• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:08
(Topic versie 11 - 3 december 2014)
Afbeeldingslocatie: http://lifeisfeudal.com/images/wallpapers/800x600/LiF_1_800x600.png

Official site
Official tutorial
Steam page
Steam-group

Algemeen
Life is Feudal is sinds 19 september 2014 in Early Access Alpha op Steam en wordt ontwikkeld door Bitbox, een indie studio. Zij noemen het spel zelf een 'realistische middeleeuwse multiplayer sandbox met grondbewerking, prefab en modulaire gebouwconstructies, uitgebreide vervaardiging van onderdelen(grondstoffen omsmelten, metaalbewerking, landbouw, veeteelt, enz.), survival, realistisch vechten volgens de natuurwetten, origineel gevechtsformatie-systeem en nog vele andere mogelijkheden.'
Het spel zelf is goed speelbaar, maar sommige onderdelen zijn nog niet toegevoegd en er zal nog veel veranderen aan het spel.

Setting
Het spel speelt zich af in de middeleeuwen. Je kunt je in veel vaardigheden professionaliseren. Met andere spelers is het de bedoeling om een samenleving op te bouwen met bijvoorbeeld een timmerman, een kok, een mijngraver, ridders en boogschutters. Je kan ook een mix maken van meerdere vaardigheden. Het spel draait om overleven en het opbouwen van een samenleving. Je begint daarom ergens midden in de natuur en bent vervolgens helemaal vrij om te doen wat jij wilt.
In het spel speelt realisme een belangrijke rol. Je kan een boom omhakken en er planken van zagen. Het maken van een primitieve zaag, van stenen en stokken, kost echter al ongeveer tien minuten. Je kan vervolgens maar één boomstam of ongeveer tien planken tegelijk sjouwen. Om in het begin van het spel een klein houten hutje te bouwen heb je dus wel een paar uur nodig. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat je eigenlijk een grote efficiënte samenleving nodig hebt om succesvol te kunnen zijn.
Alles wat je kan maken is in een middeleeuwse setting, dus hout, steen en ijzererts zijn de belangrijkste bouwmaterialen.
Uiteindelijk kan een succesvolle groep spelers op elke plek middeleeuwse kastelen en steden bouwen. Het is mogelijk om de grond met een schep of een houweel te bewerken qua hoogte of helling. Ook kunnen tunnels worden gegraven.

MMO en Your Own
Er zijn twee versies van het spel. De MMO versie is toe nu toe alleen intern getest. De 'Your Own' versie is bedoeld om alvast het spel te leren kennen, maar dan in een kleinere setting: maximaal 64 spelers en een kleinere map van negen vierkante kilometer. Daarnaast levert de verkoop van de 'Your Own' versie geld op om Life is Feudal verder te ontwikkelen. Spelers die de Your Own versie hebben gekocht, krijgen later in de uiteindelijke gratis MMO versie één gratis speelbaar karakter-slot. Normaal moet een speler voor elk karakter-slot 20 euro betalen.

Servers
In het spel kan iedereen een server aanmaken of met een bestaande server verbinden. Elke server heeft een maximum van 64 spelers. Het doel van de ontwikkelaars is om uiteindelijk van dit spel één grote MMO te maken, waarin duizenden spelers in één persistente wereld spelen. In die wereld ontstaan dan dorpjes, die als het goed is zullen ontwikkelen naar steden en landen, waarbij er ook grote veldslagen zullen ontstaan tussen verschillende groepen spelers.

Tweakers-server
Voor tweakers was er een dedicated server.

Spelers kunnen zich aanmelden via KipCurreh voor de steamgroup.

Een totaalbedrag van € 94,00 is bijgedragen door:
Tjeerd84 / Geo001 / roodhoedje / Toex / justiicenl / Saelr

[ Voor 93% gewijzigd door Playa del C. op 03-12-2014 21:29 ]

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 18:40
Tjeerd, heb je de game zelf al gespeeld? En wat zijn jou ervaringen so far?

Houd deze al een tijdje in de gaten maar zie weinig tot geen echt positieve reacties over deze game. En dat is jammer want het concept klinkt echt veel belovend :) . Maar we blijven hem in de gaten houden en wie weet schaf ik hem nog wel een keer aan :)

Het enige wat me alleen wel tegen staat zijn de kosten van 20 euro per slot :N

[ Voor 10% gewijzigd door Br3wmaster op 24-09-2014 11:56 ]

PSN: Brwmaster

• Playa del C.
Ik heb het spel nu 5 uur gespeeld. Alleen nog maar solo op een eigen server. Het spel is heel traag qua opbouw. Je kan eerst echt weinig. Het duurt uren om jezelf te ontwikkelen. Op het moment heb ik nog niet eens een huisje en kan ik alleen nog een stoel of een bankje maken. Ik heb ook een schep, een mes, een bijl en een zaag. Je kan alles eventueel versnellen door een server met x10 of x50 in te stellen.
Het spel is duidelijk nog niet af, maar het concept is interessant en werkend op dit moment. Als je er geld voor over hebt, moet je het gewoon kopen en zelf proberen.
Je kan andere servers ook binnengaan en gewoon kijken wat anderen doen of misschien vrienden maken om dus met een groep veel sneller doelen te bereiken. Er zijn genoeg youtube filmpjes waar groepjes van 5-10 man bezig is om een dorpje te bouwen.

• Br3wmaster
Ik zal mits ik tijd over heb vanavond is wat kijken op youtube. Als dat bevalt kunnen we misschien samen een dropje bouwen :9 .
Dat een spel langzaam begint is voor mij geen probleem in ieder geval. Maar het concept kriebelt inderdaad wel :)

• Playa del C.
Goed plan. Ik heb mijn server niet constant draaien, alleen als ik zelf speel. Als er een tweakers-server komt, moet iemand anders daar tijd in investeren. De server kan vanuit het spel worden gestart, dus elke pc die 24/7 aanstaat kan als server dienen (voor nu).

• Geo001
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:02
Ik heb het spel nu ook een uurtje gespeeld, maar het eerste moment dat je om je heen kijkt heb je echt nog geen idee wat er moet gebeuren!
Heb eerst maar even youtube gezocht naar filmpjes om te zien dat je rechts moest klikken op een boom enzo

Het spel mag inderdaad wel wat vlotter worden, want na ruim een uur had ik een bijl, pickaxe, sickle maar liep nog doelloos rond

• Playa del C.
Het is nu nog 'alpha'. Er is geen handleiding of tutorial, dus zal je inderdaad een wiki of youtube-guide nodig hebben. Op zich, na even wennen, is het systeem wel erg overzichtelijk. Per vierkante meter kan je al je opties in een menu zien. Vechten gaat trouwens wel op een normale manier, door in de vechtstand te gaan staan (default: R).

Ik vind dit langzame en realistische erg leuk, maar voor de mensen die sneller willen is er de optie om het spel in x10 of x50 snelheid te zetten. Dat is een aanrader als je gewoon snel wil zien hoe het spel werkt.

