Werkstation/Gamingpc?

Pagina: 1
Acties:

• Kildash
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-12-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om een stevige desktop op te bouwen die een aantal jaar kan meedraaien en makkelijk te updaten is wanneer er iets verouderd is. Qua toepassingen zou ik zowel krachtige games willen kunnen draaien als werkstation-toepassingen kunnen gebruiken (AutoCad, Illustrator, Photoshop...). Hier blijkt het probleem vooral te zitten...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt ergens rond de 1500 euro, met een maximumprijs van 2000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat ik momenteel al heb is een gloednieuw Illyama-scherm, ProLite XBB2779QS 27". Dat wil ik uiteraard gebruiken. Daarbovenop wil ik nog een tweede scherm aansluiten, eventueel zelfs een derde.l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Voorlopig ben ik mits wat advies her en der tot het volgende prototype gekomen qua onderdelen:

Moederbord: Asus Sabertooth X79
Processor: Intel Core i7 4820K Boxed
Grafische Kaart: PNY 512MB GDDR3 nVidia Quadro 410 LP
SSD: Crucial MX100 512GB
Harde Schijf: Seagate Desktop HDD, 2TB
DVD Lezer-schrijver: Samsung SH-224DB Zwart
Behuizing + Voeding: LC-Power 3000B
Muis: ASUS GX900 Wired Lasermuis
Keyboard: Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000
.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd is het de bedoeling om zowel te kunnen gamen als werkstation-toepassingen te gebruiken... Naar verluid is de Quadro-kaart in mijn lijst hier echter totaal niet geschikt voor, maar mits wat opzoekwerk blijkt het een lastige/dure zaak om een kaart te vinden die beide degelijk aankan. Twee verschillende kaarten steken, één voor gamen en één voor Photoshop e.d. blijkt dan weer driverconflicten te geven... Ik zit dus duidelijk met een groot probleem hieromtrent.

Ter info: dit prototype hierboven schommelt "maar" rond de 1200 euro, dus dat lijkt goed mee te vallen. Wat wel nog ontbreekt is werkgeheugen... Ik dacht te starten met 2 latjes van 8 GB, maar welk merk hiervoor het beste is enzo weet ik totaal niet...

Verder is me verteld dat de voeding in deze behuizing meer dan goed genoeg is voor deze opstelling en een extra processorkoeling aankopen (ik dacht eerst aan de Scythe Mugen 4) overbodig is. Mits het echter steken van nieuwe onderdelen wordt dit mss wel het geval? Mijn kennis ter zake schiet wat tekort...

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.

Alvast bedankt voor jullie advies :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Er is geen probleem, quadro uit de lijst en gamekaart er in. Je hebt echt geen quadro nodig.

Kies daarbij ook voor een 4790k en een socket 1150 moederbord, veel beter keuze. Je noemt alleen maar primair singlecore apps op die baat hebben bij de 4790k

[ Voor 48% gewijzigd door maratropa op 22-09-2014 13:41 ]

specs

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen voordeel van de snellere cores van een 4790k?

Qua behuizing zou ik ook iets fatsoenlijks nemen met demping, stoffilters etc. En een betrouwbare voeding (al moet ik zeggen dat ik degene die met deze case komt niet heb gegoogled, maar 50 inclusief voeding lijkt me weinig soeps, zeker als je er een game gpu aan gaat hangen).

[ Voor 73% gewijzigd door br00ky op 22-09-2014 13:46 ]

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-01 20:47
Ik ben niet thuis in het gebruik van de genoemde programma's, dus misschien kan je zelf even aangeven/opzoeken waar AutoCad, Illustrator en Photoshop het meeste gebruik van maken? Dan kijken we dus naar RAM, aantal cores, single core performance, CPU of GPU, disk usage... Kan ook een lijst van voorgenoemde zijn, geschikt volgens prioriteit ;-)

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• Kildash
@Maratropa:
Ben je daar zeker van? allerlei reviews e.d. melden me dat gaming-kaarten erg slecht zouden presteren voor werkstation-toepassingen... Of dat echt zo is weet ik helaas niet, maar goed. Mijn probleem met de socket 1150 moederborden is dat ze maar 4 slots hebben voor RAM en een maximum van 32GB. Het huidige ASUS-moederbord is bewust gekozen voor de 8 slots en het grotere maximumgeheugen.

