Nou ik heb toch heel GoT afgezocht want er zouden toch mensen moeten zijn met hetzelfde probleem. En ik heb ook alles dubbel gechecked en zo, maar ik weet het niet meer...
Ik heb voor mijn broertje ongeveer de BBG van de mainstream gamepc van september aangeschaft (lijstje zal ik zo maken en toevoegen), maar ik had een probleem met de build. Alles zat in de computerkast, en toen ik als laatste de GPU erin wilde doen (de Club3D Radeon R9 290 royalAce) paste deze niet. De backplate van de videokaart raakt de plastic pootjes van de geheugensleuven.
Ik heb alles geprobeerd, maar geen mogelijkheid dat het 'standaard' past. Ik heb zelfs het moederbord uit de kast gehaald, op de tafel gelegd en geprobeerd om de videokaart er dan in te doen (om zeker te zijn dat er niks anders scheef of zo zat), maar helaas.
Uiteindelijk heb ik de backplate eraf gehaald (dit is voor de sier, an sich niet nodig dus) en nu past ie precies! Geen idee of de garantie vervalt
heb het koelblok eraf moeten halen en daarna de koelpasta maar vernieuwd zodat ik zeker wist dat dat goed was.
Ik weet dat jullie geen garantie geven op de builds, maar ik wilde het toch even delen. Zou lullig zijn als het inderdaad een klein foutje is en er meer mensen met dit probleem komen te zitten... Ik denk dat niet iedereen een gloednieuwe gpu uit elkaar willen slopen hahaha.
Edit - Lijstje:
Edit2 - Een foto van het probleem:
Zonder backplate past het, maar met backplate zou ie over de pootjes zitten.

Klik voor groter plaatje
Ik heb voor mijn broertje ongeveer de BBG van de mainstream gamepc van september aangeschaft (lijstje zal ik zo maken en toevoegen), maar ik had een probleem met de build. Alles zat in de computerkast, en toen ik als laatste de GPU erin wilde doen (de Club3D Radeon R9 290 royalAce) paste deze niet. De backplate van de videokaart raakt de plastic pootjes van de geheugensleuven.
Ik heb alles geprobeerd, maar geen mogelijkheid dat het 'standaard' past. Ik heb zelfs het moederbord uit de kast gehaald, op de tafel gelegd en geprobeerd om de videokaart er dan in te doen (om zeker te zijn dat er niks anders scheef of zo zat), maar helaas.
Uiteindelijk heb ik de backplate eraf gehaald (dit is voor de sier, an sich niet nodig dus) en nu past ie precies! Geen idee of de garantie vervalt
Ik weet dat jullie geen garantie geven op de builds, maar ik wilde het toch even delen. Zou lullig zijn als het inderdaad een klein foutje is en er meer mensen met dit probleem komen te zitten... Ik denk dat niet iedereen een gloednieuwe gpu uit elkaar willen slopen hahaha.
Edit - Lijstje:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 172,50 | € 172,50 |
1 | MSI H97M-G43 | € 75,- | € 75,- |
1 | Club3D Radeon R9 290 royalAce | € 345,- | € 345,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 67,99 | € 67,99 |
1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 78,- | € 78,- |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,50 | € 24,50 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,95 | € 67,95 |
1 | Seasonic G-Serie 550 Watt | € 83,65 | € 83,65 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 89,95 | € 89,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.004,54 |
Edit2 - Een foto van het probleem:
Zonder backplate past het, maar met backplate zou ie over de pootjes zitten.

Klik voor groter plaatje
[ Voor 55% gewijzigd door Ruubster op 06-09-2014 16:29 ]