Ik ben nu een paar uur bezig en heb bijna een klein hutje gemaakt. Ook heb ik in een half uur een 'tunnel' van één meter diep gegraven. Met groepen van honderden spelers is een tunnel maken super leuk en natuurlijk veel sneller. De leider van een groep bepaalt waaraan gewerkt wordt en de spelers kunnen door samen te werken grote doelen bereiken. Erg interessant!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 22:20
Dit spel heeft mijn aandacht getrokken, vooral dat van eenzame hut naar een aantal hutjes, dorp, stadje enz. En dat gaat door middel van steeds meer man bij je groep. Maar wat ik heb geleerd bij games als Rust is dat hoe meer mensen in je groepje zitten, hoe meer onenigheid er heerst.
Dat men geen ores/wood willen gatheren bijvoorbeeld.
Hoe denken jullie hierover?

• Playa del C.
De vrij hoge aanschafprijs en de (zeer) trage gameplay zorgen ervoor dat er een serieus publiek wordt aangetrokken. Als iemand in het spel niet mee wil werken kan iemand met enige status in een community die persoon uit het dorp verwijderen. Ik zie op andere servers veel leuke boerderijdorpjes met verschillende spelers die elk een specifieke rol bijdragen om het dorp te laten groeien. Dit kan zo groot groeien als mensen willen, tot complete steden met forten en oorlogen tegen andere steden.

• atillicious
  • Laatst online: 27-05 22:20
Dat is dus wat ik graag wilde horen, van het weekend wordt het ff proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik heb ondertussen na ongeveer tien uur 'grinden' een houten hut van 4x4 gemaakt. Er naast staat nog een oven, maar daar kan ik verder nog niks mee. Ik speel op de x1 stand, net als de uiteindelijke MMO versie gaat worden.

Ik merk nu wel dat het spel echt bedoeld is voor groepen mensen die samenwerken. Ik heb ondertussen 400/600 skillpoints gebruikt en zal dus straks op een limiet komen. Het is efficiënter om dus met minimaal vijf personen een eigen specifieke skill/een beroep te ontwikkelen. Een tunnel graven kan iedereen vrij snel leren, maar in je eentje schiet het graven niet op.

Ik zit daarom te overwegen om een 'tweakersserver' op te zetten. Misschien hebben mensen hier een idee, zodat ik dat goed kan uitvoeren. Ik heb op zich ervaring met servers, maar die draaiden allemaal op mijn eigen pc, waardoor de servers niet 24/7 toegankelijk waren. Geld is niet zo'n probleem, ik betaal zo een paar euro per maand om ergens eventueel een server te huren.

*edit

Heb even op internet gezocht. Er zijn geschikte servers te huur voor 30 euro per maand. Als mensen zich hieronder willen aanmelden en er genoeg deelnemers zijn, zal ik overwegen om zo'n server te huren. Eventueel willen sommigen vast ook wel meebetalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Playa del C. op 26-09-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo001
Playa del C. schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:30:
Heb even op internet gezocht. Er zijn geschikte servers te huur voor 30 euro per maand. Als mensen zich hieronder willen aanmelden en er genoeg deelnemers zijn, zal ik overwegen om zo'n server te huren. Eventueel willen sommigen vast ook wel meebetalen.
Ik ben erbij!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Wij hebben een server met onze clan!

Alles verloopt eerlijk, geen admin abuse, skillcap van 1200, 100 animals voor de rest alles default settings..
Server is nog maar net up sinds vandaag, dus fresh start.
Iedereen welkom op:

Server Info-
Server Name : Blue Screen Of Death: Trading, Building
Server IP + Port : 146.0.43.20:28650

console openen en joinToRemoteServer("146.0.43.20:28650","") typen.
Het is een dedicated rented server.

• Geo001
Goedemorgen Beve,

Ik zit er nu in, maar volgens mij is er niemand anders..
Heb je teamspeak / skype?

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:20
Ondertussen dit spel ook aangeschaft, ik ga eerst zelf wat rondbanjeren, maar daarna lijkt het mij leuk om met een aantal mensen wat op te bouwen.

• Playa del C.
Topicstart heeft een update over de ondertussen aangeschafte dedicated server. De eerste maand is betaald. Veel plezier iedereen!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Geo001 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 10:23:
Goedemorgen Beve,

Ik zit er nu in, maar volgens mij is er niemand anders..
Heb je teamspeak / skype?
Goedemorgen! lol!

Ben juist wakker wij hebben tot 9u deze morgen gespeeld; dus denk dat de mensen pas vnvnd zullen terug online komen!
Teamspeak: eurots3.gameservers.com:9512
Pass: bluedeath2014

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Zeker interesse in dit spel. Ga vandaag wat YT kijken en daar bekijken of het de aankoop waard is.Tips welke YT films leuk zijn, liefst van mensen die het een beetje begrijpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Loev op 27-09-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Tutorial-filmpjes en uitleg: https://lifeisfeudal.com/billing/tutorials.php

Op de tweakers-server is ondertussen een klein dorpje gebouwd, door ongeveer tien mensen. Er staan een paar huizen en er wordt al ijzer gesmolten. Nieuwe spelers mogen uiteraard in het dorp gaan wonen en helpen met de voortgang, of anders nieuwe dorpen starten in een ander gebied.

Update1: Er is blijkbaar ergens al in stilte een ander dorp gemaakt. Verder wordt er ondertussen druk gebouwd. Er zijn nu 'farms' voor planten en kippen en konijnen. De Forge is ondertussen ook compleet en vrijwel alle metalen voorwerpen kunnen worden gemaakt.

Update2: Het andere dorp is toch bij ons komen wonen. Dorp met tien huizen en bezig met een groot houten huis en een warenhuis! De eerste 'moose' is geslacht.

[ Voor 110% gewijzigd door Playa del C. op 28-09-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Behoorlijk wat YT filmpjes gekeken maar ik denk dat ik nog heel even wacht met de aanschaf , ook al vind ik het moeilijk om mezelf in bedwang te houden :) . Wel tof dat er hier toch wel wat meer animo voor is dan ik had verwacht. Toevallig wat screens van Tweakers Town? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben trouwens Gwuan (widuwinde), speelt stiekem best verslavend :D

Deze 2 had ik toevallig geupload op steam:

Klein stukje van het dorp.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jQnOKwRkBe8zdfvqOQw8iTxC/medium.jpg

FalkeK en ik zijn nog wat creatief bezig geweest met de Forge, mooie slope aan de voorkant en mijn huisje iets verder omhoog.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DXXAyI1CfKyZdvPNK6M2Ai3r/medium.jpg

Jammer alleen dat je nu niets aan aan de laatste tiers hebt van blacksmith, dus ik denk terug te gaan naar een 310/305 met carpentry of construction. Heb ook nog een 2de character nu gemaakt als extra farmer, Laustin (DeWoods :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Oke ik ben om , vanmiddag deze game toch maar aanschaffen. Screens zien er leuk uit en gezien tweakers animo toch wel leuk om lekker te spelen :) .

Nu nog even iets beter inlezen over deze game :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo001
gisteren druk bezig geweest, vanavond ben ik weer online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ik hoop dat ik vanavond nog tijd heb om even te komen spelen :) . Krijg visite vanavond dus kan het niet garranderen maar anders wil ik graag mijn steentje bijdragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Br3wmaster schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:44:
Oke ik ben om , vanmiddag deze game toch maar aanschaffen. Screens zien er leuk uit en gezien tweakers animo toch wel leuk om lekker te spelen :) .