@Br00ky: zelfde... 4790 lijkt me eventueel wel wat idd, maar welk moederbord dan te nemen? Raad eens iets concreets aan eventueel, want ik vind er geen dat me aanstaat opt eerste zicht.
Qua behuizing... is het beter om meer te investeren in aparte behuizing en voeding? en is een extra koeling dan ook nodig? Cooler Master CM 690 III Closed was mijn oorspronkelijke geplande behuizing, met de Cooler Master V Series V850 als stevige voeding en de Scythe Mugen 4 als processorkoeling. Lijkt dat wat?

Ben helaas ook niet thuis in de specs van die programmas, voorlopig puur toekomstgericht plannen...

[ Voor 18% gewijzigd door Kildash op 22-09-2014 14:17 ]

• maratropa
  • Niet online
Kildash;

Illustrator draait vooral op 1 core en maakt geen gebruik van de gpu.

Photoshop draait ook vaak op 1 core en kan er bij verschillende functies meer gebruiken. Het maakt gebruik van de gpu maar elke instap gpu of gpu in een processor is al voldoende

Autocad draait vooral op 1 core behalve bijv renderen. Bedrijven zullen vaak een quadro gebruiken, maar dat is echt geen must.

Ik ken ontelbaar veel architecten die de software die jij noemt op consumentenhardware hebben draaien.

Qua ram is 64gb willen ook onzin, ik acht de kans minimaal dat jij boven de 32gb gaat komen in gebruik.

Voor jou is er geen snellere keuze qua cpu dan de 4790k, er is geen andere cpu die uit de doos 4,4 ghz doet.

specs

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kildash schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:15:

@Br00ky: zelfde... 4790 lijkt me eventueel wel wat idd, maar welk moederbord dan te nemen? Raad eens iets concreets aan eventueel, want ik vind er geen dat me aanstaat opt eerste zicht.
In principe is elk H97 bord bij een 4790(k) al prima. Ik zou zelf opteren voor de K-versie, die loopt stock al 10% sneller. Daarvoor hoef je hem niet eens over te klokken. Combineer dat met een pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO en 16GB RAM (2x8). Heb je nog 2 sleuven over voor eventueel 32.
Qua behuizing... is het beter om meer te investeren in aparte behuizing en voeding? en is een extra koeling dan ook nodig? Cooler Master CM 690 III Closed was mijn oorspronkelijke geplande behuizing, met de Cooler Master V Series V850 als stevige voeding en de Scythe Mugen 4 als processorkoeling. Lijkt dat wat?
Absoluut. De voeding is het belangrijkste onderdeel van je pc. Daar moet je zeker niet op bezuinigen. Voor een systeem als dit is een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W al meer dan zat. 850W is overkill, de nVidia's zijn erg zuinig. pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is ook prima, erg stil en gold certificering. Voor een complete lijst goede voedingen, zie [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen.

Qua behuizing zou ik vooral iets nemen met de eigenschappen die ik eerder noemde, dus stoffilters om de interne componenten te beschermen en demping, om de boel stil te houden. Voeg hierbij zeeën van kabelmanagement om de kabels mooi weg te werken en een puike airflow, kom je automatisch uit bij de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black. De CM die jij noemt is ook niets mis mee.

• Kildash
Bedankt allemaal voor de reacties. Mits wat zoek- en puzzelwerk ben ik, mede op basis van jullie advies, tot een nieuw resultaat gekomen:

Moederbord: MSI H97 GUARD-PRO
Processor: Intel Core i7-4790K Boxed
Werkgeheugen: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU
Grafische Kaart 1: PNY 512MB GDDR3 nVidia Quadro 410 LP
Grafische Kaart 2: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX
S.S.D.: Crucial MX100 512GB
Harde schijf: Seagate Desktop HDD, 2TB
Lezer-schrijver: Samsung SH-224DB Zwart
Behuizing: Cooler Master CM 690 III Closed
Voeding: Cooler Master V550 Semi-Modular

