Toon posts:

Budget gamedesktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Hallo,

Onlangs ben ik student af en heb ik mijn zoveelste laptop opgeblazen wegens te nonchalant gebruik. Tijd voor een nieuwe stap dacht ik dus en daarom wil ik een (budget) desktop samenstellen die toch enkele jaren zou moeten meegaan. Zelf ben ik een absolute noob wat betreft het samenstellen van zo'n ding en dus lijkt mij hoe meer expertise hoe beter. En intussen leer ik bij!

Voor het samenstellen van de onderdelen ga ik mij richten op een vriend die dit al eerder heeft gedaan. voor de keuze van goede onderdelen richt ik me graag tot jullie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Voor alle onderdelen zou ik liefst rond de 700 euro blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb nog geen randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Het systeem van mijn dromen is een gamebaar systeem dat snel genoeg blijft en mee kan draaien voor enkele jaren. Ongetwijfeld zullen er misschien upgrades nodig zijn. Maar de (duurdere) basis wil ik toch lang zien meegaan.
In het systeem dat ik heb samengesteld zit nog geen videokaart. Voor te gamen lijkt mij dit wel nodig op termijn? SSD lijkt blijkbaar ook aan te raden gezien zijn snelheid?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb altijd Intel gehad en ben dus geneigd dit ook nu te doen. Ook al ken ik er weinig van.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Zoals eerder al gezegd. Ik wil graag investeren in een beestje dat wel even kan meegaan. Daarnaast liefst geen energievretertje en hoe stiller hoe beter.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Lijkt mij niet nodig voor mijn gebruik. Werd me al door verschillende andere bronnen afgeraden omdat je je garantie dan verliest op je onderdelen bij een defect.

Mijn samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 158,90€ 158,90
1ASRock B85M Pro4€ 55,50€ 55,50
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 175,-€ 175,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,99€ 47,99
1Cooler Master Silencio 352€ 49,99€ 49,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 71,-€ 71,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,01€ 52,01
1Crucial MX100 256GB€ 91,96€ 91,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 702,35

Alvast bedankt voor het advies:

Groetjes,

Domien

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Eigenlijk... eigenlijk is dit een zeer goed systeem _/-\o_

Zie niet echt verbeterpunten, dus bestellen die hap :)

Wel even de bios versie navragen bij de desbetreffende shop, even uit mijn hoofd heb je 1.90 of hoger nodig.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Hey MK, bedankt voor de sneller reactie. Kan je even verduidelijken wat je bedoeld met de biosversie navragen? Sorry voor mijn noobgehalte! ;)

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Of de bios versie up to date is om je cpu te herkennen, als ik het goed heb ;)

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-03 17:18
De 4460 processor is pas na de moederbord uitgebracht. De bios is een stuk software op je moederbord die je processor wel moet kunnen herkennen. Gelukkig is hiervoor dus een nieuwe bios uitgebracht. Het moederbord zal dus eerst een biosupdate moeten krijgen met een oude processor (Of al geproduceerd zijn met die nieuwe bios) voordat de 4460 gaat werken. Aangezien je niet kan zien welke bios er op een moederbord staat zonder deze pc in elkaar gezet te hebben, kan je beter vragen aan de winkel of zij kunnen checken welke bios er op het moederbord zit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info alvast. Ik ben er al goed mee opgeschoten. Hebben jullie toevallig een goed alternatief voor de voeding. Deze is namelijk niet direct leverbaar. :)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Hoe wil je gaan gamen als je niks invoeren of zien? :+ Ik mis toetsenbord, muis, beeldscherm etc. Valt dit allemaal buiten je budget?

Verwijderd

Topicstarter
Dit valt buiten mijn budget. Maar ook hiervoor mag je me gerust tips geven hoor. :) En versta gamen maar niet te immens hoor. Ik wil gewoon af en toe fifa 15 en GTA V willen kunnen spelen. Misschien dat dit nog uitbreidt maar dat zullen we nog wel zien. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb contact opgenomen met de winkel en zij zeggen me dat het moederbord niet gaat werken in combinatie met deze processor.

Ze hebben me aangeraden om een moederbord te kiezen met een 97 chipset. Kan iemand me hiermee helpen en een goed moederbord aanraden dat deze specificatie heeft?

Dankjewel

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:17
Onzin een i5 4460 kan prima op dat moederbord mits er de juiste bios opstaat !

Zie --> http://www.asrock.com/mb/Intel/B85M%20Pro4/?cat=CPU

Minimaal P1.90 dus als Bios.

[ Voor 38% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 24-09-2014 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja blijkbaar staat de juiste bios er niet op. Dus raadde hij me een andere aan. Maar dus, hoe los ik dit probleem op. Ik wil eerst zeker zijn dat alles werkt voor ik iets bestel natuurlijk. :)

• WiLLoW_TieN
Neem een i5 4430 of 4570 ? Nog beter laat die zaak de laatste bios er even op flashen !

[ Voor 76% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 24-09-2014 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou het precies liever bij de i5 4460 gezien die iets sneller blijkt te zijn dan de i5 4440 en dezelfde prijs heeft.

• WiLLoW_TieN
Hij is idd volgens de PW maar circa € 4,-- duurder en 0,1 Ghz sneller.
Maar als jou PC-toko het mobo niet kan leveren met een juiste bios....dan ?

Aan de prijs van de Sapphire HD7950 te zien wil jij perse hier alles bestellen --> sicomputers
Is dat correct ? Want daar kost die 4460 € 163,50 ? Voor € 6,40 meer heb je elders een 4590 !
Dit --> http://azerty.nl/producte...doos.html?channel_code=40

[ Voor 55% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 24-09-2014 17:02 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Aan zijn taalgebruik te zien is TS "precies" een Vlaming ;). Daar zijn de prijzen natuurlijk anders.

• WiLLoW_TieN
br00ky schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:02:
Aan zijn taalgebruik te zien is TS "precies" een Vlaming ;). Daar zijn de prijzen natuurlijk anders.
Idd profiel zegt Antwerpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, correct. Niks mis mee toch? ;)

In ieder geval. Ik probeer de juiste keuze te maken. Ik ben en blijf ook wel een beetje een noob. Dus ik moet het voornamelijk hebben van jullie advies. Oke; knoop doorhakken maar. Wat wordt het? i5 4430 of i5 4570... :)

• WiLLoW_TieN
Dan nam ik de 4570 omdat deze @ Turbo 3,6 Ghz doet !

Verwijderd

Topicstarter
Excellent. And its solded. Even voor de zekerheid. Het gaat toch over deze processor:

pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:10:
Excellent. And its solded. Even voor de zekerheid. Het gaat toch over deze processor:

pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed
Yes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thankx bro!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Je had het nog over de voeding hierboven? Je kan praktisch dezelfde krijgen met een ander labeltje die ook nog eens iets meer stroom levert:
pricewatch: XFX TS 550W 80Plus Bronze

Een i5 4570 kan natuurlijk, dan zit je altijd goed :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1