Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 14:43
Beste tweakers,

Een aantal jaren geleden was ik bezig met een eigen website. Hiervoor gebruikte ik destijds Mambo (later Joomla). Aangezien ik binnenkort als waarnemer aan de slag ga, wil ik opnieuw een website starten. Deze wordt niet groot. Even voor een indruk:

- 1 email adres
- pagina met info over mij
- enkele extra pagina's met aanvullende info (werkgebied, kosten etc)
- kalender waar je me op kunt boeken
- betalingssysteem (iDeal) om vooraf of na mijn werkzaamheden te betalen
- formulier voor klachten, feedback, opmerkingen etc
- goed zoekresultaat in Google

Zelf leek Drupal me een interessant CMS om bovenstaande mogelijk te maken. Met name omdat ik het leuk vind om later eventueel meer met de website te doen of juist iets anders.

Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel hostingproviders! De één is qua maandelijkse lasten goedkoop, maar heeft een dure domeinregistratie. De ander weer andersom.

Mijn vragen:

- kun je Drupal in principe bij elke provider installeren? (systeemeisen in acht houdend)
- is er een goede hostingvergelijker (ik kan hem niet vinden) die rekening houdt met alle kosten?
- zijn er bezwaren als ik elders zoek (bijvoorbeeld de VS) naar een provider?
- hebben jullie advies wat betreft een goede provider?

Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
SnoopThaDoctor schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:08:
- kun je Drupal in principe bij elke provider installeren? (systeemeisen in acht houdend)
Ja. Vrijwel alle hosters ondersteunen wel PHP/MySQL, ik denk dat je goed moet zoeken om er een te vinden die dat niet doet. Let wel op het aantal databases dat je kunt gebruiken, in principe zou ik verwachten dat je voor een enkele Drupal-installatie aan '1' genoeg hebt, maar wat extra ruimte is altijd handig.
- is er een goede hostingvergelijker (ik kan hem niet vinden) die rekening houdt met alle kosten?
zijn er bezwaren als ik elders zoek (bijvoorbeeld de VS) naar een provider?
Ik zou binnen Nederland blijven. Er is genoeg (goekoop) aanbod, erbuiten heb je geen Nederlandstalige support en staat de server 'verder weg' (groter risico dat het allemaal net wat minder soepel loopt).
- hebben jullie advies wat betreft een goede provider?
Zie de reacties hier: zoek een goede webhost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-collective
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 06:30
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Digital Ocean. Het is een VPS, dus je hebt zelf volledige controle over wat je installeert en het kost je (met de goedkoopste setup, wat me in jouw geval ruim voldoende lijkt) slechts $5 per maand. Het voordeel van root access is dat je in de toekomst vrij eenvoudig zelf meer functionaliteit kunt toevoegen, mocht dat nodig zijn. Bij cPanel hosts/shared webhosting ligt dat toch vaak beperkter.

Digital Ocean kan geen domeinnamen registreren, al heeft het wel DNS servers klaarstaan om de redirect van je bestaande host over te nemen.

Ik weet niet of het gepast is, maar ik kan je mijn referral link geven, dit geeft je $10 credit, zodat je zonder problemen er twee maanden mee kunt spelen en kijken of het wat voor je is. Zo niet, dan is er geen enkele verplichting om er dan nog geld bij te stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Gezien de vragen van TS geloof ik niet dat een VPS een verstandige oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ook TransIP overwegen, heb daar goede ervaring met virtual hosting pakketten. VPS kan ook maar een minder goed idee denk ik het geeft je inderdaad alle mogelijkheden maar kost tegelijkertijd een flinke hoeveelheid tijd om alles in te stellen. Een webserver lukt nog wel na uitzoekwerk maar een mailserver is toch best lastige kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Vergeet niet dat je hosting en domeinnamen niet bij dezelfde partij af hoeft te nemen. Als een goede hostingprovider duur is met de domeinnamen kun je altijd een derde partij zoeken voor je domeinnamen. Qua instellen is het iets moeilijker, maar een CMS installeren is complexer dan het doorverwijzen van een domeinnaam (instellen van nameservers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 21:44
Stablehost, geweldige host, google maar _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door supayoshi op 23-09-2014 14:12 ]

Pagina: 1