Beste tweakers,
Een aantal jaren geleden was ik bezig met een eigen website. Hiervoor gebruikte ik destijds Mambo (later Joomla). Aangezien ik binnenkort als waarnemer aan de slag ga, wil ik opnieuw een website starten. Deze wordt niet groot. Even voor een indruk:
- 1 email adres
- pagina met info over mij
- enkele extra pagina's met aanvullende info (werkgebied, kosten etc)
- kalender waar je me op kunt boeken
- betalingssysteem (iDeal) om vooraf of na mijn werkzaamheden te betalen
- formulier voor klachten, feedback, opmerkingen etc
- goed zoekresultaat in Google
Zelf leek Drupal me een interessant CMS om bovenstaande mogelijk te maken. Met name omdat ik het leuk vind om later eventueel meer met de website te doen of juist iets anders.
Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel hostingproviders! De één is qua maandelijkse lasten goedkoop, maar heeft een dure domeinregistratie. De ander weer andersom.
Mijn vragen:
- kun je Drupal in principe bij elke provider installeren? (systeemeisen in acht houdend)
- is er een goede hostingvergelijker (ik kan hem niet vinden) die rekening houdt met alle kosten?
- zijn er bezwaren als ik elders zoek (bijvoorbeeld de VS) naar een provider?
- hebben jullie advies wat betreft een goede provider?
Dank!
Een aantal jaren geleden was ik bezig met een eigen website. Hiervoor gebruikte ik destijds Mambo (later Joomla). Aangezien ik binnenkort als waarnemer aan de slag ga, wil ik opnieuw een website starten. Deze wordt niet groot. Even voor een indruk:
- 1 email adres
- pagina met info over mij
- enkele extra pagina's met aanvullende info (werkgebied, kosten etc)
- kalender waar je me op kunt boeken
- betalingssysteem (iDeal) om vooraf of na mijn werkzaamheden te betalen
- formulier voor klachten, feedback, opmerkingen etc
- goed zoekresultaat in Google
Zelf leek Drupal me een interessant CMS om bovenstaande mogelijk te maken. Met name omdat ik het leuk vind om later eventueel meer met de website te doen of juist iets anders.
Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel hostingproviders! De één is qua maandelijkse lasten goedkoop, maar heeft een dure domeinregistratie. De ander weer andersom.
Mijn vragen:
- kun je Drupal in principe bij elke provider installeren? (systeemeisen in acht houdend)
- is er een goede hostingvergelijker (ik kan hem niet vinden) die rekening houdt met alle kosten?
- zijn er bezwaren als ik elders zoek (bijvoorbeeld de VS) naar een provider?
- hebben jullie advies wat betreft een goede provider?
Dank!