Goedemiddag Tweakers,
ik heb een build gemaakt van een HTPC voor in de huiskamer, op basis van informatie die ik op dit forum vergaard heb. Graag zou ik jullie gedachten hierover horen. Schiet maar raak dus
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Bekijken (streamen) van content vanaf Popcorn Time, XBMC en YouTube.
- Beluisteren van muziek vanaf een externe HDD.
- Bekijken van films (1080p) vanaf een externe HDD.
- Browsen via Chrome.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 300,-
Ik sta open voor bang-for-buck suggesties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Windows 7 Home Edition 64 bit (besturingssysteem)
- Samsung UE40E5500 (tv)
- Logitech Z906 (geluidssysteem)
- Xbox 360 controller (bediening XBMC)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Onopvallende mini-pc in de huiskamer. Wifi-verbinding, bedraad is voorlopig niet mogelijk.
Het systeem dient snel te zijn in de geringe taken die het heeft (video streamen-muziek luisteren-browsen).
Graag zo stil mogelijk. Ik wil de ventilatoren uit de case halen. Dus alleen de cpu koeler zal draaien.
Het systeem zal aangesloten worden op een Samsung tv en Logitech Z906 geluidssysteem.
Ga je overklokken?
Nee
Vraag vanuit mijn kant
1. De case heeft een 60 watt voeding. Is dit voldoende? Er is namelijk ook een 120 watt versie voor een paar euro meer.
2. Ik heb nu gekozen voor het goedkoopste moederbord met wifi. Zouden jullie dit anders doen? Bijvoorbeeld een ander moederbord met een losse usb-wifi connector? Hij dient snel genoeg te zijn om vlot te kunnen streamen.
Alvast bedankt voor jullie tijd en suggesties.
ik heb een build gemaakt van een HTPC voor in de huiskamer, op basis van informatie die ik op dit forum vergaard heb. Graag zou ik jullie gedachten hierover horen. Schiet maar raak dus
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Bekijken (streamen) van content vanaf Popcorn Time, XBMC en YouTube.
- Beluisteren van muziek vanaf een externe HDD.
- Bekijken van films (1080p) vanaf een externe HDD.
- Browsen via Chrome.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 300,-
Ik sta open voor bang-for-buck suggesties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Windows 7 Home Edition 64 bit (besturingssysteem)
- Samsung UE40E5500 (tv)
- Logitech Z906 (geluidssysteem)
- Xbox 360 controller (bediening XBMC)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1820 Boxed | € 30,- | € 30,- |
| 1 | ASRock H81M-ITX/WiFi | € 60,- | € 60,- |
| 1 | MS-Tech CI-70 (60 watt voeding) | € 60,54 | € 60,54 |
| 1 | Logitech MK220 Wireless Combo | € 19,08 | € 19,08 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 58,48 | € 58,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 261,05 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Onopvallende mini-pc in de huiskamer. Wifi-verbinding, bedraad is voorlopig niet mogelijk.
Het systeem dient snel te zijn in de geringe taken die het heeft (video streamen-muziek luisteren-browsen).
Graag zo stil mogelijk. Ik wil de ventilatoren uit de case halen. Dus alleen de cpu koeler zal draaien.
Het systeem zal aangesloten worden op een Samsung tv en Logitech Z906 geluidssysteem.
Ga je overklokken?
Nee
Vraag vanuit mijn kant
1. De case heeft een 60 watt voeding. Is dit voldoende? Er is namelijk ook een 120 watt versie voor een paar euro meer.
2. Ik heb nu gekozen voor het goedkoopste moederbord met wifi. Zouden jullie dit anders doen? Bijvoorbeeld een ander moederbord met een losse usb-wifi connector? Hij dient snel genoeg te zijn om vlot te kunnen streamen.
Alvast bedankt voor jullie tijd en suggesties.