[SYNOLOGY]Mail naar Mailserver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:48
Ik heb mijn eigen domein toegewezen aan mijn nas.
Hierop staat mailserver en mailstation geinstalleerd. Vooralsnog laat ik mailstation een extern pop3 account controleren (upcmail) en vervolgens de mail binnenhalen.
Dit werkt probleemloos.

Echter heb ik mijn domein uitgebreid met e-mail zodat ik straks niet meer afhankelijk ben van UPC voor mijn email en ook adressen heb zoals: Rob@domein.nl enzovoort.

Ik heb bij mijn hoster (STRATO) de mx records aangepast. Hier heb ik aangegeven dat de mail naar mijn eigen server moet worden gestuurd en als adres heb ik ingevuld: DOMEIN.nl.
Meer opties dan het invullen van een domein heb ik niet.

Ik heb begrepen dat ik vervolgens moet zorgen dat er op de synology een user moet zijn aangemaakt met dezelfde naam als in het mail adres. Het email adres is dus: Rob@DOMEIN.NL en mijn username is dan ook ROB.

Echter als ik vervolgens een mail stuur naar Rob@DOMEIN.nl dan krijg ik de volgende error:
554 5.7.1 <Rob@DOMEIN.NLl>: Relay access denied

Wat doe ik nu nog fout of wat gaat er fout?
Kan het te maken hebben dat ik de mx records vanochtend heb ingesteld? ( +- 11.00 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:51
Die I achter NL is een foutje, neem ik aan? Welke server geeft de foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:27
Relay access denied
Providers blokkeren vaak de benodigde poorten voor een eigen mailserver om spam te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 11:54
jeroen3 schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:45:
[...]

Providers blokkeren vaak de benodigde poorten voor een eigen mailserver om spam te voorkomen.
Vaak alleen de zakelijke inet abbo's die nog poort 25 open hebben staan.
En xs4all adsl is dat aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:39
Heb je bij de smtp instellingen van je synology het vinkje: Autorisatie voor LAN-verbindingen negeren

Aangezet?

[ Voor 7% gewijzigd door FastPinguin op 22-09-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Poltergeist schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:44:
Die I achter NL is een foutje, neem ik aan? Welke server geeft de foutmelding?
Die l is inderdaad een foutje.
FastPinguin schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:54:
Heb je bij de smtp instellingen van je synology het vinkje: Autorisatie voor LAN-verbindingen negeren

Aangezet?
Volgens mij niet. Ben op werk dus zal zo kijken.

Edit: autorisatie voor kan verbindingen negeren staat uitgeschakeld.

Smtp is alleen voor uitgaande mail toch?
Zoals ik het lees komt de mail niet aan bij de nas maar word deze wel verstuurd.

de melding die Gmail heeft is iets uitgebreider:

Delivery to the following recipient failed permanently:

rob@DOMEIN.nl

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain DOMEIN.nl by DOMEIN.nl. [46.129.127.98].

The error that the other server returned was:
554 5.7.1 <Rob@DOMEIN.nl>: Relay access denied

Voor wat betreft de antwoorden hier boven voor geblokkeerde poorten, ik zit bij upc.
Weet niet om welke poorten het gaan?

[ Voor 25% gewijzigd door Robbie T op 22-09-2014 19:18 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27
Mailserver draaien op een consumenten verbinding kun je in 99% van de gevallen vergeten omdat de benodigde poorten ivm spam zijn dichtgezet door de provider.

Vraag het UPC anders eens.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 22-09-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:28
Wat voor internetverbinding heeft TS?

Hier op een Online verbinding geen problemen. Had voorheen een eigen Exchange server en die heb ik vervangen door een Synology met Zarafa. Naast Zarafa ook Mail server geïnstalleerd en ingeschakeld, deze accepteert inkomende SMTP verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ik heb een upc 120mbit.
Overigens, ik heb bij mailserver van synology momenteel bij smtp-relay nog de gegevens staan van upc. Maakt dat uit?

En kan iemand mij vertellen om welke poorten het gaat? Dan kan ik upc bellen met de vraag of ze geblokkeerd zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door Robbie T op 22-09-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:29

Edd

Robbie T schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:49:
Smtp is alleen voor uitgaande mail toch?
Nee, SMTP is ook voor het ontvangen van mail.
Weet niet om welke poorten het gaan?
Het gaat om poortje 25. Heb je deze wel doorgestuurd vanuit je router/firewall naar je Synology toe?
Eventueel kan het ook om poort 465 of 587 gaan, als de SMTP server op de Synology gebruikt maakt van SSL of TLS.