Nu nog even iets beter inlezen over deze game :p
Haha ik dacht precies hetzelfde. Ik wilde wachten maar na het zien van de screenshots ben ik om. Ik zal vanavond het spel kopen en inloggen. Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
En nu maar hopen dat ze het waar maken. Heb bijv. Rust gekocht maar zie daar al meer dan een half jaar geen progressie in tbh .

Maar goed dit word voorlopig wel de laaste 'Early Acces' want heb er nu dan 5 en er is er nog geen 1 echt af :p . Wie weet tot vanvavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo001
Rust viel inderdaad knap tegen, maar ik merk dat LiF nu al veel meer mogelijkheden heeft dan Rust. Dat hele levellen zat er in Rust niet in toen ik het heb gespeeld (Weet niet of dat er nu dan wel al in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je komt wel beetje in een 'en nu?' gebied te zitten, omdat de skills relatief snel te halen zijn heb je al snel een stukje overloop in wie wat waar en wanneer kan gaan doen. Enige die niet echt rap lijkt te gaan is de farmer (die je juist voor ropes nodig hebt), de rest is in paar uurtjes al goed te doen om tot tier3 te kunnen komen (en 4/5 niet echt interessant zijn).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ja het is jammer van Rust want vond het best een leuke game :) . Het lijkt mij wel wat om farmer te worden , beetje verbouwen op 't land :9 .

Heb de game ondertussen al aangeschaft vanavond even activeren en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik ben de farmer op de tweakers-server. Heb vanochtend (even snel voor het werk) nog even 10 eieren kunnen rapen en dat levelde meteen 6 punten omhoog. Ga vanavond meer dieren vangen en de boerderij uitbreiden. Ga ervan uit dat ik dan later vandaag wel touw kan maken. Gaat verder met farmen inderdaad het traagst.

De server staat nu wel op een x10 speed (default voor officiële servers). Ik heb ook een tijdje x1 getest (single player) en dat tempo maakt het eigenlijk nog interessanter. Dan moet je echt werken en grinden en plannen om een beetje vooruit te komen. Misschien komt er later nog een tweede server of een herstart (hoop het niet) waarbij we ook op de x1 stand kunnen spelen eventueel. De x1 stand is waar de uiteindelijk MMO van LiF op komt te staan. MMO is daar ook wel geschikt voor natuurlijk. Voor nu is de x10 stand gewoon handig om te kijken wat er allemaal kan. Een server kan maximaal op x50, maar dan is levelen totaal niet meer boeiend.

Ik zal ook nog wat screens maken van de server, speel het spel op max, dus dan ziet het er nog iets beter uit ;)

Goed om te horen dat er een paar nieuwe dorpsgenoten bij komen. Welkom en tot vanavond!

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 29-09-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is die stand dan bv ook snelheid dat iron ore opwarmt? Bij x10 praat je dan tegen de 15-20 minuten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ben benieuwd of er nog nieuwe dropjes op de server gaan ontstaan en hoe die onderlinge verhoudingen zullen zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo001
Br3wmaster schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:40:
Ben benieuwd of er nog nieuwe dropjes op de server gaan ontstaan en hoe die onderlinge verhoudingen zullen zijn :p
GEO for President :)F !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
haha mijn stem is te koop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
De x10 heeft alleen invloed op het levelen van skills. Er zijn nog een paar sliders voor bijvoorbeeld snelheid van de boomgroei of het minen. Die zijn te zien bij de server details. Alles staat op default, alleen de x10 zorgt er op dit moment voor dat levelen 10 keer sneller gaat dan in de uiteindelijke MMO versie. 10x past wel beter bij de Your Own versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

x1 of x10 maakt dus op termijn weinig uit, enkel voor de T3+ skills is dat erg van belang, maar gros kan je al uit de voeten als je de eerste 30-60 hebt vrijgespeeld (die je al bijna hebt als je bij creatie je skills al goed wegzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Yea bijna naar huis , snel eten hopen dat de viste niet te lang blijft ( xD ) en dan nog even lekker beginnen met deze game .

Twijfel nog of ik bij jullie dorpje kom of toch ergens anders een dorpje maakt :9 .
Is het bijv ook mogelijk om handel te drijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Handel drijven zou kunnen, maar dat kan pas later als je dorp al echt groot is. Nog veel groter dan ons dorp nu al is. Je mag ook best een ander dorp beginnen, alleen heb je dan wel een paar mensen nodig om echt iets op te kunnen bouwen.

@SinergyX De x1 en x10 maakt verder inderdaad weinig uit, maar het is voor beginners wel handig om zo verschillende skills even te testen om dan definitief een beroep te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 21:29
De game lijkt me erg leuk maar 30 euro voor iets was een pre alpha is vind ik veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Het spel is goed speelbaar en ook al erg groot qua mogelijkheden. Daarnaast zorgt de 30 euro voor het filteren van de meer serieuze spelers. Ik heb nu al 30 uur gespeeld, dus voor mij is het het geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
cable-one schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:50:
De game lijkt me erg leuk maar 30 euro voor iets was een pre alpha is vind ik veel.
Mja.. of je nou nu of bij release 30 euro betaalt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Helaas geen tijd gehad om gister te spelen. Vanavond nog een poging wagen (hoop dat er dan niks tussen komt :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
We hebben ondertussen een weg door het dorp lopen. Helaas is er nog geen texture voor en is de weg compleet zwart. Ziet er niet uit, maar er zal vast snel een patch voor komen.
We kunnen nu wel snel door het dorp lopen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dat klinkt wel heel tof :) Kom sowieso eerst wel even jullie dorp versterken . Ben heel benieuwd heb er in ieder geval wel veel zin in!
Als ik de game echt tof vind en blijf spelen zal ik even met mijn vrouw overleggen of zij er ook akkoord mee is dat ik een bijdrage lever aan de server :)

[ Voor 36% gewijzigd door Br3wmaster op 30-09-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Br3wmaster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:17:
...even met mijn vrouw overleggen...
Haha, ja prima, een bijdrage hoeft echt niet veel te zijn hoor. Tot nu toe geven mensen ongeveer tien euro, maar minder is ook genoeg. Er zijn ondertussen ongeveer 20 spelers en de server kost 30 euro per maand. Maar in ieder geval welkom! Ik ben er vanmiddag weer vanaf 16:00 ongeveer.

De laatste dagen komen er steeds wel spelers bij. Ik weet niet hoeveel er bij komen of hoelang spelers blijven spelen, maar als de server over de 50 spelers op één moment gaat is het handig om een tweede server te beginnen. We zullen zien.

De huidige server staat op de standaard settings van de Life is Feudal official servers (voor de Your Own versie). De eventuele tweede server zet ik op de default MMO settings (leveling x1, mining 0,8, en de rest is hetzelfde). Als er genoeg geld binnenkomt kan die tweede server er natuurlijk ook eerder komen.

Iedereen die bijdraagt zet ik in de topicstart, dus je kan daar ook ongeveer volgen hoeveel geld er binnenkomt. Ik heb nu in totaal 40 euro van 3 mensen (inclusief mijzelf). Een server kost net iets minder dan 30 euro per maand.

