Simpel Game PC bouwen voor rond 700

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosilicious
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, maar wil de pc ook gebruiken voor de standaard dingen zoals internet, office en een simpele photoshop project.

Maar gaming is het belangrijkste en de games die ik vooral erop zal spelen zijn World of Warcraft en League of Legends. Die op hoge settings met 60 FPS is wel een must.

Maar ik wil ook veel andere spelen spelen zoals Payday 2 en wat opkomende spellen zoals Lord of the Rings: Shadow of Angmar en Witcher 3. Deze spellen zijn nu nog niet uit, dus weet niet of jullie daar aan hebben, maar dat zijn wel echt de spellen die ik wil spelen. Ik heb in deze gevallen wel voorkeur naar performance dan mooie graphics, maar wil wel een appealing looking game, dus sub 60 FPS in deze games zijn minder issue voor mij.

Het is wel fijn als ik per spel kan beslissen of ik meer voor performance ga of voor Graphics. Shooters speel ik graag op 60 FPS bijvoorbeeld, maar action games speel ik persoonlijk zonder probleem op rond de 40-50 frames.

Misschien de optie hebben om beetje te streamen op Twitch ofzo zou tof zijn, maar ik snap het wel als dat onredelijk is met een pc van deze price range.

Wat mag het systeem gaan kosten?
750 euro is denk ik de limiet, maar voorkeur gaat zeker uit naar +- 700 euro, zeker gezien ik nog dingen moet aanschaffen zoals een scherm en een decent mouse and keyboard. Assemblage doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets. Voor huidige laptop heb ik een oud scherm met een schermverhouding die meer vierkant is, weet niet correcte resolutie, en wil die hooguit tijdelijk gebruik als 2de scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Weet ik niet om eerlijk te zijn, ik ben vrij nieuw met dit. Heb ik een geluidskaart nodig? Ik speel vooral met een simpele koptelefoon op. Op veel lijsten zie ik geen geluidskaarten, maar het geluid moet toch ergens vandaan komen?

Daarnaast wil ik graag beginnen met een SSD, maar ben wel down voor om die aankoop uitstellen zodat mijn budget weer wat ruimte heeft voor een scherm bijvoorbeeld, maar weet niet wat ik zou moet doen als ik later een SSD toevoeg in de pc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet idioot luid en hoef geen fancy kast. simpel maar werkend ben ik fan van. Misschien de ruimte on dingen toe te voegen in de kast, zoals een capture kaart of iets dergelijks.

Ga je overklokken?
Nee, heb geen interesse om extra te betalen voor onderdelen die het ondersteunen.

Dit lijstje heb ik maar gemaakt. Ik heb niet zo veel idee wat goed samenwerkt en wat past, dus ik wil vooral ook weten of deze pc simpel in elkaar te bouwen en dat de onderdelen elkaar kunnen accepteren. dus als de videokaart niet goed past op de CPU of iets dergelijks, dan wil dat graag weten.

Ik heb ook letterlijk geen knowledge over de moederborden, de processors en de dedicated voeding daarvoor, dus mijn keuze kunnen daar totaal random overkomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 169,89€ 169,89
1MSI H97M-E35€ 64,95€ 64,95
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Cooler Master Silencio 352€ 49,99€ 49,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,95€ 67,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 52,01€ 52,01
1Crucial MX100 256GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 701,19

Ik zou ook graag een voorstel willen voor een scherm dat een goede aanvulling is voor de pc.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Prima openingspost en prima build imo.

Enige punt van de vrij krappe design van het moederbord. Aangezien deze GPU geen backplate heeft, zal het wel loslopen, maar er zijn meldingen dat een backplate problemen geeft met de krammetjes van de RAM sleuven, maar nogmaals, dat is hier niet aan de orde.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 21-09-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:32
misschien een cpu cooler erbij?
om het stiller te maken
pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan eerder een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2. Die past ook en is een stuk goedkoper en koelt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik zou een i5 4460 nemen, verschil ga je niet merken.