Waar je eventueel ook naar op zoek kan gaan is een SMTP Redirection service. Zoals bijv http://ghettosmtp.com/ghetto-smtp/. Deze dien je als MX in te stellen op je domeinnaam en kunnen je mails dan doorsturen naar je eigen server op een alternatieve poort. Heb dit zelf ook gehad (dan bij RollerNet.us, maar die zijn ermee gestopt) toen ik Ziggo had en deeze ook poort 25 blokkeerde.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Edd schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:50:
[...]

Nee, SMTP is ook voor het ontvangen van mail.

[...]

Het gaat om poortje 25. Heb je deze wel doorgestuurd vanuit je router/firewall naar je Synology toe?
Eventueel kan het ook om poort 465 of 587 gaan, als de SMTP server op de Synology gebruikt maakt van SSL of TLS.

Waar je eventueel ook naar op zoek kan gaan is een SMTP Redirection service. Zoals bijv http://ghettosmtp.com/ghetto-smtp/. Deze dien je als MX in te stellen op je domeinnaam en kunnen je mails dan doorsturen naar je eigen server op een alternatieve poort. Heb dit zelf ook gehad (dan bij RollerNet.us, maar die zijn ermee gestopt) toen ik Ziggo had en deeze ook poort 25 blokkeerde.
Ik ben dus op het werk. Dat is wat lastig om na te kijken. Maar als ik een poortcheck naar mijn ip adres staat poort 25 wel als open.

Ik moet dus wel bij smtp-relay de gegevens van strato invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Krijg je wel een connectie als je een telnet sessie (met bijv putty) opent met je ip op poort 25? Dit zou namelijk het geval moeten zijn.

Als het goed is heb je bij strato je MX record laten wijzen naar je eigen IP. Kan eventueel ook je domein naam zijn, als je domeinnaam wijst naar je eigen IP.
Ik weet niet hoe het bij Strato geregeld is, maar je MX record zou in de vorm moeten zijn van: "10 domein.nl."
Hierbij geeft de 10 de prioriteit aan en let erop dat het eindigt met een .

Edit:
Ik kwam net deze site tegen: http://mxtoolbox.com/ en ben zo brutaal geweest om je dns-naam er in te vullen. (Kleine tip om misschien die info weg te halen)
Het lijkt erop dat het goed werkt. De connectie wordt gemaakt en de SMTP reageert. Maar er komt een relay denied (wat je zou willen) bij het versturen naar test@example.com.

Ik denk dan ook dat je het moet zoeken in je Synology software. Heeft je gebruiker een email adres ingevuld? Wat gebeurd er als je een mail verstuurd naar een gebruiker op de syno? Gewoon even een account maken in outlook of zoiets.

[ Voor 37% gewijzigd door Edd op 22-09-2014 19:16 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Edd schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:12:
Krijg je wel een connectie als je een telnet sessie (met bijv putty) opent met je ip op poort 25? Dit zou namelijk het geval moeten zijn.

Als het goed is heb je bij strato je MX record laten wijzen naar je eigen IP. Kan eventueel ook je domein naam zijn, als je domeinnaam wijst naar je eigen IP.
Ik weet niet hoe het bij Strato geregeld is, maar je MX record zou in de vorm moeten zijn van: "10 domein.nl."
Hierbij geeft de 10 de prioriteit aan en let erop dat het eindigt met een .

Edit:
Ik kwam net deze site tegen: http://mxtoolbox.com/ en ben zo brutaal geweest om je dns-naam er in te vullen. (Kleine tip om misschien die info weg te halen)
Het lijkt erop dat het goed werkt. De connectie wordt gemaakt en de SMTP reageert. Maar er komt een relay denied (wat je zou willen) bij het versturen naar test@example.com.

Ik denk dan ook dat je het moet zoeken in je Synology software. Heeft je gebruiker een email adres ingevuld? Wat gebeurd er als je een mail verstuurd naar een gebruiker op de syno? Gewoon even een account maken in outlook of zoiets.
Thanks! (Heb gelijk even het domein weg gehaald). Bedankt voor proberen. Blijkbaar zat het probleem dat het hele systeem nog moest updaten enzo want nu werkt alles. (Zie mijn eerder geplaatste bericht hieronder)

Ik heb het domein inderdaad ingevuld bij Strato. Deze eindigt inderdaad op een . (Anders geeft Strato ook een foutmelding).

Mijn domein verwijst middels een A (?) record naar mijn domein.
Inmiddels heb ik de SMTP server opnieuw aangepast naar de smtp van Strato.
Nogmaals een poging en zowel verzenden als ontvangen gaat nu probleemloos!

Blijkbaar waren toch nog niet alle DNS records goed geupdate. want ik heb dit al eens eerder geprobeerd vandaag, maar toen werkte het nog niet.

Vanavond nog even mijn SSL certificaat installeren en dan kan ik los :-).