*Edit:
Ik ben de enige admin op dit moment. Het is mijn doel om mij nergens mee te bemoeien als admin, wel als speler :). Iedere speler mag doen wat hij wil binnen het spel. Ik gebruik geen enkele 'Admin Power', uiteraard ook niet stiekem voor mezelf. Het is lastig te controleren voor anderen, dus hier is gewoon vertrouwen voor nodig. Ik kan verder hier ook niet aantonen hoe betrouwbaar ik wel niet ben, maar ik heb een bewijs van goed gedrag uit de gemeentelijke basisadministratie indien nodig. Ik kan zelf ook niet tegen cheats trouwens, zelfs niet in een single-player game. Misschien een soort OCD, maar alles moet bij mij eerlijk volgens de regels verlopen. Heb er verder geen last van in mijn leven hoor :)

Daarnaast ben ik een groot voorstander van vanilla/default. Met andere woorden: spelen zoals het bedoeld is. Ook worden (server)instellingen door mij nooit veranderd. De huidige server blijft dus, zolang dat de bedoeling is, op dezelfde settings draaien. Een persistente en constante game-wereld vind ik belangrijk.

Veel plezier met spelen verder iedereen!

[ Voor 30% gewijzigd door Playa del C. op 30-09-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Hehe ja dat krijg je als je onder de plak zit he :9 . En ik snap dat het niet veel hoeft te zijn maar vind het wel zo netjes om dat even te overleggen .

Anyway goed om te horen dat de server 'druk' bezocht is . Ben benieuwd wanneer er verschillende dorpjes gaan ontstaan. damn kan niet wachten tot vanavond o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Er is ondertussen al een tweede dorp ergens ontstaan, maar daar weet ik verder geen details van. Interactie tussen dorpen zal nog wel dagen of weken duren voordat dat echt mogelijk is, omdat het opbouwen van een dorp zo langzaam verloopt.
Overleg met vrouw/vriendin is zeker goed, respect daarvoor. Betalingen zijn eenmalig, kan je dus na een maand wel weer kijken hoe het loopt. Server loopt verder inderdaad goed, ook technisch. Sinds de start door een patch één keer onderbroken en verder loopt alles constant en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Nice! Blijft toch leuk om te zien dat er zeker animo is voor deze game. Lees op internet een hele hoop negatieve verhalen maar als ik hier dan lees en de screens zie denk ik ja, misschien niet leuk om alleen te spelen maar met een groep .. eigenlijk de sims mideleeuwen maar dan online :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2023
Hallo,

Ook ik heb de game met een aantal vrienden aangeschaft.
Gister wat rond gekeken op de server en alles loopt prima!
Nu levelen en verzamelen voor het eerst huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
In het eerste dorp ben ik de farmer. Ik kan vanmiddag beginnen met touw maken! Hebben we lang op moeten wachten. Daarna is het warenhuis en een huis met drie kamers zo klaar! Warenhuis vind ik persoonlijk wel leuk, kan iedereen zijn materialen en onderdelen netjes bewaren. Dorp ligt nu vol met zakjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben aan het verkassen naar de berg toe, soort van complete minery te gaan bouwen daar, samen met mijn alt op het 2de vlakke stuk daar ook een farm te beginnen. (en evt 3rde voor wood gedeelte).

Heb besloten groot deel van blacksmith te gaan droppen, hoe langer ik nu speel hoe slechter ik dat hele beroep vind. Vanaf tier3 lvl60 heb je verder niets aan de skills die je dan krijgt (buiten enkele wapens), waar ik veel meer heb aan masonry (furnaces etc bouwen) en ik verwacht geen complete oorlogen binnen nu en X tijd. En je zou verwachten dat mining aansluit op willpower (hogere inventory). Daarnaast zag ik dat farmer straks ook al kleding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Gister helaas geen tijd gehad om te spelen maar als het goed is Sin wil ik je wel helpen opbouwen daar :) . Ben alleen morgen pas in de gelegenheid om te spelen :9 (heerlijk zo'n schoonvader met een eigen zaak xD )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Vannacht is er een patch doorgevoerd voor het SQL deel van de server. Hierdoor is rond 01:30 de server herstart. De patch zorgt ervoor dat dierenhuiden op een drying frame kunnen worden geplaatst en er dus leer en daarna kleding en armor van kan worden gemaakt. Zonder de patch/fix verdween de dierenhuid tijdens het plaatsen op het drying frame en was verdere voortgang niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toex
Heeft deze restart nog effect op datgene wat je al gemaakt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Br3wmaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:07:
Gister helaas geen tijd gehad om te spelen maar als het goed is Sin wil ik je wel helpen opbouwen daar :) . Ben alleen morgen pas in de gelegenheid om te spelen :9 (heerlijk zo'n schoonvader met een eigen zaak xD )
We hebben gisteren licht gemaakt, met nu de bredere productie die op gang is gekomen, kunnen we het dorp gaan verlichten. Nadeel, kost aardig wat time-consuming materials, voor mij met name dus het smelting van ignots (en dus weer charcoal) gaat aardig wat tijd kosten, dus daar zet ik eerst even de focus op, voordat ik verder ga. (10x10x20 = 2000 ore voor 10 lampposts).

* SinergyX wacht braaf op tjeerd dat hij de screenshot post :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 01-10-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Toex schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:26:
Heeft deze restart nog effect op datgene wat je al gemaakt hebt?
Nee :) Ik heb verder contact gehad met een specialist. Elke patch heeft root access nodig op een server. Dit kunnen ze natuurlijk niet doen op een gedeelde professionele server, want dan zou ik als admin ook werelden van andere mensen kunnen verwijderen. Ze gaan nu ze dit weten, elke komende patch handmatig verwerken, zodat alle servers vanaf nu een complete patch krijgen. Totdat eventueel de game-devs de code aanpassen zodat niet een root-access nodig is. Probleem is verder bekend en geldt dus voor alle gehuurde servers.

Onze server is vannacht alleen even tijdelijk gepauzeerd, handmatig gepatched en toen weer gestart. Het heeft verder geen enkele gevolgen.
SinergyX schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:34:
[...]
* SinergyX wacht braaf op tjeerd dat hij de screenshot post :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MYT4EIpB5TpGh2f3dSNqKo29/medium.png
Met veel moeite een lamp gemaakt! Geeft meteen veel sfeer en het is 's nachts soms erg donker. Was een klein feestje toen we de lamp eindelijk af hadden!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fNDfuSZxVRUrtYLuwuP0vGcB/medium.jpg
Overzicht van het dorp. Rechtonder de forge met twee 'Forge and anvil's'. Een paar huizen en in de verte een magazijn (wit gebouw). Links in het midden een farm achter de hutten. De weg door het dorp is nog zwart, omdat een texture mist. Dit wordt later gepatched. Rond het dorp zijn houthakkers bezig om bomen te kappen en weer terug te planten.

Verder hebben we ondertussen ook de eerste leren armor. Er komen ook steeds spelers bij, dus vanavond hopelijk voor het eerst meer dan 20 mensen tegelijk online!

[ Voor 40% gewijzigd door Playa del C. op 01-10-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Screens zien er leuk uit ! :) . Ga vanavond een poging doen om eindelijk te kunnen gamen :9 . Dan kom ik jullie ook even vergezellen, lijkt me leuk.. gebruiken jullie allemaal de TS server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 08:48
Wow, dit spel spreekt me wel aan als ik het zo hoor. Heb er alleen zo weinig tijd voor. Ik kom al amper vooruit in 7 days to die wat betreft het bouwen en craften van dingen. Kleine kans dat als ik dit ook ga spelen ik iets fatsoenlijks kan produceren.

