Playstation 2 issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thirdheart
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02-2022
Dag beste medetweakers,

Ik had een vraagje over aansluitingen op de PS2.
Aangezien ik weinig verstand heb van video-aansluitingen weet ik niet waarnaar ik moet zoeken op internet.

Het gaat er om dat ik mijn PS2 wil aansluiten op een monitor scherm zonder SCART aansluitingen.
Mijn normale tv heeft deze wel, daarentegen is de resolutie daarvan om te huilen en zal ik hier niet bepaald het beste uit kunnen halen.

Is er een mogelijkheid om je PS2 op DVI of dergelijke te krijgen?
Misschien een ernstige scrub vraag maar wil het toch graag weten.

Alvast bedankt!
MVG
Third.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:53
je kan hem aansluiten met component aansluiting toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 10:12
Wat Appleman zegt klopt. Je kan je PS2 aansluiten via composiet video (rood-geel-wit), scart of component. Om hem aan te sluiten op DVI kun je beginnen met een kabel als deze: klik

Hiermee heb je echter alleen beeld, aangezien DVI alleen een beeldsignaal heeft. Geluid aansluiten kan ook, maar dan via een speakerset. Ik denk dat je dan een koppelstuk nodig hebt om de rode en witte kabel van de Playstation in te doen, en dan een kabel zoals deze om je speakerset op aan te sluiten.

Ik doe maar een gokje, ik raad je aan je vraag te stellen aan de retro-experts: Goeie oude (retro) consoles deel 12

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Ik weet niet hoe handig je bent, maar een scart naar VGA connector kan je zelf prima maken; ikzelf heb zo mijn geluid via scart afgetapt naar een speakerset, en mijn PS3 gewoon via HDMI aangesloten op mijn TV. Onderstaand schema kun je gebruiken om zo'n connector te maken.

Hierbij neem ik trouwens aan dat je monitor gewoon een VGA aansluiting heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.nada.kth.se/~feldt/vgascart/lodschema6.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thirdheart
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02-2022
Ja mijn monitor heeft idd ook VGA + HDMI maar ik geloof dat HDMI al geen mogelijkheid is.

Ik ga kijken wat ik hiermee kan, Alvast bedankt en evt kom ik hier nog op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
HDMI was in mijn geval op de PS3, en ik heb dus enkel het audiogedeelte via scart laten lopen. Volgens bovenstaand schema kan video op dezelfde manier afgetapt worden van scart en aan een VGA aansluiting geknoopt worden!
Pagina: 1