Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Net heb ik na jaren mijn avatar gewijzigd. Een schattig Lego-poppetje. Na de eerste keer uploaden kreeg ik een foutmelding: afbeelding te groot. Inderdaad, 160*160 in plaats van 60*60.

Het is volgens mij vrij standaard dat te grote avatars worden geresized door de site zelf. Waarom niet bij Tweakers?

==
hoi

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:02
Tegen dat probleem liep ik ook toen ik mijn avatar naar Tweakers zelf wilde uploaden. Weet niet waarom Tweakers een plaatje niet gewoon resized.

Overigens klopt er ook iets niet met de bestandsgrootte van avatars:

User en Webicons
De maximale grootte voor de web-icons is vastgesteld op 100 KB. Als je een mooie afbeelding hebt en hij is te groot, dan kun je proberen deze te tweaken.

Mijn avatar is 166 kB en staat extern op Imageshack. In de comment sectie onder nieuwsberichten en reviews is die niet te zien, maar op het forum bijvoorbeeld wel :?.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De web-icons worden v.z.i.w. niet automatisch gecheckt (die kunnen immers na opvoeren nog veranderen), maar wanneer we klachten krijgen over te grote web-icons kunnen we die zonodig verwijderen.

Het is goed om onderscheid te maken tussen web-icons en geüploade icons op de Tweakers-servers. Die laatste kunnen natuurlijk wel worden gecheckt.

Een auto-vekleining naar 60x60 zou ik liever niet zien. Immers is het niet vanzelfsprekend dat het resultaat mooi is. Dan liever met de hand verkleinen, misschien wel naar bijv. 60x55.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Web icons worden ook niet gebruikt om de frontpage/reacties omdat je cookies etc mee kan sturen

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

crisp

Devver

Pixelated

Webicons zijn met de eerstvolgende release helemaal passé ;)

De avatar-upload moet inderdaad nog eens een overhaul krijgen (en ook wat minder verstopt zitten in je forumprofiel), maar helaas ontbreekt ons daar op dit moment de tijd toe...
_David_ schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:23:
Web icons worden ook niet gebruikt om de frontpage/reacties omdat je cookies etc mee kan sturen
Dat niet alleen; denk ook aan trage hosts, 404's, 403's (authenticatie popups) en natuurlijk Google Chrome 'safe browsing' malware meldingen. Dat zijn dan ook de redenen om ze binnenkort helemaal niet meer te facilliteren, en enkel bij ons geuploade avatars te gaan tonen waar we dat nog niet deden (voornamelijk het forum dus).

[ Voor 56% gewijzigd door crisp op 25-09-2014 15:45 ]

Intentionally left blank