Muis: Asus GX900
Keyboard: Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000 AZERTY
Monitor 1: Iiyama ProLite XBB2779QS 27" Zwart (reeds in mijn bezit)
Monitor 2: Iiyama ProLite E2483HS-B1 24" Zwart
Geluidssysteem: Edifier M1370

Dit klokt af op een slordige 1700 euro, en is dan inclusief een tweede monitor, geluidssysteem...
Een paar vragen die ik me echter stel:

1) Zal elk onderdeel dat ik hier heb opgelijst met elkaar compatibel zijn? (volgens mij is alles ATX-formaat, maar ook qua kabels en "sockets" enzo bedoel ik... Ik denk dan aan de voeding, de processorkoeling, beide grafische kaarten,...
2) Is mijn huidige voeding sterk genoeg/overdreven sterk/niet sterk genoeg? De toevoeging van een processorkoeling, geluidsinstallatie en tweede grafische kaart doet me hieraan twijfelen.
3) Is de processorkoeling die ik selecteerde goed? En vooral ook: de moeite?
4) Indien mogelijk wil ik toch zowel de gamekaart als een quadro-kaart steken... of geeft dat problemen?
5) Zijn mijn grafische kaarten geschikt voor een multi-screen setup met de schermen die ik vernoem? Eventueel via Display Port ofzo...
6) Iemand ervaring met mijn keuze van muis en keyboard? Een echt gaming keyboard is niet aan mij besteed, ik ben gewoon van met een ergonomisch keyboard te werken... maar die muis lijkt me wel wat?

Dank bij voorbaat voor uw kennis en tijd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kildash op 23-09-2014 20:50 ]

• maratropa
  • Niet online
Problematisch, ik zou absoluut niet die kaarten samen draaien. In het ergste geval heb je door de geforce helemaal geen quadro drivers draaien, of gaan er fouten ontstaan, het gaat er echt niet beter op worden.
Realiseer je dat die quadro bizar trage hardware is met wat drivers om hem ok te maken voor instap CAD werk. Ik draai al 15+ jaar mee tussen architecten, ontwerpers en tekenaars, zelden is een quadro "nodig"

Perse een Quadro? Haal een k620 en accepteren dat gamen niet lekker zal gaan.
Perse een Quadro en wel beter gamen, vanaf een K2200 of K4200 zal het wel prima kunnen als je een beetje met de settings tweaked, afhankelijk van het spel.

Maar het is niet nodig. 2D autocad en adobe apps stellen niks voor. Het gros van de mensen die ik ken die Autocad draaien doen dat op consumenten kaarten, probleemloos. Wie is "men" en waarom hameren ze?

Gewoon die 970 proberen. In nood is een andere kaart er in zetten easy. 970 lijkt me trouwens overkill als je niet hard gamed.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 22-09-2014 17:53 ]

specs

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Als jein het vervolg even zo'n leuk lijstje wil maken, maakt dat ons leven een stuk makkelijker :)

Nu, waar ik eerst even over wil hebben: volgens mij kan je niet een PC maken met én een Quadro kaart, en een gaming kaart. Daarnaast is een GTX970 volgens mij zelfs sneller in workstation situaties dan een instap Quadro.

Wat ik dus zou doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 294,90€ 294,90
1MSI H97 GUARD-PRO€ 79,95€ 79,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 341,95€ 341,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 87,51€ 87,51
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,95€ 82,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 135,95€ 135,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,-€ 13,-
1Seasonic S12G 550W€ 74,95€ 74,95
1Crucial MX100 512GB€ 174,-€ 174,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.323,11

Hierbij is alles compatible, gulden middenweg PSU (zeker sterk genoeg, lekker efficiënt), joekel van een koeler die in deze super stille, ruime en koele kast, 2 schermen kun je hier zeker op aansluiten.

