verzekering. Dus als morgen de testrit bevalt en de auto als geheel goed voelt dan is het waarschijnlijk een deal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Snippertje op 29-09-2014 17:44 ]

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
Snippertje schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:43:
Even een kickje op mezelf, omdat ik een beslissing heb genomen. Vandaag een aantal auto's bekeken, maar niets voldeed écht aan mijn wensen en zeker niet voor de gevraagde prijzen.

Nu vandaag nog een op internet gaan kijken en toen kwam ik deze tegen: http://www.autowereld.nl/...-9745426/foto.html#foto-3

Voldoet aan al mijn eisen (dakje, ruim, looks en vermogen) en ook de specificaties en geschiedenis zien er goed uit. Dus morgen een afspraak om te kijken en te testrijden. Eerste auto waarbij ik zoiets had van ja die moet ik hebben. Je kan nog je twijfels hebben bij de representativiteit ;)

Ook de financiering rond gekregen met het eerste jaar een all risk verzekering. Dus als morgen de testrit bevalt en de auto als geheel goed voelt dan is het waarschijnlijk een deal :)
Die Ibiza ziet er zeker goed uit met die oranje lak ;)
Een vriend van mij heeft het zelfde type Ibiza, alleen dan met de 1.2 TSI motor. Deze 1.6 versie is denk ik zelfs nog iets beter aangezien hij een turbo-loos is, scheelt weer wat in onderhoud en reparaties en hij gaat iets langer mee dan die lichte turbo motoren. Verder kan ik zeggen dat ze redelijk ruim zijn (hij heeft wel de 5 deurs versie, maar die lijkt mij niet zo heel veel groter gezien het gewicht verschil).

Het is eigenlijk gewoon een Volkswagen Polo, alleen dan iets goedkoper en naar mijn idee met iets sportievere looks. Ik heb de nieuwe Polo Blue GT gereden, en die rijd in ieder geval prima dus dat zou bij deze dan wel hetzelfde zijn :)

Mocht het toch niet helemaal wat zijn (denk niet dat dit het geval is), lijkt mij dit ook nog wel een leuk alternatief (staat in Utrecht bij de Honda dealer, weet niet of dit in de buurt is): Linkje

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Nou ik heb de Seat Ibiza ondertussen en ik moet zeggen wat een ervaring na een Golf 1. Heerlijk om altijd wat extra vermogen over te hebben en de wegligging is echt geweldig. Het is een beetje alsof je Forza aan het spelen bent. Moet wel echt wennen aan het vermogen en de wegligging merk ik. Ben nog erg voorzichtig, omdat ik mijn Golf gewend was, maar dat is eigenlijk alleen maar prettig. Verder is een rit veel minder vermoeiend en is cruise control geweldig.

Kortom ik ben zo blij als een kind :D

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Gefeliciteerd :) Veel plezier ermee :) Golf toch nog verkocht?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Destruction schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:31:
Gefeliciteerd :) Veel plezier ermee :) Golf toch nog verkocht?
Dankjewel :)

Golf is in principe verkocht. Maar die jongen wil er nu een andere motor inzetten dus hij dat eerst even regelen. Hopelijk komt dat goed :)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

Specs van je ibiza? Linkje is dood.

Hopelijk heb je geen 2.0 FSI anders kan je alsnog heel duur uit zijn (aan de pomp :P)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Oranje 1.6 sport up. 105pk 990kg. Sportonderstel en sportstoelen. Daarnaast AC en elektrisch kanteldak.

Maarja nodigt wel uit door doorrijden en alsnog nier zo goedkoop aan de pomp, maar daar koop ik hem dan ook niet voor ;)

Pagina: 1