Vervuiling bij laagste prijs en prijsalert in Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• vinnie_ki
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 20:55
Het valt mij de laatste tijd op dat de laagste prijs in de Pricewatch en de prijsalert wordt bepaald door buitenlandse shops die niet aan de filters voldoen (zoals Amazon.de). Het is goed dat deze prijzen ook voorkomen in de Pricewatch, maar de eerstvolgende prijs van een Nederlandse shop is vaak vele malen hoger.

Misschien spreek ik alleen voor mijzelf, maar ik vind dit erg vervuilend voor de resultaten van de laagste prijs en de prijsalert aangezien dit absoluut geen represenatieve prijzen weergeeft voor de producten. Daarnaast zal ik niet snel (duurdere producten) kopen in een shop die niet aan de filters voldoet en zich in het buitenland bevindt.

Ik ben een dankbaar gebruiker van de Pricewatch en de prijsalert, dus ik zou het zeker waarderen als dat een keer wordt aangepast. Of is hier soms een persoonlijke instelling voor?

Ik ben benieuwd hoe andere mensen hier over denken?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dit is een feature-request waar wij Pricewatch-beheerders helaas niets mee kunnen, dus move ik dit topic naar Mooie Features, zodat de productmanager het ziet.

Om alvast op de zaken vooruit te lopen, ik denk dat je hier tegen hetzelfde probleem loopt als het vermelden van de totaalprijs inclusief (verzend)kosten in categorieen: Elke gebruiker heeft zijn eigen voorkeur, waardoor niet iedereen dezelfde prijzen meer ziet. Dat is dus niet meer goed te cachen (beter gezegd, praktisch niet, want de cache moet dan ineens een heel stuk groter worden en dan ga je voorbij aan het voordeel van het hebben van een snelle, kleinere cache) en dan zal de Pricewatch ineens een stuk trager werken dan je gewend bent, immers moeten alle totaalprijzen of andere voorkeuren on the fly worden berekend of bepaald.

Ik weet niet of bovenstaande nog steeds van toepassing is, maar ik wilde alvast mijn (beperkte) kennis delen op dit gebied, de productmanager en/of devvers weten dit veel beter te bepalen dan ik, gelukkig :p

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dubbel met Kan ik amazon.de niet helemaal weggooien uit prijsalerts?? Lijkt over hetzelfde te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 24-09-2014 10:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde