Op zoek naar goede NAS voor eigen cloud

Pagina: 1
Acties:

• wir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Beste mede-tweakers,

Ik hoop dat jullie mij willen helpen met jullie gecombineerde kennis van zaken. Hopelijk heb ik mijn hulpvraag ook op de juiste plek gepost.

Op dit moment maak ik voor mijn werk en studie intensief gebruik van dropbox. Zo heb ik al mijn bestanden online beschikbaar, waar ik ook ben. Daarnaast wordt alles netjes gesynchroniseerd tussen mijn pc's, laptop en wearables. Echter wil ik mijn data in eigen beheer gaan nemen i.p.v. afhankelijk zijn van anderen (met alle privacy risico's die daar bij horen).

Helaas zijn er enorm veel NAS-systemen, met uiteenlopende opties. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wellicht dat jullie ervaring hebben met een mooi systeem en mij die kunnen aanraden.

Verwachtingen/eisen:
- Gemakkelijk op te zetten synchronisatie tussen mijn pc's, laptop en wearables (andriod)
- Snel in gebruik
- Laag verbruik
- Opslag van zo'n 1-2 Tb
- Ik wil hem ook gaan gebruiken om film's op te zetten voor mijn HTPC
- Kosten voor de aanschaf mogen niet extreem zijn (max. €200,-)

Ik hoop dat jullie mij wat adviezen kunnen geven voor een geschikte aankoop.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Heb je al gekeken naar Synology? Naar mijn idee voldoen die aan al de eisen en er is vast een model die in je budget past.

https://www.synology.com/

Via DiskStation Manager (DSM) beheer je de Synology. Zie demo:

https://www.synology.com/nl-nl/dsm/5.0/live_demo

_/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door .SnifraM op 24-09-2014 10:47 ]

lol+lol=hihi

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is je budget in of exclusief HDD's? Indien inclusief: verhoog je budget, of kijk naar Pogoplug achtige oplossingen. pogoplug zelf snapt out of the box geen SMB, maar dat kan hem met wat trucjes wel wijs gemaakt worden. Werkt met USB schijven.

Dat gezegd hebbend: met een Synology kun je alles doen wat je wilt, en het werkt out of the box. Wel even goed dichtspijkeren als je hem aan het internet hangt ;)
Zie verder [Synology] Vraag en antwoord :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-12-2025
Heel erg bedankt! Hier ga ik het wel mee redden ;-)