[ Voor 55% gewijzigd door Robbie T op 22-09-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

Webaccess

Garmin Epix 2

Net even een testje uitgevoerd en het lijkt nu correct ingesteld te zijn:
Telnet ***.nl 25
220 www.***.nl ESMTP Postfix
helo mijndomein.nl
250 www.***.nl
mail from: mijnnaam@mijndomein.nl
250 2.1.0 Ok
rcpt to: *@***.nl
250 2.1.5 Ok

<update: het bleek dus al te werken, hierbij dan de bevestiging>

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 06-07-2020 21:15 . Reden: Domeinnaam weg op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Dankje.
Toch lijkt het nog niet helemaal goed te zijn.
Heb geprobeerd om vanaf mailstation te mailen naar mijn Gmail. Maar die komt nog niet aan.

Misschien nog een uitgaande poort die niet open staat?

Als ik straks thuis ben van mijn werk maar eens even kijken.

Iemand trouwens een idee hoe ik ervoor zorg dat de inleg pagina van de synology bereikbaar word via een subpagina? Dus dat er op www.mijndomein.nl niks te zien is maar op www.mijndomein.nl/login wel?

Overigens iedereen ontzettend bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Waarschijnlijk houdt google je mail tegen omdat je van een onbekend ip adres komt die niet gewhitelist is.
Het makkelijkste is om een zgn smarthost in te stellen. Deze wordt gebruikt door je SMTP server om mails naar andere domeinen dan jou domein te sturen. Ik weet alleen niet of dat instelbaar is in de Syno, aangezien ik geen Syno heb met mailstation.

Misschien kun je het antwoord hierop, net als de vraag over je login pagina, [Synology] Vraag en antwoord opzoeken en anders even de vraag daar stellen.

P.S. als smarthost zou je dan de smtp van upc in kunnen stellen

[ Voor 5% gewijzigd door Edd op 22-09-2014 20:39 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:39
Het beste is om bij SMTP relay je ISP te gebruiken om door spam filters te komen. Ik heb telfort en dit is mijn config:

Afbeeldingslocatie: http://kahlman.nl/afbeelding/relay.jpg
Jij moet daar smtp.upcmail.nl invullen volgens mij.
Robbie T schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:23:

Iemand trouwens een idee hoe ik ervoor zorg dat de inleg pagina van de synology bereikbaar word via een subpagina? Dus dat er op www.mijndomein.nl niks te zien is maar op www.mijndomein.nl/login wel?

Overigens iedereen ontzettend bedankt
Je kan in de root map "web" een index.php plaatsen met een redirect naar bv www.mijndomein.nl/bla (of blanco pagina)
Vervolgens in de virtual host map login een index.php redirect naar www.mijndomein.nl:5000 of andere poort als je dat hebt ingesteld.

Edit: Nog even een toevoeging. Zoals je kan zien zal je geen inlog pagina krijgen op mijn domein (kahlman.nl) Ik heb poort 5000 gesloten staan en in mijn modem port translation gebruikt om een andere poort te gebruiken voor de buitenwereld. Dus kahlman.nl:1234 naar intern 5000. 1234 kan je dus van alles kiezen wat niemand zal raden. Misschien ook een oplossing voor jou.

Hoewel poort 5000 open moet staan voor bv DSaudio op je smartphone kan je de andere methode gebruiken. Met blanco pagina op je domein.

[ Voor 34% gewijzigd door FastPinguin op 22-09-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
BAM! Voor elkaar. Geweldig :-)

@Fastpinguin; Zie nu je edit. Daar kom ik nog niet helemaal uit, maar ga ik nog wel eens mee stoeien.

[ Voor 63% gewijzigd door Robbie T op 22-09-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:40
FastPinguin schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:14:
Het beste is om bij SMTP relay je ISP te gebruiken om door spam filters te komen. Ik heb telfort en dit is mijn config:

[afbeelding]
Jij moet daar smtp.upcmail.nl invullen volgens mij.

[...]

Je kan in de root map "web" een index.php plaatsen met een redirect naar bv www.mijndomein.nl/bla (of blanco pagina)
Vervolgens in de virtual host map login een index.php redirect naar www.mijndomein.nl:5000 of andere poort als je dat hebt ingesteld.

Edit: Nog even een toevoeging. Zoals je kan zien zal je geen inlog pagina krijgen op mijn domein (kahlman.nl) Ik heb poort 5000 gesloten staan en in mijn modem port translation gebruikt om een andere poort te gebruiken voor de buitenwereld. Dus kahlman.nl:1234 naar intern 5000. 1234 kan je dus van alles kiezen wat niemand zal raden. Misschien ook een oplossing voor jou.

Hoewel poort 5000 open moet staan voor bv DSaudio op je smartphone kan je de andere methode gebruiken. Met blanco pagina op je domein.
...wat ben ik blij dat ik dit tegen kwam , echt heel lang gezocht _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1