Nou ik hou het in de gaten, want het hele community gebeuren en samen dingen realiseren vind ik wel echt top.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Dat is ook wat mij juist aanspreekt. Zeker in huidige mmo's en craft-achtige games (Rust, Dayz etc etc) is het toch ieder voor zich en KoS :) . Hierbij komt het sociale aspect weer om de hoek kijken en kan niet wachten tot ik kan helpen met het opbouwen van een dorp/stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 08:48
Br3wmaster schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:29:
Dat is ook wat mij juist aanspreekt. Zeker in huidige mmo's en craft-achtige games (Rust, Dayz etc etc) is het toch ieder voor zich en KoS :) . Hierbij komt het sociale aspect weer om de hoek kijken en kan niet wachten tot ik kan helpen met het opbouwen van een dorp/stad :)
Het leuke van 7 days to die vind ik dat het, op de BuG-server waar ik speel in ieder geval, veel minder KoS is en meer lekker builden van een fort tegen de zombies die 's nachts komen. Ook het erop uit trekken om supplies te scavengen enzo is heel leuk om met een groepje te doen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:23:
Wow, dit spel spreekt me wel aan als ik het zo hoor. Heb er alleen zo weinig tijd voor. Ik kom al amper vooruit in 7 days to die wat betreft het bouwen en craften van dingen. Kleine kans dat als ik dit ook ga spelen ik iets fatsoenlijks kan produceren.

Nou ik hou het in de gaten, want het hele community gebeuren en samen dingen realiseren vind ik wel echt top.
Het mooie is dus wel, dat je als groep samenwerkt. Het maakt dus niet uit hoeveel je speelt of hoeveel je bijdraagt aan 'het dorp'. De ontwikkeling gaat wel door en alle hulp is welkom. Het maakt de groep ook verder niet uit of iemand veel of weinig speelt. Het gaat om het gezamenlijke resultaat, het grote plaatje.
Br3wmaster schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:29:
Ook gezien de settings van de server (default qua wat de devs voor hun eigen officiele servers gebruiken), waarbij je dus beperkt ben ik de vaardigheden die je kan ontwikkelen, is het noodzakelijk om samen te werken. Ik heb nog nooit een spel gezien, waarbij spelers zoveel communiceerden over het maken van voorwerpen of leveren van diensten voor elkaar. Iedereen moet elkaar helpen om een doel te bereiken. Een timmerman kan niet zonder houthakker voor hout (logisch), maar ook niet zonder boer (leer of touw) en niet zonder smid (spijkers en metalen dingen). Ik als farmer, kan niet zonder timmerman (hokken voor dieren, werktuigen) en niet zonder smid (onderdelen voor werktuigen en gereedschap). Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ja kwa diepgang zit het echt wel goed met die game. Gister natuurlijk weer geen tijd gehad. Ik ben echt van mening dat dagen van 24 uur echt te kort zijn. Daar hebben ze echt niet overna gedacht :9 . Of ik had natuurlijk vrijgezel moeten blijven .. misschien had dat ook gewerkt :+

Anyway ik kom die game van het weekend sowieso spelen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Br3wmaster schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:18:
Ja kwa diepgang zit het echt wel goed met die game. Gister natuurlijk weer geen tijd gehad. Ik ben echt van mening dat dagen van 24 uur echt te kort zijn. Daar hebben ze echt niet overna gedacht :9 . Of ik had natuurlijk vrijgezel moeten blijven .. misschien had dat ook gewerkt :+

Anyway ik kom die game van het weekend sowieso spelen :o
Na vier keer laten afweten, is deze stelling niet zo geloofwaardig meer :P Maar ik hoop je dan binnenkort ingame tegen te komen. Ikzelf ben de komende twee weken ook erg druk. Daarna ben ik vrijwel elke dag weer een paar uur online. Maakt niet uit, de server loopt net zo goed zonder admin.

Ik ben elke dag in het spel nog steeds verbaasd over de nieuwe mogelijkheden. En er komt elke patch nog meer bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Playa del C. op 03-10-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Haha dagen duren gewoon te kort. Drukke baan, gezin en een schoonvader met eigenzaak en teveel werk atm dus spring daar ook behoorlijk bij :9 . Anyway zondag sowieso tijd om te spelen dus zondag ben ik er. Gebruiken jullie de TS server? kom ik jullie daar even vervelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Belangrijk nieuws: Er komt binnen een paar uur een patch uit. De tweakers server zal dan automatisch offline gaan en alle spelers kicken, patchen en hopelijk ook weer zelf starten. Ik hou het vandaag in de gaten en zal controleren of de server goed loopt. Als er iets mis gaat, graag een PM sturen. Ben nu op het werk en kan hier het spel niet in, ik kan alleen inloggen op de server en kijken of hij loopt en eventueel starten. Als ik meer weet, patch notes of known issues, dan laat ik het hier weten.

UPDATE:
Today’s patch is dedicated to the increase of server and client side stability by addressing a few memory leaks along with several other fixes as well.

Patch notes (ver. 0.2.1.0):
• Fixed some server side memory leaks. This should increase server uptime significantly

• Added a few workarounds to fix an issue when a laptop discrete video card was not used for rendering. Do not forget to update your drivers!

• Fixed an equipment bug that occurred after a server crash where equipment weight remained with no tools equipped

• Recently discovered alchemy combinations are saved instantly now, so a server crash should not cause a rollback of discovered recipes

• Removed the ability to place movable objects high in the air. That should prevent some griefing and flying looms too :)

• Fixed the private world DB being corrupted by Steam Cache Restore. Private worlds should not be broken now suddenly. Though your security/antivirus software can still corrupt our files and there is nothing we can do about that :(

• Assaulters should not be flagged as criminals and lose alignment if they are in the same group with a victim

• Fixed a Steel Lumps dupe due to an incorrect crafting recipe

• Harvesting and Skinning should be significantly faster now. Type of tool used in these abilities now affects the duration of abilities

• Fixed a harvesting bug that would allow players to terraform a newly harvested field in order to refresh it and harvest once more duping fully grown crops

• Fixed missing Paved Road texture

• Fixed flax rotting in a tanning tub

• Fixed inventory weight not always being displayed

• Fixed DEFINER in patch.sql that had failed to work on some hosting providers that were using separate DB users for LiF:YO server instances. Everything should work correctly now even if you do not provide main “root” user access.

[ Voor 61% gewijzigd door Playa del C. op 04-10-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Server is momenteel gestopt voor de patch! Hij zal over een paar minuten weer starten.

Update: Server gestart!

[ Voor 13% gewijzigd door Playa del C. op 03-10-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

• Fixed missing Paved Road texture
lol :P

Jammer, recyle dus nog niet beschikbaar. En destroy/demolish ability :P (voor primitive tools permanent te verwijderen en gebouwen te slopen). Je zou zeggen dat die demolish niet zo moeilijk zo zijn, is gewoon 'deconstruct' optie bij gebouwen in aanbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:13

John Doos

ClaudZaque

Middag mannen, ik zie dat jullie al goed aan de gang zijn ;)

Wij hebben ook de wens een private dedi server op te zetten voor dit spel.
Zijn er snelle tips n tricks, of een goede how to?

