Toon posts:

Nieuwe game pc wat zijn de opties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend wil een nieuwe computer. De pc die hij nu heeft is heel oud en valt eigenlijk niet meer mee te werken en gamen is al helemaal een ramp. Nu heeft hij niet heel veel verstand van wat je nou tegenwoordig nodig hebt om een beetje leuk te kunnen gamen. Ik weet er iets meer vanaf maar er is in de laatste jaren zoveel veranderd dat ik er zelf ook niet meer uit kom. Dus daarom schakel ik jullie hulp in.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk op gamen ( World of Tanks, The Crew etc) maar ook gewoon internetten en evt een filmpje kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
We hebben niet echt een vaste prijs. Maar als je voor 700 euro een mooi systeem hebt is dat heel fijn maar mocht je voor 900 er een hebben die 100x beter is dan is dat ook geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als het kan Nvidea GTX560 (geen idee hoe ''goed'' die nog is nu)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart zodat games mooi lopen.Waarschijnlijk geen hele grote SSD want die heb je met gamen niet heel erg nodig toch? (correct me if im wrong). Ook maar 1 videokaart, of kan je meer met 2? Er wordt gebruik gemaakt van maar 1 beeldscherm. Verder hoeft er niet een enorme harde schijf in.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou wel fijn zijn om een pc te hebben die een tijd mee kan.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk is dat niet nodig?

Hopelijk hebben jullie genoeg info om te kunnen helpen, anders hoor ik het graag!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-03 22:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Dannanl
Je topicstart is al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guides.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken waarmee er vast een mooi systeem in elkaar te zetten is. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Een NVIDIA GTX560 is nu wel echt oud, dus die zal ik niet meenemen naar dit nieuwe systeem. Zeker niet omdat je een redelijk ruim budget hebt. Willen jullie het systeem zelf assembleren of dit laten doen bij bijvoorbeeld Azerty of Alternate?

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik raad je aan om een nieuwe videokaart te gaan halen.
De gtx560 kan waarschijnlijk The Crew niet aan.

Are you a one or a zero

Verwijderd

Topicstarter
Als het zelf te doen is dan zelf.
Ik ga even kijken of ik een opzetje kan maken! Ik kom er op terug!

Ik heb even een opzetje gemaakt... Zoals jullie wel zullen zien zijn dan delen uit de september BBG. Ik heb een aantal dingen gekozen die mij prima lijken.
De videokaart bijvoorbeeld daar heb ik veel goeie dingen over gelezen. Dat ie snel ie en weinig gebruikt? Ook is ie prijstechnisch ook prima.
Ook heb ik qua geheugen 1TB genomen, dat is voor mijn vriend meer dan genoeg hij heeft er bijna alleen games op staan en dan heb ik het over max 5 games. Dus met dit kan ie echt wel vooruit.

De processor heb ik nog niet ingevuld. Ik weet hier echt niks vanaf op dit moment... vroeger leek het zoveel simpeler! Zelf ben ik wel een voorstander van Intel... waarom? Ja heb ik altijd gehad en vroeger werd AMD snel heet zeiden ze altijd en dat zit er bij mij nog in denk ik?

Ook het moederbord heb ik niet ingevuld omdat ik dat ook niet weet. Is die van de BBG goed? Ik heb er niet genoeg verstand van en ben bang dat ik iets verkeerds uitkies wat niet samen kan.

De SSD dat is helemaal nieuw voor mij. Ik wist tot voor kort niet eens van het bestaan af. Wat ik tot nu toe weet is dat je via dat je systeem en programma's heel snel kan starten (gelezen o.a. in jullie topic) maar dat het niet perse voor games echt nodig is. Mijn vraag is dan ook heb je het echt nodig en is het iets van nu en de toekomst of is het een extra?

Dan blijft de voeding nog over... ik denk dat die gekozen moet worden afhankelijk van de rest van de onderdelen?

Hopelijk heb ik nu een goede opzet gemaakt... zo niet hoor ik het graag! Ik doe mn best haha hieronder de lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon R9 280 royalKing€ 185,95€ 185,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 330,40

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 20:09 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Prima begin zo!

Qua moederbord en cpu, met een set als pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO + pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed heb je een mooi ATX bord met de nieuwste chipset met M.2 SSD mogelijkheid. Voor nu nog niet echt interessant, maar allicht in de (nabije) toekomst. Die i5 is prima voor wat je er mee gaat doet. Sneller kan ook, maar dat merk je amper.

Nog een pricewatch: XFX TS 550W 80Plus Bronze en pricewatch: Crucial MX100 256GB en eventueel een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 erbij en je bent klaar. Een SSD kan in een moderne pc niet meer ontbreken. Je zet er je OS en veelgebruikte programma's op. De gevoelssnelheid gaat hiermee enorm omhoog. Het nadeel is dat je elke pc die dit niet heeft gaat verfoeien ;).

• mrspacecake
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-02-2020
een ssd is wel een must, zeker anno 2014... games die erop staan zoals battlefield starten veel sneller op, en het hele systeem zelf ook, een voorbeeld kan de: pricewatch: Crucial MX100 256GB zijn, en kijk eens even rond in de pricewatch voor een processor, kleine hint :p kijk richting een intel processor met intel moederbord, voor deze prijs regio kan je beter een intel processor nemen. voor de rest kan je als grafische kaart beter een http://tweakers.net/product/314164/sapphire-radeon-hd-7950/ nemen, (bij alternate kijken)
wil je de pc zelf in elkaar zetten? of laten samenstellen, zelf in elkaar zetten is tegenwoordig niet erg moeilijk meer, gewoon een kwestie van de juiste kabel in juiste opening doen, dan komt t allemaal goed :p
edit: brooky was me voor met de ssd en processor keuze :p

[ Voor 3% gewijzigd door mrspacecake op 21-09-2014 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
We hebben alles even overlegd en alles bij elkaar vinden we het een super pc geworden die we willen bestellen! Het enige wat wij nog willen weten is welke videokaart is het beste? Het prijsverschil is aanwezig maar als de duurdere nou ook echt veel beter is en je daar veel langer mee doet dan vinden we dat wel iets om te overwegen! Het gaat om de volgende kaarten

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon R9 280 royalKing€ 188,51€ 188,51
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 349,-€ 349,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 347,50€ 347,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 885,01

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Qua prestatie is de 970 wat beter dan de 290 met een daarbij een lager energieverbruik, dus is die keuze snel gemaakt. Dan is het meer de vraag, wil je 190 neerleggen voor een op zich prima kaart (die nog over te klokken is naar niveau van 280X) of 350 voor een topkaart.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-03 20:37
Misschien ook wel handig te vermelden op wat voor een monitor/tv je gamed. Trouwens voor 900 euro bouw je met gemak een mooi systeem waarbij je nog budget overhoud voor een andere monitor (als je nu een oude hebt natuurlijk) dan komt een kaart uit het hogere segment meteen beter tot z'n recht...

Ik had een 7950 en daarbij een 1650x1080 monitor..dan zie je niet wat je kaart eigenlijk kan. Nieuwe monitor gekocht van 160 euries 1920x1080 en wow!

Die sapphire tri-X gaat op V&A met garantie al weg voor 225 euro... Dat zijn leuke prijzen..

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie haha we hadden het zitten lezen maar vergeten te reageren!

Dit is het scherm waar op gespeeld wordt: LG Flatron IPS 231 en hij is niet heel oud!

Edit*

#ProductPrijsSubtotaal
1LG Flatron IPS231P Zwart€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 149,-

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2014 13:37 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Scherm is zeker niet slecht, je had ergere keuzes kunnen maken :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1