Keyboard en muis, niet aan mij vragen :)

Audioset is wel heel low-end, zeker bij zo'n systeem. Ik zou voor zoiets gaan als dit:
pricewatch: Logitech Z506
Mooie 5.1 set :)

Het scherm wat je aangeeft? :N TN is het werk van de duivel }) Slechte kleuren, kijkhoeken en contrast, dat wil je niet. Voor 15 euro meer is deze 15 keer zo goed en precies het tegenovergestelde:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:44

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Sommige fabrikanten geven zelfs aan dat je beter een GTX of R serie aan kunt schaffen voor hun software. Een die ik hiervan ken is Lumion, deze rendert veel sneller op een GTX dan op de duurste quadro. Ze hebben de benchmarks op hun website staan. Arkey adviseert volgens mij de Radeon serie.

En soms adviseren se bijvoorbeeld een quadro maar renderen ze nog op de CPU. Dan wordt de kaart alleen voor viewport versnelling gebruikt en in sommige gevallen realview.

Meestal is het wel zo dat Quadro een lager energie verbruik hebben dan hun GTX tegenhanger. Al vraag ik mij af hoe groot dat verschil nog is met de nieuwe techniek. De nieuwe Quadro op maxwell zullen ook wel weer minder gebruiken maar ik vraag mij af in hoeverre je dit aan het einde van het jaar merkt.

Quadro is verder ook volgens mij het meeste service en een beetje hardware.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

MK1998NL schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:45:
Als jein het vervolg even zo'n leuk lijstje wil maken, maakt dat ons leven een stuk makkelijker :)

Nu, waar ik eerst even over wil hebben: volgens mij kan je niet een PC maken met én een Quadro kaart, en een gaming kaart. Daarnaast is een GTX970 volgens mij zelfs sneller in workstation situaties dan een instap Quadro.

Wat ik dus zou doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H97 GUARD-PRO€ 79,95€ 79,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 341,95€ 341,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 87,51€ 87,51
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,95€ 82,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 135,95€ 135,95
1Crucial MX100 512GB€ 174,-€ 174,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.323,11

Hierbij is alles compatible, gulden middenweg PSU (zeker sterk genoeg, lekker efficiënt), joekel van een koeler die in deze super stille, ruime en koele kast, 2 schermen kun je hier zeker op aansluiten.

Keyboard en muis, niet aan mij vragen :)

Audioset is wel heel low-end, zeker bij zo'n systeem. Ik zou voor zoiets gaan als dit:
pricewatch: Logitech Z506
Mooie 5.1 set :)

Het scherm wat je aangeeft? :N TN is het werk van de duivel }) Slechte kleuren, kijkhoeken en contrast, dat wil je niet. Voor 15 euro meer is deze 15 keer zo goed en precies het tegenovergestelde:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Zelf zou ik alleen wel voor een Z97 bord gaan, omdat je dan nog wel die overklok optie open houdt. Als de TS er ooit in gedesinteresseerd raakt is de mogelijkheid er altijd. Als hier echt geen interesse in is dan is het niet overklokbare bord ook geen slechte optie, scheelt toch al gauw zo'n 80 euro.
En over verschillende 3TB schijven lees ik weleens over mankementen, zoals bij Toshiba en Seagate.
Wellicht WD red een optie: pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB ?
Helaas wel wat duurder.

我的名字是Mirno

• MK_
  • Niet online

MK_

mirno schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:56:
[...]

Ik sluit me hier volledig bij aan.
Zelf zou ik alleen wel voor een Z97 bord gaan, omdat je dan nog wel die overklok optie open houdt. Als de TS er ooit in gedesinteresseerd raakt is de mogelijkheid er altijd. Als hier echt geen interesse in is dan is het niet overklokbare bord ook geen slechte optie, scheelt toch al gauw zo'n 80 euro.
En over verschillende 3TB schijven lees ik weleens over mankementen, zoals bij Toshiba en Seagate.
Wellicht WD red een optie: pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB ?
Helaas wel wat duurder.
Een Red lijkt me ook niet zo'n goede optie, zijn langzamer (5400rpm) en bedoeld voor NAS'es (dus 24/7 gebruik). PC's worden regelmatig uitgezet, wat zorgt voor ongewenste schades op de schijven. En dat wil je niet :( Daarnaast wil de firmware wel eens in conflict komen met je PC. En hij is duurder.