Wij zijn nu al even aan het klooien, maar hebben nog geen goede methode gevonden.
Als je iets weet mag je me ook DMen :+

EDIT: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=316928535 dit is de methode die wij proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door John Doos op 03-10-2014 18:07 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
John Doos schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:22:
Middag mannen, ik zie dat jullie al goed aan de gang zijn ;)

Wij hebben ook de wens een private dedi server op te zetten voor dit spel.
Zijn er snelle tips n tricks, of een goede how to?

Wij zijn nu al even aan het klooien, maar hebben nog geen goede methode gevonden.
Als je iets weet mag je me ook DMen :+

EDIT: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=316928535 dit is de methode die wij proberen.
Ik ben de admin van de tweakers server.

Jouw link had ik eerst ook gevonden, maar die guide ging mij te ver qua tijdsinvestering en opstartkosten. Je hebt namelijk hoe dan ook een dedicated windows server nodig en dat kost geld. Er zijn professionele bedrijven die veel verstand hebben van game servers. Via de game-site zijn twee officiële aanbieders beschikbaar. Voor 30 euro per maand huur ik nu een server in Frankfurt van Blue Fang. Blijkt van hoge kwaliteit te zijn en daarnaast is de support heel goed. Er zit daar constant iemand bij de servers die eventuele 'tickets' meteen fixed.
Voor 30 euro per maand kan je zelf, op korte termijn, geen dedicated server opzetten, want je moet de hardware afschrijven, de stroom betalen en dan daarnaast ook nog tijd investeren in het runnen van de server zelf.

Het enige voordeel van een eigen dedicated server is dat je alles in eigen hand hebt (kan ook een nadeel zijn, als je niet weet hoe het moet) en dat je bijvoorbeeld mods kan draaien, of de server zelf ook kan doorverhuren, enz.

Als je een grote groep betalende spelers hebt (1 euro per maand), kan je heel betaalbaar een dedicated server in de lucht houden, zonder dat iemand er veel tijd in hoeft te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 15:21
Heb dit spel vandaag in een impuls gekocht en ga binnenkort even op de tweakers server kijken. Moet nog veel ontdekken en alles werkt nog niet perfect maar er zit veel potentie in dit spel!

Nu eerst nog even het eerste deel van de stijle learncurve overwinnen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door harmen1987 op 03-10-2014 19:37 ]

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Gisteravond een record van 21 spelers tegelijk online op de server. Een paar bekende spelers waren er gisteren niet, waardoor ik schat dat er nu ongeveer 30-35 actieve spelers zijn. Iedereen bedankt!

Er zijn ondertussen drie dorpen, één hele grote en twee kleine. De laatste patch heeft het grote dorp een stuk mooier gemaakt, omdat de hoofdweg nu een 'texture' heeft. De weg was eerst een lange grote zwarte vlek! Verder is er op een berg een stenen uitkijktoren gebouwd en is een groot huis met 16 kamers bijna af!

Als de standaard server vol raakt (50+ spelers tegelijk online), komt er een nieuwe server bij, met dezelfde officiële instellingen, zodat nieuwe spelers daar ook kunnen beginnen.
Zelf zit ik eraan te denken om ook een server toe te voegen met 'hardcore' settings:
- Standaard MMO instellingen, dus multiplier op x1
- Permadeath

Ik hoor graag of er mensen zijn die de hardcore server interessant vinden. Je kan natuurlijk dan ook op beide servers actief zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 04-10-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WVlclwdbGVIfi2mSaB52KsS5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CqcljffRgq11SSwbxxZXzaAt/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5HJPgzjZWpCQsDu7SJ7LfHAE/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iYzvt6hpLDLdVcJOUZ3KY4pZ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AULhTiPBicIX1oCtktIMUVOQ/medium.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Playa del C. op 04-10-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:20
Heeft dit spel ook eigenlijk een doel/endgame?
Van wat ik gezien heb is het enkel resources verzamelen/levellen/bouwen?

Nou had Minecraft in het begin ook geen doel of endgame en daar heb ik me ook mee weten te vermaken, vandaar dat ik over deze game ook twijfel. Exploren lijkt me in dit spel een stuk minder belangrijk en echte tegenstand is er ook niet echt, tenzij je dus je medespelers gaat aanvallen. Dat zijn dan wel alweer 2 onderdelen die dit spel mist tov Minecraft.

Iemand die mij kan overhalen waarom dit spel het wél waard is? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BSTNjitRam op 04-10-2014 18:47 ]

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
BSTNjitRam schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:46:

Nou had Minecraft in het begin ook geen doel of endgame en daar heb ik me ook mee weten te vermaken, vandaar dat ik over deze game ook twijfel. Exploren lijkt me in dit spel een stuk minder belangrijk en echte tegenstand is er ook niet echt, tenzij je dus je medespelers gaat aanvallen. Dat zijn dan wel alweer 2 onderdelen die dit spel mist tov Minecraft.

LiF heeft sterke RPG elementen, zoals het levelen van skills, dat heeft Minecraft niet.
LiF heeft 'normale' graphics en een realistische setting, dat heeft Minecraft niet.

Ik zou het spel niet zo gaan vergelijken, het is eigenlijk totaal anders dan Minecraft, behalve dan dat je kan doen wat je wil. Je kan beter afgaan op de mening van mensen die het spel gespeeld hebben:

Ik heb nu zelf hetzelfde gevoel als toen ik spellen als Minecraft en Portal voor het eerst speelde. Nieuwe concepten die meteen werken en aanslaan. En de developers lijken tot nu toe erg snel met patches en content te komen, waardoor ze ook ten opzichte van concurrentie als Rust of The Forest het goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBRemi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:13
Hoi, ik speel dit spel nu een week, op een dedicated thuisserver. We spelen nu met een man of 6 van de community Bendebeukers. Na behoorlijk wat grondverzetten hebben we nu een redelijk dorp, met een aantal huisen, farm en crafting area. de volgende stap is kijken naar leger training. Als we dat uitgevogelt hebben komen we wel even op visite ^^ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Playa del C. schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:05:
Ik zou het spel niet zo gaan vergelijken, het is eigenlijk totaal anders dan Minecraft, behalve dan dat je kan doen wat je wil.
Het doet mij anders ook erg denken aan Minecraft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Anoniem: 172410 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 04:38:
[...]

Het doet mij anders ook erg denken aan Minecraft :)
Als je de spellen binnen een genre 'multiplayer survival' plaatst, horen ze bij elkaar. Binnen dat genre vind ik beide spellen wel ver uit elkaar liggen. Misschien net binnen welke kaders je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105134

Ik heb hem net gekocht. Zodra ik het een beetje onder de knie heb, kom ik ook even een kijkje nemen op deze server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
van 't weekend eindelijk gespeeld. Was wel zondagochtend heel vroeg :9 maar ben even op de server geweest. Moet nog wel even goed in deze game duiken want was toch wel eea waar ik niet helemaal uit kwam :) Hoop jullie morgen avond te zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

BSTNjitRam schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:46:

Endgame is de sociale kant van zo'n feudale gemeenschap. Maar ook de PVP is best uitgebreid zo te zien: met als je in de opgegeven formatie loopt krijg je buffs. Ik denk dat het solo of met een paar man redelijk snel gaat vervelen, als je eenmaal in staat bent de meeste dingen te maken, maar in guild verband kan het wel eens heel lang leuk blijven. Dit vrij bouwen is wat ik toen met Age of Conan had verwacht, nu is het er wel. Minecraft en 7days2die vond ik sneller vervelen dan dit.

