Beste tweakers,
Een vriend van mij zou een nieuwe PC willen om op te gamen, hij wilt hier voornamelijk op gaan gamen in Full-HD met zo hoog mogelijke instellingen. Verder ook het gebruikelijke web browsing en office gebruik. De spellen die hij voornamelijk wilt gaan spelen zijn: Project CARS, The Crew en FIFA 15.
Hij zou maximaal €850 aan zijn nieuwe systeem uit willen geven (als het kan minder natuurlijk), dit is inclusief Windows 8. Een monitor (1080p Iiyama met touchscreen), muis en toetsenbord zijn al aanwezig. Ook zou hij graag een wifi-kaart willen.
Een harde schijf van 1 TB leek hem voldoende, in combinatie met een 120-128GB SSD voor het besturingssysteem en een paar spellen.
Verder zijn er geen echte eisen; De grootte van de kast maakt niet uit, hetzelfde geldt voor de het geluidsniveau het hoeft echter geen helikopter of straaljager te zijn.
De processor zal niet worden overgeklokt.
Het lijstje dat ik samen met hem heb samengesteld:
De processor
Voor de processor dachten wij aan een i5 vanwege de betere single-core prestaties dan AMD.
Het moederbord
Het goedkoopste H97 moederbord leek ons voldoende. B85 leek ons geen goed idee vanwege de eventuele bios-updates.
De videokaart
Het onderdeel waarover ik het meeste heb getwijfeld, een 280x leek mij toch wat beter dan een 280 of 285, en een GTX 770 leek ons niet de meerprijs waard.
Behuizing
Een micro-atx behuizing die ons wel prima leek, in het geval dat het moederbord wordt veranderd naar een moederbord met een ATX form-factor leek ons de N300 wel prima.
Wifi
Tja...
Besturingssysteem
De studentenlicentie omdat die goedkoper is en hij hier aan kan komen.
Hebben jullie hier nog wat op aan te merken? Zo ja, dan horen wij dat graag!
Alvast bedankt!
Philippe
Een vriend van mij zou een nieuwe PC willen om op te gamen, hij wilt hier voornamelijk op gaan gamen in Full-HD met zo hoog mogelijke instellingen. Verder ook het gebruikelijke web browsing en office gebruik. De spellen die hij voornamelijk wilt gaan spelen zijn: Project CARS, The Crew en FIFA 15.
Hij zou maximaal €850 aan zijn nieuwe systeem uit willen geven (als het kan minder natuurlijk), dit is inclusief Windows 8. Een monitor (1080p Iiyama met touchscreen), muis en toetsenbord zijn al aanwezig. Ook zou hij graag een wifi-kaart willen.
Een harde schijf van 1 TB leek hem voldoende, in combinatie met een 120-128GB SSD voor het besturingssysteem en een paar spellen.
Verder zijn er geen echte eisen; De grootte van de kast maakt niet uit, hetzelfde geldt voor de het geluidsniveau het hoeft echter geen helikopter of straaljager te zijn.
De processor zal niet worden overgeklokt.
Het lijstje dat ik samen met hem heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 169,85 | € 169,85 |
| 1 | MSI H97M-E35 | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 | € 243,- | € 243,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 33,- | € 33,- |
| 1 | TP-Link TL-WN851N | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 58,48 | € 58,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 829,18 | |
De processor
Voor de processor dachten wij aan een i5 vanwege de betere single-core prestaties dan AMD.
Het moederbord
Het goedkoopste H97 moederbord leek ons voldoende. B85 leek ons geen goed idee vanwege de eventuele bios-updates.
De videokaart
Het onderdeel waarover ik het meeste heb getwijfeld, een 280x leek mij toch wat beter dan een 280 of 285, en een GTX 770 leek ons niet de meerprijs waard.
Behuizing
Een micro-atx behuizing die ons wel prima leek, in het geval dat het moederbord wordt veranderd naar een moederbord met een ATX form-factor leek ons de N300 wel prima.
Wifi
Tja...
Besturingssysteem
De studentenlicentie omdat die goedkoper is en hij hier aan kan komen.
Hebben jullie hier nog wat op aan te merken? Zo ja, dan horen wij dat graag!
Alvast bedankt!
Philippe