Bordje heeft een vrij beroerde lay-out. Daarnaast zul je met deze je RAM niet kunnen upgraden (heeft maar 2 RAM slots). Wil je eentje met H97 chipset, kom je uit bij dit bord:
pricewatch: Asus H97M-PLUS
Mag het van een ietsjes oudere chipset zijn is deze ook interessant:
pricewatch: ASRock B85M Pro4

Indien je een koelertje wil, is de hierboven aangeraden Gelid Tranquillo een zeer leuke optie.

Je had het over assemblage, je kan dit super makelijk zelf doen. Gigantisch veel guides op internet, en ongeveer alles kan er maar op één manier in. Veel kan je dus niet fout doen.

Eventueel deze voeding, levert 45A i.p.v 40A (is praktisch dezelfde voeding):
pricewatch: XFX TS 550W 80Plus Bronze

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosilicious
MK1998NL schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:06:
Ik zou een i5 4460 nemen, verschil ga je niet merken.

Bordje heeft een vrij beroerde lay-out. Daarnaast zul je met deze je RAM niet kunnen upgraden (heeft maar 2 RAM slots). Wil je eentje met H97 chipset, kom je uit bij dit bord:

Indien je een koelertje wil, is de hierboven aangeraden Gelid Tranquillo een zeer leuke optie.

Je had het over assemblage, je kan dit super makelijk zelf doen. Gigantisch veel guides op internet, en ongeveer alles kan er maar op één manier in. Veel kan je dus niet fout doen.

Eventueel deze voeding, levert 45A i.p.v 40A (is praktisch dezelfde voeding):
pricewatch: XFX TS 550W 80Plus Bronze
Bedankt voor de reacties!

Maar ik heb wel vragen. Ik snap wel ergens dat het moederbord minder goed is doordat het maar twee aansluitingen heeft voor RAM. diegene die je voorstelt zijn inderdaad op dat punt beter, maar nu heb je het over chipset en ik weet niet wat dat precies doet of hoe belangrijk is.

De koeling voor CPU lijkt me wel zo slim en zal ik waarschijnlijk erbij doen, maar hoe belangrijk is het echt?

Ik ben ook wel down voor de andere processer, want het verschil is klein en cheaper.

Wat bedoel je precies met 45A IVM de voeding?

Ik ben dankbaar voor de reacties, maar ik wil altijd graag weten waarom je iets anders voorstelt. Ik vind het interessant en het blijft een dure investering, dus wil graag weten wat ik krijg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Bosilicious schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor de reacties!

Maar ik heb wel vragen. Ik snap wel ergens dat het moederbord minder goed is doordat het maar twee aansluitingen heeft voor RAM. diegene die je voorstelt zijn inderdaad op dat punt beter, maar nu heb je het over chipset en ik weet niet wat dat precies doet of hoe belangrijk is.
Dat kan je simpel zelf googlen.
De koeling voor CPU lijkt me wel zo slim en zal ik waarschijnlijk erbij doen, maar hoe belangrijk is het echt?
Niet heel erg. De koeler die bij de cpu komt is qua temperatuur prima. Hij maakt alleen meer geluid dan een aparte koeler. Kortgezegd koelt een aparte koeler beter met minder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosilicious
Na de feedback heb ik nu mijn lijst aangepast.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 158,80€ 158,80
1Asus H97M-PLUS€ 85,90€ 85,90
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Cooler Master Silencio 352€ 49,99€ 49,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 21,95€ 21,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,95€ 67,95
1XFX TS 550W 80Plus Bronze€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX100 256GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 733,99

Toch wilde ik nog twee vragen stellen.
MK1998NL schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:06:

Wil je eentje met H97 chipset, kom je uit bij dit bord:
In mijn lijst heb ik nu de Asus, maar deze is wel 30 euro duurder dan de ASRock. Ik heb de specifacties gelezen en hier had ik vraagjes over.