[ Voor 5% gewijzigd door bstard op 06-10-2014 11:05 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 05:59
Als ik dit zo lees... Dan heb ik ook veel zin in dit spel.
Maar helaas is mijn game zakgeld voor de maand oktober op... Net een PS4 gekocht :9~
Dus ik wacht nog ff... Maar ik ga hem zeker spelen. En misschien volgende maand al wel.

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hele PVP werkt half of helemaal niets, plus dat de overige game aspecten weinig helpen in het doel van PVP.

Ik zie het als veredelde sandbox, leuk om allemaal dingen te doen en te maken, tot je het punt bereikt hebt dat je alles wel zo'n beetje hebt (of de rest werkt gewoon niet), dan ben je klaar :P Zeker nu er nog veel niet (goed) werkt of missende features, begint de lol erin best snel af te nemen.

Ik kijk af en toe nog eens op de GM-powered servers, mensen met complete dorpen en kastelen, maar doel is daar ver te zoeken. Ja je kan elkaar beetje afslachten, maar je kan verder niets met de stad. De mensen die ver genoeg zijn pakken gewoon grotere huis met een deur, bags erin en claimen maar.

Beetje troller doet het 10x beter door gewoon de meest retarted spul in een stadje te bouwen, er is namelijk geen demolish optie dus mensen zitten meteen vast met die zut (of je gaat GM powers gebruiken).

AoC heeft heel aparte zone voor gebouwen waar je ook aparte sieges en gevechten kan doen, ik zie persoonlijk weinig toekomst in het hele vechten/PVP aspect van deze game, buiten een gigantisch trollfest.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 06-10-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Er zitten drie rassen in het spel. Dat komt allemaal op de Your Own versie niet uit de verf, maar dit is dan ook bedoeld als geld inzamelen voor de 'echte' versie: MMO. In de MMO versie is er een enorm gebied en de bedoeling is dat er drie grote landen met allerlei dorpen en steden ontstaan. Die drie zijn in oorlog met elkaar. Je kan dan in een grensgebied gaan wonen, met risico of doel op veel gevechten. Je kan ook verder van de grens gaan wonen en bijvoorbeeld voor de support zorgen door veel wapens en armor te maken. Of het zo gaat worden of werken weet ik verder ook niet, maar de potentie is er wel.

Op dit moment is het spel uiteraard puur bedoeld om het te leren kennen. Er is geen endgame, maar dat is maar goed ook, want na de endgame is een spel klaar. Dit spel is meer een soort second life, waar je oneindig lang kan doorgaan. Misschien ontstaat er een stevige Tweakers-clan die later in de MMO versie een goede start kan maken door de ervaring in de Your Own versie. Je kan de MMO in ieder geval gratis proberen na aankoop van Your Own. Helaas is de MMO versie nog ver weg, iets van twee jaar. Ze moeten dus wel met grote updates blijven komen als ze het publiek zo lang willen boeien, anders is het snel afgelopen. Net als Rust en andere Alpha games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Eerlijk gezegd heb ik een beetje spijt van de aankoop. Ik wilde langer wachten om te zien welke richting development op gaat en toch heb ik vorige week early access aangeschaft. Wat er precies mis is kan ik moeilijk omschrijven, op dit moment is LiF niet voor mij weggelegd. Misschien komt het omdat ik van beroep software tester ben, een alpha "testen" in de avonduren heb ik dan weinig zin in ;) Ik zal van tijd tot tijd even inloggen om de mooie bouwwerken te bekijken :) Hopelijk is het over een paar maanden beter.

Les geleerd, beter naar mezelf luisteren en niet meegaan in de hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er is ook weinig nog aan te testen, gros wat niet werkt is al lang bekend en hangt weer samen met zaken die je nu niet kan testen of ook niet werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Loev schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:49:
Eerlijk gezegd heb ik een beetje spijt van de aankoop. Ik wilde langer wachten om te zien welke richting development op gaat en toch heb ik vorige week early access aangeschaft. Wat er precies mis is kan ik moeilijk omschrijven, op dit moment is LiF niet voor mij weggelegd. Misschien komt het omdat ik van beroep software tester ben, een alpha "testen" in de avonduren heb ik dan weinig zin in ;) Ik zal van tijd tot tijd even inloggen om de mooie bouwwerken te bekijken :) Hopelijk is het over een paar maanden beter.

Les geleerd, beter naar mezelf luisteren en niet meegaan in de hype.
Snap je punt en je kan prima van mening zijn dat het spel je wat tegenvalt, maar ben het niet helemaal eens met je argument dat het een soort van 'alpha testen' is. Er kan eens een crash voorkomen, maar dan start je het spel gewoon weer opnieuw op. Alles wat verder wel in het spel zit, werkt op zich goed of goed genoeg. Je hebt daar verder niks aan te testen, je kan het spel gewoon spelen. Er zijn alleen twee bekende en irritante bugs, maar die zijn bekend en daar kan je dan gewoon rekening mee houden ('observe' en 'menu+chat').
In ieder geval heb je veel geholpen met het opbouwen van het dorp, dus daarvoor bedankt! En leuk dat je wel actief blijft volgen hoe het verder verloopt. Ik denk zelf dat het spel over een paar weken wel een stuk beter speelbaar wordt, als de bugs er wat uit raken en bijvoorbeeld de optie 'demolish' erin komt!

We zullen zien, de community is verder in ieder geval erg behulpzaam, vriendelijk en gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb tijdje op de server van dutch alliance gezeten, denk dat ik daarheen ga. Vrij harde regels met stelen en killen, settings een stuk hoger en veel dropjes te vinden. :) en ze helpen je zelfs met huisjes ed te verwijderen.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 07-10-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:20
Op een verveelde zondag ben ik ook maar gezwicht en heb ik het spel aangeschaft. Speel nu samen met een vriend van me op een vrij rustige server (x10 skill) en het bevalt redelijk. Ik zou er echter niet aan moeten denken op een 1x server te spelen (zoals de MMO versie zal zijn). De grind is nu wel al groot genoeg.

We zijn in eerste instantie op het kleine eilandje gaan zitten maar ik zit er over te denken weer terug naar het grote eiland te gaan. Clay is toch wel erg belangrijk en dit is op het kleine eilandje niet te vinden.

Verder gister begonnen aan herbalism en mijn god: wat is dat een vervelende grind zeg... Herbs zoeken, herbs verzamelen, elke herb met elke andere herb crossreferencen om achter de eigenschappen te komen, repeat.
Tot nu toe zo'n 20 verschillende gecrossreferenced en geen enkele echt nuttige combi gevonden. Voornamelijk op zoek naar flux en naphtha maar so far no luck. Vanavond of morgen maar weer verder grinden...

