Toon posts:

Aankoopadvies gaming moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een goed gaming moederbord met 1155 socket. (3de generatie i7 processor)
Mijn budget is €150,- (een eurotje meer mag natuurlijk)
formaat standaard ATX

Ik zit nu te denken aan een Sabertooth Z77, is dat wat?

Alvast bedankt!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Tja, welke eisen heb je?

Mag mATX ook? Hoeveel RAM-sloten? Hoeveel SATA? Overklokken? Etc etc.

[ Voor 60% gewijzigd door jorisvdelsen op 25-09-2014 13:51 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
Het liefste click bios en USB 3
specificaties het liefste gelijk aan de MSI Z87G45

mijn kast is bedoel voor normaal ATX of eATX
Ram sloten 4 (max 32 gb)
minimaal 8 SATA sloten
hij moet een kleine overklok aankunnen

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 13:57 ]

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Je eisen zijn vrij duidelijk omlijnd. Het moet dan ook niet moeilijk zijn zelf me een aantal borden te komen. Daar zoek je dan wat reviews van zodat je zelf een onderbouwing kan leveren welke aan je keus zouden voldoen. Een bord posten met de vraag of die goed is, gaat niet werken. Als je een fatsoenlijke discussie wil zal je met meer moeten komen.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:55
pricewatch: ASRock B85M Pro4

Prima gamingbordje hoor. Wel slechts 6 SATA-poorten, maar tegen de tijd dat je 6 disks aan je 'gamingmachine' hebt hangen mag je wel eens gaan nadenken over dedicated storage.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Thralas schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:12:

Prima gamingbordje hoor. Wel slechts 6 SATA-poorten, maar tegen de tijd dat je 6 disks aan je 'gamingmachine' hebt hangen mag je wel eens gaan nadenken over dedicated storage.
Daar past alleen geen 3rd gen op.

Een Sabertooth zou ik zelf niet nemen, Asus vind ik zelf vaak veel te overpriced, en zo geweldig vind ik ze nou ook weer niet. De Z77 Sabertooth staat nu niet meer in de PW, maar was over de 200 euro.

Voor de helft dat geld koop je iets als pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-UD3H of pricewatch: ASRock Z77 Extreme4 en voor nog minder zit je op bijv een pricewatch: MSI Z77A-G43 (al zit je dan maar op 6 poorten, maar een losse crappy controller is niet duur, en alle poorten boven de 6 op een moederbord hangen toch aan een crappy chip).

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Thralas schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:12:

Socket 1155, dus we hebben het over 6 of 7 serie chipsets. Die B85 zal niet lukken

@Toxicatorz: 8 SATA poorten zou ik niet voor streven, heb je echt zoveel nodig? Want zoals al eerder aangehaald, de chipset heeft er zelf maar maximaal 6 (waarvan er dan maar 2 SATA600 zijn). Met losse controllers heb je geregeld problemen met SSD's enzo. Als je echt zoveel HDD's aansluit, neem je beter dedicated opslag, niet in een gaming pc.

De Sabertooth moederborden zijn overpriced en doen niets beter dan goedkopere moederborden.

Kijk eens bij V&A welke socket 1155 moederborden er aangeboden worden, ik zou niet te veel meer betalen voor een nieuw socket 1155 moederbord, budget van €150 vind ik dus wat overdreven.

http://tweakers.net/categ...MKG5hZQUSMkUVMLC0ugcG0tAA

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:55
MacPoedel schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:32:
Socket 1155, dus we hebben het over 6 of 7 serie chipsets. Die B85 zal niet lukken
Ouch, goede, anders let ik even op.
De Sabertooth moederborden zijn overpriced en doen niets beter dan goedkopere moederborden.
Yup, dat was het punt dat ik probeerde te maken. Zij het dat TS meldde 'een kleine overklok' te willen doen, m.i. moet je overtuigd overklokker zijn, anders ben je met een B/H-bordje goedkoper uit in 95% van de gevallen.
Kijk eens bij V&A welke socket 1155 moederborden er aangeboden worden, ik zou niet te veel meer betalen voor een nieuw socket 1155 moederbord, budget van €150 vind ik dus wat overdreven.
V&A is een heel verstandig idee, investeren in 1155 is zonde van je geld.
Voor plusminus 1/3e van het budget heb je zelfs een Z-series bordje..

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 10:18
dit lijkt me voor de prijs een no-brainer: pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

flickr - WOT Profile - Game PC

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Meer dan een euro of 90 zou ik sowieso niet uitgeven. Slaat nergens op en levert je geen extra gaming performance op. Zorg dat je 8GB ram hebt, en verder is natuurlijk vooral geld uitgeven aan de GPU relevant voor gaming. Dus daar kan je de overgebleven €60 in steken.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1