Zoals is gezegd verschilt de chipset van deze bordjes en ik snap ongeveer wat dat doet, maar in de pratijk wat ga ik hiervan merken als ik de ASRock neem in plaats van de Asus.

Daarnaast verschilt de audio aansluiting van de bordjes. ASRock heeft Digitaal Optisch (S/PDIF) en Asus heeft analoog. Ik heb het wel gegoogled, maar dat beantwoordde niet mijn vraag: Kan ik een gewone koptelefoon aansluiten op de pc met deze moederboorden? Misschien een domme vraag, maar dit snap ik gewoon niet.

mijn laatste vraag is de voorstel voor een scherp die goed gebruik maakt van de pc.

In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Met H97 kan je raid draaien en heb je een M.2 slot voor een M.2 SSD. H97 is ook al direct compatible met Haswell-Refresh cpu's (4460,4590,4690,4690K), met een B85 moederbord moet eerst de bios worden geupdate.

Dus het is opzich wel een slimme keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

H97 heeft native ondersteuning voor Haswell Refresh, de B85 niet. Na een bepaalde bios-versie is dit wel mogelijk, versie 1.90 dacht ik (even uit mijn hoofd). Dit kan je gewoon prima navragen bij de winkel. Daarnaast heeft een H97 meestal een M.2-slot voor (in de toekomst) snellere SSD's. Daarnaast kan H97 na bios-update ook de 5de generatie CPU's aan. En ja, je kan je koptelefoon bij beide gebruiken :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 20:53
Wil zelf ook een nieuwe pc kopen, zit al een weekje rond te kijken op dit forum vooral. Dit ziet er goed uit, en voldoet aan precies mijn eisen, dus denk dat ik het ook ga kopen. Laat maar weten als je alles binnen hebt hoe het loopt! Mijn voornaamste probleem tot nu toe was het moederbord, zag op veel plekken de gigabyte sniper b5, maar die blijkt nog wel eens problemen te veroorzaken met de grafische kaart (Geen beeld met combinatie HD7950 + Gigabyte Sniper B5), en de h97 heeft sowieso ondersteuning voor de processor, dus denk dat ik ook voor die ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

drachir schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:27:
Wil zelf ook een nieuwe pc kopen, zit al een weekje rond te kijken op dit forum vooral. Dit ziet er goed uit, en voldoet aan precies mijn eisen, dus denk dat ik het ook ga kopen. Laat maar weten als je alles binnen hebt hoe het loopt! Mijn voornaamste probleem tot nu toe was het moederbord, zag op veel plekken de gigabyte sniper b5, maar die blijkt nog wel eens problemen te veroorzaken met de grafische kaart (Geen beeld met combinatie HD7950 + Gigabyte Sniper B5), en de h97 heeft sowieso ondersteuning voor de processor, dus denk dat ik ook voor die ga.
Die mensen hebben toevallig pech gehad :( Er zijn ook genoeg mensen hier die het gewoon werkend hebben. De G1.Sniper B5 is een populair bordje en ongeveer overal wel met bios F6 of hoger :)

Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, is een H97 Guard Pro een interessant ATX bordje en het Asus bordje van hierboven als mATX.

Als jullie al een beetje willen weten hoe de kaart zal presteren, kan je hier alvast zien hoe de kaart presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrspacecake
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-02-2020
die kaart presteer prima hoor, ik heb hem zelf ook en loopt als een zonnetje, misschien soms wat luidruchtig, maar je skyrim op fhd op ultra, bf3 op ultra, loopt allemaal prima :D
ps: ik heb ook de gigabyte g1.sniper b5, en heb geen problemen met het beeld.
kortom, met deze kaart kan je zoizo alles op high aan, (speelbaar) en een redelijk aantal dingen op ultra.
Pagina: 1