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
SinergyX schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 01:25:
Heb tijdje op de server van dutch alliance gezeten, denk dat ik daarheen ga. Vrij harde regels met stelen en killen, settings een stuk hoger en veel dropjes te vinden. :) en ze helpen je zelfs met huisjes ed te verwijderen.
Dat klinkt goed, maar juist die regels zorgen voor problemen heb ik op veel andere servers gezien. Zodra admins hun macht gebruiken, wordt het spel eigenlijk oneerlijk. Wat ga jij bijvoorbeeld doen als je door een admin onterecht van een kill wordt beschuldigd? Of als iemand claimt dat een ander 20 flux heeft gestolen, terwijl dit niet waar is? Je kan de meeste dingen niet aantonen en juist het willekeurig ingrijpen van een admin, zorgt voor veel meer ruzies of oneerlijk situaties. Ik denk dat het juist sterk is om als admin helemaal niks te doen, tenzij er wordt gecheat of er een duidelijk probleem is. Stelen en killen hoort bij het spel, dus om daar als admin een rol in te spelen, vind ik ongepast. Een admin is niet meteen de leider of 'god' van de server. Ook het weghalen van objecten kan erg uit de hand lopen. En ik ga ervan uit dat demolish er toch vrij snel in gaat komen. Als dat lang gaat duren, zal ik als admin denk ik wel wat objecten moeten weghalen, zoals ongebruikte hutten. Ik stel dat echter zo lang mogelijk uit op dit moment.

'Settings hoger'? Je bedoelt denk ik de skillcap. Ieder zijn eigen voorkeur. 600 is vanilla en zorgt ervoor dat je echt een beroep doet. Je kan meerdere characters aanmaken, dus ik zie daar geen problemen in.

Je bijdrage aan de tweakers server is trouwens groot, dus bedankt daarvoor! Succes met het spelen op een andere server. Je kan natuurlijk altijd terug komen, of zelfs op beide servers tegelijk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Oké ik heb een begin van een tunnel gemaakt maar kan er nu niet meer uitkomen, ik kan niet meer graven want mijn backoack is vol en ik kan die niet legen in de tunnel, wat nu? Het was me eerst gelukt om er uit te springen maar dat wil niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook de rate is hoger, dacht x10.

Server loopt al tijdje daar, aantal die ik daar gesproken hebt waren aardig positief. Nadeel dat het niet echt gunstig is voor je FPS, bijna elk vlak deel op de map is wel iemand aan het bouwen.

Hele stelen en killen zal uiteindelijk bij de game horen, nu is het nog in zo'n primitieve versie dat het niet eens stelen kan worden genoemd en is ook op dit moment de meest nutteloze aspect van de game. Hoe zie je de toekomst van dat hele stealing/killing? Mensen die doelloos uren op de uitkijk gaan staan of zie iemand zien bij het dorp? Juist het hele combat aspect van de game heb ik zeer weinig vertrouwen in en daar komt zo'n expliciete non-PVP server erg goed uit.

De huidige server begint beetje ghosttown te worden, ik sta beetje semi-afk muurtjes af te timmeren, maar heb verder niemand meer gezien in het dorp, buiten Ryan die ik wat zag graven aan de andere kant. En gezien ik 200 (x 15) + 400 (x3) en 1600 (x3) clay nodig heb, ditzelfde aantal factor 2 aan steen, is een verse start de betere oplossing.
PheraX schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:07:
Oké ik heb een begin van een tunnel gemaakt maar kan er nu niet meer uitkomen, ik kan niet meer graven want mijn backoack is vol en ik kan die niet legen in de tunnel, wat nu? Het was me eerst gelukt om er uit te springen maar dat wil niet meer
Gebruik je home skill (onder 7 default), als je geen home op een huisje heb, krijg je een random spawn, maar ben je in iedergeval eruit. Je kan ook een relog proberen, soms kom je een paar tiles verderop te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
SinergyX schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:09:
Ook de rate is hoger, dacht x10.
...
De huidige server begint beetje ghosttown te worden, ik sta beetje semi-afk muurtjes af te timmeren, maar heb verder niemand meer gezien in het dorp, buiten Ryan die ik wat zag graven aan de andere kant.
De rate van de tweakers server is ook x10, de standaard setting voor Your Own. Naar mijn mening ook de beste setting op dit moment.
Ik was gisteren de hele dag aan het werk, ook 's avonds. Ik kwam 23:00 online om te checken en er waren 18 spelers op de tweakers server. Ook allemaal druk bezig. Het originele dorp is wat stil gevallen, omdat er een groepje van ons dorp een eigen 'bandit-camp' is begonnen. Er zijn dus in ieder geval nu al vier dorpen en 18 spelers is niet weinig, waarbij er ook nog steeds nieuwe spelers bij komen.
Ik ben zelf de komende dagen (behalve donderdag) weer veel online.

[ Voor 8% gewijzigd door Playa del C. op 07-10-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toex
Ben toch benieuwd wat het "backstabbers-kamp" allemaal gaat uitspoken..
Hij kwam gister al even buurten met ze zwaardje maar, verder geen geweld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somentus
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05 17:22
Ik heb vanmiddag de game gekocht en heb wat rondgespookt op de server, er staat inmiddels een tiny shack van mij. Ik zal de komende dagen zeker actief gaan spelen op de server, dus hopelijk zie ik daar enkelen van jullie!
Ik heet trouwens Ela Tyriaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Ik heb helaas niet zoveel tijd als gehoopt en heb alleen afgelopen zondag even wat gespeeld. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik ook pas a.s. zondag weer van de partij :) . Volg het nieuws rondom het spel wel en goed om te zien dat er wat leuke dingen zijn gepatched in de laatste patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Laatst online: 08:04

KipCurreh

Nightcrawler

hmm Ik ben wel vrij geïnteresseerd geraakt door deze game, mede door deze thread btw...

Misschien dat ik wacht tot deze voorbijkomt in een sale ofzo, met wat geluk met Halloween of Kerst ofzo... Ben niet zo happig op die early access dingen, maar dit lijkt me nou wel toch iets leuks...

Heb ik tenminste nog tijd om men internetverbinding goed te krijgen (van slechte wifi naar kabel) :D

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 14:01
Spel is best leuk, vermaak me er al 2 weken mee. Voor een early-access nog behoorlijk goed ook.

Wat zijn de gegevens van de Tweaker server en van de Dutch Alliance server?
We zijn met zo'n 3 of 4 man op zoek naar een fatsoenlijke server, privéserver is leuk om te leren, maar gaat uiteindelijk wel beetje vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justiicenl
  • Laatst online: 03-06 10:09
de gegevens voor tweakers server is : joinToRemoteServer("146.0.43.20:22150","tweak123") <---- dit plaats je in je console en je connect tot onze server! hope to see you guys soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 14:01
Wat zijn de andere settings met betrekking tot de skillcap en craftingtime e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staat in de TS:

Server settings:
Game Mode:
Sandbox
Skills and Stats progression multiplier (1 is planned LiF: Sandbox MMORPG rates):
10 [0.1 - 100.0]
Skillcap
600 [200 - 3000]
Terraforming speed multiplier (works only for tunneling):
4.0 [0.1 - 5.0]
Crafting period (burning of fuel, smelting, etc) (Seconds):
60 [1 - 3600]
Animal Breeding/Feeding period (Minutes):
60 [1 - 600]
Plants Growth period (trees and crops): (Hours):
3.0 [0.5 - 24.0]
Wild Animals amount: (Warning! Large amount of animals may result in a server lags!):
100 [0 - 100]

Pagina: 1 2 Laatste