Overclocken kan natuurlijk ook, eventueelde optie voor in de toekomst. Een goed Z97-bordje ben je wel al gauw 40 euro duurder:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Kildash
MK1998NL schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:45:
Ah, ideaal, dat linkje gebruik ik dan vanaf nu, mijn excuses...

Even wat liggen knoeien, en dan kom ik op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H97 GUARD-PRO€ 86,-€ 86,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 348,80€ 348,80
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 76,-€ 76,-
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 160,-€ 160,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 39,49€ 39,49
1Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000€ 13,72€ 13,72
1Asus GX900€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 137,50€ 137,50
1Crucial MX100 512GB€ 174,24€ 174,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.418,60

-Quadrokaart er dan toch uitgegooid
-Koppig geweest en toch voor mijn keuze van Coolermaster-behuizing gegaan, die staat me wel aan.
-Voeding e.d. aangepast
-Schermkeuze aangepast volgens jullie advies
-Ontbreekt nog in het lijstje: een harde schijf. Een van 2 TB is genoeg, aangezien ik sowieso ook nog een externe harde schijf heb van 2TB waarop ik veel data bewaar.
-Ook nog niet aanwezig: Een geluidssysteem. Wegens de mogelijkheden van mijn bureau wil ik toch voor een 2.1 - systeem gaan, niet 5.1. Welke raden jullie daarvoor aan? Ik plan overigens toch voor gaming vooral mijn headset te gebruiken...

In elk geval, mits de toevoeging van HDD en een geluidssysteem is er dus met het bovenstaande systeem niets meer mis, en dat zou langs alle kanten voldoende moeten zijn? Overklokken is trouwens niet de bedoeling...

• MK_
  • Niet online

MK_

Als je dan zo koppig bent en voor de CM 690 II wil gaan (:+) weet ik alleen niet zeker of de koeling gaat passen. Mag max 171mm zijn, koeler is 171,2mm. Zal waarschijnlijk wel passen :)

• Kildash
MK1998NL schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:18:
Als je dan zo koppig bent en voor de CM 690 II wil gaan (:+) weet ik alleen niet zeker of de koeling gaat passen. Mag max 171mm zijn, koeler is 171,2mm. Zal waarschijnlijk wel passen :)
Ah prachtig, kijk dat soort dingen mis ik dus eh... held!

• Kildash
http://tweakers.net/pricewatch/358322/aerocool-xpredator-x3-evil-black/specificaties/

is die behuizing ook geschikt eventueel? Die heeft meer ruimte voor de koeling... Beetje flashy, maar lijkt me wel wat ;)

En voor de rest is alles in orde, toch?
Jullie advies voor een HDD van 2TB en een 2.1 sound system?

[ Voor 21% gewijzigd door Kildash op 22-09-2014 18:29 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Aerocool? :N Plastic fantastic, slechte kwaliteit. Gaten van hier tot Tokyo (zorgt voor stof)...

In de Fractal Design R4 past hij wel (ook al zeggen de specs van niet) :)

HDD:
pricewatch: Toshiba DT01ACA200, 2TB

En 2.1 setje:
pricewatch: Logitech Speakersysteem Z523
Is al iets beter, geweldig geluid krijg je uit deze:
pricewatch: Logitech Speaker System Z623

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, of gewoon die CM behuizing met een andere koeler... De pc's die hier worden samengesteld hoeven natuurlijk niet allemaal eenheidsworsten te zijn ;). Die CM is ook prima, misschien ietsje minder dan de Fractal maar echt geen pauperding. Zet een Gelid Tranquillo op je CPU, heb je nog steeds een prima build.

• Kildash
de Fractal Design R4 staat me gwn qua uiterlijk niet aan, daarmee dat ik wat lastig doe daaromtrent ;)

Ik ga voor het logitech speakerssysteem Z523, dat andere is me net iets te duur... Thx voor de tip :)
ook de 2TB Toshiba staat in het lijstje nu... heb zelf nog een andere muis opgesnord die me beter leek, en als de Gelid Tranquillo een goed alternatief is ga ik voor die optie gaan met de CM behuizing.

