• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-01 20:57
Ik had altijd een plasma 3d tv van 50 inch. Ik was niet tevreden over het beeld als het snel ging stootte hij altijd iets. Dus afgelopen weekend heb ik 1499 euro geïnvesteerd in een nieuwe 55 inch full hd led tv, type 55pfk7109 van Philips. Super mooi design en prima beeld maar wederom bij snelle bewegingen wazige sh*t en nog steeds haperingen. Zijn daar tips voor om het te minderen?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat is je bron?

• chefspecial
Youtube via smart tv.
Horizon box via hdmi.
Bluray via bluray cinema set via hdmi.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En je hebt het probleem bij alle drie?
Al eens door de opties gelopen, en dan met name beeldverbeteraars zoals "smart motion"? Vaak staan deze of veel te hoog of zorgen ze sowieso voor een onnatuurlijk beeld.

• chefspecial
Ja, clear lcd en smooth motion allebei ook uit gezet maar dat hielp weinig

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Terugbrengen een een televisie kopen met een goede beeldinterpolatieverwerking.

• chefspecial
En noem eens een voorbeeld dan? Welk type en evt merk? Heb alle tv's bekeken en Philips sprong eruit. In de showroom was alles van Philips wel soepel.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 09:44

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Was die eerste TV ook een Philips, en ook op de Horizonbox? Ik had vorige week een gesprek met UPC over problemen met de mediabox (niet Horizon) en ze vroeg "wat heeft u voor TV?" - Samsung - . "O, gelukkig, als het maar niet een Philips is, die leveren problemen op...

Beetje vage uitspraak, maar het lijkt erop dat UPC en Philips iets tegen elkaar hebben. Misschien kun je eens een andere TV van iemand lenen en die testen? (overigens nog steeds wonderlijk dat het via de bluray dan ook schokt... )

ps. Andere hdmi kabels ook al eens geprobeerd?

• chefspecial
Ik heb meerdere hdmi kabels. Namelijk een dure van 80 euro en een goedkope van 3.99 en allebei hetzelfde. Ik heb puur Philips genomen vanwege ambilight en contrast van Philips is erg goed.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34
chefspecial schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:13:
Ja, clear lcd en smooth motion allebei ook uit gezet maar dat hielp weinig
Dat moet juist aan, maar niet zo'n hoge stand. Zonder dergelijke functies heeft een LCD/LED altijd rond de 300 beeldlijnen aan scherpte bij beweging. Juist plasma heeft een hogere scherpte, maar heeft weer andere nadelen die opvallen bij beweging.

Kortom: het is nooit goed.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Als je philips voor contrast kiest dan kun je net zo goed sony nemen al heeft die geen ambilight en hdmi kabel is hdmi kabel zelfs die van action is goed genoeg
Pagina: 1