Uiteindelijke lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H97 GUARD-PRO€ 86,-€ 86,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 348,80€ 348,80
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 64,13€ 64,13
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 76,-€ 76,-
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 160,-€ 160,-
1Logitech Speakersysteem Z523€ 58,08€ 58,08
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000€ 13,72€ 13,72
1Gigabyte M8000X€ 44,-€ 44,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 137,50€ 137,50
1Crucial MX100 512GB€ 174,24€ 174,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.568,27

• MK_
  • Niet online

MK_

Prima lijstje (dacht dat ik de Gelid Tranquillo hierboven al had vermeld, en dat je een andere kast wou zodat je de Themalright kon houden 7(8)7 )

• Kildash
Bedankt allemaal, jullie hulp kwam heel goed van pas. Hiermee kan ik zeker verder :)

• Kildash
Even een kleine check bij jullie:

bij het rondhoren voor offertes bij allerhande bedrijven kreeg ik (bij één bedrijf) devolgende reactie:

"Verder heb ik naar uw producten gekeken en zie ik dat u een relatief lage voeding aanvraagt in vergelijking met uw producten. Ik raad u aan om een voeding te gebruiken met een hogere wattage. De Nvidia GTX 970 gebruikt al minimaal 70W in Idle. Als de kaart wordt gebruikt Zit hij minimaal aan 265 Watt.Ook voor u en in de toekomst voor eventuele toevoegingen raad ik u aan om een voeding te gebruiken met een minimale wattage van 630 Watt. ""

Is dit correct/niet correct? En welke voeding zou ik dan best nemen? Gewoon upgraden naar de Seasonic S12G 750W dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Kildash op 24-09-2014 14:32 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Kildash schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:30:
Even een kleine check bij jullie:

bij het rondhoren voor offertes bij allerhande bedrijven kreeg ik (bij één bedrijf) devolgende reactie:

"Verder heb ik naar uw producten gekeken en zie ik dat u een relatief lage voeding aanvraagt in vergelijking met uw producten. Ik raad u aan om een voeding te gebruiken met een hogere wattage. De Nvidia GTX 970 gebruikt al minimaal 70W in Idle. Als de kaart wordt gebruikt Zit hij minimaal aan 265 Watt.Ook voor u en in de toekomst voor eventuele toevoegingen raad ik u aan om een voeding te gebruiken met een minimale wattage van 630 Watt. ""

Is dit correct/niet correct? En welke voeding zou ik dan best nemen? Gewoon upgraden naar de Seasonic S12G 750W dan?
Stierenpoep. Een goede 450W voeding is al genoeg voor de meeste single GPU systemen. De 970 is bovendien een erg zuinige kaart. Als je er in de toekomst geen tweede kaart bij hangt is 550W meer dan genoeg (tweede is sowieso niet het beste wat je kunt doen).

Ik snap sowieso niet wat die andere 300W moet opstoken van die '630W'?...

[ Voor 3% gewijzigd door jorisvdelsen op 24-09-2014 15:37 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik krijg echt zin om zo een bedrijf fijntjes uit te leggen hoe het zit. Maar wat jorisvdelsen zegt, trek je er niets van aan. Hier worden aan de lopende band systemen aangeraden die door de eerste de beste pc boer ongeschikt worden geacht, want "oh, dat kan toch niet, een i5, nee neem een i7" "hè, maar 520W voeding, je hebt minstens 700 nodig", "en een ssd? wat is dat?".

• Kildash
br00ky schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:50:
Ik krijg echt zin om zo een bedrijf fijntjes uit te leggen hoe het zit. Maar wat jorisvdelsen zegt, trek je er niets van aan. Hier worden aan de lopende band systemen aangeraden die door de eerste de beste pc boer ongeschikt worden geacht, want "oh, dat kan toch niet, een i5, nee neem een i7" "hè, maar 520W voeding, je hebt minstens 700 nodig", "en een ssd? wat is dat?".
Vond het al bizar dat één van de bedrijfjes daarmee afkwam en de anderen alles ok vonden :p thx guys!
Pagina: 1